Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 845 berichten ]  Vorige   1 30 31 32 33 34  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Nicolás Tagliafico
BerichtGeplaatst: 29 aug 2021 20:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ik kan me niet voorstellen dat hij nog gaat. Volgens mij is er geen club uit de CL of topcompetities die nog nadrukkelijk een linksback zoekt.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2021 21:46 

ibramovic89 schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat hij nog gaat. Volgens mij is er geen club uit de CL of topcompetities die nog nadrukkelijk een linksback zoekt.
Ik vind Blind als LB een fiasco. Veel te traag.

BerichtGeplaatst: 29 aug 2021 21:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
ibramovic89 schreef:
Ik zou als ik hem was ook niet meer vertrekken. Clubs hebben verdomme maandenlang de tijd gehad om hem goedkoop op te halen. Na drie Champions League edities, een WK en twee Copa America's weten ze toch wel wat ze aan hem hebben? Graag of niet zou ik zeggen dan,. Een goedgeleide club wacht niet tot eind augustus in zo'n situatie.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:10 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
AJAX en West Ham zijn het eens voor 12 miljoen, meldt De Telegraaf. Niet verwacht. Die wilde wel heel graag weg. Hopelijk wel een vervanger.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 8038558732

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
343 schreef:
AJAX en West Ham zijn het eens voor 12 miljoen, meldt De Telegraaf. Niet verwacht. Die wilde wel heel graag weg. Hopelijk wel een vervanger.
Pff. In die categorie had ik ook niet verwacht dat hij zou gaan. Die gaat dus nooit meer Champions League spelen.

Al staat daar dan wel de Premier League tegenover. Tja.

Edit: Ben benieuwd of Ajax met een vervanger komt of dat ze het met Blind / Rensch op gaan vangen.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:17 
Beheerder

Ik zie liever Jayden Oosterwolde dan Wijndal moet ik zeggen, maar eerst maar eens zien of deze transfer doorgaat. Er is een deadline natuurlijk en Tagliafico zit in Z-Amerika.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Er zijn afspraken gemaakt over de transfersom. Zal zelf dus wel enige interesse hebben anders doet zo'n club geen bod, maar of ze er uit komen is wat anders. Had zelf graag Gudmundsson gezien van Groningen, maar die is net weg.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:23 

ibramovic89 schreef:
343 schreef:
Pff. In die categorie had ik ook niet verwacht dat hij zou gaan. Die gaat dus nooit meer Champions League spelen.

Al staat daar dan wel de Premier League tegenover. Tja.

Edit: Ben benieuwd of Ajax met een vervanger komt of dat ze het met Blind / Rensch op gaan vangen.
Snap hem wel eigenlijk. Op leeftijd en bij Ajax heeft ie het wel gezien met 10 Europese wedstrijden per seizoen. Zo speelde hij de laatste 2 jaar ook wel een beetje.

In vorm was het een heerlijke back. Ik ga 'm missen, maar denk dat dit wel goed is voor Ajax. Wij moeten ook door en hij en Neres zijn net wat te lang blijven hangen. Is goed zo.

Vind Blind alleen geen volwaardige backup. Echt veel te traag. Rensch kan ik niet beoordelen.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
ibramovic89 schreef:
Dat is wel erg voorbarig. Als hij twee topseizoenen draait in Engeland is hij 31 en dan kan hij nog echt wel een stap omhoog maken hoor.

Ik gun het Nico absoluut, maar ik baal hier wel ontzettend van.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
343 schreef:
Tagliafico zit in Z-Amerika.
Dat is voor mij het meest bizar aan dit bericht. Speelde gisteren nog een wedstrijd, en reist twee dagen voor het verstrijken van de deadline naar Venezuela?

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:27 

Seizoenskaart: 401
Het lijkt me dat ze (zeker in tijden van COVID) toch ook wel een andere manier hebben gevonden om het contract (digitaal) rond te maken...?

Hij wil zelf dus wel heel graag weg, zou het alleen om geld gaan of iets anders? Hij is hier publiekslieveling, speelt CL, heeft een plekje in het nationale elftal, etc.

Ik zie geen meerwaarde in Wijndal eerlijk gezegd, was ook niet overtuigend op het EK. Een verdediging Blind - Martinez - Timber - Mazraoui is in principe goed genoeg, mits Blind zijn vorm weer terugvindt. Rensch is dan een degelijke back-up optie op LB. Als we ergens een talent vandaan kunnen toveren zou Blind een jaartje reserve achter Blind best een goede optie zijn.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:29 

020Topper schreef:
343 schreef:
Dat is voor mij het meest bizar aan dit bericht. Speelde gisteren nog een wedstrijd, en reist twee dagen voor het verstrijken van de deadline naar Venezuela?
Interlands gaan gewoon door.

Contracten kunnen inderdaad ook gewoon digitaal opgemaakt worden. Medische tests kunnen ter plaatse eventueel. Meen dat iemand van Atalanta ook in NL is voor Koopmeiners.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake schreef:
020Topper schreef:
343 schreef:
Interlands gaan gewoon door.

Contracten kunnen Inderdaad ook gewoon digitaal opgemaakt worden. Medische tests kunnen ter plaatse eventueel. Meen dat iemand van Atalanta ook in NL is voor Koopmeiners.
Ja kan inderdaad gewoon ter plaatste. Bij of een betrouwbare arts of een arts/team er heen sturen.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
San Francisco schreef:
Het lijkt me dat ze (zeker in tijden van COVID) toch ook wel een andere manier hebben gevonden om het contract (digitaal) rond te maken...?

Hij wil zelf dus wel heel graag weg, zou het alleen om geld gaan of iets anders? Hij is hier publiekslieveling, speelt CL, heeft een plekje in het nationale elftal, etc.

Ik zie geen meerwaarde in Wijndal eerlijk gezegd, was ook niet overtuigend op het EK. Een verdediging Blind - Martinez - Timber - Mazraoui is in principe goed genoeg, mits Blind zijn vorm weer terugvindt. Rensch is dan een degelijke back-up optie op LB. Als we ergens een talent vandaan kunnen toveren zou Blind een jaartje reserve achter Blind best een goede optie zijn.
Blind is leuk voor de ED op back maar wil het niet zien in CL tegenover snellere speler :cry:
Ga er wel vanuit dat er linksback gaat komen omdat Nico basisspeler was en die werden vervangen..
Hopen op cadeautjes dan maar...

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:40 

Seizoenskaart: 401
Chiesa20 schreef:
San Francisco schreef:

Blind is leuk voor de ED op back maar wil het niet zien in CL tegenover snellere speler :cry:
Ga er wel vanuit dat er linksback gaat komen omdat Nico basisspeler was en die werden vervangen..
Als je gewoon slim positie kiest dan maakt je snelheid minder uit. Hij speelt ook al jaren in het Nederlands elftal op de LB positie. Maar zoals ik al zei, hij moet wel zijn vorm terugvinden want op dit moment is het nog niet goed genoeg. Verder vind ik Martinez een betere LCV en het blok Gravenberch - Alvarez zal ook niet zo snel worden opgebroken. Ik denk dat Blind gewoon de eerste LB wordt. Deze transfer lost een moeilijk keuze voor Ten Hag op namelijk.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:46 

San Francisco schreef:
Chiesa20 schreef:
San Francisco schreef:

Als je gewoon slim positie kiest dan maakt je snelheid minder uit. Hij speelt ook al jaren in het Nederlands elftal op de LB positie. Maar zoals ik al zei, hij moet wel zijn vorm terugvinden want op dit moment is het nog niet goed genoeg. Verder vind ik Martinez een betere LCV en het blok Gravenberch - Alvarez zal ook niet zo snel worden opgebroken. Ik denk dat Blind gewoon de eerste LB wordt. Deze transfer lost een moeilijk keuze voor Ten Hag op namelijk.
Gisteren ook weer geschrokken van het verdedigen en vooral terugwandelen van hem :roll:
Moet wel wat bij gaan komen je kan het niet gokken op 2 linksbenige voor 2 plekken lcv en lb(Martinez,Blind)!
Zou echt vd Ven oppakken nu voor die max 4 milj als backup want weet niet het niveau van Baas en Edine bij jong..

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:46 

Oranje speelt heel anders dan Ajax. Dat is toch niet te vergelijken joh. Ook bij Oranje zie je vaak zat zijn tekortkoming.

Zie ook liever een snellere linksback die eroverheen kan, maar ook inverted kan spelen. Je ziet aan Nous hoeveel effect dat geeft aan je speelwijze. En je zag ook groot verschil in spelintenties van Nico. In 18/19 was dat ook een tandem met Tadic, daarna heeft ie dat zelden meer laten zien en is je linkerkant dus ook veel statischer.

Daarnaast wordt het gewoon veel te mager achterin. Blind, Martinez, Timber, Mazraoui, Rensch, Schuurs. Hiervan is Blind ook backup van Martinez en eerste invaller voor cvm. Hoe wil je dan op 3 fronten mee gaan doen.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:52 

Snake schreef:
Oranje speelt heel anders dan Ajax. Dat is toch niet te vergelijken joh. Ook bij Oranje zie je vaak zat zijn tekortkoming.

Zie ook liever een snellere linksback die eroverheen kan, maar ook inverted kan spelen. Je ziet aan Nous hoeveel effect dat geeft aan je speelwijze. En je zag ook groot verschil in spelintenties van Nico. In 18/19 was dat ook een tandem met Tadic, daarna heeft ie dat zelden meer laten zien en is je linkerkant dus ook veel statischer.

Daarnaast wordt het gewoon veel te mager achterin. Blind, Martinez, Timber, Mazraoui, Rensch, Schuurs. Hiervan is Blind ook nog eerste invaller voor cvm. Hoe wil je dan op 3 fronten mee gaan doen.
Precies dit!! Mag hopen dat er al speler(s) klaar staan om te tekenen! Desnoods huur je wat bij de grote clubs met optie....

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 16:56 

Als dit door gaat moet er een vervanger komen. Blind is echt hopeloos als LB, veel te traag. Rensch is imo ook geen optie. Viel gisteren ook weer heel matig in.
De CL in met 2 linksbenige verdedigers is volstrekt idioot. Of zouden ze Baas serieus ook overwegen als alternatief. :lol:
Er zijn nu 6 min of meer serieuze opties voor de achterhoede voor 4 plekken: Nous, Rensch, Timber, Schuurs, Martinez en Blind. Waarvan imo Nous, Timber, Blind (als LCV) en Martinez alleen echt goed genoeg zijn. Schuurs en Rensch zijn vraagtekens. misschien goed genoeg voor de meeste wedstrijden in de eredivisie maar daar is alles mee gezegd.
Veel te weinig. Ik vond voor het a.s. vertrek van Tagliafico de achterhoede al onderbezet. Dat wordt alleen maar erger als er niemand als vervanger komt.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 17:06 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Chiesa20 schreef:
Precies dit!! Mag hopen dat er al speler(s) klaar staan om te tekenen! Desnoods huur je wat bij de grote clubs met optie....
Ik had dit in een ander topic ook al gezegd: Ajax zat al dun in de linksbacks, steeds plakpleisterwerk met Blind, Martinez en Rensch als Nico er niet was. Er moet nu echt binnen 1,5 dag een linksback voor de basis-11 komen en ik mag hopen dat ze die klaar hebben staan.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 17:11 

12 miljoen ook echt, een fooi.

28, vast argentijns international, 33 interlands waarvan een deel als captain, bewezen op Europees niveau, marktwaarde geschat op 22 miljoen.

Kan best dat je afspraken maakt maar dit is veel te weinig, zeker zo vlak voor het sluiten van de markt. Daar haal je geen waardige vervanger meer voor.

Let maar op, dat gaat gewoon Blind worden met Rensch als backup. Triest.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 18:16 
Erelid

Van de ene kant snap ik de keus van hem wel maar West Ham United is toch niet de club waar je hem aan zou linken. Natuurlijk zal spelen in de Premier League een nieuwe uitdaging voor hem zijn en hem meer uitdagen dan Ajax. Het feit dat hij het eerste contractvoorstel van de hand heeft gedaan zegt ook wel, dat hij voor een financiele klapper wil gaan.

Ook zeg je in eerste instantie dat 12 miljoen vrij weinig is maar als je het afzet wat hij voor Ajax betekend heeft, kan ik goed leven met dit bedrag. Ook zijn er afspraken gemaakt met hem dus ok.

Ik ben ook heel benieuwd of Ajax een opvolger gaat aantrekken. Als je Overmars goed beluistert willen ze Neres, Onana en Tagliafico nog verkopen om de rode cijfers zo laag mogelijk te houden. Alleen zit er in dit scenario dan een vervanger bij inbegrepen?

Ik vind Blind niet passen in die rol. Er wordt hier gezegd dat hij niet in vorm is en dat hij wel op die plek kan spelen maar dit moet je niet willen. Blind staat op papier linksback maar in feite staat hij dit niet omdat ze het tactisch zo regelen dat hij steeds vrijkomt (hierin is Alvarez belangrijk). Blind is by fair de speler de beste speler aan de bal maar juist in deze rol is hij kwetsbaar omdat hij moeite heeft met ruimte in de rug. Internationaal kan dit gewoon niet. Kijk eens naar het repareerwerk wat tagliafico verricht heeft. Dat zie je Blind niet doen. Ligt zijn kracht ook niet. Blind maak je extra kwetsbaar als back en als hij centraal achterin staat heeft hij 2 spelers omzich heen die dit enigszins kunnen corrigeren.

De hype Wijndal heb ik nooit zo begrepen want die is tactisch zo slecht. Niet voor niets zakte hij finaal door het ijs bij Oranje. En dan neem ik niet eens mee dat je sowieso al teveel gaat betalen aan AZ.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 20:04 

Uit Engeland nu berichten dat Tagliafico is aangeboden, maar West Ham hem niet gaat halen deze zomer.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 20:09 
Beheerder

The Athletic zorgt voor wending in Tagliafico-geruchten, geen interesse West Ham
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... t-ham.html

Ja, lijkt me betrouwbaar. Verweij had al zijn twijfels of het allemaal wel zou rondkomen.

BerichtGeplaatst: 30 aug 2021 20:13 
Erelid

Wat mij wel opvalt is dat hij zegt dat Tagliafico is aangeboden. Dit houdt dus in dat Ajax geld wil genereren en dus geen vervanger gaat aantrekken. Zo lees ik het.

Ik vind het jammer dat Ajax niet eerst gezorgd heeft dat de linksbackpositie goed is bezet maar ze kopen wel eerst Daramy terwijl je Neres nog hebt.

Vind ik wel een misvatting want als Nico vertrekt, komt hier je pijnpunt te liggen

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 845 berichten ]  Vorige   1 30 31 32 33 34  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00