Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 312 berichten ]  Vorige   1 7 8 9 10 11 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Ryan Gravenberch
BerichtGeplaatst: 03 dec 2020 22:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
MvBno1 schreef:
Tomza2 schreef:
Ik zit op verschillende voetbalnieuws websites te kijken naar de reacties en het is zoals ik al dacht: mensen vinden dit onterecht en Frank de Boer is een Ajax coach.

Nou ben ik wel benieuwd wie je anders had moeten oproepen? Toornstra, Vormer, wie nog meer? Het is in mijn ogen ook wat vroeg, maar ik zie Gravenberch toch niet debuteren als basisspeler. Ik zie hem vooral als opvulling en dat kan hij prima.

Liever een talent die kan meetrainen met de ervaren jongens dan een speler a la Vormer die de bank mag warmhouden.
Joey Veerman om maar wat te noemen ?
Leuk voor talent Gravenberch maar die moet echt nog flink aan de bak om zijn talent te verzilveren. Voorlopig een mooiweer voetballer en nog niet klaar voor een plek in oranje.
Mis vooral gif en een zekere brille.
Hij heeft het in zich een grote te worden maar er moet wel echt een knop om.
Het kan verkeren in het leven. :D
Hij zit in een goede periode, lijkt wel of hij geluisterd heeft...
Wat hij de laatste wedstrijden laat zien, top!!
Transferbedragen, sja zal wel, ik hou dit soort gasten het liefst zo lang mogelijk bij de club.
Ik mis bijvoorbeeld de Ligt, Frenkie en Ziyech toch echt wel.
Maar goed het lot van een Ajacied, mogen ook weer trots zijn hoe die gasten het in het buitenland doen. :ajaxoud:

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 17:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Waarom is deze man geen optie voor '10'?

Je ziet het nu meteen bij die 1-0. Blind op het middenveld. Gravenberch dichtbij Haller. Technisch perfect.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 18:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ibramovic89 schreef:
Waarom is deze man geen optie voor '10'?

Je ziet het nu meteen bij die 1-0. Blind op het middenveld. Gravenberch dichtbij Haller. Technisch perfect.
Omdat je dan niemand op CM meer hebt met voldoende kwaliteit.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 18:51 

Martinez inbrengen zal je elftal altijd meer brengen. Ofwel op CM of als LCV met een doorschuivende Blind.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 19:02 

ibramovic89 schreef:
Martinez inbrengen zal je elftal altijd meer brengen. Ofwel op CM of als LCV met een doorschuivende Blind.
Dat zal misschien met afspraken te maken hebben, en als je je daar nie taan houdt krijg je weer ontevreden spelers. Of dat dan de juiste afspraken zijn is wat anders :P

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 20:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zei in de chat al dat het leek alsof hij iets aan zijn rug had. Schijnt er al jaren last van te hebben.

Ryan Gravenberch vraagteken voor bekerduel Ajax: ’Ik heb er al jaren last van’
https://www.telegraaf.nl/t/2071879028/ via @telegraaf

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 22:02 

343 schreef:
Zei in de chat al dat het leek alsof hij iets aan zijn rug had. Schijnt er al jaren last van te hebben.

Ryan Gravenberch vraagteken voor bekerduel Ajax: ’Ik heb er al jaren last van’
https://www.telegraaf.nl/t/2071879028/ via @telegraaf
Ja. En nu was het zo erg dat hij er niet mee verder kon, zei hij.
Daar gaat hij dus vaker last van krijgen. en dat is geen best vooruitzicht.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 23:52 
Erelid

Een kwaal waar meer lange mensen over mee kunnen praten... Hopelijk herstelt ie er snel van.

Verder vind ik Gravenberch echt geen optie voor de '10'. Hij moet het spel voor zich hebben, niet achter zich.

BerichtGeplaatst: 13 feb 2021 21:09 
Erelid

Denk dat Ajax niet rouwig zou zijn als er een club zou komen die een Frenkie of De Ligt-achtig bedrag voor hem zou over hebben aankomende zomer, gezien Blind klaar staat om die rol over te nemen en Raiola en zijn contractduur en de financiële missers van de laatste periode.

Kan je hem intern vervangen met:

-Tadic------Haller------Antony-
-----------Klaassen-------------
-----Blind-----------Kudus-----

Middenveld heeft mijn optiek alles. Kan met punt naar achteren, punt naar voren, scorend vermogen, fysiek vermogen, verdedigend vermogen.

BerichtGeplaatst: 13 feb 2021 21:56 
Beheerder

Dat is het mooie, he. AJAX kan spelers voor enorme bedragen verkopen zonder er echt zwakker op te worden. Zie Ziyech. Nu hebben we Antony plus een zak met geld van 25 miljoen.

BerichtGeplaatst: 13 feb 2021 22:01 
Erelid

343 schreef:
Dat is het mooie, he. AJAX kan spelers voor enorme bedragen verkopen zonder er echt zwakker op te worden. Zie Ziyech. Nu hebben we Antony plus een zak met geld van 25 miljoen.
Dat is pas iets van de laatste paar jaren, sinds we het spelersbudget enorm omhoog hebben gegooid. Maar wel een luxe inderdaad. Dit is eigenlijk ook iets wat je constant moet hebben. Een kern van zo'n 15 spelers. Dan kan je er ieder jaar zo'n 3 verkopen, waardoor er weer 3 reserves van die 15 kunnen aansluiten en er weer 3 nieuwe een jaar kunnen "wennen".

Dat is nu wel het geval. Verkoop je Neres, Gravenberch en bijvoorbeeld Alvarez, heb je Antony, Kudus en Blind (doordat Martinez erin komt) al klaar staan. Kan je bijvoorbeeld een Sulemana, een middenvelder en verdediger die dan een "aanpassingsjaar" kunnen hebben en rustig kunnen instromen en de tijd krijgen tot de 15 behorend, maar wel in eerste instantie vanaf de bank (en/of Jong Ajax).

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 05:00 

Ik zie hem toch graag gewoon bijtekenen. Als hij nu voor wat langer bijtekent, want hij heeft in principe de zekerheid van de bassis en dat weet hij nu ook. Dan kan hij nog 1 a 2 jaar vlammen in het eerste voordat hij echt de overstap maakt naar een topclub. Als hij nu weg zou gaan komt hij denk ik niet met voldoende status binnen bij een topclub. Kijk naar v.d. Beek en de vele talenten die te vroeg weggingen. Hij heeft de potentie wel om de echte top te bereiken, dus het zou jammer zijn wanneer hij dan te vroeg weggaat.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 09:14 

Ik vond hem gisteren wisselvallig. Wisselde sterke momenten af met zwakke. Technisch soms ondermaats, de bal springt te vaak van zijn voeten.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 09:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
DeRuit schreef:
Ik zie hem toch graag gewoon bijtekenen. Als hij nu voor wat langer bijtekent, want hij heeft in principe de zekerheid van de bassis en dat weet hij nu ook. Dan kan hij nog 1 a 2 jaar vlammen in het eerste voordat hij echt de overstap maakt naar een topclub. Als hij nu weg zou gaan komt hij denk ik niet met voldoende status binnen bij een topclub. Kijk naar v.d. Beek en de vele talenten die te vroeg weggingen. Hij heeft de potentie wel om de echte top te bereiken, dus het zou jammer zijn wanneer hij dan te vroeg weggaat.
Van de Beek ging toch niet te vroeg weg? Die is gewoon naar de verkeerde club gegaan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 12:02 

Stormrage schreef:
DeRuit schreef:
Van de Beek ging toch niet te vroeg weg? Die is gewoon naar de verkeerde club gegaan.
Of te vroeg voor de echte top. Hij wilde eigenlijk al een jaar eerder weg ook.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 12:22 
Erelid

DeRuit schreef:
Maar hij kan hier ook nog 1 jaar vlammen zonder bij te tekenen. Zo zal zijn zaakwaarnemer iig wel denken. Dan is het voor hemzelf ook een stuk makkelijker om daarna te vertrekken en een hogere tekenpremie en fee zaakwaarnemer te vragen.

Ik geloof er totaal niet in dat hij gaat bijtekenen. Je moet het natuurlijk zeker wel proberen, maar dan moet je nu beginnen met onderhandelen. Is er dan in Juni nog steeds geen akkoord, dan moet je hem verkopen.

Voor zo'n speler zit er namelijk een enorm verschil in een 1-jarig contract ten opzichte van een 2-jarig contract.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 12:46 

En ook met het oog op de situaties Martinez / Blind en Kudus / Klaassen moet je gewoon weten of Gravenberch verlengt of niet.

Dan weet je ook op tijd hoe je volgens seizoen de '8' in moet vullen. En welke spelers zich wellicht op die plek moeten richten.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 14:54 
Beheerder

RogerGarcia schreef:
Maar hij kan hier ook nog 1 jaar vlammen zonder bij te tekenen. Zo zal zijn zaakwaarnemer iig wel denken. Dan is het voor hemzelf ook een stuk makkelijker om daarna te vertrekken en een hogere tekenpremie en fee zaakwaarnemer te vragen.

Ik geloof er totaal niet in dat hij gaat bijtekenen. Je moet het natuurlijk zeker wel proberen, maar dan moet je nu beginnen met onderhandelen. Is er dan in Juni nog steeds geen akkoord, dan moet je hem verkopen.

Voor zo'n speler zit er namelijk een enorm verschil in een 1-jarig contract ten opzichte van een 2-jarig contract.
Eens. Een mooie speler, maar niet onvervangbaar. En met Raiola geen risico's nemen. Ben benieuwd hoe Overmars dit gaat aanpakken.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 16:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Je hebt zijn vervanger al in huis, Kudus.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 18:22 

Bij Kudus moet je nog maar weer zien hoe hij begint en of hij het dan ook vol kan houden. Hij is nu goed begonnen en toen geblesseerd geraakt. Was gekocht voor de toekomst, dus of hij dat niveau ook constant kan laten zien, dat weet je gewoon niet.

Gravenberch heeft volgens mij prima ouders thuiszitten qua advies. Zijn vader zei laatst dat hij als een verwend jochie had rondgelopen en dat wel meer jongens dat bij Ajax hadden en dat hij het nu weer goed oppakt.

Malen heeft ook gewoon bijgetekend bij PSV voor 6 jaar. V.d. Ven bijgetekend bij Volendam. Nu doet Ihattaren lastig, maar zijn situatie/ speeltijd is heel anders. Ik zou hem graag zien verlengen, anders kan je hem inderdaad proberen te verkopen ( maar ook daar heb je de speler bij nodig ). Hij zal goed verdienen, maar het lijkt me dat hij nog niet op niveau Tadic ziet, dus daar kan je hem dan dichter naar toe bregen als hij voor langer bijtekent. Dan heeft hij financiele zekerheid ( 15-20 miljoen bruto ) en Ajax ook t.o.v. een verkoop.

BerichtGeplaatst: 14 feb 2021 19:22 
Erelid

DeRuit schreef:
Bij Kudus moet je nog maar weer zien hoe hij begint en of hij het dan ook vol kan houden. Hij is nu goed begonnen en toen geblesseerd geraakt. Was gekocht voor de toekomst, dus of hij dat niveau ook constant kan laten zien, dat weet je gewoon niet.

Gravenberch heeft volgens mij prima ouders thuiszitten qua advies. Zijn vader zei laatst dat hij als een verwend jochie had rondgelopen en dat wel meer jongens dat bij Ajax hadden en dat hij het nu weer goed oppakt.

Malen heeft ook gewoon bijgetekend bij PSV voor 6 jaar. V.d. Ven bijgetekend bij Volendam. Nu doet Ihattaren lastig, maar zijn situatie/ speeltijd is heel anders. Ik zou hem graag zien verlengen, anders kan je hem inderdaad proberen te verkopen ( maar ook daar heb je de speler bij nodig ). Hij zal goed verdienen, maar het lijkt me dat hij nog niet op niveau Tadic ziet, dus daar kan je hem dan dichter naar toe bregen als hij voor langer bijtekent. Dan heeft hij financiele zekerheid ( 15-20 miljoen bruto ) en Ajax ook t.o.v. een verkoop.
Maar hij zou bij een PSG ook gewoon in de basis staan, hoor. Die hebben een waardeloos middenveld staan. Zelfs bij een Juve zie ik hem een basisplaats pakken. Er zijn weinig clubs waar ik hem niet meteen in de basis zie komen (Barca, Man City, Bayern, Liverpool), voor de rest zijn er vrij weinig clubs waar hij voor onder doet, ook komende zomer al. En ik denk dat hij dat zelf ook weet. Lijkt me niet dat hij gaat verlengen, zou me erg verbazen.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2021 11:52 
Erelid

Er komen interessante weken aan. Blind heeft het uitstekend gedaan op het middenveld, vulde het eigenlijk beter in dan Gravenberch. Ook aangezien de verdediging tegen Lille prima stond zou het zomaar kunnen zijn dat Gravenberch kind van de rekening wordt. Eerste seizoenshelft goed gespeeld, maar ook enorm wisselvallig.

Ondanks dat hij op deze jonge leeftijd nog altijd een prima seizoen draait, heb ik nog wel mijn twijfels. Voetbalt makkelijk, maar is in zijn spel niet echt beslissend. Weinig goals, weinig assists, niet echt een spelmaker (zoals Blind het nu invulde) en dan ziet hij zich ook nog als een meer aanvallender middenvelder dan hij nu speelt. Eigenlijk vind ik hem gezien zijn kwaliteiten en fysiek meer een speler voor de positie van Alvarez, maar daar mist hij weer de concentratie en (ik denk) mentaliteit voor.

Ben wel benieuwd hoe dat zou staan samen met Blind. Het zal op dit moment niet aan de orde zijn gezien het goede spel van Alvarez en hoe Gravenberch zichzelf ziet als voetballer, maar wie weet later.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2021 11:54 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Er komen interessante weken aan. Blind heeft het uitstekend gedaan op het middenveld, vulde het eigenlijk beter in dan Gravenberch. Ook aangezien de verdediging tegen Lille prima stond zou het zomaar kunnen zijn dat Gravenberch kind van de rekening wordt. Eerste seizoenshelft goed gespeeld, maar ook enorm wisselvallig.

Ondanks dat hij op deze jonge leeftijd nog altijd een prima seizoen draait, heb ik nog wel mijn twijfels. Voetbalt makkelijk, maar is in zijn spel niet echt beslissend. Weinig goals, weinig assists, niet echt een spelmaker (zoals Blind het nu invulde) en dan ziet hij zich ook nog als een meer aanvallender middenvelder dan hij nu speelt. Eigenlijk vind ik hem gezien zijn kwaliteiten en fysiek meer een speler voor de positie van Alvarez, maar daar mist hij weer de concentratie en (ik denk) mentaliteit voor.

Ben wel benieuwd hoe dat zou staan samen met Blind. Het zal op dit moment niet aan de orde zijn gezien het goede spel van Alvarez en hoe Gravenberch zichzelf ziet als voetballer, maar wie weet later.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar het middenveld met Blind, Gravenberch en Klaassen (maar dat ben ik het hele seizoen al). Mijn inziens compleet middenveld, waarbij Blind de defenieve kwaliteiten dan compenseert die je met Alvarez dan mist, ten opzichte van het duo Gravenberch, Alvarez.

Echter in voetbal ga je er fors op vooruit.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2021 11:57 
Erelid

Voor de duidelijkheid: in mijn verhaal zie ik dus een andere rol voor Gravenberch. Dus minder als spelmaker en meer als 'werker'.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2021 11:58 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Voor de duidelijkheid: in mijn verhaal zie ik dus een andere rol voor Gravenberch. Dus als meest verdedigende middenvelder van het duo.
Ik vind dat je niet kan spreken over meest verdedigende middenvelder van het duo. In wedstrijden komt het vaak voor dat of Alvarez of Blind/Gravenberch verdedigender staat dan de andere.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 312 berichten ]  Vorige   1 7 8 9 10 11 13  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00