Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Zakaria Labyad
PostPosted: 14 May 2018 22:39 
Erelid

Hangt ook af van het systeem dat Ten Hag gaat spelen. Linksbuiten in 4-3-3 is anders dan linksbuiten in 3-2-4-1, idem sito voor aanvallende middenvelder. Ik zie hem denk ik het liefst als AM in dat laatste systeem.

PostPosted: 14 May 2018 22:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Tot 2022 vastgelegd. Kan die over 2 jaar voor een mooi bedrag naar Vitesse. Of ben ik nu te negatief? Ik heb gewoon helemaal geen goed gevoel bij deze jongen. Is mij ook gewoon nooit opgevallen bij FC Utrecht.

PostPosted: 14 May 2018 22:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
GJ1402 wrote:
Tot 2022 vastgelegd. Kan die over 2 jaar voor een mooi bedrag naar Vitesse. Of ben ik nu te negatief?
Naar mijn mening te negatief ja. Labyad gaat gewoon met winst vertrekken bij Ajax.
Ik heb gewoon helemaal geen goed gevoel bij deze jongen.
Dat kan maar je kunt het ook anders bekijken. Hij heeft zich na te vroeg te zijn vertrokken bij PSV via een geleidelijk weg teruggeknokt naar een top 3 club. Hij wil gewoon slagen bij Ajax dus als hij deze lijn voortzet, gaat hij slagen bij Ajax.
Is mij ook gewoon nooit opgevallen bij FC Utrecht.
Kijk alleen al naar de wedstrijd Ajax-Utrecht van afgelopen seizoen.

Ik blijf erbij, dat hij gaat slagen.

PostPosted: 14 May 2018 23:13 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik vind het meer een 4-4-2 speler, maar nu hij toch hier is dan hoop ik dat het, itt andere hier, op de AM positie gaat spelen. Zeker geen slechte speler.
Zijn persoonlijkheid is echt behoorlijk verbeterd bij Vitesse en Utrecht en legt ook prima cijfers neer. Ik ben benieuwd.

PostPosted: 14 May 2018 23:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Welkom Zakaria! :ajaxsjaal:

Laat maar zien waarom je gehaald bent!

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 15 May 2018 08:17 

Leonel wrote:
Ik vind het meer een 4-4-2 speler, maar nu hij toch hier is dan hoop ik dat het, itt andere hier, op de AM positie gaat spelen. Zeker geen slechte speler.
Zijn persoonlijkheid is echt behoorlijk verbeterd bij Vitesse en Utrecht en legt ook prima cijfers neer. Ik ben benieuwd.
Ik vind hem ook meer een speler voor het 4-4-2 systeem.

PostPosted: 15 May 2018 10:53 
Erelid

renemar wrote:
Dat komt omdat hij bij Utrecht en PSV ook vaak aan de buitenkant heeft gespeeld?
Volgens mij is Labyad van origine juist een buitenspeler maar omdat hij voetbaltechnisch goed is en slim is, zijn zo'n spelers ook vaak inzetbaar als aanvallende middenvelder. Echte goede buitenspelers zakken ook vaak door de jaren heen een linie terug (middenveld). Dit zegt dan ook weer iets, dat ze voetballend goed genoeg zijn.

Volgens de Telegraaf heeft PSV hem nog geprobeerd weg te kapen voor de neus van Ajax maar daar geloof ik niet zo in.

PSV heeft met Lozano en Bergwijn al 2 basisklanten voor de zijkanten. Als middenvelder voetbalt Cocu met meer zekerheid dus op die positie zou hij ook geen basisspeler worden/zijn. En waar haalt PSV het geld vandaan zonder eerste te verkopen?

PostPosted: 15 May 2018 12:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Van Ginkel gaat terug naar Chelsea. Zou wel een prima opvolger voor hem zijn met zijn scorend vermogen en Labyad is ook iets creatiever. Misschien vertrekt Pereiro ook wel.

PostPosted: 15 May 2018 12:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Dat PSV is sowieso al zeker van Europees voetbal. Mocht men onverhoopt die CL play-off niet doorkomen stroomt men wel gelijk door naar de EL groepsfase. Dus de nodige miljoentjes hebben ze al binnen voordat ze überhaupt in actie zijn gekomen, dus dat geld, PSV kennende, zullen ze indien nodig al gaan aanspreken. Dus sportief gezien hebben ze een groot voordeel t.o.v. Ajax met het oog op het nieuwe seizoen omdat ze pas einde Augustus serieus in actie hoeven te komen, temeer daar Ajax een aanmerkelijk zwaardere Europese route moet doorlopen en daardoor weer een hele vroege voorbereiding heeft..

Een en ander neemt niet weg dat ondanks het al vier jaar mislopen van de titel Ajax een duidelijke financiele voorsprong heeft op dat PSV. en dat zal normaliter de komende jaren alleen maar toenemen, mag je aannemen. De Ajax selectie herbergt immers enkele in het buitenland zeer gewilde spelers die een grote transferwaarde vertegenwoordigen, veel meer dan dat van die PSV selectie. Maar de club moet er natuurlijk wel voor zorgen dat men de komende jaren regelmatig kampioen wordt om die financiele voorsprong vast te kunnen houden en zonodig dus nog verder uit te breiden.

Last edited by Tuvalunho on 15 May 2018 12:36, edited 2 times in total.

PostPosted: 15 May 2018 12:27 
Erelid

guy_ajax wrote:
Van Ginkel gaat terug naar Chelsea. Zou wel een prima opvolger voor hem zijn met zijn scorend vermogen en Labyad is ook iets creatiever. Misschien vertrekt Pereiro ook wel.
En jij denkt, dat Van Ginkel bij Chelsea blijft? Die gaat gewoon weer komen (blijven).
Daarnaast gaat Cocu echt niet spelen met Labyad op het middenveld ipv een type Van Ginkel. Te riskant en teveel risico.

Pereiro kan vertrekken maar ze hebben toch ook nog die Mauro Junior?

PostPosted: 15 May 2018 21:33 
Erelid

Volgens de Telegraaf heeft PSV hem nog geprobeerd weg te kapen voor de neus van Ajax maar daar geloof ik niet zo in.
Labyad heeft zelf ook gezegd dat hij is benaderd door een andere Nederlandse topclub.

PostPosted: 15 May 2018 22:58 
Erelid

Goede invalbeurt van Labyad.
Is toch nog behoorlijk snel.

PostPosted: 15 May 2018 23:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Legt die vrije trappen en corners ook heerlijk neer hoor.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 16 May 2018 10:45 
Erelid

Abruzzi wrote:
Legt die vrije trappen en corners ook heerlijk neer hoor.
Dat vind ik ook.

Ik vind hem ook directer spelen dan Ziyech en veel doelgerichter.

Ziyech is wat meer spelmaker, die ballen gaat ophalen en dan het spel goed kan verplaatsen. Labyad is net iets meer aanvaller, die wat verder naar voren speelt en hierdoor ook wat doelgerichter is.

PostPosted: 16 May 2018 15:22 

renemar wrote:
Dat komt omdat hij bij Utrecht en PSV ook vaak aan de buitenkant heeft gespeeld?
Volgens mij is Labyad van origine juist een buitenspeler maar omdat hij voetbaltechnisch goed is en slim is, zijn zo'n spelers ook vaak inzetbaar als aanvallende middenvelder. Echte goede buitenspelers zakken ook vaak door de jaren heen een linie terug (middenveld). Dit zegt dan ook weer iets, dat ze voetballend goed genoeg zijn.

PSV heeft met Lozano en Bergwijn al 2 basisklanten voor de zijkanten. Als middenvelder voetbalt Cocu met meer zekerheid dus op die positie zou hij ook geen basisspeler worden/zijn. En waar haalt PSV het geld vandaan zonder eerste te verkopen?
Misschien wilde PSV alvast inspelen op een vertrek van Lozano of Bergwijn? Wordt allebei aan getrokken en gaan veel opleveren. En 5,5 mil hebben ze wel in Eindhoven hoor. Het is niet zo dat ze bankroet zijn.

PostPosted: 16 May 2018 15:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
of een eventueel vertrek van Pereiro of zelfs v. Ginkel.

PostPosted: 16 May 2018 15:30 

DeRuit wrote:
of een eventueel vertrek van Pereiro of zelfs v. Ginkel.
Van Ginkel geloof ik niet. Cocu kennende gaat hij een type als Labyad nooit op het middenveld zetten.

Veel te gevaarlijk daar in Eindhoven.

PostPosted: 17 May 2018 17:16 

Labyad zit niet in de WK-selectie. Goed nieuws met betrekking tot de voorrondes van de CL. Mazraoui staat op de reservelijst.

PostPosted: 17 May 2018 18:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Labyad zit niet in de WK-selectie. Goed nieuws met betrekking tot de voorrondes van de CL. Mazraoui staat op de reservelijst.
Dat die Labyad al niet bij de WK selectie van Marokko zit is natuurlijk een teken aan de hand, want je kan dat land toch met de beste wil van de wereld bepaald geen hoogvlieger in het int. voetbal noemen.
Naar Ajax normen vind ik deze jongen eigenlijk ook niet meer dan een breedte aankoop, dus ik kan de hier en daar gerezen twijfel intern bij Ajax over zijn komst zeker begrijpen.

Wil Ajax écht sportief gaan doorpakken in het nieuwe seizoen zal men het in een wat betere categorie spelers moeten zoeken. En dan met name op de Zuid Amerikaanse markt (buiten de mogelijke/waarschijnlijke komst van Magallan) moet je toch kunnen slagen, daar loopt voldoende kwaliteit voor een club als Ajax. Dat zal dan wat extra financiele inspanningen vergen, nou dat moet dan maar. En e.e.a. is natuurlijk ook mede afhankelijk of er nog jongens gaan vertrekken.

PostPosted: 17 May 2018 18:44 

Tuvalunho wrote:
Dat die Labyad al niet bij de WK selectie van Marokko zit is natuurlijk een teken aan de hand, want je kan dat land toch met de beste wil van de wereld bepaald geen hoogvlieger in het int. voetbal noemen.
Naar Ajax normen vind ik deze jongen eigenlijk ook niet meer dan een breedte aankoop, dus ik kan de hier en daar gerezen twijfel intern bij Ajax over zijn komst zeker begrijpen.

Wil Ajax écht sportief gaan doorpakken in het nieuwe seizoen zal men het in een wat betere categorie spelers moeten zoeken. En dan met name op de Zuid Amerikaanse markt (buiten de mogelijke/waarschijnlijke komst van Magallan) moet je toch kunnen slagen, daar loopt voldoende kwaliteit voor een club als Ajax. Dat zal dan wat extra financiele inspanningen vergen, nou dat moet dan maar. En e.e.a. is natuurlijk ook mede afhankelijk of er nog jongens gaan vertrekken.
Ben ik met je eens. We kunnen alleen maar hopen dat ze het bij AJAX ook zo zien.

PostPosted: 17 May 2018 21:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish

PostPosted: 18 May 2018 19:39 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Tja hier in dit interview wist hij al dat hij voor 95% naar Ajax zou gaan denk ik.

PostPosted: 18 May 2018 23:50 

Leuk interview, lijkt me eerlijk gezegd wel een hele relaxte gast.

PostPosted: 19 May 2018 00:30 
Erelid

Tuvalunho wrote:
Beetje ver gezocht als je het mij vraagt. Het is gewoon een keuze van de bondscoach en hij heeft meerdere opties voor aanvallende middenvelder of buitenspeler. Deze bondscoach heeft ook een tijd lang Ziyech genegeerd dus kennelijk is het niet zo'n aanvallend ingestelde trainer. Het niet selecteren van Labyad zie ik helemaal los staan van Ajax of hoe goed/slecht hij is.

Ik zet eerder mijn vraagtekens bij een reserverol van Mazraoui, die na 2 wedstrijdjes in Ajax 1 zomaar Labyad en Ayoub voorbij streeft... Maar goed, dat is ook een keuze.

PostPosted: 19 May 2018 12:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Tuvalunho wrote:

Hij speelt bij Utrecht. In de nietszeggende eredivisie. Die bondscoach heeft wel wat beters te selecteren denk ik.

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 9  Next

All times are UTC+02:00