Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 300 berichten ]  Vorige   1 8 9 10 11 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Ryan Gravenberch
BerichtGeplaatst: 03 apr 2021 20:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
DeRuit schreef:
ibramovic89 schreef:
Niet telkens. Wel altijd bij een speler van Raiola.
Dan geef je hem toch juist meer macht als je al na ruim een half jaar een drie jarig contract gaat proberen te verlengen?
Nee hoor. Dan geef je je jeugdexponent duidelijk aan dat je zijn progressie waardeert en laat je hem weten dat je het wel voor het begin van de zomerstop wil weten.

Hoe mooi is die snelle waardering dan?

Je maakt het daarmee Raiola juist lastig om het 'op een Brobbey manier' telkens maar uit te blijven stellen. Want ik neem aan dat Overmars zich niet nog een keer aan die steen wil stoten..

BerichtGeplaatst: 03 apr 2021 22:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ibramovic89 schreef:
DeRuit schreef:
ibramovic89 schreef:
Niet telkens. Wel altijd bij een speler van Raiola.
Dan geef je hem toch juist meer macht als je al na ruim een half jaar een drie jarig contract gaat proberen te verlengen?
Nee hoor. Dan geef je je jeugdexponent duidelijk aan dat je zijn progressie waardeert en laat je hem weten dat je het wel voor het begin van de zomerstop wil weten.

Je maakt het daarmee Raiola juist lastig om het 'op een Brobbey manier' telkens maar uit te blijven stellen. Want ik neem aan dat Overmars zich niet nog een keer aan die steen wil stoten..
Ik denk niet dat het gaat helpen. Nu gaan ze zeggen, oh je wilt na een half jaar al verlengen. Laten we eerst kijken hoe dit seizoen verloopt en wat de plannen zijn. Goed contact moet je als trainer wat mij betreft met iedereen onderhouden en vertrouwen tonen. ongeacht hun zaakwaarnemer. Of ze zeggen, ben je zo tevreden, dan moet er een flinke verhoging bij op het blijkbaar al ruime salaris.

Bij Kluivert ging het toch net zo? Die werd met een 1 jarig contract en mindere status nog prima verkocht voor iemand die niets kostte. Kan je een Gravenberch nog voor de hoofdprijs verkopen, als je een limiet hebt gesteld en dus van hem af wilt? Ga je zo'n jongen 2 jaar niet laten spelen en wat vinden andere talenten er dan van dat dat zo gaat bij Ajax. Willen zij dan nog wel voor ons spelen, met de kans dat je vast zit voor een x aantal jaar, of voor langere tijd bijtekenen als ze al bij ons spelen.

Je moet die jongens gewoon behandelen als elke andere. Als trainer is het je taak om je plan met een speler kenbaar te maken of het vertrouwen in een speler. Die speler kan dan daarmee doen wat hij wilt. Als je al bij het 1e zit en zegt dat er geen plan is dan kan je altijd wel wat vinden. Verder moet je gewoon een fair conract geven dat past bij de status van een speler. ongeacht of een speler gekocht is of uit de jeugdopleiding komt. Meer moet je niet doen, als een speler niet wil, dan wil hij niet en gaat hij maar. Zelfs Gravenberch gaat het nu gewoon nog niet redden bij een topclub.

Kijk naar v.d. Beek en Ziyech. Die hebben het lastig en Ziyech was bij Ajax, ook in de CL, toch een van de uitblinkers.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 08:43 

DeRuit schreef:
ibramovic89 schreef:
DeRuit schreef:

Ik denk niet dat het gaat helpen. Nu gaan ze zeggen, oh je wilt na een half jaar al verlengen. Laten we eerst kijken hoe dit seizoen verloopt en wat de plannen zijn. Goed contact moet je als trainer wat mij betreft met iedereen onderhouden en vertrouwen tonen. ongeacht hun zaakwaarnemer. Of ze zeggen, ben je zo tevreden, dan moet er een flinke verhoging bij op het blijkbaar al ruime salaris.

Bij Kluivert ging het toch net zo? Die werd met een 1 jarig contract en mindere status nog prima verkocht voor iemand die niets kostte. Kan je een Gravenberch nog voor de hoofdprijs verkopen, als je een limiet hebt gesteld en dus van hem af wilt? Ga je zo'n jongen 2 jaar niet laten spelen en wat vinden andere talenten er dan van dat dat zo gaat bij Ajax. Willen zij dan nog wel voor ons spelen, met de kans dat je vast zit voor een x aantal jaar, of voor langere tijd bijtekenen als ze al bij ons spelen.

Je moet die jongens gewoon behandelen als elke andere. Als trainer is het je taak om je plan met een speler kenbaar te maken of het vertrouwen in een speler. Die speler kan dan daarmee doen wat hij wilt. Als je al bij het 1e zit en zegt dat er geen plan is dan kan je altijd wel wat vinden. Verder moet je gewoon een fair conract geven dat past bij de status van een speler. ongeacht of een speler gekocht is of uit de jeugdopleiding komt. Meer moet je niet doen, als een speler niet wil, dan wil hij niet en gaat hij maar. Zelfs Gravenberch gaat het nu gewoon nog niet redden bij een topclub.

Kijk naar v.d. Beek en Ziyech. Die hebben het lastig en Ziyech was bij Ajax, ook in de CL, toch een van de uitblinkers.
Het gaat mij vooral om het plan dat je hebt om hem (of andere spelers) langer te binden. Want naar mijn idee moet je een verlenging vooral ook timing rondom een nieuwe status. Van 'eerste elftal' naar 'vaste basisspeler' bv. Die stap die hij vanaf de zomer heeft gemaakt.

Erken die stap dan ook. Geef aan dat je daar de waardering voor wil uitspreken in de vorm van een nieuw contract. En aan de hand van de reactie, kan je dan peilen of je snel door kan pakken of dat je bv. een afspraak parkeert tot na het seizoen.

Maar als ik Gravenberch nú hoor, heeft hij nog geen signaal daarover ontvangen. En dat vind ik geen juiste manier van aanpakken.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 13:33 

Volgens de telegraaf behoorde hij ook al bij de grootverdieners dus ik neem aan dat hij al zo ingeschaald is.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 14:04 

DeRuit schreef:
Volgens de telegraaf behoorde hij ook al bij de grootverdieners dus ik neem aan dat hij al zo ingeschaald is.
Dat mag ik hopen van niet. Er zal toch echt nog wel een groep zijn met spelers die zich op CL niveau al bewezen hebben. Blind, Tadic, Onana, Tagliafico. En dat Gravenberch met zijn salaris daar net onder zit.

Maargoed. Dat is koffiedik kijken natuurlijk.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 17:34 

ibramovic89 schreef:
DeRuit schreef:
Dat mag ik hopen van niet. Er zal toch echt nog wel een groep zijn met spelers die zich op CL niveau al bewezen hebben. Blind, Tadic, Onana, Tagliafico. En dat Gravenberch met zijn salaris daar net onder zit.

Maargoed. Dat is koffiedik kijken natuurlijk.
Ja dat hoop ik ook niet dat Marco zo gek is geweest. Maar kan me voorstellen dat hij daarom dus wel al als basisspeler is beloond. Dan kan hij daarna nog een stap naar 3 of lang contract 4 miljoen maken en daarna naar het absolute top bedrag als hij langer blijft wat mij betreft.

BerichtGeplaatst: 09 apr 2021 19:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Het missen van Blind heeft ook invloed op het spel van Gravenberch. Ik heb al vaker aangegeven dat die linkerkant van Ajax echt goed in elkaar zit met Tadic, Tagliafic, Blind en Gravenberch. Dat is ook èèn van de redenen dat ik Tadic liefst aan de zijkant zie want de linkerkant loopt over het algemeen gewoon heel goed.

Zonder Blind en met Neres liep het gisteren ook totaal niet. Dan is het voor Gravenberch ook moeilijker om openingen te vinden.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 07:25 

Waarbij hij misschien nog wel meer last had van Neres voor zich I.p.v. het gemis van Blind achter zich.

Je merkte ook meteen meer vastigheid in zijn spel toen Tadic voor hem stond.

Maar belangrijkste: Gravenberch is er nog lang niet. Als je ziet hoe bepalend Ziyech kon zijn en hoeveel moeite hij ook heeft om dat direct door te trekken bij Chelsea..

Gravenberch moet gewoon nog minimaal 1 en ik denk zelfs eigenlijk nog wel 2 jaar blijven. Om dan direct ook als basisspeler bij een Europese topclub binnen te kunnen komen.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 09:26 

Groot talent maar moet echt nog veel leren. Is ook bij weinig gevaar betrokken. Weinig beslissende balletjes, creëert weinig en weinig doelpunten. Nu is dat laatste voor de plek waar hij speelt logisch.
Zoals veel jonge spelers nog te wisselvallig. Is logisch maar je moet er niet teveel van in het elftal hebben. Afgelopen donderdag had je met hem en Rensch echt 2 dissonanten. Die 2 speelden echt slecht imo.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 10:58 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik zou er niet heel rouwig om zijn als hij verkocht word.
Er word veel geschreven dat hij 35-40 miljoen euro moet kosten.
Voor dat bedrag zou ik hem laten gaan.
Kudus op zijn plek, van dat geld een echte goede 6 kopen zoals Matheus Henrique die dan samen met Kudus 8 en Klaassen op 10 kan spelen.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 11:09 

Morfe0 schreef:
Kudus op zijn plek, van dat geld een echte goede 6 kopen zoals Matheus Henrique die dan samen met Kudus 8 en Klaassen op 10 kan spelen.
Neem dan afscheid van Labyad en Alvarez en koop een goede 6? Als Blind al niet de vaste 6 wordt, nu we aan het experimenteren zijn met een vervanger ( Rensch ).

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 11:11 

DeRuit schreef:
Morfe0 schreef:
Neem dan afscheid van Labyad en Alvarez en koop een goede 6? Als Blind al niet de vaste 6 wordt, nu we aan het experimenteren zijn met een vervanger ( Rensch ).
Ik snap op zich Morfe0's punt wel: Waar zet je dan Kudus volgend seizoen?

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 11:18 

ibramovic89 schreef:
DeRuit schreef:
Morfe0 schreef:
Ik snap op zich Morfe0's punt wel: Waar zet je dan Kudus volgend seizoen?
We zullen die vragen hopelijk altijd hebben. Anders is ons team niet breed genoeg om in Europa mee te doen. Dat zie je nu met wat afwezigen en ook vorig jaar met geblesseerden. Kudus gewoon als eerste optie als vervanger voor Gravenberch of Klaassen als hij niet beter is en dan is een van hen de eerste vervanger van Kudus.

Daarom zie ik Neres ook graag blijven anders moet je twee vleugelspelers halen waarvan je moet bekijken of ze het aankunnen.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 12:16 

Morfe0 schreef:
Eens. En ik blijf er ook bij dat Veerman op die plek van dezelfde waarde kan zijn dan Gravenberch. Veerman zal zich moeten aanpassen maar ziet het spel, is comfortabel aan de bal, heeft goed inzicht/overzicht en kan medespelers vrij voor doelzetten. Veerman in de Frenkie rol zie ik wel zitten. Een middenveld met Blind, Veerman en Kudus zou imo echt top kunnen worden.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 12:18 

renemar schreef:
Morfe0 schreef:
Eens. En ik blijf er ook bij dat Veerman op die plek van dezelfde waarde kan zijn dan Gravenberch. Veerman zal zich moeten aanpassen maar ziet het spel, is comfortabel aan de bal, heeft goed inzicht/overzicht en kan medespelers vrij voor doelzetten. Veerman in de Frenkie rol zie ik wel zitten. Een middenveld met Blind, Veerman en Kudus zou imo echt top kunnen worden.
Kan je toch beter Alvarez verkopen.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 12:37 
Erelid

Gravenberch moet nog veel leren zonder bal. Aan de bal vind ik hem heel vast voor zijn leeftijd. Aan de bal zie je weleens sprankjes Frenkie De Jong maar zonder bal totaal niet. De Jong had het talent van positie kiezen. Dat heeft Gravenberch niet.

Gravenberch heeft in de jeugd een bijkomend voordeel gehad dat hij fysiek mijlenver voorlag op zijn leeftijdsgenoten. Daarom heeft hij in het begin veel moeite gehad met aanpassen want dit viel weg. Ik vind wel, dat hij dit nu goed opgepakt heeft.

Ik weet niet waar uiteindelijk Gravenberch's echte potentie ligt. In een aanvallende rol vind ik hem te weinig gogme hebben om meer te scoren. Zijn scorend vermogen is te laag en als hij in positie komt, doet hij er verdomde weinig mee. Als hij wat sterker wordt en meer oog voor positie krijgt, zie ik in hem goede middenvelder die vanuit een verdedigende rol het spel kan gaan maken.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 12:38 

Het ligt ook een beetje aan Gravenberch's houding. Als hij dolgraag wil verlengen tot 2025 tegen 'passende voorwaarden', kan je je middenveld om hem heen bouwen en moet Kudus bv. maar laten zien dat hij beter is dan Klaassen óf zich dusdanig kan ontwikkelen dat hij eventueel samen met Gravenberch én Klaassen kan spelen.

Maar als hij niet happig is om te verlengen, zou ik hem lekker verkopen deze zomer. Helaas, maar dan maar voortborduren op een middenveld met Blind, Kudus en Klaassen en wat diepteinvesteringen in bv. de genoemde Matheus Henrique met daarnaast eventueel ook nog een 'gokje' met Veerman (in een ruil met Ekkelenkamp bv.).

Dan kan je Gravenberch, Alvarez én Labyad verkopen voor een flinke portemonnee om mee te shoppen.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 13:18 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Er zijn meer redenen waarom ik er niet rouwig om ben.
Raiola is zijn zaakwaarnemer, hij verdient al veel geld en heeft nog maar een 2 jaar contract die ik niet zomaar zie verlengen.
Overmars melden voor de wedstrijd tegen as roma dat Ajax 1 a 2 transfers nodig heeft en dat er weinig beweging zal zijn dankzij corona.
Gravenberch met een 2 jaar contract is dus nu cashen of geen hoofdprijs meer vangen.
Op de positie van Gravenberch hebben we meer opties die ook goed zijn, dus makkelijker te vervangen dan bijvoorbeeld tagliafico.
Gravenberch is een gigantische hype op dit moment daar moet je nu van profiteren.
Ik heb liever dat tagliafico blijft dan Gravenberch.
Met Blind Kudus Klaassen kan je ook spelen.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 14:39 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
Morfe0 schreef:
Kan je toch beter Alvarez verkopen.
Puur voetballend bekeken zeker. Maar ik denk Gravenberch een veelvoud oplevert van het bedrag dat Alvarez moet kosten. En AJAX schijnt te moeten verkopen.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 13:20 
Erelid

Gravenberch moet echt gaan werken aan zijn afronding. Gisteren tegen Vitesse komt hij 3 keer in scoringspositie en de moeilijkste schiet hij er fantastisch in. Hij wil het vaak bekeken doen maar vaak zijn dit rollertjes. Gravenberch komt toch redelijk vaak rond de zestien vrij en dan is een extra wapen als scorend vermogen echt iets extra's.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 13:37 

Gravenberch moet echt gaan werken aan zijn afronding. Gisteren tegen Vitesse komt hij 3 keer in scoringspositie en de moeilijkste schiet hij er fantastisch in. Hij wil het vaak bekeken doen maar vaak zijn dit rollertjes. Gravenberch komt toch redelijk vaak rond de zestien vrij en dan is een extra wapen als scorend vermogen echt iets extra's.
Rest schiet bijna allemaal hard de keeper haha.

BerichtGeplaatst: 04 jul 2021 08:47 

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... -kans.html

Liverpool heeft Renato Sanches bijna binnen. Dat is dan alweer 1 geïnteresseerde minder voor Gravenberch.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 07:13 

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... ezelf.html

Niet in gesprek over contractverlenging. Toch wel bijzonder dat dat nog niet geïnitieerd is, terwijl zijn contract nog korter is dan dat van Martinez (uitgaande van lichten van de optie tot 2024).

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 14:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Die gaat na dit seizoen gewoon weg. Zijn Kluivert-achtige praatjes ingefluisterd door pauper Raiola.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 15:51 

343 schreef:
Die gaat na dit seizoen gewoon weg. Zijn Kluivert-achtige praatjes ingefluisterd door pauper Raiola.
Yup, hopelijk tekent hij nog bij voor die extra transfersom, maar dat zal wel niet. Dat gaat dan ten koste van zijn tekengeld.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 300 berichten ]  Vorige   1 8 9 10 11 12  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00