Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 300 berichten ]  Vorige   1 8 9 10 11 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Ryan Gravenberch
BerichtGeplaatst: 24 feb 2021 12:13 

RogerGarcia schreef:
AFCA Niels schreef:
Er komen interessante weken aan. Blind heeft het uitstekend gedaan op het middenveld, vulde het eigenlijk beter in dan Gravenberch. Ook aangezien de verdediging tegen Lille prima stond zou het zomaar kunnen zijn dat Gravenberch kind van de rekening wordt. Eerste seizoenshelft goed gespeeld, maar ook enorm wisselvallig.

Ondanks dat hij op deze jonge leeftijd nog altijd een prima seizoen draait, heb ik nog wel mijn twijfels. Voetbalt makkelijk, maar is in zijn spel niet echt beslissend. Weinig goals, weinig assists, niet echt een spelmaker (zoals Blind het nu invulde) en dan ziet hij zich ook nog als een meer aanvallender middenvelder dan hij nu speelt. Eigenlijk vind ik hem gezien zijn kwaliteiten en fysiek meer een speler voor de positie van Alvarez, maar daar mist hij weer de concentratie en (ik denk) mentaliteit voor.

Ben wel benieuwd hoe dat zou staan samen met Blind. Het zal op dit moment niet aan de orde zijn gezien het goede spel van Alvarez en hoe Gravenberch zichzelf ziet als voetballer, maar wie weet later.
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar het middenveld met Blind, Gravenberch en Klaassen (maar dat ben ik het hele seizoen al). Mijn inziens compleet middenveld, waarbij Blind de defenieve kwaliteiten dan compenseert die je met Alvarez dan mist, ten opzichte van het duo Gravenberch, Alvarez.

Echter in voetbal ga je er fors op vooruit.
Vervang Klaassen nog door Kudus.
Probleem is dat Gravenberch steeds de linkerkant opzoekt. Daar waar Blind de lakens uitdeelt.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2021 12:16 
Erelid

RogerGarcia schreef:
AFCA Niels schreef:
Voor de duidelijkheid: in mijn verhaal zie ik dus een andere rol voor Gravenberch. Dus minder als spelmaker en meer als 'werker'.
Ik vind dat je niet kan spreken over meest verdedigende middenvelder van het duo. In wedstrijden komt het vaak voor dat of Alvarez of Blind/Gravenberch verdedigender staat dan de andere.
Sorry, had m'n stukje al wat aangepast ;-). Ten Hag speelt alleen wel vaak met twee verschillende types. Één die meer de opbouw verzorgt (Gravenberch, Blind, De Jong...) en één die meer de balans bewaart (Alvarez, Klaassen, Schöne...). Schöne is eigenlijk daarin het ideale voorbeeld voor hem van een voetballende middenvelder die zich schikt in zo'n rol en daarin óók kon excelleren.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2021 12:26 
Erelid

AFCA Niels schreef:
RogerGarcia schreef:
AFCA Niels schreef:
Voor de duidelijkheid: in mijn verhaal zie ik dus een andere rol voor Gravenberch. Dus minder als spelmaker en meer als 'werker'.
Ik vind dat je niet kan spreken over meest verdedigende middenvelder van het duo. In wedstrijden komt het vaak voor dat of Alvarez of Blind/Gravenberch verdedigender staat dan de andere.
Sorry, had m'n stukje al wat aangepast ;-). Ten Hag speelt alleen wel vaak met twee verschillende types. Één die meer de opbouw verzorgt (Gravenberch, Blind, De Jong...) en één die meer de balans bewaart (Alvarez, Klaassen, Schöne...). Schöne is eigenlijk daarin het ideale voorbeeld voor hem van een voetballende middenvelder die zich schikt in zo'n rol en daarin óók kon excelleren.
Ik denk dat je niet óf óf hoeft te kiezen, maar dat ze dat beide onderling kunnen afstemmen in beide rollen.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2021 12:45 
Erelid

Tot op zekere hoogte wel ja, maar je zult altijd hebben dat beide spelers andere accenten aan de tactiek brengen. Zoals De Jong en Schöne dat ook hadden.

BerichtGeplaatst: 24 feb 2021 13:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels schreef:
Tot op zekere hoogte wel ja, maar je zult altijd hebben dat beide spelers andere accenten aan de tactiek brengen. Zoals De Jong en Schöne dat ook hadden.
Het voordeel is misschien wel dat als Gravenberch het onder de knie krijgt dat ze afwisselend zich kunnen laten afzakken om de opbouw te doen en de ander voor de balans zorgen. Dan heb je nog meer variatie.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2021 10:54 
Erelid

Gister matig zonder bal, zeker in de eerste helft veel te diep en te vaak onnodig ingestapt waardoor er een zee aan ruimte achter hem lag. Hierbij ga ik ervan uit dat Klaassen gekoppeld was aan Sanches en met hem mee moest gaan als hij zich uit liet zakken om de opbouw te verzorgen.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 10:09 

Het wordt de hoogste tijd dat deze jongen eens gaat banken. Die is echt verschrikkelijk slecht. Al weken. Je speelt met 10 man, doet werkelijk niks goed.
Een schande dat die steeds mag spelen. Blind is veel beter op die plek.
Een jonge speler krijgt altijd terugslagen. Is niet erg, dat hoort erbij, maar het gaat om de ploeg. Je kunt het elftal niet iedere wedstrijd verzwakken door hem te laten spelen zolang hij in een enorme vormdip zit. Is onverantwoord.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 13:28 
Erelid

renemar schreef:
Het wordt de hoogste tijd dat deze jongen eens gaat banken. Die is echt verschrikkelijk slecht. Al weken. Je speelt met 10 man, doet werkelijk niks goed.
Een jonge speler krijgt altijd terugslagen. Is niet erg, dat hoort erbij, maar het gaat om de ploeg. Je kunt het elftal niet iedere wedstrijd verzwakken door hem te laten spelen zolang hij in een enorme vormdip zit. Is onverantwoord.
Eigenlijk sinds Alvarez er weer in staat is hij weer slecht. Zou er een verband zijn?

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 13:33 

renemar schreef:
Door alle schorsingen en blessures was het vrij logisch dat hij speelde toch?

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 13:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hakim Ziyech
RogerGarcia schreef:
renemar schreef:
Eigenlijk sinds Alvarez er weer in staat is hij weer slecht. Zou er een verband zijn?
Natuurlijk, net als begin van het seizoen! Ajax onder druk zetten. 1 afspeel mogelijkheid. Klaassen staat naast de spits. Alvarez doet opbouwend niet mee. Zelfde liedje.
Tegen 'mindere' tegenstanders voetbal je eronder uit. Tegen sterkere wordt het de lange bal.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 13:36 
Erelid

Mootje schreef:
RogerGarcia schreef:
renemar schreef:
Natuurlijk, net als begin van het seizoen! Ajax onder druk zetten. 1 afspeel mogelijkheid. Klaassen staat naast de spits. Alvarez doet opbouwend niet mee. Zelfde liedje.
Tegen 'mindere' tegenstanders voetbal je eronder uit. Tegen sterkere wordt het de lange bal.
Precies. Tegen mindere tegenstanders heb je nog te veel individuele kwaliteit. Als een team diep druk gaat zetten op Ajax ben je gezien. Je hebt dan met een voorhoede met Tadic, Haller en Antony ook geen enkele diepgang om er snel uit te komen. Klaassen, Alvarez en Gravenberch is voetballend te pover. Hoop dat we snel een keer Blind, Klaassen en Gravenberch gaan zien, waarbij Klaassen ook meer als middenvelder gaat spelen.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 15:31 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
Door alle schorsingen en blessures was het vrij logisch dat hij speelde toch?
Vind ik niet. Wat mij betreft is het een must dat Blind op zijn plek speelt. Wat je op de andere posities doet is bijzaak/van ondergeschikt belang.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 18:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Dit zie ik toch net wat anders. Soms moet je moeilijke afwegingen maken en misschien wel iets verder vooruitkijken.

Ik denk dat het meerendeel het er wel over eens was dat het koppel Schuurs met Blind niet complementair was aan elkaar. Timber speelt nu RCV en doet dit heel goed maar ook Martinez heeft er nu enkele wedstrijden gespeeld en deed het met name uit bij Lille heel goed.

Ook Gravenberch draait gewoon een heel goed seizoen maar speelt momenteel wat minder. Dat kan en dan hoef je hem ook niet direct te slachtofferen. Als Gravenberch zijn potentie inlost, is hij in mijn ogen de grootste groei-briljant en ook pas 18 jaar.

Als iedereen fit is, zou ik opteren voor Timber en Blind achterin met Gravenberch op het middenveld.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 18:34 

Dit zie ik toch net wat anders. Soms moet je moeilijke afwegingen maken en misschien wel iets verder vooruitkijken.

Ik denk dat het meerendeel het er wel over eens was dat het koppel Schuurs met Blind niet complementair was aan elkaar. Timber speelt nu RCV en doet dit heel goed maar ook Martinez heeft er nu enkele wedstrijden gespeeld en deed het met name uit bij Lille heel goed.

Ook Gravenberch draait gewoon een heel goed seizoen maar speelt momenteel wat minder. Dat kan en dan hoef je hem ook niet direct te slachtofferen. Als Gravenberch zijn potentie inlost, is hij in mijn ogen de grootste groei-briljant en ook pas 18 jaar.

Als iedereen fit is, zou ik opteren voor Timber en Blind achterin met Gravenberch op het middenveld.
Niemand heeft het over direct opofferen. Hij speelt eigenlijk al m.u.v een enkele wedstrijd het hele jaar 2021 ondermaats.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 19:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vind hem niet heel 2021 ondermaats. Ik vind wel dat hij over het algemeen minder goed speelt dan voor de winterstop. Ook eens, dat hij gisteren slecht was en zijn oude mankementen weer meer naar boven komen. Wat ook meespeelt is dat Ajax eigenlijk 2 heel goede wedstrijden heeft gespeeld met Blind op zijn plek. Vandaar dat ik ook aangeef, dat je echt een luxeprobleem hebt in die linkerzone.

Ik vind dat je een groot talent niet zo snel eruit moet halen. Martinez speelde geweldig tegen Lille uit maar zowel tegen PSV als Lille thuis maakt hij 2 heel domme keuzes. Blind speelde tegen PSV in de beker ook heel goed maar lijdt wel een keer onnodig dom balverlies waardoor PSV echt een grote kans mist op slag voor rust op de aansluitingstreffer. Dan mag Gravenberch ook foutjes maken.

BerichtGeplaatst: 02 mar 2021 11:08 

Mwa. Het gooien op foutjes maken vind ik kort door de bocht. Het gaat imo om het complete plaatje. Blind voegt ondanks die fouten veel toe aan het spel, Martinez idem. Gravenberch voegt al weken heel weinig toe.

Als je fouten maakt maar je voegt verder veel toe aan het spel, met dribbels door de as en bepalende diepte steekpasses, dan kan ik daar wel mee leven. Frenkie speelde ook altijd met veel risico's in zijn spel en maakte ook geregeld fouten. Bij hem wist je dat ie aan de andere kant heel veel bijdroeg. Gravenberch compenseert momenteel niet. Het is heel flets wat hij laat zien.

BerichtGeplaatst: 02 apr 2021 19:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Waarom zou Ajax hem nog geen voorstel hebben gedaan?

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/97 ... et-je.html

BerichtGeplaatst: 02 apr 2021 19:09 
Erelid

ibramovic89 schreef:

"Dan moet Ajax maar met iets komen, weet je". Die zin is wel veelzeggend. Reken maar niet dat die jongen onder Raiola gaat verlengen. Maar vind het wel apart dat Ajax klaarblijkelijk niet aan het onderhandelen is met hem. Laat al meer dan een seizoen zien een vaste waarde te zijn. Ik denk dat ze ook een beetje "bang" zijn voor Raiola bij Ajax. Of het soms al verspilde moeite vinden om er uberhaupt aan te beginnen.

BerichtGeplaatst: 02 apr 2021 21:37 

RogerGarcia schreef:
ibramovic89 schreef:

"Dan moet Ajax maar met iets komen, weet je". Die zin is wel veelzeggend. Reken maar niet dat die jongen onder Raiola gaat verlengen. Maar vind het wel apart dat Ajax klaarblijkelijk niet aan het onderhandelen is met hem. Laat al meer dan een seizoen zien een vaste waarde te zijn. Ik denk dat ze ook een beetje "bang" zijn voor Raiola bij Ajax. Of het soms al verspilde moeite vinden om er uberhaupt aan te beginnen.
Waarom nu in een cruciale fase van het seizoen extra sores brengen. Kan ook gewoon tegen de zomer aan. Zeker als hij gewoon al goed betaald krijgt.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2021 08:53 

Schuurs heeft net verlengd. Blind. Met Mazraoui wordt gesproken. Dus dat lijkt prima te kunnen?

Aan Gravenberch te horen, lijkt het in ieder geval ook alsof Ajax zelfs nog niet gepolst heeft. En als ik Overmars was geweest, had ik toch rond de winterstop wel een keer aan hem gevraagd of ze een afspraak kunnen plannen om dat contract eens open te breken.

Dat contact lijkt er in ieder geval nu nog niet te zijn geweest.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2021 09:46 

Speelt de laatste tijd sterk. De eerste seizoenshelft vond ik hem wisselvallig en vaak slordig. Waarom nu al onderhandelen? Laat hem zich maar concentreren op het spel. Gezien de ervaringen met Brobbey moet je er rekening mee houden dat je weer lang an het lijntje gehouden wordt.
Wellicht houdt AJAX er wel rekening mee dat hij sowieso gaat vertrekken en richt men zich op evt. vervangers. Daar kan ik mij best iets bij voorstellen. Je moet je niet keer op keer laten piepelen door die vetklep.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2021 16:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zou zomaar kunnen. Tekent hij deze zomer niet bij dan zou ik hem in de markt zetten. Hoe jammer dat ook is voor AJAX, want ik zou hem liever houden. Maar met Raiola weet je al waarop het gaat uitdraaien.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2021 16:56 

Hij heeft afgelopen zomer ook gewoon, met Raiola, bijgetekend. Verdient goed. Speelt veel en geeft zelf al aan nog niet klaar te zijn voor de top. Als dat zo blijft en Ajax toont gewoon waardering, Overmars zal vast wel af en toe contact hebben en anders toont ten Hag wel zijn waardering. Dan is er toch niets aan de hand? Je hoeft toch niet telkens al heel vroeg met spelers te gaan praten zodat wanneer een journalist er iets over vraagt hij kan antwoorden dat ze in gesprek zijn. Zo'n speler wil misschien zelf ook wel eerst het seizoen afmaken voordat hij nadenkt om bij te tekenen om te zien wat de plannen zijn voor het komende seizoen.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2021 16:59 

Niet telkens. Wel altijd bij een speler van Raiola.

BerichtGeplaatst: 03 apr 2021 17:26 

ibramovic89 schreef:
Niet telkens. Wel altijd bij een speler van Raiola.
Dan geef je hem toch juist meer macht als je al na ruim een half jaar een drie jarig contract gaat proberen te verlengen?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 300 berichten ]  Vorige   1 8 9 10 11 12  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00