Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 176 posts ]  1 2 3 4 5 8  Next
Author Message
 Post subject: Quincy Promes
PostPosted: 04 Mar 2014 21:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
'Door mijn gedrag weggestuurd bij Ajax'

AS

"Ik denk dat dat aan mijn gedrag lag', legt Promes uit aan het AD. 'Maar het is ook Ajax. Weinigen halen daar het eerste. Ik ben het voorbeeld dat Ajax niet de enige weg is om het te halen.'
Ik kom nog geen topic tegen over deze ex-Ajacied. Raar, of ben ik de enige die denkt dat dit echt een goede voetballer is?

Post subject: Re: Quincy Promes
PostPosted: 05 Mar 2014 00:13 
Erelid

GJ1402 wrote:
'Door mijn gedrag weggestuurd bij Ajax'

AS

'Ik denk dat dat aan mijn gedrag lag', legt Promes uit aan het AD. 'Maar het is ook Ajax. Weinigen halen daar het eerste. Ik ben het voorbeeld dat Ajax niet de enige weg is om het te halen.'
Ik kom nog geen topic tegen over deze ex-Ajacied. Raar, of ben ik de enige die denkt dat dit echt een goede voetballer is?
1. ik denk niet dat er een topic hoeft te zijn voor spelers die weggestuurd worden bij de jeugdopleiding. Als ze er toch komen, komt dat vanzelf! En ja welk moment maak je die topic...?? Ik denk dat men dat maar moet bepalen, wanneer het zin heeft om over de desbetreffende speler te praten.

2. Het is een talent. Natuurlijk wordt hij nu geselecteerd voor Oranje, maar dat is Veltman ook vrij snel gebeurd. Net als Veltman, is ook Promes een talent. In mijn beleving is iemand pas een goede voetballer als deze een stuk langer als 1 seizoen hetzelfde goede niveau vasthoud. Dat is zowel bij Veltman, als Promes nog afwachten!!

3. Zo te zien wel een goede instelling! Geen gezeik over Ajax...! Ik was toen niet goed genoeg, maar toch ben ik er gekomen! Mijn gedrag was misschien niet goed genoeg en niet iedereen haalt het eerste bij Ajax vanuit de opleiding. Zelfreflectie is een groot goed... ook de eerste stap om van een talent door te groeien naar de status van goede voetballer.

PostPosted: 28 May 2019 18:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ten Hag: 'Natuurlijk heeft Promes het Ajax-DNA'
https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-natuur ... t-ajax-dna

PostPosted: 28 May 2019 18:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Ten Hag: 'Natuurlijk heeft Promes het Ajax-DNA'
https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-natuur ... t-ajax-dna
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=352604
Ik las net dit bericht waar Promes het ook nog heeft over de Ajax link (en zijn band met ten Hag).

PostPosted: 28 May 2019 18:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Wel een aardige speler, maar word altijd een beetje treurig als ik hem hoor praten. Als supporter wil je je toch graag op een of andere manier identificeren met een speler maar vergeleken met Promes komen Memphis en Karsdorp over als atoomgeleerde.

PostPosted: 28 May 2019 18:56 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Heb veel liever Bergwijn dan Promes, Promes vind ik een net niet speler.

PostPosted: 11 Jun 2019 17:52 

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=353387 Ajax meest concreet op dit moment voor Promes.

Misschien een manier om PSV onder druk te zetten, dat we ook een alternatief hebben? Zij moeten vooralsnog verkopen om zich te versterken. Of misschien omdat het een bekende van ten Hag is dat hij daar ook vertrouwen in heeft.

PostPosted: 11 Jun 2019 18:22 
Erelid

Promes is een prima alternatief voor Bergwijn, Promes is al verder in zijn ontwikkeling dan Bergwijn, maar Bergwijn is talentvoller.
Ik vond Promes met namen in Moskou heel erg goed, 2 x speler van het jaar in Rusland geweest.

PostPosted: 11 Jun 2019 19:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Heeft het echt heel goed gedaan in Rusland. Maar ik vraag mij af of hij het niveau heeft wat wij nastreven.
Ik zie het dan zo. Hij moet Neres of Ziyech vervangen is de bedoeling? Dan krijg je denk ik met Promes er een (veel) mindere speler voor terug die ook niet de potentie heeft om nog meer te groeien.

PostPosted: 11 Jun 2019 19:49 
Erelid

GJ1402 wrote:
Heeft het echt heel goed gedaan in Rusland. Maar ik vraag mij af of hij het niveau heeft wat wij nastreven.
Ik zie het dan zo. Hij moet Neres of Ziyech vervangen is de bedoeling? Dan krijg je denk ik met Promes er een (veel) mindere speler voor terug die ook niet de potentie heeft om nog meer te groeien.
Russische competitie is echt niet minder dan de Eredivisie, dus ik acht Promes ook gewoon in staat om de Nederlandse competitie aan gort te spelen, goede speler gewoon, de wedstrijden die die met Sevilla speelden in de 1e seizoenshelft waren ook goed, tegen Barcelona speelde hij zelfs zeer goed.
Moet maar eens terug kijken, ja een nieuwe Neres vind je niet, Antony van Sao Paolo is een zelfde soort speler, die zou je eventueel kunnen halen, maar is die haalbaar?
Ik weet het niet, als hij haalbaar is zou ik Antony halen over Promes, maar Ajax is naar de Nederlandse tour gegaan, dus verwacht Propper ook nog wel eens.

PostPosted: 12 Jun 2019 08:39 
Erelid

GJ1402 wrote:
Je kan het natuurlijk op verschillende wijzes bekijken:
1) kan als zwervende spits spelen door zijn snelheid
2) Is van origine een buitenspeler en dat kan weer bevorderlijk zijn voor het rendement van Dolberg. Zowel Ziyech, als Neres haalde heel vaak de achterlijn!

PostPosted: 12 Jun 2019 08:58 

murdoch01 wrote:
GJ1402 wrote:
2) Is van origine een buitenspeler en dat kan weer bevorderlijk zijn voor het rendement van Dolberg. Zowel Ziyech, als Neres haalde heel vaak de achterlijn!
Ziyech haalde vrijwel nooit de achterlijn. Komt altijd naar binnen.

PostPosted: 12 Jun 2019 08:59 

murdoch01 wrote:
GJ1402 wrote:
Ziyech haalt vrijwel nooit de achterlijn, komt altijd naar binnen.

PostPosted: 12 Jun 2019 09:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik denk dat hij een woordje is vergeten en dat hij bedoelde dat beide spelers amper de achterlijn haalden. Persoonlijk ben ik geen grote fan van Promes, maar ik zie hem Neres prima vervangen. Ik denk zelfs dat je er met Promes op vooruit gaat. Toch heb ik liever een speler met wat meer potentieel. Promes zie ik niet zo snel meer groeien.

PostPosted: 12 Jun 2019 10:08 

Morfe0 wrote:
Promes is een prima alternatief voor Bergwijn, Promes is al verder in zijn ontwikkeling dan Bergwijn, maar Bergwijn is talentvoller.
Ik vond Promes met namen in Moskou heel erg goed, 2 x speler van het jaar in Rusland geweest.
Maar moet je een net-niet speler willen hebben?

PostPosted: 12 Jun 2019 13:45 

Ik denk dat Promes / Bergwijn als opvolger van Neres in beeld zijn. Opvolger van Ziyech lijkt Odegaard te moeten worden. Tadic is er ook nog. We gaan dus (naar het zich laat aanzien) niet met 2 snelle, diepe vleugels spelen.

Ergo: Dolberg gaat waarschijnlijk (weer) niet renderen komend seizoen. Die rendeert alleen/beter in het systeem van Bosz, met komende middenvelders en vleugels met snelheid en diepgang. Tadic moet bovendien ook spelen, lijkt me.

Promes mag lekker weg blijven van mij trouwens. Net-niet speler. Te duur bovendien.

PostPosted: 12 Jun 2019 14:00 
Erelid

de dominee wrote:
Ergo: Dolberg gaat waarschijnlijk (weer) niet renderen komend seizoen. Die rendeert alleen/beter in het systeem van Bosz, met komende middenvelders en vleugels met snelheid en diepgang.
Wie waren dan die vleugels met snelheid en diepgang onder Bosz? Younes toch zeker niet, en Traoré had er de potentie voor maar gebruikte het de weinig en kwam veel te vaak in de bal. De komende middenvelder is vergelijkbaar: Klaassen vs. Van de Beek.

PostPosted: 12 Jun 2019 16:15 

Donny stond dit seizoen in de 4-2-3-1 opstelling op de lip van de spits, dat werkte bij Tadic prima maar bij Dolberg niet. Traore was wel een speler met veel snelheid en ook diepgang, Younes minder inderdaad maar meer dan Ziyech en Odegaard.

Bergwijn - Dolberg - Neres
Marin - Beek
Blind

Zou mijns inziens prima werken, maar geen plek voor Tadic en voor Odegaard (die toch echt lijkt te komen).

PostPosted: 12 Jun 2019 16:27 

Ik snap die drang om Dolberg maar te moeten opstellen niet zo, als dat ten koste gaat van Tadic en je weet wat die heeft bijgedragen afgelopen seizoen. Aparte denkwijze. Heeft die wat verkeerd gedaan bij jou ofzo?

PostPosted: 12 Jun 2019 16:51 

Snake wrote:
Ik snap die drang om Dolberg maar te moeten opstellen niet zo, als dat ten koste gaat van Tadic en je weet wat die heeft bijgedragen afgelopen seizoen. Aparte denkwijze. Heeft die wat verkeerd gedaan bij jou ofzo?
Dat is niet per se drang, maar kijken naar de feiten toch? Dolberg krijgt nog het vertrouwen van Ajax. Huntelaar is verlengd en er is ook gesproken dat Traore er aan komt. Die verwacht ik dus ook in het 1e. Dan heb je drie spitsen. Dan is het raar als je Tadic weer in de spits zet.

Ook het verlies van vleugelspelers ( Ziyech, misschien Neres ) kan er voor zorgen dat Tadic beter naar Links kan. Dan koop je een rechtervleugelspeler er bij. Promes, Bergwijn kan ook goed op rechts.

Frenkie bracht de bal vaak van de verdediging naar de aanval. Nu zullen we geen speler kunnen kopen die dit ook kan. Dan moet je dus je middenveld anders invullen. Het zal me niet verbazen als we weer met een 6 en 2 halven gaan spelen. Dan kan v.d. Beek zijn meer controlerender rol, waar hij van heeft gezegd zich er beter te voelen, op 8 spelen. Marin op 6 en dan Odegaard of een andere creatieveling op 10.

PostPosted: 13 Jun 2019 11:14 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
Dat is niet per se drang, maar kijken naar de feiten toch? Dolberg krijgt nog het vertrouwen van Ajax. Huntelaar is verlengd en er is ook gesproken dat Traore er aan komt. Die verwacht ik dus ook in het 1e. Dan heb je drie spitsen. Dan is het raar als je Tadic weer in de spits zet.
Ik heb het niet zozeer specifiek over de spitspositie. Je kunt genoeg schuiven. Als je kijkt naar de feiten hoort Tadic juist imo altijd te spelen.

PostPosted: 13 Jun 2019 12:43 

Dat lijkt mij ook. Alleen wijs ik erop dat de aankopen van Ajax (of de interesse in spelers) erop lijkt te duiden dat Tadic als spits wordt gezien komend seizoen. Logisch gevolg daarvan is dat Dolberg niet zal spelen en nog een jaar op de bank lijkt me de doodsteek voor hem.

Die moet dan dus verkocht worden.

PostPosted: 13 Jun 2019 13:01 

Hoezo lijkt het er op dat Tadic spits wordt? Ziyech gaat weg en misschien Neres of van de Beek. Op de vleugels en op tien ontstaat dus ruimte.

PostPosted: 13 Jun 2019 13:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
de dominee wrote:
Dat lijkt mij ook. Alleen wijs ik erop dat de aankopen van Ajax (of de interesse in spelers) erop lijkt te duiden dat Tadic als spits wordt gezien komend seizoen.
Zie ik niet. Ajax speelde tot op het einde met Dolberg of Huntelaar in de Eredivisie. Alleen in de topwedstrijden en de wedstrijden in de CL werd de Tadic variant gebruikt voor iets meer verdedigende balans.

PostPosted: 13 Jun 2019 16:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
020Topper wrote:
Zie ik niet. Ajax speelde tot op het einde met Dolberg of Huntelaar in de Eredivisie. Alleen in de topwedstrijden en de wedstrijden in de CL werd de Tadic variant gebruikt voor iets meer verdedigende balans.
Exact. Hij heeft in de Eredivisie maar vijf wedstrijden als spits gespeeld. Daarnaast zo goed als altijd op linksbuiten met heel af en toe een wedstrijd op rechts en het middenveld.

Post new topic  Reply to topic  [ 176 posts ]  1 2 3 4 5 8  Next

All times are UTC+02:00