Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 519 berichten ]  Vorige   1 17 18 19 20 21
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Dušan Tadić
BerichtGeplaatst: 28 feb 2021 17:37 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://twitter.com/Schoonenboom/status ... 8011283459
:mrgreen: :lol:

BerichtGeplaatst: 28 feb 2021 20:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Eerste keer dat we Tadic zo kwaad hebben gezien! Ik kan me niet voorstellen dat hij zo kwaad is geworden omdat een paar spelers van PSV die strafschopstip bewerkte. Dumfries heeft danwel gezegd dat Tadic iets over zijn moeder heeft gezegd maar ik kan me niet voorstellen dat Tadic dit zomaar heeft geroepen. Dumfries kan wel de schijnheilige spelen (net zoals in het veld) maar je weet ook dat een Servier een bepaalde trots heeft.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2021 20:55 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Eerste keer dat we Tadic zo kwaad hebben gezien! Ik kan me niet voorstellen dat hij zo kwaad is geworden omdat een paar spelers van PSV die strafschopstip bewerkte. Dumfries heeft danwel gezegd dat Tadic iets over zijn moeder heeft gezegd maar ik kan me niet voorstellen dat Tadic dit zomaar heeft geroepen. Dumfries kan wel de schijnheilige spelen (net zoals in het veld) maar je weet ook dat een Servier een bepaalde trots heeft.
Tegen Dest werd hij ook leip vorig jaar.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2021 21:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Klopt maar niet zo leip als nu. Ze moesten hem met 3 man tegenhouden.

BerichtGeplaatst: 01 mar 2021 09:18 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Ach, ik vond het wel lekker dat hij zo reageerde, zeker tegen die dr*l van een dumfries.

Vind wel dat ze na de wedstrijd gewoon moeten zeggen; ik weet niet wat er is geroepen, heetst van de strijd, punt erachter, etc.

Dat geblaat naderhand heeft 0,0 zin..

Maar, ik heb wel heerlijk genoten van die dumfries zijn kop...Echt een 1e klas aansteller.

BerichtGeplaatst: 11 mar 2021 21:13 
Erelid

Was veruit de beste vandaag.

BerichtGeplaatst: 11 mar 2021 21:33 

RogerGarcia schreef:
Was veruit de beste vandaag.
Eens. Ik vond alleen Rensch, Gravenberch en Antony wat minder. De rest ruim voldoende.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 00:48 
Erelid

Als je hem zo ziet spelen in de spits, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij in de Eredivisie dat toch ook gewoon meer dan prima zou doen? Jammer dat Ten Hag dat nooit heeft geprobeerd dit jaar. Had je misschien een forse aankoop op Haller kunnen besparen.

Doe mij volgend jaar bijvoorbeeld maar een Tadic in de spits in de CL hoor.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 08:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
RogerGarcia schreef:
Als je hem zo ziet spelen in de spits, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat hij in de Eredivisie dat toch ook gewoon meer dan prima zou doen? Jammer dat Ten Hag dat nooit heeft geprobeerd dit jaar. Had je misschien een forse aankoop op Haller kunnen besparen.

Doe mij volgend jaar bijvoorbeeld maar een Tadic in de spits in de CL hoor.
Volgens mij roept dit iedereen al jaren... Tadic is gewoon onze beste spits. Dat gel#l van Ten Hag sloeg echt werkelijk nergens op.

- 18/19 was verreweg zijn beste seizoen als profvoetballer, in de spits.
- Hij zou dat alleen Europees kunnen want in de Eredivisie ''zijn de ruimtes te klein en spelen we te ver op de helft van de tegenstander'' --> Volgens mij is dit juist perfect voor Tadic gezien zijn gebrek aan snelheid.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 08:36 
Erelid

guy_ajax schreef:
- Hij zou dat alleen Europees kunnen want in de Eredivisie ''zijn de ruimtes te klein en spelen we te ver op de helft van de tegenstander'' --> Volgens mij is dit juist perfect voor Tadic gezien zijn gebrek aan snelheid.
Nou ja, het wordt vaak vergeten, maar dat seizoen werkte het in de Eredivisie ook echt veel en veel minder. Waar dat dan precies aan lag en of dat nog steeds zo zou zijn weet ik niet (want Young Boys maakt de ruimtes ook klein en daar werkt het ook), maar mensen herinneren vaak alleen Tadic in de spits in de Champions League, niet de Eredivisie.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 09:14 
Erelid

Hij speelde zeker goed, maar gisteren zag je ook net zo goed het nadeel van Tadic in de spits. Er komen gewoon te weinig mensen voor de keeper. En een voorzet van de flank hoef je al helemaal niet aan te denken.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 09:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
AFCA Niels schreef:
Hij speelde zeker goed, maar gisteren zag je ook net zo goed het nadeel van Tadic in de spits. Er komen gewoon te weinig mensen voor de keeper. En een voorzet van de flank hoef je al helemaal niet aan te denken.
Volgens mij was dat ook altijd de belangrijkste reden. Het trechtervoetbal dat je dan speelt. Gebrek aan variatie dat je dan aan kan brengen in je aanvalsspel.

Zie bv. de voorzetten van een Antony op Haller. Daar heb je niks aan met Tadic op 9.

Neemt overigens niet weg dat ik groot fan ben van Tadic in de spits in de Europese variant. Ben ook héél benieuwd hoe dat volgend jaar in de Champions League zal gaan. Al zal Haller dan wel eerst de voorkeur krijgen.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 10:09 
Erelid

Zal dan ook van de tegenstander afhangen denk ik. Zijn natuurlijk totaal andere voetballers waarmee je kan variëren, en dat schuwt Ten Hag meestal ook niet.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 10:33 
Erelid

Jnp schreef:
guy_ajax schreef:
Nou ja, het wordt vaak vergeten, maar dat seizoen werkte het in de Eredivisie ook echt veel en veel minder. Waar dat dan precies aan lag en of dat nog steeds zo zou zijn weet ik niet (want Young Boys maakt de ruimtes ook klein en daar werkt het ook), maar mensen herinneren vaak alleen Tadic in de spits in de Champions League, niet de Eredivisie.
https://www.transfermarkt.nl/dusan-tadi ... aison=2018

Hij heeft dat jaar amper in de spits gespeeld in de Eredivisie. Over die paar wedstrijden kun je er vrij weinig over zeggen.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 11:12 
Erelid

Nou ja, toch 5 wedstrijden. Ik ken spelers die sneller beoordeeld worden. ;)

Nee maar zoals ik al zei sluit ik ook niet uit dat het zou kunnen werken, alleen ik vind het ook nog geen vanzelfsprekendheid dat het wel werkt omdat het in de Champions League werkte. Mede door die wedstrijden die hij toen wel in de spits speelde in de Eredivisie.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 11:22 
Erelid

Jnp schreef:
Nou ja, toch 5 wedstrijden. Ik ken spelers die sneller beoordeeld worden. ;)

Nee maar zoals ik al zei sluit ik ook niet uit dat het zou kunnen werken, alleen ik vind het ook nog geen vanzelfsprekendheid dat het wel werkt omdat het in de Champions League werkte. Mede door die wedstrijden die hij toen wel in de spits speelde in de Eredivisie.
Ik begrijp ook wel dat Tadic in de Eredivisie op linksbuiten staat, hoor. Als je ziet wat voor statistieken hij haalt op linksbuiten, dat haalt geen enkele andere speler op die positie. Dat is dus een toegevoegde waarde in de Eredivisie. Bovendien kun je dan ook een spits opstellen die vanuit die positie voldoende scorend vermogen heeft.

Alleen als het niveau omhoog gaat in echte topwedstrijden, zie ik toch meer in Tadic in de punt en wat meer snelheid in diepgang op de flanken.

Eigenlijk dus precies de visie die Ten Hag al een tijdje heeft. Echter, moet je je dan afvragen of je voor de niet-topwedstrijden dan een aankoop als Haller nodig hebt, of dat een Brobbey of Traoré daar niet voldoende voor waren geweest.

Indien ze toch al zeker waren dat Brobbey niet zou verlengen, ja, dan snap ik zo'n spits aankoop wel.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 11:27 
Erelid

In dat verhaal kan ik me zeker vinden.

Toevoeging nog; aankoop Haller zal wellicht ook te maken hebben met de bezetting op de vleugels. Met het aantrekken van Haller heb je met Tadic ook een extra optie op de flank. Denk dat het dus meer met de algehele bezetting voorin te maken heeft dan puur de spitspositie.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 11:30 
Erelid

Dat denk ik niet. Tadic speelde tot de 2e ronde Europa League toch gewoon steevast op links? Zelfs Labyad kreeg de voorkeur.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2021 11:31 
Erelid

Toen was Neres nog niet fit. Scheelt wel.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 519 berichten ]  Vorige   1 17 18 19 20 21

Alle tijden zijn UTC+02:00