Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  1 2 3 4 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Jurriën Timber
BerichtGeplaatst: 02 feb 2018 15:18 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.ajax.nl/streams/actueel/ajax ... eeling.htm

Berichtonderwerp: Re: Jurriën Timber
BerichtGeplaatst: 02 feb 2018 16:50 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Mooi, toch één van de betere met zijn broer als ik het goed heb.
Moet wel even wennen aan de naam, want hiervoor was het Maduro.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2020 17:32 
Beheerder

Verlengd tot 2024!
https://www.zeelandnet.nl/nieuws/ajax-v ... ger-timber

BerichtGeplaatst: 19 sep 2020 13:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Mooi dat er weer een jongen vanuit de eigen jeugd doorstroomt en zich op deze manier ontwikkelt. Al best wat wedstrijden bij Jong Ajax in de benen (36 inmiddels) en ook steeds vaker betrokken bij het eerste elftal. Mooi dat hij nog net zijn debuut heeft mogen maken, zuur dat het daarna vrij abrupt werd onderbroken. Benieuwd of Ten Hag hem had laten staan. Ik vond het een verrassende, maar goede keuze om hem destijds op te stellen. Een snelle en wendbare speler die de rappe voorhoede van Heerenveen af moest stoppen. Slaagde daar prima en speelde beheerst ondanks zijn gele kaart, een positieve verrassing. Dit jaar lekker meegenomen worden in het roulatiesysteem en afwisselend wedstrijden pakken bij het eerste elftal en Jong.

Fijne speler om erbij te hebben, wel jammer dat hij niet een paar centimeter groter is. Vind hem voor een centrale verdediger wat aan de kleine kant. En dat compenseert hij in mijn ogen niet met een bijzondere timing, sprongkracht of inzicht. Wel rustig aan de bal, dribbelt prima in en is bovengemiddeld snel en wendbaar. Dat maakt hem geschikt om met ruimte in zijn rug te spelen. Een vereiste voor een Ajax-verdediger.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2020 14:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Mooi dat er weer een jongen vanuit de eigen jeugd doorstroomt en zich op deze manier ontwikkelt. Al best wat wedstrijden bij Jong Ajax in de benen (36 inmiddels) en ook steeds vaker betrokken bij het eerste elftal. Mooi dat hij nog net zijn debuut heeft mogen maken, zuur dat het daarna vrij abrupt werd onderbroken. Benieuwd of Ten Hag hem had laten staan. Ik vond het een verrassende, maar goede keuze om hem destijds op te stellen. Een snelle en wendbare speler die de rappe voorhoede van Heerenveen af moest stoppen. Slaagde daar prima en speelde beheerst ondanks zijn gele kaart, een positieve verrassing. Dit jaar lekker meegenomen worden in het roulatiesysteem en afwisselend wedstrijden pakken bij het eerste elftal en Jong.

Fijne speler om erbij te hebben, wel jammer dat hij niet een paar centimeter groter is. Vind hem voor een centrale verdediger wat aan de kleine kant. En dat compenseert hij in mijn ogen niet met een bijzondere timing, sprongkracht of inzicht. Wel rustig aan de bal, dribbelt prima in en is bovengemiddeld snel en wendbaar. Dat maakt hem geschikt om met ruimte in zijn rug te spelen. Een vereiste voor een Ajax-verdediger.
Ik denk dat spelen met ruimte in de rug belangrijker is dan lengte. Als er een lange bal komt heb je al meer de tijd om daar op te anticiperen en goed te staan, en hoeveel lange ballen worden er echt doorgekopt. Ja je hebt natuurlijk wel corners e.d. maar situaties waar je bij in de rug ruimte heb zijn er veel vaker.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2020 14:31 
Erelid

Zou hem ook wel eens op de plek van Alvarez willen zien, CVM. Is voetballend beter en veel sneller. Daarnaast erg fel.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2020 14:31 

https://twitter.com/Bart_Veenstra/statu ... 5929041920

BerichtGeplaatst: 29 dec 2020 17:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Fijn dat hij er weer bij is na de winterstop. Ik sluit niet uit dat we hem na de winterstop (veel) vaker gaan zien nu Schuurs in de laatste weken veelvuldig de fout in is gegaan en Alvarez wil vertrekken. Nu zeg ik niet dat Timber per se veel beter is dan Schuurs, maar ik denk dat hij Blind zijn tekortkoming beter aanvult dan dat Schuurs dat kan. Maar ook Timber gaat fouten maken, zie ook de wedstrijd tegen Groningen waar hij te laat reageert bij het tegendoelpunt.

Wat dat betreft zie ik nog altijd het liefst dat er wordt geïnvesteerd in een directe versterking. Een type als Sanchez zou zeer welkom zijn. Zo'n jongen zou hoog op de verlanglijst moeten staan bij Ajax. Want zowel Schuurs als Timber bieden in mijn ogen nog niet genoeg zekerheid, zeker niet met het oog op de cruciale januarimaand.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 11:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik moet zeggen dat Timber wel (weer) indruk op mij maakt. Ik vond hem een jaar terug toen hij ineens in de basis kwam al ijzersterk overkomen maar dat was maar een paar wedstrijden.

Bijna geruisloos is hij het elftal in gekomen en het lijkt wel of hij er al een paar jaar speelt. Heel knap. Hij blijft gewoon altijd bijzonder rustig en heeft veel meer oog voor positie (dan Schuurs). Verdedigend goed maar voetballend ook gewoon goed.

Je hebt ook het gevoel als je hem ziet spelen, dat hij niet snel door een ondergrens zakt omdat het zo solide oogt.

Off topic:

Moet deze topic niet verplaatst worden? Is toch gewoon officieel selectiespeler?

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 12:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Hij dekte aan het begin van de wedstrijd ook een paar keer perfect door. Van die momenten waarbij Schuurs nog weleens te laat wil zijn.

Ik ben ook impressed. Laat maar lekker staan daar. Schuurs mag de westrijden tegen bv. Sparta pakken en in de zomer verkocht worden.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 12:51 

Na Haller imo gisteren de beste.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 14:59 
Beheerder

Voor Ajacied Jurriën Timber is het jaar geweldig begonnen
https://www.parool.nl/sport/voor-ajacie ... ~b5612d9e/

BerichtGeplaatst: 15 feb 2021 12:03 

renemar schreef:
Maakte wel een grote fout waar Heracles zijn eerste megakans uit voortkwam. Schuurs zou afgemaakt zijn om zo'n fout.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2021 12:56 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
Maakte wel een grote fout waar Heracles zijn eerste megakans uit voortkwam. Schuurs zou afgemaakt zijn om zo'n fout.
Die fout was vooral van Tagliafico die het veel te gemakkelijk inschatte. De andere grote kansen (2 meteen achter elkaar vlak voor rust) kwamen op het conto van Blind.
Bij Schuurs zit je de hele tijd met samengeknepen billen te kijken en hoop je maar dat het goed gaat. Bij Timber heb ik dat nooit. Wil niet zeggen dat hij geen fouten maakt, maar hij straalt veel meer zelfvertrouwen uit en speelt ook zo. Timber is nou echt een "product uit de AJAX school".

BerichtGeplaatst: 15 feb 2021 13:40 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:
Die fout was vooral van Tagliafico die het veel te gemakkelijk inschatte. De andere grote kansen (2 meteen achter elkaar vlak voor rust) kwamen op het conto van Blind.
Bij Schuurs zit je de hele tijd met samengeknepen billen te kijken en hoop je maar dat het goed gaat. Bij Timber heb ik dat nooit. Wil niet zeggen dat hij geen fouten maakt, maar hij straalt veel meer zelfvertrouwen uit en speelt ook zo. Timber is nou echt een "product uit de AJAX school".
Hij verspeelt eerst de bal knullig. Dan is Tagliafico wat laks ( misschien coaching van Stekelenburg of Timber nodig gehad dat er een man in zijn rug zit ). Maar Timber pakt dan de tweede man op en laat hem weer vrij lopen waardoor hij vrij kan schieten.

Nu praat je het goed, maar zoals gezegd, Schuurs was hier om afgemaakt.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2021 14:10 

Bij Schuurs is het dan ook structureel en oogt het direct enorm onhandig, bij Timber zie je dit nu een keer terwijl hij verder heel degelijk en betrouwbaar speelt.

Nog los van dat Schuurs heel wat meer vlieguren heeft kunnen maken dan Timber.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2021 14:13 

Snake schreef:
Bij Schuurs is het dan ook structureel en oogt het direct enorm onhandig, bij Timber zie je dit nu een keer terwijl hij verder heel degelijk en betrouwbaar speelt.

Ja, misschien. Maar om hem dan de op een na beste te noemen gaat mij wel wat ver.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2021 18:02 

DeRuit schreef:
Snake schreef:

Ja, misschien. Maar om hem dan de op een na beste te noemen gaat mij wel wat ver.
Het ging over de wedstrijd tegen Heracles. Vond hem na Haller ook de beste. Ook al leg je de schuld van die eerste kans bij hem. Schuurs is en blijft een twijfelende speler. Straalt behalve sympathie op het veld helemaal niks uit.

BerichtGeplaatst: 15 feb 2021 18:49 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
Snake schreef:

Het ging over de wedstrijd tegen Heracles. Vond hem na Haller ook de beste. Ook al leg je de schuld van die eerste kans bij hem. Schuurs is en blijft een twijfelende speler. Straalt behalve sympathie op het veld helemaal niks uit.
Vond je Schuurs ook goed dan tegen AZ vorig jaar waar hij op een kans na, die er wel in ging wat de wedstrijd besliste, goed speelde?

BerichtGeplaatst: 16 feb 2021 09:43 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
DeRuit schreef:

Vond je Schuurs ook goed dan tegen AZ vorig jaar waar hij op een kans na, die er wel in ging wat de wedstrijd besliste, goed speelde?
Schuurs gaat vrijwel elke wedstrijd de mist in. Maar het gaat vooral om de hele indruk die Schuurs maakt. Timber straalt veel meer uit. Durft te voetballen. Schuurs is een notoire twijfelaar. Dat terwijl hij eigenlijk alles heeft. Heeft lengte, is redelijk snel als hij eenmaal op snelheid is, heeft voetballend vermogen. Door zijn postuur is hij wel wat minder wendbaar. Het is in ieder geval zo dat ik nooit op mijn gemak naar een wedstrijd kijk als Schuurs RCV staat.
Timber zal zoals elke speler ook nog fouten maken maar toch heb ik veel meer vertrouwen in hem. Zijn grootste tegenstander is hijzelf. Soms is hij te gemakkelijk. Wat Schuurs niet heeft, heeft Timber in overvloed, zelfvertrouwen. Dat is zijn valkuil.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2021 11:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik ben het eigenlijk grotendeels wel eens met DeRuit.

Timber maakte inderdaad eenzelfde soort inschattingsfout als Schuurs meerdere malen heeft gedaan. Alleen wordt nu het excuus gebruikt, dat Schuurs het over langere termijn meerdere keren een foutje heeft gemaakt. Dat klopt maar Schuurs werd bij zijn eerste fout ook (veel meer) neergesabeld dan Timber nu na een wedstrijd. Het gaat in deze meer om de kritiek dat je als verdediger een inschattingsfout maakt. Zo werd in het begin ook geredeneerd mbt Schuurs. Het begon met de kritiek speelt goed maar maakt een fout. Dat werd steeds meer in maakt weer een fout....

Schuurs heeft ook zeer goede wedstrijden gespeeld waarin hij dan een foutje maakt. Dan werd heel zijn spel opgehangen aan dat ene foutje. Nu is iedereen mild. Timber maakte in de eerste minuten tegen PSV ook wat kleine foutjes (lopen met de bal waardoor balverlies) alleen hij 'mag' dat wel. Komt dat we nu Timber afzetten tegen Schuurs maw een paar wedstrijden tov 1,5 seizoen.

Ik ben het wel eens met de reacties dat Timber meer solide oogt. Het lijkt wel of hij er al jaren speelt.
Ik vind deze Timber ook net wat beter dan Schuurs en dan vooral verdedigend gezien. Aan de bal zijn ze beide redelijk rustig en Schuurs is net wat beter in passing maar dat weegt niet op tegen het verdedigende.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2021 11:55 

Het is helemaal geen inschattingsfout. Timber neemt de bal niet goed aan, da's totaal wat anders.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2021 12:51 

Snake schreef:
Het is helemaal geen inschattingsfout. Timber neemt de bal niet goed aan, da's totaal wat anders.
En laat daarna zijn man bij hem weglopen.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2021 13:37 

DeRuit schreef:
Snake schreef:
Dat heet zoneverdediging. En als je goed kijkt is het Mazraoui zijn man, jammer joh.

BerichtGeplaatst: 16 feb 2021 14:01 

Snake schreef:
DeRuit schreef:
Snake schreef:
Dat heet zoneverdediging. En als je goed kijkt is het Mazraoui zijn man, jammer joh.
Laten we dan integraal samen terugkijken.

Wie pakt Timber op, op 14-15s?

Wie laat hij daarna lopen op 20-21s?

Waarom is dat Mazraoui zijn man?

Mazraoui staat op 24s bij de tweede paal als het schot al misgaat bij/rond zijn man.

https://youtu.be/iQP9_81Va2I

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  1 2 3 4 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00