Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Previous   1 2 3 4 5  Next
Author Message
PostPosted: 07 Apr 2018 23:37 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Hij is er ten minste eerlijk over. En pas 20.
Hij geef ze ten minste wel goed voor. Zou leuk zijn als hij binnenkort een assist en/of een goal op zijn naam heeft staan.

PostPosted: 08 Apr 2018 18:46 

Het was wederom niet veel. Ik zie zelfs meer in Mazraoui als rechtsback.

PostPosted: 08 Apr 2018 18:54 

Verschrikkelijk slechte wedstrijd. Onbegrijpelijk dat die de voorkeur krijgt boven Orejuela.

PostPosted: 08 Apr 2018 19:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Begin ook te twijfelen. Verdedigend is hij wel heel erg kwetsbaar.
Maar hij krijgt nog krediet.

PostPosted: 09 Apr 2018 11:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Ik zie zondag tegen Lozano toch liever een Veltman spelen. Kristensen heeft volgens mij nog nooit verdedigd in zijn leven.

PostPosted: 09 Apr 2018 11:35 

Als je dan een Svensson ziet bij AZ, of Dumfries... Ik snap dat je extra kritisch moet zijn op eredivisiespelers als je deze aan het scouten bent, maar je ziet toch overduidelijk dat die twee - en met name Svensson - vele malen beter zijn dan Kristensen? Hoe kan deze jongen nou positief door de scouting komen...

Maar oke oke, ik wacht nog af, maar zeg niet dat ik heb gewaarschuwd ;)

PostPosted: 09 Apr 2018 11:56 

Hateboer is ook een veel betere RB. Past ook prima in het spelsysteem.

PostPosted: 09 Apr 2018 12:08 

renemar wrote:
Hateboer is ook een veel betere RB. Past ook prima in het spelsysteem.
Inderdaad, ook een interessante rechtsback. En tevens Nederlander.

Ajax moet uitkijken dat het niet doorslaat in het aankopen. Heb het idee dat de lat van te hoog naar laag is gegaan. Er is ook nog een middenweg die bewandeld kan worden.

PostPosted: 19 Apr 2018 22:52 

Wat een dramatisch voetballer. Kan niet verdedigen. Als die speelt gaat hij ons geheid punten kosten. Traag, draaicirkel van een olifant. Verschrikkelijk. Vraag me af wie hem gescout heeft. Als het John Steen Olsen is heeft die last van staar.

PostPosted: 20 Apr 2018 11:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Wat een dramatisch voetballer. Kan niet verdedigen. Als die speelt gaat hij ons geheid punten kosten. Traag, draaicirkel van een olifant. Verschrikkelijk. Vraag me af wie hem gescout heeft. Als het John Steen Olsen is heeft die last van staar.
edit:
Olsen heeft hem wel gescout, zie hier: http://www.soccernews.nl/news/424609/tr ... oegeslagen

Had gisteren een assist zag ik in de samenvatting, hoe speelde hij verder in een normaal voor hem onnatuurlijke positie? Als zag ik ook beelden/plaatjes dat Kluivert haast links back stond, waren ze toch naar 4-3-3 of 4-4-2 geswitched na het uitvallen van Veltman?

Last edited by DeRuit on 20 Apr 2018 12:03, edited 1 time in total.

PostPosted: 20 Apr 2018 11:57 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
De rechtsback speelt nu nog voor het Deense FC Midtjylland. Overmars in Het Parool: "Een sterke rechtsback van 1 meter 85. Onze scout in Scandinavië, John Steen Olsen, heeft hem al langer in het vizier. Vorig jaar wilde zijn club hem nog niet laten gaan. Nu hebben we toegeslagen."

Had gisteren een assist zag ik in de samenvatting, hoe speelde hij verder in een normaal voor hem onnatuurlijke positie? Als zag ik ook beelden/plaatjes dat Kluivert haast links back stond, waren ze toch naar 4-3-3 of 4-4-2 geswitched na het uitvallen van Veltman?
De assist was een van richting veranderde bal. Je moet eens naar zijn verdedigen kijken. Spelers passeren alsof hij er niet staat. Die speler van Heracles deed dat en gisteren die van VVV weer. Hij is gewoon te traag en eer hij zich gedraaid heeft is de tegenstander al weg.
Heracles en VVV zijn zwakke tegenstanders dus hij werd niet veel op de proef gesteld, maar de keren dat hij moest verdedigen ging het fout.

PostPosted: 20 Apr 2018 12:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Gisteren kon ik helaas niet kijken, het was midden in de nacht ( en VVV)

PostPosted: 20 Apr 2018 12:16 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Zijn verdediging is inderdaad een punt van verbetering dat hij heel snel moet oppakken. Had er ook meer van verwacht. Maar het is nog te vroeg om er echt een conclusie aan te geven.

PostPosted: 22 Apr 2018 16:41 

Te gek om los te lopen dat deze speler is aangetrokken. Mist het niveau, zoveel is duidelijk.

PostPosted: 11 May 2018 19:29 

Ik heb nog geen minuut van deze jongen gezien waaruit enigszins zijn aankoop valt te verdedigen.
Wat een dramatische speler.
Als we daarop moeten bouwen wordt het helemaal niks.

PostPosted: 11 May 2018 22:29 

Degene die deze jongen positief heeft gescout mag direct worden ontslagen. Complete afgang dit.

Het wordt echt een drama als je met hem en Orejuela het seizoen ingaat. Vragen om problemen.

PostPosted: 12 May 2018 08:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Snake wrote:
Degene die deze jongen positief heeft gescout mag direct worden ontslagen. Complete afgang dit.
Het wordt echt een drama als je met hem en Orejuela het seizoen ingaat. Vragen om problemen.
Uit het verleden bleek dat scouts heel goed aangaven dat de speelstijlpositie veranderen moet, gezien anderszins eigen voorkeuren van wisselwerking tussen linies&stroken, om naar succes toe te werken.
Misschien moet je minder schreeuwen en meer verdiepen.
Uiteraard ben ik meer meegaand als door je gezegd wordt, ze brengen niet wat wij van een back willen.
Echter moet je dan de informatie kennen waaruit blijkt dat scouts dat onjuist hebben beweerd.
Ipv hoe interne externe multimedia het verkondigt, hebben die scouts een observatie, ze zijn het nergens mee eens tenzij ze zeggen het ermee eens te zijn.

Kristensen is een vierde spits als je de beelden bekijkt, Orejuela (evenals Veltman en Bakker) een tweede spits zelfs als je een beste historische parallel maakt. Ik weet niet wie bedenkt dat dit backs zijn, Suurbier Krol zijn de rolmodellen soorten wingfullback die de gezegende vorm van voetbal kunnen uitdrukken.

Tagliafico kan (mits De Ligt genoeg laatste man speelt zonder een stoppers opdracht als over ons links tegen ons wordt aangevallen).

Er worden zulke domme dingen met kwaliteiten gedaan, dat internationale relegation/wegvaging mij niet verbaast. Heeft met voetbalspeloverzicht te maken van de lui die het naar de vernieling helpen.

Uhum 343, dit is Luke

PostPosted: 26 Jun 2018 20:05 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Opvallend; tegen Munster stond hij in het basiselftal, Mazraoui in de tweede helft basis als RB en Orejuela LB.

Lijkt me dus voorlopig; Kristensen (1); Mazraoui (2), Orejuela (3). Als dat zo blijft wordt Orajuela kind van de rekening.

PostPosted: 26 Jun 2018 20:29 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hmm, ook dat moet nog blijken. Er zijn nog voldoende oefenwedstrijden te gaan.

PostPosted: 26 Jun 2018 20:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Pushkin wrote:
Opvallend; tegen Munster stond hij in het basiselftal, Mazraoui in de tweede helft basis als RB en Orejuela LB.

Lijkt me dus voorlopig; Kristensen (1); Mazraoui (2), Orejuela (3). Als dat zo blijft wordt Orajuela kind van de rekening.
Als Mazraoui rechtsback kan, is hij toch ook een optie als linksback?

PostPosted: 27 Jun 2018 11:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Pushkin wrote:

Mazraoui is pas net weer aangesloten terwijl Kristensen al langer bij de groep zit. Zou het eerder daar in zoeken dan al te stellen dat Kristensen de concurrentiestrijd heeft gewonnen. Ik denk namelijk dat Mazraoui aan het eind van de voorbereiding onze nummer één rechtsback is, al zegt dat vooral veel over Kristensen en Orejuela die er heel weinig van kunnen.

PostPosted: 27 Jun 2018 12:37 

Orejuela wordt blijkbaar niet gepruimd. De weinige minuten die hij vorig seizoen kreeg vond ik hem weliswaar geen openbaring, maar ook zeker niet onvoldoende. In tegenstelling tot Kristensen. Die kan niet verdedigen (wordt door werkelijk iedere buitenspeler dolgedraaid) en aanvallend matig. Mazraoui is ook geen echte back, maar in alles beter dan Kristensen. Vooral aan de bal. Zou Mazraoui zich verdedigend ontwikkelen dan denk ik dat hij een prima RB kan worden. Beetje zoals Sinkgraven op links. Als die niet zoveel geblesseerd zou zijn zou het imo een prima LB worden. Voetballend uitermate sterk. Was ook lekker fel.

PostPosted: 26 Aug 2018 17:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ook al was het tegen Emmen, ik vond Kristensen gisteren helemaal niet uit de toon vallen.
Voetballend oogt het stroef maar gisteren was hij verdedigend en corrigerend achterin gewoon goed aanwezig. Het gaat erom, dat je goed positie kiest en dat doe je goed of niet. Heeft niet zoveel met een tegenstander te maken.

PostPosted: 27 Aug 2018 09:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Tegen Emmen kun je natuurlijk ook niet zo veel verkeerd doen. Vond het wel de beste wedstrijd van hem in tijden, maar dat zegt natuurlijk ook veel. Hij was in ieder geval actief langs de zijlijn en heeft geen noemenswaardige fouten gemaakt. Toch blijf ik het een onbehouwen, wat lompe voetballer vinden. Geen Ajax-speler. En hoewel hij tegen Emmen niet werd getest vind ik hem verdedigend zwak. En dat laatste hoeft niet per se een probleem te zijn - ook Mazraoui is geen goede verdediger - maar hij compenseert dat niet met voetballend vermogen. En dat laatste is kwalijk, want daar zou Ajax hem op gescout hebben. Zijn offensieve kwaliteiten en loopvermogen. Voorlopig heb ik alleen van dat laatste wat gezien.

PostPosted: 27 Aug 2018 11:17 

Als hij een directe tegenstander krijgt wordt hij dolgedraaid. Is een absolute miskoop.

Post new topic  Reply to topic  [ 106 posts ]  Previous   1 2 3 4 5  Next

All times are UTC+02:00