Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 287 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Zakaria Labyad
PostPosted: 27 Aug 2019 16:26 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Labyad wil blijven.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... ax-blijven

PostPosted: 27 Aug 2019 16:43 

Die verdient een fortuin waarschijnlijk. Geef hem eens ongelijk.

Wat een grote fout van Ajax om hem zo lang te binden. Sloeg nergens op.

Wel zou ik hem vanaf nu steevast negeren. Geen plek meer op de bank voor hem. Opvullen met jongens die wel nog enige toekomst hebben. Qua niveau maakt het toch niet uit.

PostPosted: 27 Aug 2019 16:44 

Noa Lang is (veel) beter.

PostPosted: 27 Aug 2019 17:09 

de dominee wrote:
Noa Lang is (veel) beter.
Eens. Die is hem echt al voorbij, en heeft sowieso veel meer potentie en toekomst.

PostPosted: 27 Aug 2019 17:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
343 wrote:
Kan ik mij heel goed voorstellen. Heeft een blessureverleden en dan ga je niet in Den Haag op kunstgras spelen.

Begrijp best dat veel supporters hem niet zo zien zitten, maar uiteindelijk moet je Ajax en EtH verwijten dat die hem gehaald hebben. Die jongen heeft bij Ajax nog niets verkeerd gedaan.

PostPosted: 10 Nov 2019 17:08 
Erelid

Een heel goede wedstrijd van Labyad. Eigenlijk in de vergetelheid geraakt maar krijgt nu plotseling een kans. Die kans heeft hij wel gegrepen en nu hopen, dat hij deze lijn doorzet.

PostPosted: 10 Nov 2019 17:18 

Een heel goede wedstrijd van Labyad. Eigenlijk in de vergetelheid geraakt maar krijgt nu plotseling een kans. Die kans heeft hij wel gegrepen en nu hopen, dat hij deze lijn doorzet.
Ben geen fan, maar kan niet anders concluderen dat hij het goed heeft gedaan.

Enorm gretig en heeft er alles aan gedaan om zijn kans te grijpen.

PostPosted: 15 Nov 2019 17:08 
Erelid

Vonden jullie hem de afgelopen wedstrijd zo opvallend goed dan? Ik vond hem redelijk onopvallend spelen. Tikte wel aardig mee, was geen dissonant. Maar heeft in mijn ogen (ook in de afgelopen wedstrijd) niet laten zien waarom hij bij Ajax zou moeten horen eerlijk gezegd.

PostPosted: 15 Nov 2019 17:18 
Beheerder

Hij voetbalde goed mee. Zoals Wooter, Musampa en Reuser vroeger goed meevoetbalden bij het AJAX van 95/96.

PostPosted: 15 Nov 2019 18:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Heeft natuurlijk pech gehad dat hij als 1e gekochte vervanger van Ziyech voorbij gestreefd is door de 2e vervanger en dat Ziyech bleef. Wel altijd correct gedragen en als hij zo speelt is het goed dat hij er bij is. 2 spelers van het kaliber Neres is voor Ajax heel lastig om te hebben, als je dan een Labyad op dit niveau achter de hand hebt is dat prima.

PostPosted: 15 Nov 2019 18:04 

Vonden jullie hem de afgelopen wedstrijd zo opvallend goed dan? Ik vond hem redelijk onopvallend spelen. Tikte wel aardig mee, was geen dissonant. Maar heeft in mijn ogen (ook in de afgelopen wedstrijd) niet laten zien waarom hij bij Ajax zou moeten horen eerlijk gezegd.
Ik vond hem voldoende, niet meer. De positieve reacties vond ik overdreven.

PostPosted: 17 Nov 2019 17:59 
Erelid

renemar wrote:
Ik vond hem voldoende, niet meer. De positieve reacties vond ik overdreven.
Eens. Maargoed, blij dat hij in ieder geval mee kan in de Eredivisie. En blij dat Ten Hag hierdoor niet het hele systeem hoeft om te gooien. Ben wel benieuwd hoe hij dat tegen Lille gaat doen.

PostPosted: 24 Nov 2019 11:57 
Erelid

Ik vind toch dat Labyad de rol van Neres goed invult.
Belangrijk is dat hierdoor ook Ziyech als middenvelder kan blijven spelen.
Als je eigenlijk zo weinig wedstrijdritme hebt en het zo invult, vind ik ook best knap en bijzonder. Kan alleen maar beter worden want je weet dat Neres pas na de winterstop terugkomt.

Mooie goal ook. Hoge moeilijkheidsfactor.

Die speelt gewoon tegen Lille.

PostPosted: 24 Nov 2019 19:59 
Beheerder

Mooi voor AJAX dat hij toch nog zijn nut heeft.
Maar of hij Europees mee kan? Ik betwijfel het.

PostPosted: 24 Nov 2019 21:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
Mooi voor AJAX dat hij toch nog zijn nut heeft.
Maar of hij Europees mee kan? Ik betwijfel het.
Voor de eredivisie blijkt hij wel gewoon een goede stand in te zijn. Al moeten we niet te hard van stapel lopen. Had vorig jaar volgens mij een paar hele matige invalbeurten.

Maar zoals hij nu speelt kan hij denk ik ook wel mee tegen Lille. Die moeten we ook niet groter maken dan ze zijn. Valencia en Chelsea zijn andere koek.

PostPosted: 25 Nov 2019 11:47 
Erelid

GJ1402 wrote:
Maar zoals hij nu speelt kan hij denk ik ook wel mee tegen Lille. Die moeten we ook niet groter maken dan ze zijn. Valencia en Chelsea zijn andere koek.
Ik denk dat Labyad ook deze rol kan invullen tegen die andere clubs, die jij noemt. Labyad zal nooit het pieknivo halen van een Neres maar ook Neres is behoorlijk grillig.

Labyad heeft gewoon een behoorlijk basisnivo en kan die rol dus prima invullen.

PostPosted: 28 Nov 2019 00:19 
Erelid

Ben toch bang, dat de blessure van Labyad zodanig is dat je hem ook tot de winterstop kwijt raakt.
Vulde de positie van Neres toch goed in. Ook tot zijn blessure speelde hij goed mee tegen Lille en had ook een aandeel in de vroege 1-0.

Als Labyad wegvalt, ben je tot de winterstop nog een buitenspeler kwijt en houd je in principe nog Promes, Tadic, Lang en Ziyech over maar zowel Tadic speelt hier al een tijd neer meer alsook Ziyech niet.

Op basis van Jong Ajax zou je zeggen, dat Lang er nog niet klaar voor is maar hij viel verdomde goed in maar dit geeft natuurlijk geen enkele garantie, dat hij dit kan invullen tot de winterstop.

Wel sneu voor zo'n jongen die is binnengehaald met de nodige twijfel en eigenlijk altijd in het belang van Ajax nooit enige stennis heeft veroorzaakt. Is altijd blijven werken en gewacht op zijn kans. Hij leek die nu te hebben gekregen door de blessure van Neres maar nu raakt hij zelf geblesseerd.

PostPosted: 28 Nov 2019 08:53 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik vond Labyad 1e helft tegen Heracles slecht en gisteren de gehele wedstrijd slecht die hij speelde.
Zo goed is Labyad nou ook weer niet dat je het een aderlating moet vinden. Ziyech en Neres daarentegen.

PostPosted: 28 Nov 2019 08:56 

Jammer van zijn blessure maar speelde gisteren slecht. Samen met Nous dissonant. Lang deed het beduidend beter.

PostPosted: 28 Nov 2019 11:20 
Erelid

Toch knap dat jullie Labyad eruit halen in de eerste 40 minuten.
Het liep niet echt en na de 1-0 heeft Ajax eigenlijk weinig kansen meer gecreëerd. Ook Promes op links kwam er niet uit. Kwam met name door de slordige opbouw van achteruit.

Daarnaast was Labyad betrokken bij de 1-0. Ik zeg niet dat hij geweldig speelde maar als je het afzet in de eerste helft, vind ik het een beetje oneerlijk tov hem omdat het elftal niet stond. Lang had het geluk, dat het elftal beter stond door Alvarez en Ajax veel beter en rustiger speelde. Daarnaast is Lang een andere buitenspeler die meer snelheid en diepgang heeft. Lang vult het dus anders in.

Als laatste moet je maar afwachten hoe grillig bv Lang het gaat invullen mocht Labyad er lang uitleggen.

PostPosted: 28 Nov 2019 12:35 

Het liep niet echt en na de 1-0 heeft Ajax eigenlijk weinig kansen meer gecreëerd. Ook Promes op links kwam er niet uit. Kwam met name door de slordige opbouw van achteruit.

Daarnaast was Labyad betrokken bij de 1-0. Ik zeg niet dat hij geweldig speelde maar als je het afzet in de eerste helft, vind ik het een beetje oneerlijk tov hem omdat het elftal niet stond. Lang had het geluk, dat het elftal beter stond door Alvarez en Ajax veel beter en rustiger speelde. Daarnaast is Lang een andere buitenspeler die meer snelheid en diepgang heeft. Lang vult het dus anders in.

Als laatste moet je maar afwachten hoe grillig bv Lang het gaat invullen mocht Labyad er lang uitleggen.
Je kunt toch zeker wel een oordeel vellen over een speler die 40 minuten speelt. Hij was gewoon heel matig. Nous idem en Promes ook. Vielen echt uit de toon.
Mede doordat die eerste 2vervangen werden ging het de 2e helft beter.
Eerlijk gezegd vind ik je altijd heel positief. Je hebt het ook vaak over uitstekend. Persoonlijk zag ik gisteren naast de eerdergenoemde onvoldoendes maar 2 echt goede optredens van de veldspelers. Ziyech en Martinez. Wta mij betreft waren de andere spelers voldoende-ruim voldoende.

PostPosted: 28 Nov 2019 12:44 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:

Je kunt toch zeker wel een oordeel vellen over een speler die 40 minuten speelt. Hij was gewoon heel matig. Nous idem en Promes ook. Vielen echt uit de toon.
Mede doordat die eerste 2vervangen werden ging het de 2e helft beter.
Eerlijk gezegd vind ik je altijd heel positief. Je hebt het ook vaak over uitstekend. Persoonlijk zag ik gisteren naast de eerdergenoemde onvoldoendes maar 2 echt goede optredens van de veldspelers. Ziyech en Martinez. Wta mij betreft waren de andere spelers voldoende-ruim voldoende.
Donny was zo balvast joh, die was echt goed.
Op den duur in de 2e helft zoveel rust aan de bal dat hij 2 man uitspeelden en het spel verlegde, heerlijke speler wat een rust heeft die kerel.

PostPosted: 28 Nov 2019 12:54 
Erelid

renemar wrote:
Je kunt toch zeker wel een oordeel vellen over een speler die 40 minuten speelt. Hij was gewoon heel matig. Nous idem en Promes ook. Vielen echt uit de toon.Mede doordat die eerste 2vervangen werden ging het de 2e helft beter.
Dat kan ik inderdaad wel maar ik bekijk het geheel. Promes en Labyad hebben zeer weinig bruikbare ballen gekregen en vaak ook de lange bal. Er zat gewoon weinig voetbal in de ploeg in de eerste helft. En ik verwacht niet van Labyad dat hij een paar man uitspeelt. Ongeacht dat ik dit de oorzaak vond, vond ik niemand uit de toon vallen op Mazraoui na.

De tweede helft stond er een ander Ajax. Rustiger en veel balvaster. Kwam in eerste instantie door de inbreng van Alvarez waardoor het Ajax veel beter van achteruit ging voetballen. Hierdoor werd Lang ook een aantal keer vrij gespeeld, iets wat in de eerste helft op de 1-0 na bijna niet voorkwam. En juist bij de 1-0 was de vooractie ook van Labyad.

Kijk Labyad is geen Tadic die veel balvaster is en altijd oog heeft voor positie en andere spelers maar ook die kwam bijna niet in het spel voor in de eerste helft. Dat ligt in mijn optiek niet aan Tadic zelf maar hoe het achter hem stond.

Zo bekijk ik het.

PostPosted: 28 Nov 2019 13:52 
Erelid

Ach, ik ben er niet rouwig om dat Labyad wellicht een kleine blessure heeft. Heeft zich wel enigszins in de kijker gespeeld, maar moet je gewoon afscheid van nemen zodra er een leuke club komt. Zo krijgt waarschijnlijk (noodgedwongen), Lang een kans. Die ik minimaal dezelfde kwaliteiten toedicht als Labyad, maar ook nog een stuk sneller en technischer vind. En met veel meer potentie.

Wel zet ik mijn vraagtekens bij zijn mentale vermogens...

PostPosted: 28 Nov 2019 16:05 
Erelid

Ach, ik ben er niet rouwig om dat Labyad wellicht een kleine blessure heeft. Heeft zich wel enigszins in de kijker gespeeld, maar moet je gewoon afscheid van nemen zodra er een leuke club komt. Zo krijgt waarschijnlijk (noodgedwongen), Lang een kans. Die ik minimaal dezelfde kwaliteiten toedicht als Labyad, maar ook nog een stuk sneller en technischer vind. En met veel meer potentie.

Wel zet ik mijn vraagtekens bij zijn mentale vermogens...
Beetje dubbelzinnig niet?

Juist bij Labyad werd er ook getwijfeld of hij het juist mentaal zou kunnen opbrengen omdat hij buiten de basis zou vallen. Hij heeft gewoon 1,5 jaar lang zich netjes gedragen en zeker niet slecht gespeeld op de momenten dat hij mocht spelen. Nu krijgt hij de kans, die hij in mijn ogen ook pakte en raakt geblesseerd. Dat je Lang wellicht meer potentie toedicht, kan maar juist ook bij Lang moet nog blijken of hij mentaal sterk genoeg is. Daarnaast als Lang zo goed bezig was, had hij wel de kans gekregen ipv Labyad.

Post new topic  Reply to topic  [ 287 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next

All times are UTC+01:00