Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Previous   1 2
Author Message
 Post subject: Re: Sven Botman
PostPosted: 13 Jan 2020 20:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Op zich een goed betoog maar je vergeet gemakshalve dat het ook een teamprestatie is. Natuurlijk doet Botman het goed en veel beter dan menigeen had verwacht maar vind je Botman echt zo goed, dat je hem met Blind moet laten concurrent? Dat nivo is toch wat te hoog gegrepen? Komop zeg, je wilt toch dat Ajax op nivo blijft en dan zijn spelers als Botman gewoon niet goed genoeg. Zoals je zegt net zoals Magellan bv.
Nee, ik hoop en denk dat Ajax hoger mikt. Maar ik denk dat hij na Blind de beste linkspoot is die we momenteel onder contract hebben staan. Want ik ga er vanuit dat Martinez zijn toekomst op het middenveld of op linksback ligt. Als centrale verdediger acht ik hem uiteindelijk toch wat te klein. En Botman nu verkopen zou ik zonde vinden. Daar kun je nog meer uithalen. Alleen daarom al dat jeugdcontract verlengen en hem nogmaals verhuren.
En dan nog een klein puntje. Hij presteert nu een half jaar en dat vind ook een tekorte periode om iemand al zo te bestempelen dat Ajax hem niet weg moet doen. In mijn discussie hier met Renemar zeg ik ook al dat Pierie ook een half jaar geweldig gepresteerd heeft. Dus maar eens afwachten wie er echt het laatst lacht. En ik denk ook, dat hij beter past bij een club als Norwich.
Ik vind dat Pierie nooit heel sterk gepresteerd heeft. Er is altijd naar zijn leeftijd gekeken. Als Pierie 22 was geweest was er never ever iemand geweest die zijn naam zou noemen. Voor een hele jonge speler deed hij het wel aardig. Maar wat hij liet zien was wisselvallig en verdedigend matig. Vooral als linksback was het echt niet best. Hij liet wel zien een goede inspeelpass te hebben en te durven voetballen. Al vind ik dat dit in Ajaxshirt nog regelmatig fout ging, denk aan de voorbereiding bij Ajax deze zomer. Veel foute passes, onvoldoende snelheid en wendbaarheid en weinig duel- en kopkracht. Maar voor een jonge jongen heeft hij veel ervaring en vlieguren gemaakt, echter zie ik hem niet beter worden sinds hij bij Ajax zit. Niet in het verbeteren van zijn minpunten maar ook zijn sterke punten ontwikkelt hij niet dusdanig dat hij een mooie groei doormaakt.

PostPosted: 14 Feb 2020 08:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Is in gesprek met Ajax over een nieuwe verbintenis.

PostPosted: 14 Feb 2020 15:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Op basis van wat?
Een half jaar redelijk gepresteerd bij Heerenveen maar na de winterstop is het gewoon de Botman van Jong Ajax. Leuke opleving maar nog steeds lang niet goed genoeg voor Ajax.

Het nivo van Ajax is de laatste jaren echt naar een hoger nivo getild en dit nivo gaat hij nooit bereiken. Ajax is niet gek en als ze hem een contract aanbieden, kunnen ze er meer voor vangen. Iets anders zoek ik hier niet achter.

Daarnaast vind ik Timber veel stabieler en voetballend veel verder dan Botman.

Presteren bij een subtopper wil niet zeggen, dat je zomaar slaagt bij een topclub. Zie Pierie bv.

PostPosted: 14 Feb 2020 17:11 
Erelid

Verkopen deze zomer aan een Norwich. Net als Sierhuis, aardig spelertje maar ongeschikt voor Ajax 1.

PostPosted: 21 Feb 2020 22:37 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax beloont Botman met contract tot medio 2023
https://www.telegraaf.nl/sport/50005615 ... medio-2023

PostPosted: 16 May 2020 13:27 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ouder en wijzer: Botman gaat nu bij Ajax voor kans
https://www.vi.nl/nieuws/ouder-en-wijze ... -voor-kans

PostPosted: 16 May 2020 14:43 
Erelid

Tsja, als dit het niveau van de selectie moet gaan vertegenwoordigen komend jaar...

PostPosted: 16 May 2020 17:12 

Tsja, als dit het niveau van de selectie moet gaan vertegenwoordigen komend jaar...
Ik heb wel vertrouwen in Botman. Moet nog veel leren maar welke jonge speler niet. Is in ieder geval veel beter dan Pierie.

PostPosted: 16 May 2020 17:26 

renemar wrote:
Ik heb wel vertrouwen in Botman. Moet nog veel leren maar welke jonge speler niet. Is in ieder geval veel beter dan Pierie.
Jammer dat het een linker centrale verdediger is, anders prima complementair met Blind.

PostPosted: 17 May 2020 11:45 
Erelid

Ik vind het prima, dat Ajax hem een kans gunt maar ik zie het nog steeds niet in Botman. Verdedigend en vooral koppend is hij sterk alleen vind ik hem voetballend nog lang niet goed genoeg. Daar doet een seizoen Heerenveen niets aan af.

Daarnaast moet je ook goed kijken naar zijn prestaties daar. Heerenveen was het eerste half jaar niet zo best en stond vaak onder druk. Toen viel Botman best op omdat hij verdedigend best veel opving. Alleen speel je dan dicht op je eigen zestienmeter. Na de winterstop - toen alle aandacht nog meer op gericht was - speelde Heerenveen beter en meer naar voren en direct zie je dan zijn tekortkomingen. En laat dit nu net zijn waar vele aankopen tegenaan lopen.

Botman is leuk als aanvulling en zou best wat minuten in de eredivisie kunnen maken maar dan houdt het ook op.

PostPosted: 17 May 2020 15:53 

Zonde dat Ajax hem niet aan de Engelse club verkocht heeft.

PostPosted: 17 May 2020 15:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
de dominee wrote:
Kan nog, volgens mij moet hij zich in de voorbereiding bewijzen en kijken ze daarna verder wat de volgende stap is.

PostPosted: 19 May 2020 18:53 
Erelid

DeRuit wrote:
de dominee wrote:
Kan nog, volgens mij moet hij zich in de voorbereiding bewijzen en kijken ze daarna verder wat de volgende stap is.
Volgende stap is gewoon verhuur of alsnog verkopen. Botman gaat na de eerste schifting snel genoeg merken, dat hij ver van de basis blijft en zal dan zijn conclusies trekken.

PostPosted: 20 May 2020 17:26 
Erelid

Ik vind het in niks een Ajax-verdediger eigenlijk. Niet wendbaar, niet snel, voetballend niet goed genoeg. Dat hij het bij Heerenveen redelijk deed, waar ze vooral gokten op de snelheid van Ejuke en Van Bergen, zegt me niet zo veel.

PostPosted: 25 May 2020 19:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Atalanta zou hem willen kopen en in verregaande onderhandelingen zijn

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=372279

PostPosted: 25 May 2020 20:06 

Mooi. Cashen en doorrrrrrr.

PostPosted: 26 May 2020 08:31 

Ik zou hem niet laten gaan. Zit nog rek in en heeft imo absoluut toekomst. Het is dat hij linksbenig is anders zou ik hem zeker prefereren boven Schuurs en Alvarez. Prima stand-in voor Blind. Beter geschikt dan de imo te kleine Martinez als LCV.

Post new topic  Reply to topic  [ 42 posts ]  Previous   1 2

All times are UTC+02:00