Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 413 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16 17  Next
Author Message
 Post subject: Re: Nicolás Tagliafico
PostPosted: 21 Sep 2018 20:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik vind het een geweldenaar, maar hij moet wel wat aan die gele kaarten van hem gaan doen. Dat hij een keer een kaart krijgt is geen probleem. Maar zo'n kaart als tegen AEK vind ik echt heel jammer. Rond de middenlijn, bij een ruime voorsprong en in de wetenschap dat een laatste wedstrijd in de poule misschien wel heel belangrijk kan gaan worden. Ik vind dat heel onnodig. Té gretig en té onbesuisd. Maar goed, dat is dan ook de enige kritiek die ik op deze jongen kan hebben. Wat een held, ik vind het een topaankoop!

PostPosted: 22 Sep 2018 09:16 

Zuid Amerikaans temperament. Dat hebben onze verdedigers niet. We leiden anders op.
Jongens als hij en Sanchez hebben dat van nature. Echte overlevingsdrang. Prima aanvullingen, brengen juist datgene wat onze spelers vaak missen. Blijven scouten in Zuid Amerika.

PostPosted: 22 Sep 2018 10:40 
Erelid

renemar wrote:
Zuid Amerikaans temperament. Dat hebben onze verdedigers niet. We leiden anders op.
Jongens als hij en Sanchez hebben dat van nature. Echte overlevingsdrang. Prima aanvullingen, brengen juist datgene wat onze spelers vaak missen. Blijven scouten in Zuid Amerika.
Ligt het nou aan de nature (ze hebben het van nature) of nurture (ze leiden anders op) volgens jou?

PostPosted: 22 Sep 2018 11:41 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Ligt het nou aan de nature (ze hebben het van nature) of nurture (ze leiden anders op) volgens jou?
Ik denk meer van nature. Die "overlevingsdrang" zie je vaak bij spelers uit armere landen.
Bij ons leggen ze bij de opleiding de nadruk op het opbouwen. Je ziet ook vaak bij ons dat spelers die in de jeugd in de aanval of op het middenveld speelden later verdediger worden.
Echt pure verdedigers worden bij ons toch minder opgeleid. Men ziet dat als minderwaardig. Volstrekt onterecht imo. Dankzij goede verdedigers kunnen anderen excelleren.
Neem Jaap Stam. Was geen wondervoetballer maar overal waar hij gespeeld heeft liepen ze met hem weg.
De combinatie met Frank de Boer was ideaal.
Daarom zou ik het zeker niet erg vinden als AJAX een echte "slager" voor de verdediging zou aantrekken. Groot, fysiek sterk, snel, onverbiddelijk in de duels. Zou prima combinatie zijn met Blind.

PostPosted: 02 Oct 2018 23:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ook vandaag weer enorm genoten van Tagliafico. Wat een energie brengt hij in de wedstrijd. Robben eigenlijk niet gezien op dat ene schot na en verdedigend gewoon solide. Daarnaast is hij ook heel vaak voorin te vinden zonder dat zijn verdedigende taken er onder leiden.

Geweldige aankoop en geweldige speler.

Ik vrees dat we dit jaar nog kunnen genieten van hem want dit blijft niet ongemerkt.

PostPosted: 03 Oct 2018 06:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Hij heeft toch gewoon een contract tot 2022 getekend met zijn volle verstand? Ik zou hem echt niet laten gaan. Pas als er een club met een krankzinnig bod komt als 30/40 miljoen.

PostPosted: 03 Oct 2018 06:48 

Droomaankoop: Luis Suarez
Dat vind ik nog niet eens een krankzinnig bod, hij is verreweg de beste linksback van Ajax van de laatste decennia. Ijzersterk!

PostPosted: 03 Oct 2018 14:51 
Erelid

Dat vind ik nog niet eens een krankzinnig bod, hij is verreweg de beste linksback van Ajax van de laatste decennia. Ijzersterk!
Dat zegt me helaas niet zoveel. :lol:
Atouba, Emanuelson, Dijks, Viergever, Anita, Koppers...

PostPosted: 03 Oct 2018 15:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Misschien zegt het niveau van de linksbacks van de afgelopen jaren je niet zoveel, maar in de huidige markt is 30-40 miljoen toch geen krankzinnig bedrag meer? Goede linksbacks zijn zo schaars...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 03 Oct 2018 15:35 

Stormrage wrote:
Misschien zegt het niveau van de linksbacks van de afgelopen jaren je niet zoveel, maar in de huidige markt is 30-40 miljoen toch geen krankzinnig bedrag meer? Goede linksbacks zijn zo schaars...
Dat bedoel ik, heerlijke speler, biedt hem een verbeterd contract om hem langer vast te houden, zijn opvolger zal haast zeker slechter zijn.

PostPosted: 03 Oct 2018 19:20 
Erelid

40 miljoen is voor een, dan, 27 jarige linksback gewoon nog steeds erg veel. Zeker als die pas 1,5 jaar in Europa (Eredivisie) speelt.

Tagliafico is door zijn stijl ook niet veel waard. Hij is verdedigend uitzonderlijk goed voor een back; maar meestal zijn clubs alleen bereid om voor aanvallende kwaliteiten flink de portemonnee te trekken. Tagliafico is aanvallend ook erg goed, maar het is geen Marcelo, Alaba of Dani Alves. Beetje vergelijkbaar met Maxwell; daar is vrijwel niets voor betaald door Inter, Barcelona en PSG.

PostPosted: 03 Oct 2018 19:25 
Erelid

guy_ajax wrote:
40 miljoen is voor een, dan, 27 jarige linksback gewoon nog steeds erg veel. Zeker als die pas 1,5 jaar in Europa (Eredivisie) speelt.

Tagliafico is door zijn stijl ook niet veel waard. Hij is verdedigend uitzonderlijk goed voor een back; maar meestal zijn clubs alleen bereid om voor aanvallende kwaliteiten flink de portemonnee te trekken. Tagliafico is aanvallend ook erg goed, maar het is geen Marcelo, Alaba of Dani Alves. Beetje vergelijkbaar met Maxwell; daar is vrijwel niets voor betaald door Inter, Barcelona en PSG.
Als dat zo is, kan hij nog jaren bij Ajax blijven 8-)

PostPosted: 03 Oct 2018 19:36 
Erelid

Laten we het hopen. Ik zou hem gewoon aan zijn contract houden komende zomer. Daarna is hij 28, misschien aanvoerder en razend populair hier, en minder aantrekkelijk om in te investeren voor topclubs.

PostPosted: 03 Oct 2018 19:58 
Erelid

Ik bedoelde het niet zo dat hij weg moet maar gezien de ontwikkeling van deze ploeg en de mogelijke ontwikkeling zal er zeker interesse komen.

Tagliafico is geen moeilijke jongen volgens mij maar ook hij zal Ajax zien als een springplank naar een grotere competitie. Dat is gewoon inherent aan Ajax en zeker als je opvalt.

Overmars heeft hier echt goed werk verricht. Voor een kleine 5 miljoen verkocht en zekers te weten kun je hier de hoofdprijs voor krijgen. Hoeft absoluut niet maar ik vermoed, dat hij zich ook op menig lijstje heeft gespeeld.

PostPosted: 30 Oct 2018 18:30 

Ik lees net dat Arsenal 11 miljoen wil bieden om Nico in de winterstop op te halen.
Persoonlijk zou ik hem nog niet voor het dubbele in de winterstop laten gaan.

PostPosted: 30 Oct 2018 18:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Persoonlijk zou ik hem helemaal niet laten gaan in deze winter. Of de zomer. Of over een jaar.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 30 Oct 2018 19:07 
Erelid

Ik denk ook niet dat Nico Europa League wil spelen. :lol:

PostPosted: 30 Oct 2018 20:12 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Weirdo wrote:
Ik lees net dat Arsenal 11 miljoen wil bieden om Nico in de winterstop op te halen.
Persoonlijk zou ik hem nog niet voor het dubbele in de winterstop laten gaan.
Voortaan de link of de bron erbij ajb.

PostPosted: 30 Oct 2018 22:23 

Not for sale.

Die jongen moeten we behouden. Hij zegt zelf tevreden te zijn in Amsterdam en ik denk dat we niet snel zo'n goede linksback kunnen halen wanneer Tagliafico vertrekt. Ik zou dus niet meewerken aan een vertrek, zeker niet in de winter. Maar ook komende zomer zou ik er alles aan doen om die jongen in Amsterdam te houden. Waardeer zijn contract op en beloon hem voor zijn ontwikkeling. Ik vind het een zeer gewaardeerde kracht die direct zijn plek wist te veroveren en zelden door de ondergrens zakt. Zowel verdedigend als aanvallend van waarde voor ons elftal. Heeft specifieke kwaliteiten die andere jongens in ons elftal ontberen. Zijn ongekende drive, fanatisme, hardheid en loopvermogen is ongekend.

PostPosted: 31 Oct 2018 10:39 

Not for sale.

Die jongen moeten we behouden. Hij zegt zelf tevreden te zijn in Amsterdam en ik denk dat we niet snel zo'n goede linksback kunnen halen wanneer Tagliafico vertrekt. Ik zou dus niet meewerken aan een vertrek, zeker niet in de winter. Maar ook komende zomer zou ik er alles aan doen om die jongen in Amsterdam te houden. Waardeer zijn contract op en beloon hem voor zijn ontwikkeling. Ik vind het een zeer gewaardeerde kracht die direct zijn plek wist te veroveren en zelden door de ondergrens zakt. Zowel verdedigend als aanvallend van waarde voor ons elftal. Heeft specifieke kwaliteiten die andere jongens in ons elftal ontberen. Zijn ongekende drive, fanatisme, hardheid en loopvermogen is ongekend.
Eens, op alle vlakken een hele belangrijke schakel. Trouwens, 11 miljoen. Pffff. Lachwekkend.

PostPosted: 13 Dec 2018 12:06 
Erelid

Wat kan ik genieten van deze man.
Wat een drive en intensiteit legt hij in zijn wedstrijden.
Hij bestrijkt zowat de hele linkerkant en is overal waar hij moet zijn.

Een van de betere aankopen van Overmars zoniet de beste.

PostPosted: 13 Dec 2018 15:08 
Erelid

Helaas wel totaal onnodig die penalty weggegeven.

PostPosted: 13 Dec 2018 20:29 
Erelid

En pakt gewoon echt teveel (onnodige) kaarten.

Verder inderdaad gewoon een topaankoop voor een fooi. Hij was international en aanvoerder van Independiente (een van de grote 5 clubs) waarmee hij de Copa Sudamerica won. Tagliafico blonk echt uit in Argentinië dus dat ze hem eruit gepikt hebben vind ik niet bijzonder knap want dat is gewoon een kwestie van wedstrijden bekijken. Hij stond er in Argentinie ook vele malen beter op dan Magellán - dat gewoon een prima speler is maar niets bijzonders. Dat hij minder dan 4 miljoen heeft gekost en dat er niet echt concurrentie was snap ik niets van.

PostPosted: 14 Dec 2018 13:05 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.vi.nl/nieuws/tagliafico-als ... ral-bulten#

PostPosted: 15 Dec 2018 13:42 

Jnp wrote:
Helaas wel totaal onnodig die penalty weggegeven.
Inderdaad, onbegrijpelijke actie. Ik vraag me ook af of hij dat uit zijn spel weet te krijgen. Persoonlijk denk ik van niet. Het is zijn kracht maar tevens zijn valkuil, die felheid. Maakt te veel overtredingen en vaak op plekken waar ik mijn vraagtekens bij zet. Of rond de middenlijn of nu weer onbesuist in de eigen zestien zoals tegen Bayern.

Wel veelzeggen dat hij ondanks die domme overtreding niet volledig wordt gefileerd. Geeft aan dat hij veel goodwill heeft gekweekt en kan teren op zijn sterke wedstrijden. Het zou natuurlijk ook raar zijn om hem op dit zwakke moment af te rekenen, maar kritiek op de betreffende actie zelf zou niet vreemd zijn. Ook Ten Hag heb ik er niet over gehoord en vanuit de media waren er ook weinig vragen over. Vond ik toch opvallend, want ik vond het oliedom.

Post new topic  Reply to topic  [ 413 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16 17  Next

All times are UTC+02:00