Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 312 berichten ]  Vorige   1 9 10 11 12 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Ryan Gravenberch
BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 16:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Je snapt toch niet dat hij niet gewoon nog 2 of 3 jaar blijft tot hij ook echt basisspeler bij het Nederlands elftal is? Is 19..

BerichtGeplaatst: 03 aug 2021 17:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
ibramovic89 schreef:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... ezelf.html

Niet in gesprek over contractverlenging. Toch wel bijzonder dat dat nog niet geïnitieerd is, terwijl zijn contract nog korter is dan dat van Martinez (uitgaande van lichten van de optie tot 2024).
Die intentie is er ook niet om te verlengen vanuit kamp Gravenberch. Ajax heeft met hangen en wurgen het contract weten te verlengen jaren terug, maar Raiola en Gravenberch hebben geen haast. Waarom zouden zij een langdurig contract tekenen? Dat geeft Ajax meer macht en hen minder. Die willen juist de touwtjes in handen houden. Een contract voor drie jaar geeft ze ruimte. Dat zorgt ervoor dat Ajax hem komende zomer min of meer 'moet' verkopen. En komt die juiste club niet voorbij dan tekent Gravenberch gewoon voor een jaartje bij tegen een nog hoger salaris. Ajax heeft daarin niet zo veel te zeggen vrees ik.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 16:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Het lijkt erop dat de andere middenvelders, met name Klaassen, niet mee kunnen in zijn tempo. Gravenberch kan heel snel beslissen wat hij moet doen, Klaassen heeft duidelijk wat meer moeite met de snelheid in topwedstrijden. Als het zo doorgaat kan Klaassen wel eens gaan afhaken.

Een middenveld met Gravenberch, Alvarez/Blind en Berghuis lijkt me wel wat. Liefst Alvarez eigenlijk, want Blind is ook traag. Dan Antony op rechtsbuiten.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 19:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Contract tot 30 juni 2023, maar Overmars had het over een optie in zijn contract. Betekent dit vanaf 2022 of 2023? (rond 15.10)
https://www.ajax.nl/artikelen/overmars- ... y-en-meer/

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 20:42 

343 schreef:
Contract tot 30 juni 2023, maar Overmars had het over een optie in zijn contract. Betekent dit vanaf 2022 of 2023? (rond 15.10)
https://www.ajax.nl/artikelen/overmars- ... y-en-meer/
Klinkt voor mij als dat het een optie is voor langer.

Anders hadden ze ook niet gezegd dat hij tot 2023 had verlengd toch? Dan hadden ze het wel over 2022 gehad met een optie.

Dat zou wel mooi nieuws zijn.

BerichtGeplaatst: 07 sep 2021 21:43 
Beheerder

Ja, voor mij echt iets nieuws.

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 12:37 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Volgens Ajaxshowtime niet, contract tot 2023.
Willen wel in gesprek, echt kak, als hij niet verlengt komende zomer max 15-20 miljoen.

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 12:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Morfe0 schreef:
Volgens Ajaxshowtime niet, contract tot 2023.
Willen wel in gesprek, echt kak, als hij niet verlengt komende zomer max 15-20 miljoen.
Lijkt me wel iets hoger. Kluivert ging ook voor meer weg en die verdiende een stuk minder.

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 14:48 
Beheerder

Lekker gewerkt, Marc. :roll:

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 15:20 

343 schreef:
Scherp ook ja hahaha.

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 15:24 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik ben benieuwd wie AS geïnterviewd heeft, heb het ze ook gevraagd.

BerichtGeplaatst: 09 sep 2021 17:13 

Morfe0 schreef:
Ik ben benieuwd wie AS geïnterviewd heeft, heb het ze ook gevraagd.
Zal wel een familielid of de zaakwaarnemer zijn. Zelf denk ik dat Marc zich vergist heeft met Martinez, die had wel een optie in zijn contract maar ipv die te lichten waarderen ze zijn contract op inclusief een verlenging omdat hij nu meer status heeft e.d.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 09:55 

343 schreef:
Het is heel slordig. Misschien ook een teken aan de wand dat er te weinig aandacht is voor dit aspect. Of in ieder geval zwaar onderschat wordt. Mazraoui duurt weer een eeuwigheid, Brobbey was een soap en bij Gravenberch zijn ze niet op de hoogte van zijn contract. Gravenberch is een van onze grootste cash cows. Hoe kun je hier nou niet van op de hoogte zijn?

Daarbij vraag ik me af, waarom duurt het weer zo lang? Waar wachten ze op? We kennen de tactiek van Raiola onderhand toch wel? Je zit nu dicht op zijn laatste contractjaar, en dan gaat Raiola rekken, rekken en rekken. Raiola weet dat ook als geen ander. Ajax heeft steeds minder te eisen hoe dichter je op het laatste jaar aankomt. Lijkt mij een reden om des te vroeger te beginnen met onderhandelen. Ik snap niet dat hier in januari niet al mee is begonnen bijvoorbeeld. Dan heb je in de zomer duidelijkheid van een speler met nog 2 jaar contract en kun je een keuze maken als er een club langskomt. Het is weer een en al onzeker gedoe nu.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 11:54 

Snake schreef:
343 schreef:
Het is heel slordig. Misschien ook een teken aan de wand dat er te weinig aandacht is voor dit aspect. Of in ieder geval zwaar onderschat wordt. Mazraoui duurt weer een eeuwigheid, Brobbey was een soap en bij Gravenberch zijn ze niet op de hoogte van zijn contract. Gravenberch is een van onze grootste cash cows. Hoe kun je hier nou niet van op de hoogte zijn?

Daarbij vraag ik me af, waarom duurt het weer zo lang? Waar wachten ze op? We kennen de tactiek van Raiola onderhand toch wel? Je zit nu dicht op zijn laatste contractjaar, en dan gaat Raiola rekken, rekken en rekken. Raiola weet dat ook als geen ander. Ajax heeft steeds minder te eisen hoe dichter je op het laatste jaar aankomt. Lijkt mij een reden om des te vroeger te beginnen met onderhandelen. Ik snap niet dat hier in januari niet al mee is begonnen bijvoorbeeld. Dan heb je in de zomer duidelijkheid van een speler met nog 2 jaar contract en kun je een keuze maken als er een club langskomt. Het is weer een en al onzeker gedoe nu.
Hij heeft in juni net voor 3 jaar getekend. Net of hij dan al in januari wil praten over alweer de volgende verlenging. hij wil ook eerst aanzien hoeveel hij speelt en wat er op zijn pad komt, zeker met Raiola als zaakwaarnemer. Alle grote transfers van Raiola vanuit Nederland deze zomer gingen of goedkoop weg ( Dumfries, of met een groot percentage voor Raiola (Malen en volgens mij ook bij Stengs en Boadu ). Als je daar niet aan mee wil werken dan wil hij waarschijnlijk alleen een kort contract en dan gaat hij op die manier goedkoper weg.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 11:55 
Beheerder

Ja, inderdaad. Behalve dat er geen onzekerheid is. Gravenberch tekent niet bij en is de komende zomer vertrokken. Als Overmars niet als een ezel zich weer aan dezelfde Brobbey-steen stoot.

Gravenberch heeft juist een kort contract getekend, DR.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 12:01 

343 schreef:
Ja, inderdaad. Behalve dat er geen onzekerheid is. Gravenberch tekent niet bij en is de komende zomer vertrokken. Als Overmars niet als een ezel zich weer aan dezelfde Brobbey-steen stoot.

Gravenberch heeft juist een kort contract getekend, DR.
Ja dat bedoel ik ook er mee. Hij had net getekend, dan gaat hij niet in januari alweer zitten om te verlengen. Eerst kijken of hij 1. genoeg speelt, 2 wat er nog meer op zijn pad komt. En met het korte contract wordt je wel gedwongen nu weer actie te ondernemen en dus ook zijn salaris te verhogen etc etc om al een kleine kans te hebben dat hij bijtekent.
Zelf denk ik dat het nog te vroeg is voor hem om de stap te maken, ook volgend seizoen. Ik vind hem nog lang niet zo dominant als een Ziyech, de Jong of de Ligt waren toen die weggingen en die hebben ook nog tijd nodig gehad in de echte top. Als hij nu gaat, of volgend seizoen dan eindigt hij net als Donny ben ik bang. Dat zou zeer jammer zijn, omdat hij echt wel het potentieel heeft om de top te halen, maar dat red je niet als reserve bij een topclub ipv basis bij een subtopper.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 12:04 
Beheerder

Ja, vooral gericht zodat AJAX een kleinere transfersom krijgt en Raiola en speler een groter deel of beter nog; een transfervrij vertrek.

Ja, een langer verblijf bij AJAX lijkt me ook beter, maar als Gravenberch en Raiola dat niet willen dan houdt het op. AJAX moet voor de transfersom kiezen.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 17:02 

Ik zeg nergens dat hij in januari dan alweer bijtekent. Dat maak jij er weer van. Over het algemeen duren onderhandelingen ook een tijd, daarom zeg ik: begin vroeg, zodat je in de zomer duidelijkheid hebt. Of je dan in januari begint, of in februari, of in maart, lekker boeiend. Het ging niet om het gemuggenzift over welke maand je dan moet beginnen. Kom op.

Je snapt hopelijk welk punt ik probeer te maken.

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 18:17 

Snake schreef:
Ik zeg nergens dat hij in januari dan alweer bijtekent. Dat maak jij er weer van. Over het algemeen duren onderhandelingen ook een tijd, daarom zeg ik: begin vroeg, zodat je in de zomer duidelijkheid hebt. Of je dan in januari begint, of in februari, of in maart, lekker boeiend. Het ging niet om het gemuggenzift over welke maand je dan moet beginnen. Kom op.

Ik snap het punt, maar wat is het punt om een half jaar na het tekenen van zijn vorige contract alweer te beginnen? Nu ben je 1 seizoen later, transferperiode weer achter de rug. Dat is toch een logisch punt van beginnen?

BerichtGeplaatst: 10 sep 2021 19:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Precies. Je kunt wel alles in de schoenen schuiven van Overmars maar de voetbalmarkt is toch totaal veranderd? Zeker als je zaakwaarnemers hebt als Raiola. Of denk je werkelijk dat een speler onder zijn bewind voor 5 jaar gaat tekenen of dat hij gaat onderhandelen als hij nog een 2 jarig contract heeft?

Zoals DR al zegt heeft het weinig zin als je een driejarig contract tekent je dit dan al na een jaar gaat veranderen. Wel is het zo, dat Ajax Gravenberch wel kan belonen maar je weet ook niet hoe die er tegenover staan als Ajax hier iets voor terugwil (langer contract dus hogere afkoopsom).

Ajax heeft al kenbaar gemaakt dat ze graag willen verlengen dus dat is de eerste stap. Misschien dat de aanhang van Gravenberch wel de boot gaat afhouden maar ik denk dat er in de winter wel duidelijkheid moet komen. Je mag tegenwoordig ook wel naar de spelers kijken hoe die omgaan met clubs. Vaak hebben ze veel te danken aan de club die ze groot brengt dus mag er best iets tegenoverstaan. Dit laatste zie je gewoon zelden of nooit meer want spelers denken nogal egoistisch.

Vanuit het perspectief van Gravenberch kan ik het ook wel begrijpen. Nu nog een tweejarig contract en laten we ook eerlijk zijn als hij dit uit zou dienen, heeft hij het ook wel gehad met de nederlandse compeitie (waarschijnlijk). Het is aan Overmars om te kijken hoe hij dit aanpakt maar het is ook aan Gravenberch om niet alleen zijn eigen belang voorop te stellen.

We zullen zien hoe en of Gravenberch bereidt is tussentijds te verlengen.

BerichtGeplaatst: 12 sep 2021 19:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Overigens eens met de kritiek van Perez; die trap van Gravenberch moet echt beter. Begrijp sowieso niet zo goed waarom hij bij die vrije trappen staat. Ook wel tekenend, blijkbaar is er niemand die meer aanspraak maakt. Je hebt alleen eeuwige wissel Labyad die een redelijke bal kan nemen met rechts.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 08:51 

Berghuis moet spelhervattingen opeisen. Heeft met afstand het meeste gevoel in zijn benen.
Gravenberch heeft vaak een schot van niks. Lijkt soms of hij de bal teveel met zijn hak raakt.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 12:17 

DeRuit schreef:
Snake schreef:

Ik snap het punt, maar wat is het punt om een half jaar na het tekenen van zijn vorige contract alweer te beginnen? Nu ben je 1 seizoen later, transferperiode weer achter de rug. Dat is toch een logisch punt van beginnen?
Je snapt m'n punt dus helemaal niet.

Gravenberch heeft zich na zijn contractverlenging goed ontwikkeld. Meestal krijg je dan een moment dat een speler wordt beloond en de club zijn contract weer wil opwaarderen. Dat gebeurt heel vaak en daar is helemaal niets geks aan. In de zomer van 2021 heeft hij dus nog een contract van 2 jaar. Eerste kwartaal 2021 begin je met praten en dan verlengt hij in de zomer - een jaar later dus - zijn contract opnieuw. Of hij verlengt niet en dan heb je op het punt dat zijn contract nog 2 jaar geldt duidelijkheid. Dan kun je een keuze maken als club.

Dit is niet gebeurd en nu is het weer wachten op duidelijkheid. Eén ding is zeker, als hij niet verlengt gaat ie dus al tegen een gereduceerde prijs weg in 2022. Of ze gaan weer rekken, Ajax hoop geven, rekken, Ajax de keuze laten maken, rekken, Ajax dat toch weer een giga aanbod doet (Brobbey), rekken, rekken, en transfervrij weg.
In mijn optiek mag je al niet in deze situatie komen met een van onze cashcows. Dan moet je gewoon duidelijkheid hebben op het moment dat de speler nog een 2-jarig contract heeft. Verlengen, verkopen voor veel geld of het risico lopen als club met uitzicht op sportieve prestaties en later je verlies nemen op de transfersom (met onze huishouding en in deze tijd onverantwoord imo).

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 12:22 

Ajax moet wat dat betreft ook gewoon duidelijk zijn.

Ga je je laatste contractjaar in zonder tehebben verlengd, dan speel je het laatste jaar ook geen minuut meer.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 12:55 

Snake schreef:
DeRuit schreef:
Snake schreef:

Je snapt m'n punt dus helemaal niet.

Gravenberch heeft zich na zijn contractverlenging goed ontwikkeld. Meestal krijg je dan een moment dat een speler wordt beloond en de club zijn contract weer wil opwaarderen. Dat gebeurt heel vaak en daar is helemaal niets geks aan. In de zomer van 2021 heeft hij dus nog een contract van 2 jaar. Eerste kwartaal 2021 begin je met praten en dan verlengt hij in de zomer - een jaar later dus - zijn contract opnieuw. Of hij verlengt niet en dan heb je op het punt dat zijn contract nog 2 jaar geldt duidelijkheid. Dan kun je een keuze maken als club.

Dit is niet gebeurd en nu is het weer wachten op duidelijkheid. Eén ding is zeker, als hij niet verlengt gaat ie dus al tegen een gereduceerde prijs weg in 2022. Of ze gaan weer rekken, Ajax hoop geven, rekken, Ajax de keuze laten maken, rekken, Ajax dat toch weer een giga aanbod doet (Brobbey), rekken, rekken, en transfervrij weg.
In mijn optiek mag je al niet in deze situatie komen met een van onze cashcows. Dan moet je gewoon duidelijkheid hebben op het moment dat de speler nog een 2-jarig contract heeft. Verlengen, verkopen voor veel geld of het risico lopen als club met uitzicht op sportieve prestaties en later je verlies nemen op de transfersom (met onze huishouding en in deze tijd onverantwoord imo).
Ja ik snap je punt dus wel, maar het klinkt toch niet realistisch? Je verlengt met een speler en dan ga je een 6 maanden daarna al weer in onderhandeling omdat je hem anders wil verkopen. Vanuit het oogpunt van Ajax is het misschien logisch, al zul je hem dan al gelijk weer een flinke verhoging van het salaris moeten geven.

Voor het verkopen van een speler moet een speler het er ook mee eens zijn. Anders blijft hij gewoon. Dan kan je hem wel twee jaar laten wegkwijenen, maar dan krijg je er ook niets voor.
Zou zo'n speler na een half jaar al zeggen, weet je wat ik ga wel weer verlengen? Of zou hij het nog even aan kijken. Dan ziet hij hoeveel hij werkelijk speelt, hoe goed het team is (in Europa ) en wat er in de zomer nog bijkomt aan concurrentie voor zijn plek. Zeker een speler van Raiola gaat dat natuurlijk niet doen. Dan is dus elk 3 jarig contract van een Raiola speler een teken dat je hem na een jaar wil verkopen.

Wat doet dat met de verstandhouding? Je tekent zelf ook dat 3 jarige contract en dan ga je na een half jaar al dreigen dat je hem wil verkopen en hij anders 2 jaar niet speelt. Wat voor imago geeft dat aan Ajax voor andere spelers die hier misschien willen komen om een stap naar een grotere club in Europa te zetten.

Nu na 1 jaar, wanneer er nog 2 jaren in zijn contract zitten en de transfers zijn weer gedaan is toch gewoon een logisch punt om te onderhandelingen te starten? Dan kan je hem altijd nog in de winter of volgend jaar zomer weg doen. Wel voor iets minder geld, maar dan niet gratis. Dan moet je wel duidelijk zijn en zeggen dat hij niet meer zal spelen in dat laatste jaar.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 312 berichten ]  Vorige   1 9 10 11 12 13  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00