Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 156 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 7  Next
Author Message
PostPosted: 23 Jan 2018 13:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Hij ziet er ook uit als danish dynamite ;)

http://www.ajax.nl/streams/actueel/kris ... emaakt.htm

PostPosted: 23 Jan 2018 14:13 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl

PostPosted: 23 Jan 2018 14:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Van de vaart
Seizoenskaart: Tijdelijk niet
Komt goed over. Vriend van Dolberg dus, hopelijk helpt dat hem ook weer uit zijn dip te komen na zijn blessure.

PostPosted: 23 Jan 2018 14:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ben blij, dat Ajax nu eindelijk eens orde op zaken stelt vwb onderbezette posities.
Wel een schrijnend contrast met de vorige transferwindow. Na deze laatste transferperiode zijn Schuurs (pas volgend seizoen), Tagliafico en deze deen aangekocht waarbij deze laatste 2 direct inzetbaar zijn. En dan schijnen ze dus ook nog bezig te zijn met Magallan.

Ze hebben kennelijk toch wat geleerd.

Zoals al eerder gezegd, passen scandinaviers zich makkelijk aan dus dat hij nu al komt, zegt eigenlijk al direct, dat Orejuela en Zeefuik niet in de plannen voorkomen van Ten Hag. Anders hadden ze deze Nissen niet nu hoeven te halen maar pas voor volgend seizoen.

Het lijkt erop, dat ze Zeefuik willen verhuren zodat ze over een half jaar weten of ze hem terugnemen mocht Veltman vertrekken. Het wachten is op het officiële bericht, dat ze Orejuela van de hand gaan doen.

Succes, Rasmus.

PostPosted: 23 Jan 2018 15:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:

Had ik hier net boven toch al gepost? ;)

PostPosted: 25 Jan 2018 12:21 
Erelid

Overmars is heerlijk bezig!

Deze Kristensen lijkt me een echte Ajax-back. Schijnt een zeer aanvallende back te zijn met veel voetballend vermogen. Een aanvulling ten opzichte van Veltman (al speelt 'ie de laatste tijd prima).

Einde Orejuela of Zeefuik. Denk dat het met allebei niet wat gaat worden.

PostPosted: 25 Jan 2018 12:57 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik ben in ieder geval totaal nog niet overtuigd door Orejuela. Maar hij is er pas een half seizoen. Sommige jongens hebben meer nodig om zich te acclimatiseren.

Zeefuik lijkt mij einde oefening bij Ajax.

PostPosted: 26 Jan 2018 13:44 
Beheerder

http://www.ajax.nl/streams/actueel/kris ... n-kans.htm

PostPosted: 08 Feb 2018 12:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Aardige eerste wedstrijd, rustig aan de bal, aanvallend wil hij er veel bij betrokken zijn. Denk een prima vervanger voor komend seizoen van Veltman.

PostPosted: 08 Feb 2018 20:43 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ja, was een beetje wennen voor hem, maar vond het zeker niet slecht begin.

PostPosted: 08 Feb 2018 23:36 

Aardig debuut. Aanvallend ingesteld, duidelijk te zien. Met Neres moet hij nog wel een klik krijgen.

PostPosted: 12 Mar 2018 13:28 
Beheerder

http://www.ajax.nl/streams/actueel/rasm ... elf-65.htm

PostPosted: 12 Mar 2018 19:48 

In niéts een Ajax voetballer.

PostPosted: 12 Mar 2018 19:57 
Beheerder

Nog veel te vroeg om te oordelen. Vond hem voetballend wel ok, verdedigend/positioneel soms nog wel kwetsbaar, maar dat kan hij leren. Heeft hij ook van tevoren aangegeven.

PostPosted: 12 Mar 2018 23:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Inderdaad te vroeg om af te schrijven. Maar vooralsnog is het niet veel soeps: verdedigen kan hij niet en aanvallend is het nogal wild en onbeholpen.

PostPosted: 01 Apr 2018 16:39 

Wat is dit een slechte speler zeg. Geen goed woord voor over.

Hoe vaak heeft hij vandaag verdedigend ingegrepen? Echt hij doet helemaal niks.... staat erbij en kijkt ernaar. Als hij dan aanvallend nog iets zou toevoegen zou je het nog een beetje begrijpen maar ook op dat vlak scoort hij dramatisch. Je ziet alleen wat geschuif naar achteren of breed en verder 0,0 intentie om naar voren te spelen. Geen initiatief aan de bal, geen individuele actie. Oogt ook traag en lomp. We hebben gewoon Sigthorsson als rechtsback.

De enige keren dat hij aanvallend gevaarlijk kan worden is als hij de bal niet heeft en over de buitenspeler komt. Dan heeft hij nog een voorzet die redelijk is (zeker vergeleken met Veltman).

Nee dit valt me echt zwaar tegen. 2 rechtsbacks in 1 seizoen kopen en het zijn allebei 2 miskopen. En ze zijn ook niet goedkoop.

PostPosted: 01 Apr 2018 16:57 

Jerome wrote:
Wat is dit een slechte speler zeg. Geen goed woord voor over.

Hoe vaak heeft hij vandaag verdedigend ingegrepen? Echt hij doet helemaal niks.... staat erbij en kijkt ernaar. Als hij dan aanvallend nog iets zou toevoegen zou je het nog een beetje begrijpen maar ook op dat vlak scoort hij dramatisch. Je ziet alleen wat geschuif naar achteren of breed en verder 0,0 intentie om naar voren te spelen. Geen initiatief aan de bal, geen individuele actie. Oogt ook traag en lomp. We hebben gewoon Sigthorsson als rechtsback.

De enige keren dat hij aanvallend gevaarlijk kan worden is als hij de bal niet heeft en over de buitenspeler komt. Dan heeft hij nog een voorzet die redelijk is (zeker vergeleken met Veltman).

Nee dit valt me echt zwaar tegen. 2 rechtsbacks in 1 seizoen kopen en het zijn allebei 2 miskopen. En ze zijn ook niet goedkoop.
Eens met je, behalve het laatste. Orejuela is echt totaal anders qua type én durft vooruit te denken en te voetballen. Daar druipt de klasse echt vanaf als je het mij vraagt. Orejuela kan in de buurt komen van hetgeen Hattem Trabelsi ooit bracht bij Ajax als rechtsback.

PostPosted: 01 Apr 2018 17:29 
Beheerder

Voor mij nog veel te vroeg. Ik zie wel kwaliteiten, maar hij moet nog wennen aan het team en de tactiek van Ten Hag. En hij is niet de enige speler.

PostPosted: 01 Apr 2018 22:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
En vergeet niet, dat hij midden in het seizoen aangetrokken is dus geen voorbereiding heeft gehad (om zich aan te passen). Deze jongen is duidelijk voor de toekomst gehaald en ik zie ook nog wel toekomst in hem. Vaak slagen de denen wel bij Ajax wel dus er is nog hoop.

Ik heb echter Orejuela ook nog niet afgeschreven en die mag van mij ook een eerlijke kans krijgen. Ik vind Orejuela meer voetballer en bij hem oogt het allemaal wat natuurlijker. Als je met backs wilt spelen, die de ruimte in kan duiken als Neres naar binnen trekt, is Orejuela echt een kandidaat.
Bij Jong Ajax voetbalt hij heel makkelijk mee.

Laat deze 2 het maar uitzoeken volgend seizoen.

PostPosted: 01 Apr 2018 23:56 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik zie ook niet echt kwaliteiten bij Kristensen. In het stadion valt duidelijk op dat hij totaal niet kan verdedigen en dat hij aanvallend gewoon ongecontroleerd naar voren rent. Een lompe speler. Een beetje de verbeterde versie van Dijks.

PostPosted: 03 Apr 2018 19:20 

Ik zie het ook niet. Dat hij middenin het seizoen komt boeit natuurlijk niet heel veel. Tagliafico komt uit Zuid-Amerika en is meteen een vaste waarde, deze jongen komt uit een land hier om de hoek en laat helemaal geen fluit zien. Wat Jerome al zegt: toont echt 0,0 initiatief. Het zou een opkomende back moeten zijn.... Ik zie het niet. Als ik in zijn schoenen stond zou ik elke wedstrijd de longen uit m'n lijf rennen en alles voorpompen of in ieder geval voorin mee combineren. Het is een grijze muis. Orejuela is veel beter.

De scouting heeft wederom gefaald. Had dan lekker Dumfries gehaald.

PostPosted: 03 Apr 2018 21:57 
Erelid

Snake wrote:
Ik zie het ook niet. Dat hij middenin het seizoen komt boeit natuurlijk niet heel veel. Tagliafico komt uit Zuid-Amerika en is meteen een vaste waarde, deze jongen komt uit een land hier om de hoek en laat helemaal geen fluit zien. Wat Jerome al zegt: toont echt 0,0 initiatief. Het zou een opkomende back moeten zijn.... Ik zie het niet.
1. Tagliafico is een stukje ouder.
2. Tagliafico kende dit systeem al, Kristensen was een opkomende back (echt) in een systeem met vijf verdedigers. Hij zal dus nog aan dit systeem moeten wennen en Ajax heeft ook aangegeven dat hij daar in principe de tijd voor zou krijgen. Het idee was dat Veltman dit seizoen zou afmaken en Kristensen volgend seizoen pas echt veel zou spelen.

Wacht het nog even af zou ik zeggen.

PostPosted: 04 Apr 2018 10:11 

Jnp wrote:
Snake wrote:
Ik zie het ook niet. Dat hij middenin het seizoen komt boeit natuurlijk niet heel veel. Tagliafico komt uit Zuid-Amerika en is meteen een vaste waarde, deze jongen komt uit een land hier om de hoek en laat helemaal geen fluit zien. Wat Jerome al zegt: toont echt 0,0 initiatief. Het zou een opkomende back moeten zijn.... Ik zie het niet.
1. Tagliafico is een stukje ouder.
2. Tagliafico kende dit systeem al, Kristensen was een opkomende back (echt) in een systeem met vijf verdedigers. Hij zal dus nog aan dit systeem moeten wennen en Ajax heeft ook aangegeven dat hij daar in principe de tijd voor zou krijgen. Het idee was dat Veltman dit seizoen zou afmaken en Kristensen volgend seizoen pas echt veel zou spelen.

Wacht het nog even af zou ik zeggen.
Dan nog heeft afkomst veel invloed. Vanuit Z-A of Denemarken hier komen is echt een wereld van verschil. Dat zie je ook aan Orejuela die nu zich nu pas begint te etaleren. Daarnaast komt Kristensen bekenden tegen (een hele goede vriend zelfs). Daar had Neres heel veel moeite mee bijv. Pas sinds de aandacht van Wamberto voelt hij zich lekker hier.

Juist omdat Kristensen vanuit een 5-mans defensie komt had ik aanvallend meer van hem verwacht. Daar zou zijn kracht toch moeten liggen? Ik zie het niet hoor.

Ik wacht het zeker af, maar ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop met hem.

PostPosted: 04 Apr 2018 11:22 
Erelid

Dan nog heeft afkomst veel invloed. Vanuit Z-A of Denemarken hier komen is echt een wereld van verschil. Dat zie je ook aan Orejuela die nu zich nu pas begint te etaleren. Daarnaast komt Kristensen bekenden tegen (een hele goede vriend zelfs). Daar had Neres heel veel moeite mee bijv. Pas sinds de aandacht van Wamberto voelt hij zich lekker hier.
Klopt, aanpassen vanuit Zuid-Amerika is ook lastiger qua cultuur. Alleen Kristensen had dus te maken met een ander soort aanpassing: het systeem. Dan kan je aanvallend meer van hem verwachten, maar je kan het ook zo zien dat hij zich nu juist aan het focussen is op het verdedigende aspect waardoor het aanvallend even wat minder is.

PostPosted: 07 Apr 2018 14:01 
Beheerder

Interview met Kristensen (NOS).
https://nos.nl/artikel/2226200-verdedig ... allen.html

Post new topic  Reply to topic  [ 156 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 7  Next

All times are UTC+02:00