Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 340 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Dušan Tadić
PostPosted: 28 Mar 2019 11:08 
Erelid

Dit is niks nieuws toch? Het verhaal dat hij voor vier jaar heeft getekend, maar na twee jaar weer mag vertrekken heb ik vaker gehoord. Op die manier wou Ajax wellicht het financiële risico wat beperken. En misschien wil Tadic inderdaad ook nog een klapper maken en was het een voorwaarde van hem.

PostPosted: 05 Apr 2019 20:19 

AFCA Niels wrote:
Dit is niks nieuws toch? Het verhaal dat hij voor vier jaar heeft getekend, maar na twee jaar weer mag vertrekken heb ik vaker gehoord. Op die manier wou Ajax wellicht het financiële risico wat beperken. En misschien wil Tadic inderdaad ook nog een klapper maken en was het een voorwaarde van hem.
Of misschien nog wel rapper?
https://www.foxsports.nl/video/3048359/ ... and-maart/

PostPosted: 09 Apr 2019 08:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens Driessen blijft Tadic volgend jaar vanwege een afspraak tussen AJAX en speler.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... ijft-.html

PostPosted: 09 Apr 2019 09:23 

343 wrote:
Volgens Driessen blijft Tadic volgend jaar vanwege een afspraak tussen AJAX en speler.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... ijft-.html
Wat zijn afspraken waard? Komt een aansprekende club en wil een gigantisch bedrag aftikken moet je gewoon meewerken. Volgend seizoen krijgen we hoe dan ook een heel nieuw elftal.
Of je 5,6 of 7 spelers moet vervangen maakt dan niet zoveel uit. Je moet toch helemaal opnieuw beginnen. Met de juiste aankopen maakt dat niet uit.

PostPosted: 10 Apr 2019 09:37 

Mwa, ik zou juist zo'n type als Tadic echt niet zomaar laten gaan. Zo ontiegelijk belangrijk, buiten het veld en binnen het veld. Dat soort spelers zorgt voor je geraamte. Ook al kun je er 40 miljoen voor pakken, dat geld is het niet waard. Hij is niet aangekocht om rijk van te worden.

PostPosted: 10 Apr 2019 10:16 
Erelid

renemar wrote:
Of je 5,6 of 7 spelers moet vervangen maakt dan niet zoveel uit. Je moet toch helemaal opnieuw beginnen. Met de juiste aankopen maakt dat niet uit.
Ik vind dit nogal een uitspraak. Juist die paar spelers kunnen een groot verschil maken, denk ik.

PostPosted: 10 Apr 2019 10:32 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Ik vind dit nogal een uitspraak. Juist die paar spelers kunnen een groot verschil maken, denk ik.
Het gaat om speelminuten behouden, en dus maakt 5 of 7 spelers vervangen echt wel degelijk uit idd.

Must read waarin dit onderbouwd wordt:
https://www.vi.nl/pro/analyse/technisch ... fundament/

PostPosted: 10 Apr 2019 11:10 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Ligt er imo maar aan welke vervangers je haalt. Tadic kwam eigenlijk als vervanger van Ziyech die vorig seizoen meestal op het middenveld speelde.
Is linksbuiten gaan spelen en opeens kwam de spitspositie uit de hoge hoed waar hij het erg goed doet.
Kun je twee goede vleugelspelers en een goed spits halen denk ik dat je er niet op achteruit gaat. Integendeel.
En dan bedoel ik niet Stengs of zo, maar echt goede spelers. Voor pak 'm beet 50 miljoen moet dat kunnen (naast de andere transferinkomsten). De scouting is hier heel belangrijk in.
Ik vind dat het vooral een probleem voor de verdediging is. De basis van waaruit je gaat spelen. Daarom opteerde ik ook voor jongens als Alderweireld, Vertonghen en TFM. Die weten hoe we spelen. Bovendien zijn de eerste twee zeer ervaren. Die weten wat gevraagd wordt.
In de voorhoede is imo creativiteit, snelheid en scorend vermogen belangrijker dan ervaring.

PostPosted: 17 Apr 2019 08:18 
Beheerder

Tadic: "We kunnen iedereen verslaan"
https://www.foxsports.nl/video/3053487/ ... -verslaan/

PostPosted: 22 Apr 2019 23:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nummer 14
Droomaankoop: GriezmannplusZlatanplusFischer
Seizoenskaart: vak 115
Een tube compilatie met ruim 7 minuten lang genieten:

Die van Ziyech had ik reeds in zijn topic gepost.

PostPosted: 24 Apr 2019 15:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik volg Ajax al lang maar Tadic is echt èèn van allerbeste aankopen allertijden.

Ajax heeft dit jaar al 160 keer gescoord en hij is bij een kleine 60 goals betrokken. Wat een rendement! Op meerdere plekken inzetbaar, altijd fit en belangrijk voor het team.

Hij heeft een paar centen gekost maar dan heb je ook wat.

Wat een geweldig doelpunt ook die 1-0. Prachtige pass van Blind op Tadic, die een geweldige voorzet geeft op Ziyech die heel slim wegdraait en tegendraads de keeper kansloos laat.

PostPosted: 24 Apr 2019 16:08 
Beheerder

Tsja, al vaker gezegd door sommige posters; geschikte ervaring is zo ongelooflijk belangrijk voor AJAX. Voor de prestaties. Voor de jeugd om zich daaraan op te trekken.

En dan te bedenken dat we vorig seizoen nog met die kneus Justin Kluivert zaten opgescheept.

PostPosted: 24 Apr 2019 16:52 
Erelid

Inderdaad, 343.

Net zoals Blind maakt hij de verwachtingen meer dan waar. Is echt gekomen om iets neer te zetten en in principe groeit een Tadic nu ook boven zichzelf uit. Hij was een goede speler maar is nu ook echt bepalend en altijd fit. Geweldige prof.

Maar goed het zal niet makkelijk worden om steeds zulke spelers in je selectie te blijven houden of hebben. Ik verwacht niet dat Blind weer vertrekt. Tadic is meer broodvoetballer en die zie ik wel een klapper willen maken ook al is het al na 1 seizoen.

PostPosted: 24 Apr 2019 17:04 
Erelid

Inderdaad, Blind en Tadic zijn de beste aankopen die we de laatste jaren hebben gedaan.

PostPosted: 28 Apr 2019 10:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... reams.html

PostPosted: 06 May 2019 19:07 
Erelid

Ik vind hem centraal eigenlijk veel beter voor de dag komen dan vanaf links. Centraal kan hij met de rug naar de goal spelen, kaatsen, gaten trekken, tussen de linies spelen. Eigenlijk alles wat een Ajax-spits moet doen.

Ik hoop dat hij volgend jaar eigenlijk standaard als "9" gaat spelen in de iets moeilijkere wedstrijden. In de wat makkelijkere wedstrijden zou ik toch Dolberg of Huntelaar opstellen. Tadic en VD Beek op 9 en 10 is een ideaal koppel.

Dan hoop ik op Neres op links en Odegaard op rechts. Heerlijke aanval heb je dan.

PostPosted: 09 May 2019 00:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Stelde mij in beide halve finales erg teleur. Vandaag ook niet scherp en slap in de duels.

PostPosted: 09 May 2019 00:57 
Erelid

GJ1402 wrote:
Stelde mij in beide halve finales erg teleur. Vandaag ook niet scherp en slap in de duels.
Vorige week in London kun je hem weinig aanrekenen, vind ik. De eerste helft speelde Tadic redelijk goed maar in de tweede helft heeft hij enkel en alleen maar lange hoge ballen gekregen. En dat tegen Sanchez, Alderweireld en Vertonghen. Dat is kansloos. Dan moet je als trainer een keuze maken en hem eraf halen of naar de zijkant halen en Huntelaar brengen.

Vandaag vond ik hem ook slecht. Komt niet zo heel vaak voor maar vandaag was hij rijp voor een wissel. Hij had het vandaag niet. Dat kan gebeuren. Alleen wisselt Ten Hag hem nooit.

PostPosted: 09 May 2019 10:02 
Beheerder

Misschien duurt het seizoen toch net te lang. Heeft ook een WK meegemaakt.

PostPosted: 09 May 2019 10:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Finidi
Seizoenskaart: nee
Tadic wordt altijd gezien als topfit...maar het leek gister wel of hij ook mee doet aan de Ramadan.
Laatste minuten kon niemand voorin zich er nog toe zetten om werk te leveren.

3 man met de handen op hun knietjes en hun tong ernaast op diezelfde knieën.

Tadic zou dan het vernuft moeten hebben om een wedstrijd uit te spelen, maar wat die bij die corner doet in blessure tijd is toch te belachelijk voor woorden.
De hoek in willen gaan, en dan in 1 beweging/truc de bal achter spelen.

PostPosted: 09 May 2019 11:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik vind hem als linksbuiten gewoon te beperkt en denk dat het daardoor kwam. Hij heeft totaal geen snelheid. Misschien kan het als er aan de andere kant iemand staat die wel diepgang heeft, maar ik betwijfel het.

Voor op het middenveld vind ik hem ook snelheid tekort komen. Ik zou hem volgend jaar gewoon lekker in de spits zetten.

PostPosted: 09 May 2019 13:51 

guy_ajax wrote:
Ik vind hem als linksbuiten gewoon te beperkt en denk dat het daardoor kwam. Hij heeft totaal geen snelheid. Misschien kan het als er aan de andere kant iemand staat die wel diepgang heeft, maar ik betwijfel het.

Voor op het middenveld vind ik hem ook snelheid tekort komen. Ik zou hem volgend jaar gewoon lekker in de spits zetten.
Op zich geen slecht idee, want bouwen op Dolberg is wel heel risicovol, ook al zou ik 'm nog een voorbereiding willen zien meemaken. Heeft wel een knauw gekregen nu. Vind wel dat er dan op de flank wat bij moet komen. 3 basiswaardige buitenspelers zou fijn zijn. Tadic, Huntelaar en evt. Traoré in de spits.

PostPosted: 13 May 2019 12:05 
Beheerder

Mooie woorden van Tadic voor Van de Beek.
https://www.ajaxinside.nl/tadic-onder-d ... -verbaasd/

PostPosted: 16 May 2019 10:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Hoppa gedeeld topscorer met De Jong :lol: :lol: :ajaxsjaal:

PostPosted: 16 May 2019 10:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
GJ1402 wrote:
Hoppa gedeeld topscorer met De Jong :lol: :lol: :ajaxsjaal:
Sadiluuk de Jong*

Post new topic  Reply to topic  [ 340 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14  Next

All times are UTC+02:00