Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Zakaria Labyad
PostPosted: 20 Aug 2018 20:47 

Snake wrote:
rebuah wrote:
Vraag me toch nog wel een beetje af wat we nou met deze speler moeten. Voegt vrij weinig toe aan de selectie op het moment, is talent af en zal niet heel veel beter meer worden. Bovendien voor 6 miljoen gehaald. Toch jammer dat we zoveel geld hebben verspeeld aan Labyad en Bandé. Kunnen toch wel dure miskleunen gaan worden. In plaats daarvan had ik liever één directe versterking op de flanken gezien, maargoed dat is achteraf.
Bandé kun je nog niet afschrijven als miskleun, dat is belachelijk...
Hoezo? Is geen pure buitenspeler die je wel enorm goed had kunnen gebruiken. Dat kan grote gevolgen hebben.
Sterker nog, het is helemaal geen buitenspeler. Is een 4-4-2 spits.
We snakten zo énorm naar een échte buitenspeler met krijt aan de kicksen. En we krijgen een Bandé die alleen in een 2 spitsen aanval kan fungeren.

PostPosted: 21 Aug 2018 08:30 

WZAWZDB wrote:
Snake wrote:
rebuah wrote:

Hoezo? Is geen pure buitenspeler die je wel enorm goed had kunnen gebruiken. Dat kan grote gevolgen hebben.
We snakten zo énorm naar een échte buitenspeler met krijt aan de kicksen. En we krijgen een Bandé die alleen in een 2 spitsen aanval kan fungeren.
We hebben inderdaad dringend behoefte aan snelheid en diepgang op de vleugels. Wie weet hoelang Neres wegvalt. Is het een spierscheuring duurt dat zeker 6 weken. Begin je eerder heb je grote lans dat het weer gebeurt. Je hoort ook niks van de ernst van de blessure. Overigens ook van Dolberg is het gissen hoelang het gaat duren.
Twee basisspelers (normaliter) van de 3 plaatsen langdurig weg. Tel uit je winst. Gelukkig zit er wel een interlandbreak tussen.
Feit is dat we sowieso nog een echte linksbuiten nodig hadden is het nu wel erg triest gesteld voorin.
Tot zover de "prima" transferperiode en het op tijd klaar hebben van de selectie.

PostPosted: 21 Aug 2018 09:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
renemar wrote:
WZAWZDB wrote:
Snake wrote:

We hebben inderdaad dringend behoefte aan snelheid en diepgang op de vleugels. Wie weet hoelang Neres wegvalt. Is het een spierscheuring duurt dat zeker 6 weken. Begin je eerder heb je grote lans dat het weer gebeurt. Je hoort ook niks van de ernst van de blessure. Overigens ook van Dolberg is het gissen hoelang het gaat duren.
Twee basisspelers (normaliter) van de 3 plaatsen langdurig weg. Tel uit je winst. Gelukkig zit er wel een interlandbreak tussen.
Feit is dat we sowieso nog een echte linksbuiten nodig hadden is het nu wel erg triest gesteld voorin.
Tot zover de "prima" transferperiode en het op tijd klaar hebben van de selectie.
Het feit dat je niks meer hoort over de ernst van de blessure komt door die nieuwe idiote privacywet.

PostPosted: 21 Aug 2018 09:35 

WZAWZDB wrote:
Snake wrote:
rebuah wrote:

Precies. Op basis van posities en bezetting kun je wel degelijk spreken van een miskleun.

PostPosted: 31 Oct 2018 19:51 

Ik ben echt heel benieuwd naar Labyad vanavond, nu moet hij het echt laten zien. Ik snap dat het lastig is om je te laten zien in de weinige minuten die je krijgt, maar vanavond is echt de ideale wedstrijd om jezelf te bewijzen. Een team uit de KKD, met een redelijk serieus elftal om zich heen.

PostPosted: 01 Nov 2018 08:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Op zijn doelpunt en assist na vond ik hem zo goed als onzichtbaar. Ik ben ook echt benieuwd wat er gaat gebeuren als Bandé terug komt. Op dit moment vind ik Labyad een miskoop.

PostPosted: 01 Nov 2018 08:33 

Tomza2 wrote:
Op zijn doelpunt en assist na vond ik hem zo goed als onzichtbaar. Ik ben ook echt benieuwd wat er gaat gebeuren als Bandé terug komt. Op dit moment vind ik Labyad een miskoop.
En dat doelpunt was geen wonderactie. Ook die assist, die zie je iedere week in de samenvattingen van de tweede divisie. Voor de rest speelde hij niks. Is een miskoop en moet gewoon verkocht worden. Het is toch te hopen dat AJAX met het geld dat ongetwijfeld vrijkomt als er spelers vertrekken de lat beduidend hoger legt voor nieuwe spelers en men niet rekent op deze jongen.

PostPosted: 01 Nov 2018 11:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik blijf nog steeds van mening, dat hij geen miskoop is.
Ik vind het ook enigszins logisch, dat hij nu niet speelt en hij weet ook wel, dat het bij Ajax anders is dan bij Utrecht en Vitesse.

Labyad zelf is natuurlijk ook gekomen in de veronderstelling, dat Ziyech zou vertrekken en wist ook niet, dat Tadic zou komen. Ziyech is gebleven en Tadic is erbij gekomen dus weet hij ook wel, dat het een stuk moeilijker zou gaan worden.

Hij speelde niet geweldig maar ook niet slecht. Ik vind juist dat spelers als Labyad je selectie sterker maken.

PostPosted: 01 Nov 2018 11:22 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
343 wrote:
Eens.

Als backup misschien ok, maar Labyad neemt echt geen genoegen met die rol.
AJAX moet voor echte buitenspelers gaan en Ziyech moet door een veel betere speler vervangen worden dan deze Labyad. Hopelijk laat Overmars zich niet overtuigen door Ten Hag en komt hij weer met een Argentijn op de proppen.
Wat ik op 25 januari al zei. Is niet van het niveau Tadic, Neres of Ziyech. Zal dat ook niet worden. Heeft nogmaals aangegeven niet voor de bank te komen dus die zal volgend seizoen ook niet meer bij AJAX spelen. AJAX is ook al aan het speuren in Zuid-Amerika.

PostPosted: 01 Nov 2018 12:10 
Erelid

343 wrote:
AJAX is ook al aan het speuren in Zuid-Amerika.
Dat zullen ze wel moeten. Neres en Ziyech gaat naar alle waarschijnlijkheid vertrekken. Cerny, Bande en Labyad hebben (nog) niet aangetoond er klaar voor te zijn.

En vanuit de jeugd komt er ook vrijwel niets door. Misschien Kuhn maar dan houdt het op.

PostPosted: 01 Nov 2018 12:41 

Was geen voorstander van zijn komst maar vond Labyad gisteren toch wel degelijk een goede pot spelen. Wellicht kan het nog wat worden met hem, als hij geduld heeft. Van Ziyech en Tadic gaat hij niet winnen. Kan centraal achter de spits echt wel wat.

PostPosted: 02 Nov 2018 17:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik had hem er transfervrij graag bijgehad. Maar dat geld dat hij heeft gekost heeft hij nog op geen enkele wijze gerechtvaardigd. Daar doet een aardig potje tegen GAE niets aan af. Dat is natuurlijk ook een KKD-niveau. Tijdens zijn invalbeurten op het hoogste niveau wist hij vooralsnog niet te overtuigen. Ik denk (en hoop) dat hij nooit basisspeler van Ajax gaat worden, in mijn ogen moeten we een hoger niveau nastreven.

PostPosted: 03 Nov 2018 14:32 
Beheerder

Inderdaad. Leuke backup mocht je zo iemand transfervrij binnenhalen, maar voor het geld had je echt wel wat beters kunnen kopen.

PostPosted: 04 Nov 2018 13:05 
Erelid

343 wrote:
Inderdaad. Leuke backup mocht je zo iemand transfervrij binnenhalen, maar voor het geld had je echt wel wat beters kunnen kopen.
Vind ik een beetje "koe in de kont kijken".

Ajax hoeft van mij echt niet altijd de knip te trekken maar we hebben lang genoeg gezeurd, dat Ajax altijd zuinig is geweest. Ik vind, dat je als Ajax zijnde altijd ook moet kijken wat er in de eredivisie rondloopt. Labyad heeft het gewoon 2 jaar uitstekend gedaan bij Utrecht en als je dan 5 miljoen betaald, vind ik dit acceptabel. Je moet ook naar het algehele technisch beleid kijken en als je dit ook afzet tegen het kapitaal op het veld, kan ik leven met hoe is gegaan met hem.

Hij heeft nu gewoon de pech, dat de harde regels van een topclub voor hem gelden want feitelijk niemand had verwacht, dat en Ziyech en Tadic hier nu zouden spelen.

PostPosted: 04 Nov 2018 13:13 
Erelid

En Ajax is vaak verweten niet pro-actief te handelen op het vertrek van andere spelers. Nu heeft het dat wel gedaan, maar heeft het de 'pech' dat Ziyech bleef. Anders had hij echt wel meer gespeeld. Je kunt van een tribuneklant ook niet verwachten dat hij de sterren van de hemel speelt als hij sporadisch wat minuten mag maken in wedstrijdjes tegen amateurs.

Het zou mooi zijn als hij een half jaartje elders aan de slag zou kunnen, maar daar zit hij vast niet op te wachten.

PostPosted: 04 Nov 2018 17:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels wrote:
En Ajax is vaak verweten niet pro-actief te handelen op het vertrek van andere spelers. Nu heeft het dat wel gedaan, maar heeft het de 'pech' dat Ziyech bleef. Anders had hij echt wel meer gespeeld. Je kunt van een tribuneklant ook niet verwachten dat hij de sterren van de hemel speelt als hij sporadisch wat minuten mag maken in wedstrijdjes tegen amateurs.

Het zou mooi zijn als hij een half jaartje elders aan de slag zou kunnen, maar daar zit hij vast niet op te wachten.
Eens. Ook zal de motivatie door het niet vertrekken van Ziyech wel wat minder zijn. Verder goede aankoop wat mij betreft, groeimarge maar wel al redelijk stabiel. Als Ziyech weg was geweest kon hij mooi concurreren met Donny voor het middenveld. Verhuren zou ik niet doen, dan moet Lang spelen bij blessures.

PostPosted: 05 Nov 2018 08:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
AFCA Niels wrote:
Pro actief handelen staat totaal los van het kopen van een speler met de kwaliteiten van Labyad. Waarom is die jongen tribuneklant? Die jongen is niet goed genoeg voor Ajax. Dat hij totaal niet aan de bak komt zegt voor mij genoeg. Ik vond het bij Utrecht al niet meer dan een aardige speler, maar ook niet meer dan dat. Zoals gezegd vind ik het dan nog niet zo erg als zo'n speler transfervrij komt maar om er dan een dergelijk bedrag voor neer te leggen gaat me echt te ver.
Over weggegooid geld gesproken. Een aankoop na een half jaartje verhuren. Dat kost me een partij geld. Zo raakt het snel op hoor...

PostPosted: 05 Nov 2018 08:21 

AFCA Niels wrote:
Pro actief handelen staat totaal los van het kopen van een speler met de kwaliteiten van Labyad. Waarom is die jongen tribuneklant? Die jongen is niet goed genoeg voor Ajax. Dat hij totaal niet aan de bak komt zegt voor mij genoeg. Ik vond het bij Utrecht al niet meer dan een aardige speler, maar ook niet meer dan dat. Zoals gezegd vind ik het dan nog niet zo erg als zo'n speler transfervrij komt maar om er dan een dergelijk bedrag voor neer te leggen gaat me echt te ver.
Over weggegooid geld gesproken. Een aankoop na een half jaartje verhuren. Dat kost me een partij geld. Zo raakt het snel op hoor...
Dat laatste valt wel mee gezien de som geld op de bank. Ik vind wel dat Labyad niet gehaald had moeten worden. Heb hem nooit bijzonder gevonden. En ook nog eens is hij een aanvallend ingestelde speler maar geen vleugelspeler, geen spits en geen middenvelder. Past imo eigenlijk alleen in een elftal waarin hij vrij mag spelen (zwervend achter de 2 spitsen) en waar anderen voor hem het vuile werk opknappen. En dat kan bij ons niet. Hij past gewoon niet in ons systeem.

PostPosted: 26 Nov 2018 13:11 
Beheerder

Wat groter interview met Labyad.
https://www.telegraaf.nl/sport/2841236/ ... prachtgoal

PostPosted: 26 Nov 2018 13:31 

Komt mentaal wel een stuk volwassener over dan hij ooit is geweest. Dat hij zo hard werkt om aan te haken zegt genoeg. Ik vond zijn reactie na de goal ook prima. Is weleens anders geweest.

Vond ook dat Ajax beter begon te voetballen met hem ipv V/d Beek. Was zeer aanwezig, dook veel de diepte in, en er kwam meer beweging rondom de 16 van NAC. Hopen dat hij dit voortzet, want je kan hem goed gebruiken als we na de winter nog op alle fronten meedoen. Je moet PSV geen enkele adem geven, ook met een extra programma erbij. Dan kunnen zulke spelers verdomd handig zijn.

PostPosted: 26 Nov 2018 14:20 
Erelid

Snake wrote:
Vond ook dat Ajax beter begon te voetballen met hem ipv V/d Beek. Was zeer aanwezig, dook veel de diepte in, en er kwam meer beweging rondom de 16 van NAC.
Inderdaad. Dit zei ik ook al bij het wedstrijdverslag. Hij was ook heel vaak aanspeelbaar en liep slim tussen de linies. Beter dan Vd Beek deed de eerste helft.

Zijn reactie is overigens prima. Die had natuurlijk ook niet zien aankomen, dat Ajax Tadic ging/kon kopen en Ziyech zou blijven. Dat je dan niet bij de eerste 11 zit is logisch en dat ziet hij gelukkig ook.

PostPosted: 27 Jan 2019 17:48 
Beheerder

https://twitter.com/ChrisSibon/status/1 ... 0414578689

PostPosted: 27 Jan 2019 18:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Had het gezien. Weet niet wat ik ervan moet denken. Het verbaast me eigenlijk niet. Labyad zal geen Ajaxsupporter zijn met zijn Utrecht en PSV-verleden. Bovendien zit je 90 minuten op de bank en dat al in meerdere wedstrijden. Maakt denk ik echt wel een verschil met hoe erg je baalt dan. En als je dan met vrienden praat, ook al zijn ze van een andere club... Beetje opgeblazen, maar ook wel weer begrijpelijk dat mensen hier boos over zijn.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 27 Jan 2019 18:21 
Erelid

Ach, ik vond het ook lachwekkend.

PostPosted: 27 Jan 2019 18:38 

Weet nog dat hij vorig jaar met het shirt van Ziyech liep. Werd hem ook niet in dank afgenomen. Zijn gedrag zegt toch wel iets vind ik. Ik vind het i.i.g dom en niet chique.

Post new topic  Reply to topic  [ 207 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9  Next

All times are UTC+02:00