Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  1 2 3 4 5  Next
Author Message
 Post subject: Rasmus Nissen Kristensen
PostPosted: 20 Jan 2018 02:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ongelooflijk. Ieder gerucht over een inkomende transfer lijken wel waar.
https://www.telesport.nl/artikel/136479 ... -naar-ajax

PostPosted: 20 Jan 2018 07:49 

Ken deze speler niet maar als ik de reacties lees moet het wel goed zitten. Ervan uitgaande dat de mensen die zo positief over hem zijn wel kennen.

PostPosted: 20 Jan 2018 09:29 
Erelid

Voclgens de data heeft hij de hoogste potentie van alle rechtsbacks in een competitie buiten de top 5. Voor wat het waard is.

PostPosted: 20 Jan 2018 10:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
We worden wel een enorme koopclub zo... lekker signaal naar de jeugd ook. :?

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 20 Jan 2018 10:22 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Met deze aankoop hebben we 42 miljoen uitgegeven aan transfersommen dit boekjaar. Zullen dus wel nog een aantal verkopen plaatsvinden. Schijnt dat napoli 6-7 miljoen wil betalen voor younes

PostPosted: 20 Jan 2018 10:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
En was/is Orejuela een paniekaankoop.

PostPosted: 20 Jan 2018 10:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Dit is een slecht teken. Ze laten hiermee zien dat ze zelf gefaald hebben. Want Orejuela zou de aanvallende back moeten zijn die het van Veltman zou overnemen. Die jongen heeft tot nu toe bar weinig laten zien dus moeten we daar nog wat van verwachten? De rushes van hem bij zijn vorige club leken heel wat. Maar vergeet niet dat je dan praat over een totaal ander niveau en een andere speelstijl. Met veel ruimte voor je kun je eroverheen denderen. Nu de ruimtes kleiner zijn zien we eigenlijk weinig initiatief van deze Orejuela. In de passing speelt hij op veilig en verdedigend is het niet overtuigend.

Zeefuik had het kunnen redden als backup als hij voetballend net iets beter zou zijn. Mensen straffen hem nu af als mislukkeling terwijl hij pas net komt kijken. En ze misbruiken hem bij Ajax regelmatig centraal terwijl hij daar minder goed uit de voeten komt. Beoordeel je hem als rechtsback dan heeft hij het verdedigend niet slecht gedaan. Sowieso zegt een eigen doelpunt in een oefenwedstrijd mij weinig.. het lijkt toch aanleiding om hem nu definitief aan de kant te schuiven.

In de A1 heb je nog Bakboord lopen. Dit vind ik al jaren een talentvolle verdediger. Destijds indrukwekkend als centrumverdediger. Inmiddels back geworden en daar kan hij prima spelen. Alleen heb je ook bij hem dat hij het vooral van zijn verdedigende kwaliteiten moet hebben. Ze moeten goed kijken wat ze nodig hebben. Zo zie je bij Lyon dat de coach regelmatig rouleert met de backs. Als ze veel het spel moeten maken (over het algemeen tegen de mindere teams) dan kiest hij vaak voor Rafael. Gaat het om een topwedstrijd waarin ze de underdog zijn dan kiest hij voor Tete. Wat dat betreft heb je meer opties.

De Deense speler waar ze nu interesse in tonen ken ik niet. Maar hij moet een complete speler zijn, want als deze speler aanvallend niks toevoegt of verdedigend matig is schiet je er helemaal niks mee op. Dan heb je 8-9 miljoen uitgegeven aan 2 matige backs die niet of nauwelijks beter zijn dan wat je in de jeugd hebt rondlopen. Dat zou schandalig zijn!

PostPosted: 20 Jan 2018 12:17 
Erelid

geenidee4 wrote:
Welke jeugd wordt dan in de weg gezeten door Nissen, Schuurs en Tagliafico? Op al die posities kwam eigenlijk niets (goeds). Kijk, het is wat anders als je een middenvelder haalt en Van de Beek op de bank komt te zitten, bijvoorbeeld.

Ik zie het nu zo dat Ajax even een grote reorganisatie in de selectie doet, om van daaruit een soort nieuw begin te maken. In plaats van maar blijven aanmodderen is dit even nodig.

PostPosted: 20 Jan 2018 12:45 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
En was/is Orejuela een paniekaankoop.
Of hij valt gewoon tegen. Kan ook een keer gebeuren, toch? Niet iedereen is een Sanchez. Van mij mag er best wel eens een misser tussen zitten als je dit soort spelers haalt. Liever dan dat je Duarte's en Van der Hoorns haalt van wie je al mijlenver ziet aankomen dat ze tekort komen.

Daarnaast, als Veltman vertrekt en Zeefuik niet goed genoeg is, heb je ook gewoon twee backs nodig. Laat die twee het dan maar uitvechten.

PostPosted: 20 Jan 2018 13:21 
Moderator De Toekomst

Jerome wrote:
Dit is een slecht teken. Ze laten hiermee zien dat ze zelf gefaald hebben. Want Orejuela zou de aanvallende back moeten zijn die het van Veltman zou overnemen. Die jongen heeft tot nu toe bar weinig laten zien dus moeten we daar nog wat van verwachten? De rushes van hem bij zijn vorige club leken heel wat. Maar vergeet niet dat je dan praat over een totaal ander niveau en een andere speelstijl. Met veel ruimte voor je kun je eroverheen denderen. Nu de ruimtes kleiner zijn zien we eigenlijk weinig initiatief van deze Orejuela. In de passing speelt hij op veilig en verdedigend is het niet overtuigend.
Eens. De Orejuela uit Colombia was een andere speler. Hoewel hij nog maar weinig kansen gehad heeft, kun je op dit moment onmogelijk 100% tevreden zijn.
Zeefuik had het kunnen redden als backup als hij voetballend net iets beter zou zijn. Mensen straffen hem nu af als mislukkeling terwijl hij pas net komt kijken. En ze misbruiken hem bij Ajax regelmatig centraal terwijl hij daar minder goed uit de voeten komt. Beoordeel je hem als rechtsback dan heeft hij het verdedigend niet slecht gedaan. Sowieso zegt een eigen doelpunt in een oefenwedstrijd mij weinig.. het lijkt toch aanleiding om hem nu definitief aan de kant te schuiven.
Niet voetbal alleen waardoor Zeefuik niet goed genoeg is. Qua inzicht, intelligentie en positionering is het een schooljongen tot nu toe in Ajax-1. Een statische buitenspeler tegenover zich zo heeft ie ze graag, maar waar zie je dat tegenwoordig nog?

PostPosted: 20 Jan 2018 13:47 

Ik schrijf Orejuela nog niet af. Hij heeft geen echte kans gehad omdat Veltman als aanvoerder altijd speelt. Bij hem heb ik hetzelfde als met Cassierra. Dat vind ik eigenlijk een heel goede spits, maar komt (nog) niet aan de bak.

PostPosted: 20 Jan 2018 14:04 
Beheerder

Jnp wrote:
geenidee4 wrote:
Welke jeugd wordt dan in de weg gezeten door Nissen, Schuurs en Tagliafico? Op al die posities kwam eigenlijk niets (goeds). Kijk, het is wat anders als je een middenvelder haalt en Van de Beek op de bank komt te zitten, bijvoorbeeld.

Ik zie het nu zo dat Ajax even een grote reorganisatie in de selectie doet, om van daaruit een soort nieuw begin te maken. In plaats van maar blijven aanmodderen is dit even nodig.
Eens. AJAX staat al jaren te springen om goede backs. Daar wordt eindelijk nu op ingespeeld. Dijks, Viergever en zeer waarschijnlijk Veltman zijn na dit seizoen ook weg.

PostPosted: 20 Jan 2018 14:54 

D_skilled wrote:
Jerome wrote:
Eens. De Orejuela uit Colombia was een andere speler. Hoewel hij nog maar weinig kansen gehad heeft, kun je op dit moment onmogelijk 100% tevreden zijn.
Niet voetbal alleen waardoor Zeefuik niet goed genoeg is. Qua inzicht, intelligentie en positionering is het een schooljongen tot nu toe in Ajax-1. Een statische buitenspeler tegenover zich zo heeft ie ze graag, maar waar zie je dat tegenwoordig nog?
Ik zie vooral dat hij geforceerd speelt. Hij vliegt overal in om zich te bewijzen. Te wild. Waardoor je dus ook regelmatig er naast zit. Centraal is hij qua positionering inderdaad niet best. Als back vind ik dat wel meevallen. Hij heeft net zoals Tete het vermogen om een tegenstander uit te schakelen. Alleen is Tete nog beter. Voetballend is het wisselend bij Zeefuik. Kan de meest domme passes geven en een wedstrijd later nagenoeg foutloos zijn. Dan doel ik vooral op wedstrijden voor Jong Ajax.

Wat ik belangrijk vind is het verschil tussen Orejuela en Zeefuik. Tot op heden is dat verschil niet groot en dat is heel teleurstellend. Dan is het makkelijk om Zeefuik direct de laan uit te sturen. Toch is meneertje Orejuela 3 jaar ouder en heeft hij meer ervaring. Zo speelt Zeefuik dit seizoen uit nood zijn eerste halve wedstrijdjes.

In 1 seizoen 9 miljoen uitgeven aan 2 backs waar je nog van moet afwachten of ze iets gaan toevoegen vind ik uiterst dubieus en doet me denken aan jaren terug toen de ene na de andere miskoop werd gedaan.

PostPosted: 20 Jan 2018 15:06 
Beheerder

Vind ik niet. Aankopen voor de backposities zijn noodzakelijk. Met spelers als Zeefuik of Ligeon kom je geen millimeter verder.
Nissen Kristensen komt morgen naar Amsterdam.
https://twitter.com/DanielDwars/status/ ... 9127914496

PostPosted: 20 Jan 2018 16:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Vind ik niet. Aankopen voor de backposities zijn noodzakelijk. Met spelers als Zeefuik of Ligeon kom je geen millimeter verder.
Nissen Kristensen komt morgen naar Amsterdam.
https://twitter.com/DanielDwars/status/ ... 9127914496
5,3 miljoen dus, mooie transfer voor die Deense club. En uiteraard voor de speler zelf ook. Dikke prima dat hij nu al komt.

Dus bij vertrek Veltman, wie blijft buiten hem? Orejuela of Zeefuik?

PostPosted: 20 Jan 2018 20:27 

rebuah wrote:

5,3 miljoen dus, mooie transfer voor die Deense club. En uiteraard voor de speler zelf ook. Dikke prima dat hij nu al komt.

Dus bij vertrek Veltman, wie blijft buiten hem? Orejuela of Zeefuik?
En een noodzakelijke transfer voor Ajax. Dan zijn de grootste gaten gevuld. Hoef je alleen te reageren als Ziyech of Onana vertrekt. En het lijkt me einde verhaal voor Zeefuik. Hij doet zijn best maar is geen Ajax 1 materiaal. Leuke aanwinst voor ADO, VVV of Roda. Orejuela verdient nog een kans.

PostPosted: 20 Jan 2018 23:51 
Erelid

Waarom niet einde verhaal van Orejuela? Die was toch gehaald als de stand-in van Veltman? Zeefuik had onder Keizer al de voorkeur boven de oudere Orejuela en ook Ten Hag kiest in zijn eerste wedstrijd voor hem. Juist Orejuela moet zich achter zijn oren krabben nu.

PostPosted: 21 Jan 2018 11:11 
Erelid

Zelfs al een training van Ajax bezocht... Komt zeker goed dus ;)

https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 9442588672

PostPosted: 21 Jan 2018 21:03 
Erelid

Jerome wrote:

In de A1 heb je nog Bakboord lopen. Dit vind ik al jaren een talentvolle verdediger. Destijds indrukwekkend als centrumverdediger. Inmiddels back geworden en daar kan hij prima spelen. Alleen heb je ook bij hem dat hij het vooral van zijn verdedigende kwaliteiten moet hebben. Ze moeten goed kijken wat ze nodig hebben. Zo zie je bij Lyon dat de coach regelmatig rouleert met de backs. Als ze veel het spel moeten maken (over het algemeen tegen de mindere teams) dan kiest hij vaak voor Rafael. Gaat het om een topwedstrijd waarin ze de underdog zijn dan kiest hij voor Tete. Wat dat betreft heb je meer opties.

De Deense speler waar ze nu interesse in tonen ken ik niet. Maar hij moet een complete speler zijn, want als deze speler aanvallend niks toevoegt of verdedigend matig is schiet je er helemaal niks mee op. Dan heb je 8-9 miljoen uitgegeven aan 2 matige backs die niet of nauwelijks beter zijn dan wat je in de jeugd hebt rondlopen. Dat zou schandalig zijn!
Dat eerste vind ik dus onzin. Oke, degene die Orejuela heeft aanbevolen heeft zijn kwaliteiten wellicht niet helemaal lekker ingeschat. Echter, als de spelers die op rechtsback staan gewoon niet voldoen, vind ik het juist krachtig beleid dat ze gaan doorschakelen. Veltman kan namelijk ook nog prima centraal spelen.. Zeefuik en Orejuela zijn en worden het beide niet, zijn niet compleet genoeg in hoeverre ik ze heb kunnen beoordelen.

Post subject: Re: Rasmus Nissen
PostPosted: 22 Jan 2018 14:13 
Beheerder

https://sportnieuws.nl/voetbal/transfer ... egeslagen/

PostPosted: 22 Jan 2018 14:25 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Als ik het goed lees wilde ze hem al vorig jaar. Hopelijk is het een interessante speler.

PostPosted: 23 Jan 2018 09:36 
Erelid

343 wrote:
De Telegraaf heeft weer een ingang bij de club lijkt het, elke primeur komt van de T.

PostPosted: 23 Jan 2018 11:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Dus Labyad komt ook?

PostPosted: 23 Jan 2018 13:23 
Beheerder

Peter79 wrote:
343 wrote:
De Telegraaf heeft weer een ingang bij de club lijkt het, elke primeur komt van de T.
Nou, een Deense site was eerder.

Officieel:
http://www.ajax.nl/streams/actueel/ajax ... tensen.htm

PostPosted: 23 Jan 2018 13:48 
Erelid

Welkom Rasmus :ajaxsjaal:

Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  1 2 3 4 5  Next

All times are UTC+02:00