Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 363 posts ]  1 2 3 4 5 15  Next
Author Message
 Post subject: Dušan Tadić
PostPosted: 21 Jun 2018 00:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
BREAKING!
Leuke speler, maar wat een bedrag... :?
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 2481847297
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 7627237376
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 0370243584
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 6048404480

https://www.telegraaf.nl/sport/2198660/ ... usan-tadic

Post subject: Re: Dusan Tadic
PostPosted: 21 Jun 2018 00:45 
Moderator De Toekomst

Gestoord. Zeventien miljoen voor een bijna dertigjarige speler. Laat dat op je inwerken. Ik vind dit onverantwoord eerlijk gezegd.

Ajax is een ordinaire koopclub geworden. Weg creativiteit. Al het geld wat binnenkomt is er ook net zo snel weer uit, en je hebt geen enkele garantie dat je met Tadic wél kampioen wordt. Ze kopen maar in de rondte, maar begin nou eens met een selectie samen te stellen dat in balans is. Een kampioensteam is meer dan de som der delen.

PostPosted: 21 Jun 2018 00:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Eens. Ik zeg niet dat Tadic geen versterking kan zijn, maar dit ruikt een beetje naar 1999/2000 toen ze enorme bedragen uitgaven aan spelers die niet meer verkopen waren. Moeten ze niet te veel doen.

Post subject: Re: Dušan Tadić
PostPosted: 21 Jun 2018 01:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Het is een risico natuurlijk, maar hij is direct inzetbaar. Hij heeft kwaliteit, hij heeft ervaring. En laten we eerlijk zijn, als hij ons mede kampioen maakt dan is hij het al waard geweest. En wat is 17 miljoen in de huidige transfer markt... Zet het eens af tegen andere internationale transfers. Er zijn spelers binnen de Mexicaanse competitie die 15 miljoen hebben gekost. Ik vind het wel meevallen. Hoop dat ze nog een klepper vooraan kunnen binnen halen als Ten Hag versterking wil in elke linie. Achteraan zal dat Magallan nog wel worden.

En als we een beetje objectief kijken, gewoon een hele knappe transfer van Ajax.

PostPosted: 21 Jun 2018 02:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Het is ook nooit goed hé.

We roepen met vele, dat Ajax ervaring moet halen waar de jonge jongens iets van kunnen leren. De laatste jaren is wel gebleken, dat de balans vaak doorsloeg naar teveel jeugd/talent en te weinig ervaring. Nu pakken ze het anders aan en is er direct veel kritiek op zijn transfersom.

We hebben 2 jaar Ziyech gehad en we wisten allemaal, dat Ziyech 2 of 3 jaar zou blijven. Hier moet je dus een vervanger voor halen. Vanuit de eigen jeugd zit Frenkie De Jong eraan te komen maar de laatste jaren is wel gebleken, dat allen talenten niet voldoende zijn. Labyad is gekocht maar is ook een optie om Kluivert te vervangen. Met deze doorstroom en de andere oudere middenvelders is de laatste jaren wel gebleken, dat je naast creativiteit ook een ervaren man man mist. Ook een speler waar je tegenop kijkt en dan bedoel ik op iemand, die best prestaties heeft neergezet in grotere competities. Tadic is wel zo iemand.

Laat ik voorop stellen, dat ik geen voorstander ben, dat Ajax zomaar de knip trekt voor spelers maar deze vind ik totaal verantwoord.

Tadic:
- heeft zich al wat jaren bewezen in Nederland
- heeft zich heel goed staande gehouden in de engelse competitie in een ploeg die het met het jaar moeilijker kreeg
- weinig blessureleed gehad
- zeer creatief en balvast
- altijd goed voor gemiddeld 20 doelpunten/assists
- ervaren en weet wat er gevraagd wordt

Allemaal facetten wat ontbreekt in onze selectie. Ja we hebben grote talenten als Frenkie en Donny maar ik denk, dat deze spelers meer opkijken tegen een Tadic dan een Labyad.

Dan het bedrag. 17 miljoen is een fors bedrag voor een 29 jarige speler, die je dus totaal afschrijft en geen restwaarde heeft. Maar goed, kijk ook eens naar de verkopen van afgelopen jaren. En kijk ook eens naar het kapitaal wat nu op het velt staat. Simpel gezegd is deze aankoop al te verantwoorden door de verkopen van Kluivert en Ziyech als je het op dit boekjaar richt. Ik weet wel, dat het niet zo simpel gesteld kan worden maar overall kan Ajax dit redelijk makkelijk verantwoorden. Spelers als De Ligt, Frenkie De Jong, Donny vd Beek, Dolberg en Neres zorgen er ook nog voor dat je die 0 restwaarde ook kan verantwoorden. Eindelijk durft Ajax een keer wat meer risico te nemen en dan ook nog eens precies kopen wat je nodig hebt. Dan maar een miljoentje meer.

Ik weet ook wel, dat de laatste aankoop in deze orde van grote faliekant mislukt is maar ik zie toch grote verschillen. Sulejmani was veel jonger en alleen een jaartje gepresteerd bij Heerenveen. Tadic is een doorgewinterde prof, die ook nu op het WK laat zien, dat hij wel kan voetballen.

Ik vind Tadic ook een echte Ajax speler.
Mooi, dat hij de overstap wil maken. Hij kiest dus ook voor het sportieve want financieel kan hij natuurlijk elders veel meer verdienen.

En trouwens wie zegt, dat hij 0 restwaarde heeft. Wie weet wordt hij over 2 jaar nog een keer weggekocht door een club uit China ofzo.

Enige kritiekpunt is wel, dat Verweij roept (of eigenlijk Ajax roept) dat ze Tadic halen om alles maximaal te zetten op CL en het kampioenschap. Dan moet je er ook voor zorgen, dat hij tegen Sturm Graz kan spelen....

Nogmaals. Als het lukt, hulde voor Overmars.

Ik ben er blij mee.

PostPosted: 21 Jun 2018 03:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik ben ook wel blij met de transfer. In de huidige markt vind ik 17 miljoen wel meevallen. Hij is een stuk ervarener als Ziyech en die koste ook 12 miljoen ongeveer. Ja je verdient er misschien minder op terug, maar op Ajax Showtime hadden ze in de comments het er over dat hij over 2 jaar wel weer een stap wil maken ( en dan een deel van de transfersom krijgt ).

Nu hopelijk nog Chadli voor linksbuiten en knallen maar!

PostPosted: 21 Jun 2018 04:52 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
343 wrote:
Eens. Ik zeg niet dat Tadic geen versterking kan zijn, maar dit ruikt een beetje naar 1999/2000 toen ze enorme bedragen uitgaven aan spelers die niet meer verkopen waren. Moeten ze niet te veel doen.
Wie deed toen het transferbeleid en wie zit nu in de RvC :roll:

PostPosted: 21 Jun 2018 05:11 

Wellicht is die 17 miljoen inclusief vier jaar salaris? Anders is dat inderdaad wel een heel hoog bedrag

Ik ben vooral benieuwd naar het systeem en voor welke positie hij aanmerking komt. Tadic is in niets een halfspeler. Wel een kwaliteitsspeler, die gaat echt wel wat toevoegen

PostPosted: 21 Jun 2018 06:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Nee dat schijnt de clausule bij handhaving te zijn. Het grootste deel van de verwachte inkomsten van Ziyech's transfer wordt gebruikt voor Tadic' transfersom en persoonlijke eisen. Wordt een van de grootverdieners, bonussen ( bij halen CL bijvoorbeeld ) en deelt mee in een toekomstige transfer. http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=331670

PostPosted: 21 Jun 2018 06:17 

We roepen met vele, dat Ajax ervaring moet halen waar de jonge jongens iets van kunnen leren. De laatste jaren is wel gebleken, dat de balans vaak doorsloeg naar teveel jeugd/talent en te weinig ervaring. Nu pakken ze het anders aan en is er direct veel kritiek op zijn transfersom.

We hebben 2 jaar Ziyech gehad en we wisten allemaal, dat Ziyech 2 of 3 jaar zou blijven. Hier moet je dus een vervanger voor halen. Vanuit de eigen jeugd zit Frenkie De Jong eraan te komen maar de laatste jaren is wel gebleken, dat allen talenten niet voldoende zijn. Labyad is gekocht maar is ook een optie om Kluivert te vervangen. Met deze doorstroom en de andere oudere middenvelders is de laatste jaren wel gebleken, dat je naast creativiteit ook een ervaren man man mist. Ook een speler waar je tegenop kijkt en dan bedoel ik op iemand, die best prestaties heeft neergezet in grotere competities. Tadic is wel zo iemand.

Laat ik voorop stellen, dat ik geen voorstander ben, dat Ajax zomaar de knip trekt voor spelers maar deze vind ik totaal verantwoord.

Tadic:
- heeft zich heel goed staande gehouden in de engelse competitie in een ploeg die het met het jaar moeilijker kreeg

Allemaal facetten wat ontbreekt in onze selectie. Ja we hebben grote talenten als Frenkie en Donny maar ik denk, dat deze spelers meer opkijken tegen een Tadic dan een Labyad.

Dan het bedrag. 17 miljoen is een fors bedrag voor een 29 jarige speler, die je dus totaal afschrijft en geen restwaarde heeft. Maar goed, kijk ook eens naar de verkopen van afgelopen jaren. En kijk ook eens naar het kapitaal wat nu op het velt staat. Simpel gezegd is deze aankoop al te verantwoorden door de verkopen van Kluivert en Ziyech als je het op dit boekjaar richt. Ik weet wel, dat het niet zo simpel gesteld kan worden maar overall kan Ajax dit redelijk makkelijk verantwoorden. Spelers als De Ligt, Frenkie De Jong, Donny vd Beek, Dolberg en Neres zorgen er ook nog voor dat je die 0 restwaarde ook kan verantwoorden. Eindelijk durft Ajax een keer wat meer risico te nemen en dan ook nog eens precies kopen wat je nodig hebt. Dan maar een miljoentje meer.

Ik weet ook wel, dat de laatste aankoop in deze orde van grote faliekant mislukt is maar ik zie toch grote verschillen. Sulejmani was veel jonger en alleen een jaartje gepresteerd bij Heerenveen. Tadic is een doorgewinterde prof, die ook nu op het WK laat zien, dat hij wel kan voetballen.

Mooi, dat hij de overstap wil maken. Hij kiest dus ook voor het sportieve want financieel kan hij natuurlijk elders veel meer verdienen.

En trouwens wie zegt, dat hij 0 restwaarde heeft. Wie weet wordt hij over 2 jaar nog een keer weggekocht door een club uit China ofzo.

Enige kritiekpunt is wel, dat Verweij roept (of eigenlijk Ajax roept) dat ze Tadic halen om alles maximaal te zetten op CL en het kampioenschap. Dan moet je er ook voor zorgen, dat hij tegen Sturm Graz kan spelen....

Ik ben er blij mee.
Eens :smileajax:
We zijn geen bank. Het nu niet of we het niet kunnen veroorloven. Eindelijk doen we iets positiefs met de €€€’s.
Als supporter wil je kwaliteit op het veld zien staan. :smileajax:

PostPosted: 21 Jun 2018 07:10 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Eerste instantie dacht ik ook van 17 miljoen euro maar in deze markt valt het mee.
De vergelijking met 2000 of met Van Basten gaan dan ook totaal niet op.
Als je kijkt dat er al biedingen voor De Ligt van 50 miljoen zijn geweest 30 miljoen op Neres 30 miljoen op Ziyech. ... Dan is 17 miljoen wel te betalen.
Daarnaast creëer je een situatie waarbij spelers die twijfelen nu toch blijven door die extra kwaliteit.
En onze talenten kunnen veel leren van Tadic waardoor hun waarde weer stijgen
Overigens Neres was duurder 12 miljoen wat kan oplopen naar 15 miljoen maar Sao Paolo heeft nog 20 procent van zijn rechtten.

PostPosted: 21 Jun 2018 07:13 

Pushkin wrote:
343 wrote:
Touché. Ik snap het 'de huidige markt' argument ook niet zou wat ik veel lees. Wij doen mee of zo met de grote jongens? Dan heb ik die bak met inkomstenstijging denk ik gemist ;)

PostPosted: 21 Jun 2018 07:17 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ajax zou hem naar twee jaar weer willen verkopen indien hij dat zelf wilt, dus verhaal van restwaarde is ook kul. Speler kan op zijn 31e nog prima ergens naar toe.

PostPosted: 21 Jun 2018 07:32 

DarkChild wrote:
Pushkin wrote:
343 wrote:
Touché. Ik snap het 'de huidige markt' argument ook niet zou wat ik veel lees. Wij doen mee of zo met de grote jongens? Dan heb ik die bak met inkomstenstijging denk ik gemist ;)
Als je de CL haalt en kampioen wordt, heeft zo'n investering zichzelf terugverdiend.

PostPosted: 21 Jun 2018 07:52 

Riejuh wrote:
Ajax zou hem naar twee jaar weer willen verkopen indien hij dat zelf wilt, dus verhaal van restwaarde is ook kul. Speler kan op zijn 31e nog prima ergens naar toe.
Idd, er wordt met alsof gedaan dat we een oude speler kopen. Tadic is in de kracht van zijn leven nu.

PostPosted: 21 Jun 2018 07:54 

DarkChild wrote:
Pushkin wrote:

Als je de CL haalt en kampioen wordt, heeft zo'n investering zichzelf terugverdiend.
Je eerste woord zegt het al. Wij geven al jaren het meeste uit en om de prijzendroogte te compenseren...geven we nog meer uit. Misschien beter uitgeven? Dus pakweg niet 10 miljoen aan rechtsbacks voor het tweede? Of niet afkoopsom+tekengeld+salaris voor drie jaar Siem de Jong, wat je ook aardig in de richting van dat bedrag brengt? Zo maar een schot voor de boeg hoor...

Tadic, goede speler hoor, maar eigenlijk voor de positie van Neres. Ik vind het nog minder een middenvelder dan Ziyech.
Maar we gaan het zien, denk dat wel vrij snel duidelijk wordt waar Ten Hag naar toe gaat werken (wat ik nog steeds denk dat geen 4-3-3 is)

PostPosted: 21 Jun 2018 08:09 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
343 zei dat Tadic never nooit zou komen (met allemaal prima redenen daarvoor). Ik vind het knap van Ajax. Tadic heeft zich prima staande gehouden in de Premier league en heeft een betere vrije trap en meer scoringsvermogen dan Ziyech.

Ik ben er wel blij mee.

PostPosted: 21 Jun 2018 08:19 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
DarkChild wrote:
Pushkin wrote:
343 wrote:
Er zijn een paar dingen aan de hand.

1. Is wat ik het fluitketelprincipe noem. Hoe langer Ajax geen kampioen wordt hoe meer druk er op komt te staan. Dan merk je ineens dat omdat PSV een paar keer geen kampioen is geworden het probleem bij de volwassenheid van de selectie wordt gezet. Een valide punt op zich. De oplossing was meer volwassen spelers toevoegen; ergo Magallan, Tagliafico, Labyad en Tadic. Ajax heeft altijd een balans proberen te vinden in economische waarde en sportieve waarde. Dat is de reden dat we zo vaak voor talenten hebben gekozen; economisch (even los van gerelateerde inkomsten van kampioen/CL), nu kiezen ze voor een volwassen speler Tadic en steek je bergen geld (transfersom/salaris) in een bijna dertig jarige. In mijn ogen ook een keuze ingegeven door de druk.

2. Ik moest ook een beetje aan het Sulejmani-tijdperk denken. Toen hadden we net Sneijder, Heitinga, verkocht. Het legitimeren van die uitgave gebeurde toen met drie argumenten onder supporters; (1) dankzij hem worden we kampioen (2) we hebben genoeg geld binnen gehad uit uitgaande transfers (3) we verkopen hem straks toch weer voor een goed bedrag. Al die argumenten zie ik hier ook weer terugkeren, ik vind persoonlijk dat je er niet zo vrijblijvend van kan uitgaan dat dat allemaal zomaar gebeurt. Wat me vooral tegenstaat is dat je met Tadic een enorme investering gedaan hebt waardoor je vanwege economische redenen een speler dan moeilijk kan passeren ook al presteert hij niet/slecht. Nu is Tadic op mentaal vlak natuurlijk een wat veiliger scenario dan de labiele Sulejmani maar toch.

3. Ik sluit me aan bij D-skilled, het probleem van de selectie is de balans. Daar moet je werk van maken en in investeren.

Er zijn overigens een aantal dingen die nog meespelen. Ajax maakt jaarlijks winst wegens het verschil in verkoop en aankoop sommen. Dat zorgt ervoor dat je ook jaarlijks winst maakt. Die winst moet venootsschapsbelasting over betaald worden. Door meer uit te geven maak je dat deel wel kleiner. Liever had ik alleen gezien dat Ajax meer zou investeren in zogenaamde safe bets. Investeringen in bijvoorbeeld extra aandeel ArenA, verbeteren jeugdopleiding, etc.

Met Blind verantwoordelijk als Technisch Voetbalman van de RvC zal er een heel andere wind gaan waaien dan onder Van Duijvenbode. Van Duijvenbode hield de boel strak. Onder Blind hebben we enorme spendingsprees gehouden in het verleden; zowel in 1999 als in 2008 (toegegeven bij die laatste functie was hij meer uitvoerend maar toch). Ik heb persoonlijk niets tegen geld uitgeven, maar dan wel graag met verantwoordde risicoprofielen en toewerkend naar de balans van een selectie.
Het enige argument wat ik er verder nog bij kan bedenken is dat om spelers overtuigen te blijven dat ze beloofd hebben de selectie met grote (dure) namen te voorzien. Dan is Tadic natuurlijk wel een goed voorbeeld.

PostPosted: 21 Jun 2018 08:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Dit is waanzin. Echt niet te geloven. Niet alleen vind ik Tadic een subtopper... het is ook nog eens bizar veel geld voor iemand die 29 is!!

Vergeet niet dat het niet blijft bij deze 17 miljoen. Wat te denken van 4 jaar salaris en tekengelden? Alles bij elkaar ga je dan richting de 20-25 miljoen over 4 jaar. Voor 1 speler. Waarbij je niet de garantie hebt dat je prijzen pakt of Europees actief bent.

Daarnaast moeten we niet vergeten dat ze al veel geld hebben uitgegeven aan verschillende spelers de afgelopen jaren. Niet alleen voor het eerste... ook voor de A1. Waar we voorlopig nog niks van zien. Voor het eerste elftal vorig seizoen 28 miljoen. Nu met Labyad en Bande nog eens 14 miljoen.

A1/Jong Ajax: Kotarski 2 miljoen, Victor Jensen 3,5 miljoen, Danilo Pereira 2 miljoen. Ylatupa, jongens van Cape Town onbekend. En daar zal het niet bij gebleven zijn, want er lopen meer buitenlanders in de jeugd rond.

Ik vind het helemaal grappig als je bedenkt dat deze Tadic jaren geleden is aangeboden bij Ajax. Voordat hij naar Groningen ging.

Echt ze doen maar wat.... er zit geen enkele visie achter. Oh we kopen Orejuela voor 4 miljoen. Onze nieuwe rechtsback. Een half jaar later > laten we weer een hele matige back kopen maar dan voor 5,5 miljoen. Wie staat er vervolgens in het veld en is voetballend duidelijk de beste? Mazraoui uit de eigen jeugd. :343:

PostPosted: 21 Jun 2018 08:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Ik snap mensen hier niet. Ajax heeft een enorme bak met geld op de rekening staan. Wanneer er een grote bak geld voor een speler geboden wordt wil men hem altijd verkopen, want wat je wel niet met zo'n geldbedrag kan doen.... Worden er met zo'n geldbedrag een paar leuke talenten gehaald tussen 18-22 jaar dan is het ook niet goed, want we hebben ook wel eens ervaren spelers nodig. En wordt er een keer echt een goede ervaren speler gehaald die ook nog zeker 3-4 jaar op een goed niveau meekan dan is het ook weer niet goed. Wat willen jullie nou? Al onze spelers voor 30+ miljoen verkopen en er een paar middelmatige spelers van 5-6 miljoen voor terugkopen? En de rest van het geld weer doodleuk toevoegen aan de spaarrekening? Dikke kans dat Ajax dit seizoen richting de 100 miljoen aan transferinkomsten binnenkrijgt (Kluivert, Ziyech en ik zie een de Ligt of Neres ook nog wel verkocht worden). Als je dan de helft daarvan weer uitgeeft aan goede vervangers die vanuit de jeugd niet doorkomen dan en bewezen hebben in de eredivisie er echt bovenuit te steken (Tadic en dus in iets mindere mate ook Labyad), dan lijkt me dat gewoon prima. De andere helft van het geld kan altijd nog op de grote hoop van ik meen meer dan 150 miljoen momenteel.

PostPosted: 21 Jun 2018 08:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Lekker boeiend dat hij eventueel geen restwaarde meer zou hebben. Dat interesseert me echt geen reet.

Ik wil een kwalitatief goed Ajax zien. Het liefst met zoveel mogelijk eigen jeugd, maar dit soort spelers heb je ook nodig, vraag maar aan PSV.

Als we met Tadic een grote kans hebben om de komende twee jaar kampioen te worden, dan kan het mij echt niks schelen of hij nou 2 of 17 miljoen kost.

We zijn supporters, maar ik krijg soms wel het idee dat we allemaal liever financieel adviseur zouden willen zijn.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 21 Jun 2018 08:51 
Erelid

Dat is natuurlijk onzin, want Tadic is niet de enige die ervoor zorgt dat je de CL haalt. Ditzelfde kan je ook zeggen bij Neres, Tagliafico, Magallan, Labyad... Maar dan komt het rekensommetje over terugverdienen ineens niet meer uit. Nog los van de 'als'...

Ik denk zelf dat we deze transfer niet zozeer moeten zien in het kader van terugverdienen of restwaarde. Dan is 17 miljoen namelijk zeer veel geld voor een 29-jarige speler. Je moet dit dan ook niet te vaak doen, maar voor nu kan je het zien als een sportief uitstekende transfer, waarmee je vooral ook een signaal afgeeft over je beleid en ambitie. Ajax wil nu echt eens doorpakken in Nederland. Niet bang om echte kwaliteit te kopen en ook niet bang om nee te zeggen tegen grote bedragen van topclubs. Als het ze daadwerkelijk lukt om de grote talenten te behouden en Tadic binnen te halen, spreekt daar wel grote ambitie uit wat in de toekomst weer tot het behoud en aantrekken van andere betere spelers leidt. Doordat die ambitie afgelopen seizoen een beetje ontbrak met het vertrek van Bosz en bepaalde spelers heeft er denk ik onder andere voor gezorgd dat aan het begin van deze transferperiode meerdere spelers aangaven de club te willen verlaten

Tot slot; ik behoorde bij de groep die dacht dat we er met het vertrek van Ziyech hoe dan ook op achteruit zouden gaan, maar als Tadic daadwerkelijk komt valt dat reuze mee. Daar ben ik wel heel content mee.

PostPosted: 21 Jun 2018 08:52 

Tadic:

Ik ben er blij mee.
Amen.

Het is echt nooit goed. 150 miljoen op de bank (of weet ik hoeveel dat momenteel is) en dan 17 voor een directe versterking en echte Ajax-speler teveel vinden. En dat ook nog na 4 droge jaren met een gitzwart jaar vers in ons geheugen.

Sommige mensen willen na alle ellende dus nog steeds liever Ylatupa dan Tadic zien. Hardleers noemen we dat.

Knappe transfer van Overmars en EINDELIJK eentje die ons een impuls geeft. He-he. (En nu niet de rest van je vermogen over de balk gaan smijten, want daar ben ik óók op tegen, maar Tadic is een regelrechte versterking. Wees blij.) En niet iedereen hoeft restwaarde te hebben. Genoeg restwaarde in de selectie, dus dan is dit prima geoorloofd.

Last edited by Snake on 21 Jun 2018 08:53, edited 1 time in total.

PostPosted: 21 Jun 2018 08:53 

Ik juich pas als het definitief is, maar ik zou ontzettend blij zijn met deze aanwinst. Geweldige speler en nog in de kracht van zijn leven. Het is veel geld, maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal. Ik zie Tadic echt als een speler die het verschil kan maken, zeker in de ED.

PostPosted: 21 Jun 2018 08:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
JustFerro wrote:
Ik snap mensen hier niet. Ajax heeft een enorme bak met geld op de rekening staan. Wanneer er een grote bak geld voor een speler geboden wordt wil men hem altijd verkopen, want wat je wel niet met zo'n geldbedrag kan doen.... Worden er met zo'n geldbedrag een paar leuke talenten gehaald tussen 18-22 jaar dan is het ook niet goed, want we hebben ook wel eens ervaren spelers nodig. En wordt er een keer echt een goede ervaren speler gehaald die ook nog zeker 3-4 jaar op een goed niveau meekan dan is het ook weer niet goed. Wat willen jullie nou? Al onze spelers voor 30+ miljoen verkopen en er een paar middelmatige spelers van 5-6 miljoen voor terugkopen? En de rest van het geld weer doodleuk toevoegen aan de spaarrekening? Dikke kans dat Ajax dit seizoen richting de 100 miljoen aan transferinkomsten binnenkrijgt (Kluivert, Ziyech en ik zie een de Ligt of Neres ook nog wel verkocht worden). Als je dan de helft daarvan weer uitgeeft aan goede vervangers die vanuit de jeugd niet doorkomen dan en bewezen hebben in de eredivisie er echt bovenuit te steken (Tadic en dus in iets mindere mate ook Labyad), dan lijkt me dat gewoon prima. De andere helft van het geld kan altijd nog op de grote hoop van ik meen meer dan 150 miljoen momenteel.
Je kan de inkomsten niet 1 op 1 wegstrepen tegen de uitgaven. De afschrijvingen en salarissen betaal je over de gehele duur van het contract. Wie zegt dat ze over 3-4 jaar een talentvolle groep hebben staan waarbij meerdere uitgaande toptransfers zullen plaatsvinden? Wie zegt dat Ajax de komende jaren CL of zelfs EL speelt? Het is niet 1 transfer... het is alles bij elkaar wat ik hierboven ook heb gezegd. Nog even Magallan erbij voor 9,5 miljoen. Pats boem. 14+17+9,5=40,5 miljoen voor 4 spelers in 1 transferzomer en wie zegt dat het dan klaar is? Dit komt allemaal bovenop de andere jaarlijks terugkerende kosten.

Verder maak je een denkfout. De hoogte van het aankoopbedrag zegt niet alles over de kwaliteit. Ik heb in het verleden aangetoond dat andere clubs voor lage aankoopbedragen heel succesvol konden zijn op de transfermarkt. Daar heb je dan wel een goede scouting voor nodig.

Dat ze meer ervaring willen toevoegen is begrijpelijk. Dit hebben we jarenlang aangegeven. Maar moet dat dan zo duur zijn voor 1 speler? Kijk alleen al naar de markt van transfervrije spelers. Of spelers met slechts een 1-jarig contract. Daar moet echt wat mogelijk zijn.

@Stormrage: ik ben geen financieel adviseur. Ik heb wel een Ajax gezien in een penibele situatie door eigen toedoen. Dat alsjeblieft nooit meer.

Bovendien komen we op een cruciaal punt. Het lijkt zelfs een omslagpunt. Waar ligt de prioriteit? Bij het zelf opleiden van spelers of bij het aankopen van spelers? Ik mag toch hopen dat het zelf opleiden van spelers op nummer 1 blijft staan, want daar is Ajax altijd het meest succesvol in geweest.

Post new topic  Reply to topic  [ 363 posts ]  1 2 3 4 5 15  Next

All times are UTC+01:00