Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 354 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Dušan Tadić
PostPosted: 08 Jul 2019 20:58 
Erelid

Ben wel heel benieuwd hoe lang hij in de buurt van dit niveau kan blijven. Ben eigenlijk bang dat het alleen maar tegen kan vallen vanaf nu. Aan de andere kant; hij zal altijd blijven weten hoe hij zijn kont erin moet draaien en een balletje vast kan houden, en zal zijn ‘artistieke oog’ ook niet verliezen.

PostPosted: 08 Jul 2019 21:47 

Geweldig dit, zal ook op zijn 33e echt nog wel van toegevoegde waarde zijn in 70% van de wedstrijden.

Super belangrijk voor de continuïteit bovendien, en de ervaring in de groep. Zeker omdat je over 12 maanden waarschijnlijk geen Tagliafico, Schöne, Donny, Huntelaar en Ziyech meer ter beschikking hebt. Gaat dus een groot gat vallen qua ervaring.

PostPosted: 09 Jul 2019 08:22 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Top nieuws!

En wat ik hier verder vooral uit concludeer is dat nagenoeg alles wat in de media geschreven word alleen maar gebaseerd is op 'van horen zeggen en via via' (kijk naar de Ligt).
Dit was voor de media ook totaal onbekend dat dit ging gebeuren.

Prachtig persoon, en een voorbeeld voor de jeugd volgens mij!

PostPosted: 09 Jul 2019 15:45 
Erelid

Ik hoop wel dat Ajax hem een verantwoord aanbod heeft gedaan en niet met al te gekke bedragen hebben gestrooid.

PostPosted: 09 Jul 2019 23:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik was echt positief verrast dat Ajax een van de steunpilaren van afgelopen jaar heeft kunnen behouden. Weg met die mogelijke China deal of interesse van zogenaamde topclubs om daar als supersub te fungeren. Lekker bij Ajax blijven en daarna als trainer iets voor de club gaan doen. Een langdurig contract met een mooi salaris waarbij het over zeven jaar wordt uitgesmeerd. De noodzaak om nog even te cashen in een ander land is dus uitgesloten. Ik vraag me af hoe het contract er exact uitziet, maar het klinkt in eerste opzicht als een goede deal.

Zal komend jaar ook wel de captain van de ploeg zijn. Daar streel je het ego van deze balkanboy wel mee. Die is gevoelig voor statussymbolen als rugnummers of aanvoerdersbandjes. Prima. Iemand als Daley voelt zich ook niet geroepen om voorop te lopen. Leiderschap genoeg in onze ploeg komend jaar met o.a. Tadic, Onana, Blind, Huntelaar, Schöne en Tagliafico.

PostPosted: 10 Jul 2019 00:33 

Zou geweldig zijn als we Blind volgend jaar eenzelfde soort aanbieding kunnen doen. Best kans dat hij daar open voor staat.

PostPosted: 10 Jul 2019 10:42 

Ik was echt positief verrast dat Ajax een van de steunpilaren van afgelopen jaar heeft kunnen behouden. Weg met die mogelijke China deal of interesse van zogenaamde topclubs om daar als supersub te fungeren. Lekker bij Ajax blijven en daarna als trainer iets voor de club gaan doen. Een langdurig contract met een mooi salaris waarbij het over zeven jaar wordt uitgesmeerd. De noodzaak om nog even te cashen in een ander land is dus uitgesloten. Ik vraag me af hoe het contract er exact uitziet, maar het klinkt in eerste opzicht als een goede deal.

Zal komend jaar ook wel de captain van de ploeg zijn. Daar streel je het ego van deze balkanboy wel mee. Die is gevoelig voor statussymbolen als rugnummers of aanvoerdersbandjes. Prima. Iemand als Daley voelt zich ook niet geroepen om voorop te lopen. Leiderschap genoeg in onze ploeg komend jaar met o.a. Tadic, Onana, Blind, Huntelaar, Schöne en Tagliafico.
Eens, en wat je zegt idd over leiderschap in de ploeg. Groepje waarmee Ten Hag veel sparde afgelopen jaar bestond uit De Ligt, Tadic, Blind, Schone en Huntelaar. Daar vertrekt waarschijnlijk alleen De Ligt van, dus blijft grotendeels gehandhaafd. Dat lijkt mij belangrijk voor de voortgang van werkwijzes, het type spel etc. Mooi voortborduren op afgelopen jaar en zorgen dat er rust is. Zo belangrijk dit soort spelers. Je zag dat ook bij PSV met Guardado. Schoolvoorbeeld, net als Tadic.

En vergeet trouwens niet dat komend seizoen nogal belangrijk wordt met het directe CL-ticket als gevolg van winnen van de titel. Centen die nu in Tagliafico, Onana en Tadic zijn gestopt krijg je dubbel en dwars terug.

PostPosted: 10 Jul 2019 15:01 
Erelid

Er staat dan voor de komende jaren in ieder geval al wel weer een geraamte voor de lange termijn met Tadic, Promes, Marin, Martinez, (Alvarez?), Eiting, Blind, (Bergwijn?).

Ik denk dat Ajax nu wat investeringen wil doen om over langere tijd top te zijn. En dus als de huidige lichting aan goede spelers wegvalt, dat we qua niveau niet meer veel hoeven te zakken, of dat kunnen opvullen met hele goede aankopen.

PostPosted: 16 Jul 2019 18:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dusan Tadic jaagt op nieuw succes met Ajax
https://www.vi.nl/pro/overig/dusan-tadi ... s-met-ajax#_=_

PostPosted: 05 Aug 2019 18:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Officieel captain dit jaar. Blind reserve.

PostPosted: 11 Aug 2019 01:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Onze captain heeft nu 11 thuiswedstrijden op rij gescoord :343: Hij is slechts de 3e speler die dit gepresteerd heeft na ene Johan Cruijff en ene Jari Litmanen. #amongstlegendsnow

https://twitter.com/OptaJohan/status/11 ... 96226?s=19

Mooi ook om te zien hoe hij het ganse team bewust blijft betrekken bij het vieren van de goals.

PostPosted: 11 Aug 2019 13:06 
Beheerder

Tadic is de juiste aanvoerder.

PostPosted: 12 Aug 2019 09:25 
Erelid

Seizoenskaart: 125
rebuah wrote:
Onze captain heeft nu 11 thuiswedstrijden op rij gescoord :343: Hij is slechts de 3e speler die dit gepresteerd heeft na ene Johan Cruijff en ene Jari Litmanen. #amongstlegendsnow

https://twitter.com/OptaJohan/status/11 ... 96226?s=19

Mooi ook om te zien hoe hij het ganse team bewust blijft betrekken bij het vieren van de goals.
Was ook wel een wereldgoal :mrgreen:

PostPosted: 12 Aug 2019 09:26 

Gaat verder met waar hij mee bezig was. In 2 competitiewedstrijden alweer 2 goals en een assist.

PostPosted: 12 Aug 2019 14:18 

Zijn rendement blijft hij inderdaad behouden. Niet zo'n 'mooie' speler als Ziyech of Neres maar wel een speler waar je op kan bouwen. Wat mij betreft de eerste spits voor het komende seizoen. Tegen Emmen zag je dat medespelers makkelijk met hem kunnen combineren omdat hij de ballen goed weet vast te houden en overzicht heeft. De kapstokspits die we nodig hebben in ons combinatiespel. In de diepte is hij minder gevaarlijk, maar in de Eredivisie graaf toch iedere ploeg zich in. Met Promes en Neres hebben we bovendien jongens die wel diepgang in hun spel hebben. Dus met Neres, Tadic en Ziyech heb je een complementaire voorhoede die op dezelfde weg door zal gaan als vorig jaar.

PostPosted: 28 Aug 2019 22:55 

All-time topscorers Ajax in Europees verband
1 Jari Litmanen (26)
2 Johan Cruijff (23)
3 Klaas Jan Huntelaar (19)
4 Sjaak Swart (18)
5 Søren Lerby (16)
6 Luis Suarez (16)
7 Ruud Geels (15)
8 Piet Keizer (13)
9 John Bosman (12)
10 Stefan Pettersson (12)

Dusan heeft er nu dus ook gewoon al 12.

Ik vind hem dit seizoen bij vlagen extreem slordig, maar dit is wel een heel indrukwekkende statistiek. Hij is pas net begonnen aan zijn tweede seizoen, en nu al tussen zulke grote namen staan. En dan heeft hij na dit seizoen nog zeker drie jaar om nog meer te klimmen. Clubicoon in de maak 8-)

PostPosted: 28 Aug 2019 23:00 
Beheerder

Ja, zei het in de chat. Speelde enorm ongelukkig, maar ja...dan scoort hij die goal weer. :mrgreen:

PostPosted: 29 Aug 2019 07:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Ja, zei het in de chat. Speelde enorm ongelukkig, maar ja...dan scoort hij die goal weer. :mrgreen:
Klopt, en het was nog een lekker goa' ook zeg. Met veel snelheid scherp in de hoek... Genieten

PostPosted: 29 Aug 2019 08:40 

Mooie goal maar speelde heel matig. Hoop dat hij snel zijn normale niveau gaat halen.

PostPosted: 29 Aug 2019 11:50 
Beheerder

Tadic en Ten Hag vliegen elkaar in de haren. Afschuwelijk om te zien. :cry:
https://twitter.com/ChampionsLeague/sta ... 9593329664

PostPosted: 29 Aug 2019 12:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Hij speelde inderdaad heel matig maar op een of andere manier lijdt het spel er niet zoveel onder. Je weet dat hij met een actie altijd onderscheidend kan zijn. Zoals gister.

Blijft een geweldige meesteraankoop van Overmars.

In de uitwedstrijd tegen Apoel had ik ook kritiek om spelers als Tadic en Blind omdat die te weinig lieten zien. Dit hebben ze gisteren wel een beetje omgedraaid. Zonder zulke spelers was Ajax waarschijnlijk verzopen.

PostPosted: 01 Sep 2019 20:45 
Erelid

https://twitter.com/squawka/status/1168 ... 10432?s=21

Betrokken bij 19 goals in zijn laatste 9 Eredivisiewedstrijden. Absurd goede cijfers, ook al zitten daar enkele penalty's bij.

PostPosted: 01 Sep 2019 22:54 

Vorig jaar lijkt geen incident, hij lijkt zijn enorme rendement te behouden. Niet zo'n spectaculaire voetballer als Ziyech maar wel een klinische speler. Geeft veel assist en maakt veel doelpunten. Heeft een fantastisch schot in de poten en is dodelijk voor de goal. Als spits ook een perfect aanspeelpunt. Zodra hij die kont erin zet komt er niemand meer tussen. Spelers die happen worden als draaischijf gebruikt, spelers die niets doen komen met geen mogelijkheid meer bij de bal. Hele fijne speler. Topaankoop van Marc en fantastisch dat we hem waarschijnlijk nog jaren in een Ajaxshirt blijven zien.

PostPosted: 02 Sep 2019 22:55 
Erelid

Krijgt net de bronzen schoen overhandigd. Zoals altijd (buiten het veld(!)) weer extreem bescheiden en sympathiek. Top vent.

PostPosted: 02 Sep 2019 23:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ook keurig dat hij gewoon Nederlands wil praten. Heeft alleen een beetje hoog water.

Post new topic  Reply to topic  [ 354 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15  Next

All times are UTC+02:00