Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 407 posts ]  Previous   1 13 14 15 16 17  Next
Author Message
 Post subject: Re: Dušan Tadić
PostPosted: 11 Feb 2020 14:25 
Erelid

Zou er een verband liggen tussen zijn aanvoerderschap (het gevoel het hele elftal te moeten dragen) en zijn prestaties dit jaar?

Ik vind eigenlijk dat Blind de echte leider van dit Ajax is. En dat hij ook de aanvoerdersband behoort te krijgen. Ook een geschiktere positie ervoor.

PostPosted: 11 Feb 2020 14:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik denk het eerlijk gezegd niet. Zijn statistieken zijn trouwens nog steeds meer dan prima. Ik denk alleen dat hij een beetje boven zichzelf is uitgestegen vorig jaar en dat het gewoon niet reëel is om nog zo'n seizoen van hem te verwachten. Hij wordt daarnaast ook ouder... vooralsnog is dat nog geen wezenlijk probleem want hij is nog gewoon goed/fit genoeg; alleen hij gaat 18/19 echt niet meer overtreffen of evenaren.

Een contract tot 2026 klinkt geweldig maar als hij daadwerkelijk nog 5,5 jaar speler bij Ajax blijft kan dit wel eens problematisch gaan worden. Geweldige prof, instelling en fysiek; maar er komt een moment dat hij (met zijn mega salaris) gewoon niet goed genoeg meer is voor de basis. Ik denk dat Tadic loopvermogen/snelheid tekort komt voor op 10 en op de vleugels is het sowieso niet veel. Wat als Traore het beter doet als spits? Wat als Suarez terugkomt?

PostPosted: 11 Feb 2020 15:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Het was toch ook het idee dat hij vanaf 2023 ofzo als trainer verder ging? Het is in ieder geval niet de bedoeling dat hij tot 2026 speler blijft.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 11 Feb 2020 15:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zou er een verband liggen tussen zijn aanvoerderschap (het gevoel het hele elftal te moeten dragen) en zijn prestaties dit jaar?

Ik vind eigenlijk dat Blind de echte leider van dit Ajax is. En dat hij ook de aanvoerdersband behoort te krijgen. Ook een geschiktere positie ervoor.
Zo slecht doet hij het niet toch? Goed aanspeelpunt voor Ajax en nog steeds bijna elke wedstrijd bij een goal of assist betrokken 12 goals en 21 assists in 34 wedstrijden ( alle competities ) dit seizoen.

PostPosted: 11 Feb 2020 15:57 
Erelid

DeRuit wrote:

Zo slecht doet hij het niet toch? Goed aanspeelpunt voor Ajax en nog steeds bijna elke wedstrijd bij een goal of assist betrokken 12 goals en 21 assists in 34 wedstrijden ( alle competities ) dit seizoen.
Niet slecht, maar als ik het vergelijk met zijn niveau van vorig jaar is het toch wel een groot verschil.

PostPosted: 11 Feb 2020 15:58 
Erelid

Ik vind Tadic ook niet persé uit vorm, maar wel zoekende in dit elftal. Vorig seizoen was hij buiten de Champions League ook niet echt bruikbaar in de spits. Op Eredivisie niveau speelde hij zijn beste wedstrijden toch vanaf links.

Niet dat het daarom niet werkt, maar je moet wel mensen hebben die in de 16 komen. We hebben even met Neres én Promes op de flanken gespeeld en dan loopt het direct een stuk vlotter. Ook daarom opteer ik voor Donny weer op 10. Tadic is heel goed in die dienende rol in de spits, maar dan moet je er wel mensen omheen zetten die in dat spelletje meekunnen. Babel kan dat niet en ook met Ziyech op 10 veranderd het spel.

PostPosted: 02 Mar 2020 20:51 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Tadic wil in gesprek met Ten Hag. Hopelijk maakt Ten Hag hem duidelijk dat Tadic echt onder zijn niveau voetbalt.

Ik heb eigenlijk nog geen 1 wedstrijd gezien waar hij een dikke voldoende krijgt. Niets lukt bij hem. Hij heeft wel veel assists en doelpunten, maar naast dit is het huilen met de pet op.

Misschien maar beter als de aanvoerdersband naar iemand anders gaat. Krijg het idee dat hij er te veel mee bezig is en erg emotioneel er van word.

PostPosted: 03 Mar 2020 08:25 

Speelt inderdaad als een natte krant. En al heel lang. Dat geschuif met hem doet hem imo niet goed. Ten Hag weet het gewoon niet.

PostPosted: 03 Mar 2020 20:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik vind het maar een nep figuur. Met zijn gebaartjes en die praatjes na de wedstrijd. Hou je bek en ga voetballen. Het klinkt allemaal zo hypocriet uit zijn mond, zeker wanneer hij zelf als een krant staat te spelen en zelf ook koning alibi drukzetten of meelopen is. Dat halve looppasje van hem achter de man aan. Zelden de intentie om ook echt de bal af te pakken. Dat doet hij dan ook zelden. Laat je voeten een spreken of lever die band in. Want sinds dien bakt hij er geen reet meer van. Ik denk dat die band voor wat overkill zorgt. En overdaad schaadt.

Dat aanstellerige op de grond liggen ook altijd en die verongelijkte kop als hij weer geen vrije trap meekrijgt. Ik trek dat maar slecht. Ook vorig jaar was ik daar geen fan van. Maar nu het minder gaat begint het me zelfs te irriteren. Kan me voorstellen dat medespelers dat ook hebben. Wel de status van grootverdiener hebben maar die status momenteel totaal niet waarmaken. Hij moet nu laten zien dat hij de jonkies bij de hand kan nemen. Toon eens wat leiderschap, als je dat dan echt hebt. Ik denk niet dat het een natuurlijke leider is, eerder een gemaakte. En dan die gezagondermijnende uitspraken in De Telegraaf, verre van chique.

Daarbij - maar daar kan de beste jongen weinig aan doen - óf in de punt óf even niet. Op de flank is het zeer stroperig. Terwijl hij daar in zijn beginperiode sterke wedstrijden speelde in Europees verband. Later een goede spits geworden. Maar op het moment is die vorm ver te zoeken. Komt vast wel weer goed, maar laat Tadic zich op zijn eigen spel concentreren.

PostPosted: 03 Mar 2020 20:02 

Oh ja, en stop met dat gemaakte 'Tadic on fire' na afloop van de warming-up. Dat heeft echt iets treurigs. Als je dan ook ziet hoe die bal tegen het netje aan rolt na de pot tegen Getafe. Dat straalt echt totaal niets uit. Eerder lachwekkend. Zou dit op eigen verzoek zijn of heeft Ajax dit bedacht? In ieder geval stoppen, want nu wordt het lachwekkend en gemaakt.

PostPosted: 08 Mar 2020 11:17 

Ik vond de reactie richting Dest gister een beetje sneu. Als Traffic echt een punt had willen maken, had hij Ziyech of Blind moeten aanpakken. Niet een jong backie. Ik vond dit hetzelfde niveau als Ten Hag tegen Lang. Uitvallen tegen de zwakkere van het stel.

PostPosted: 08 Mar 2020 13:00 
Erelid

Ik vond het juist wel een goede actie. Zeker in tijden dat het niet lekker loopt, moet je je aan de afspraken houden. Dan maakt het niet uit of je Blind of Dest heet. Je speelt bij Ajax, niet bij de plaatselijke FC.

Misschien was het een tikje overdreven, maar ik heb er geen moeite mee.

PostPosted: 08 Mar 2020 13:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tussen slecht spelen en afspraken niet nakomen zit nog een verschil natuurlijk.

PostPosted: 08 Mar 2020 13:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vond de reactie richting Dest gister een beetje sneu. Als Traffic echt een punt had willen maken, had hij Ziyech of Blind moeten aanpakken. Niet een jong backie. Ik vond dit hetzelfde niveau als Ten Hag tegen Lang. Uitvallen tegen de zwakkere van het stel.
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Als er duidelijke afspraken gemaakt zijn en Dest zich niet houdt aan die afspraken, mag dit best gezegd worden. Daarnaast ga ik er vanuit, dat Tadic zo niet reageert als dit zijn eerste fout was.

Maar we kunnen wel allemaal Tadic aanpakken maar kijk ook eens naar Dest. Waarom "luistert" hij niet of neemt de woorden van Tadic niet aan. Je ziet ook, dat Dest denkt "wie ben jij wel niet om mij terecht te wijzen". Zegt in mijn ogen ook iets over Dest.

En als laatste zegt het me ook iets over het voetbalgogme van Dest. Je ziet, dat Tadic in moeilijkheden zit aan de zijlijn dus dan moet je je aanspeelbaar maken en niet blind naar voren rennen.

Verder speelde Tadic een sterke wedstrijd. Was weer eens balvast en bepalend voor Ajax. En dit als rechtsbuiten. Niet alleen door zijn doelpunten belangrijk gisteren maar waardevol voor het team.

PostPosted: 08 Mar 2020 18:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Zlatan
Het gaat er niet om op wat voor manier hij het zegt maar wat hij zegt.

PostPosted: 08 Mar 2020 20:01 
Erelid

Fernando Redondo wrote:
Je ziet ook, dat Dest denkt "wie ben jij wel niet om mij terecht te wijzen". Zegt in mijn ogen ook iets over Dest.
Hier kan je toch niet op speculeren joh. “Je ziet dat Dest denkt...”

PostPosted: 08 Mar 2020 20:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt. Als er duidelijke afspraken gemaakt zijn en Dest zich niet houdt aan die afspraken, mag dit best gezegd worden. Daarnaast ga ik er vanuit, dat Tadic zo niet reageert als dit zijn eerste fout was.

Maar we kunnen wel allemaal Tadic aanpakken maar kijk ook eens naar Dest. Waarom "luistert" hij niet of neemt de woorden van Tadic niet aan. Je ziet ook, dat Dest denkt "wie ben jij wel niet om mij terecht te wijzen". Zegt in mijn ogen ook iets over Dest.

En als laatste zegt het me ook iets over het voetbalgogme van Dest. Je ziet, dat Tadic in moeilijkheden zit aan de zijlijn dus dan moet je je aanspeelbaar maken en niet blind naar voren rennen.

Verder speelde Tadic een sterke wedstrijd. Was weer eens balvast en bepalend voor Ajax. En dit als rechtsbuiten. Niet alleen door zijn doelpunten belangrijk gisteren maar waardevol voor het team.
Inderdaad. En het is niet de eerste keer dat Dest dit doet. Al meer dan 10 wedstrijden.
Lerby of Wouters hadden na 10 minuten al ingegrepen en misschien nog wel harder dan Tadic.

PostPosted: 09 Mar 2020 16:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Stormrage wrote:
Hier kan je toch niet op speculeren joh. “Je ziet dat Dest denkt...”
Dat zie je toch? Tadic zegt iets maar Dest denkt er duidelijk anders over. Als Dest het "gewoon" had aangenomen zou Tadic zo niet gereageerd hebben. Dus ja zo denk ik dit. Hij moet de hierarchie in het elftal respecteren en zeker de aanvoerder.

PostPosted: 09 Mar 2020 17:20 

Ophef om niks. Dit gebeurt achter de schermen zo vaak. Nu ziet men het op tv en iedereen is in rep en roer. Het is wat. En als het niet gebeurt hoor je iedereen schreeuwen dat er eens iemand boos moet worden bij Ajax.

Heb het liever over de rol van Tadic. Die speelde eindelijk weer eens goed. Zeer balvast, doelgericht, diepgang, maar bovenal de discipline om op rechts in te zakken om aan de organisatie te denken bij balverlies. Als dit er nou eens meer hadden... Je zag Promes hier ook in groeien toen Ajax op voorsprong kwam en het wat beter ging lopen.

PostPosted: 09 Mar 2020 23:21 

Ik heb regelmatig kritiek op Tadic en zijn pseudo-leiderschap, maar de wijze waarop hij Dest op zijn plek zette kon ik wel waarderen. Even laten zien wie de baas is en hoe de verhoudingen liggen. Bovendien was het pure emotie, geen toneelspelletje. Die Balkan-mentaliteit kan ik wel waarderen, elkaar scherp houden en aanspreken op (het niet nakomen van) gemaakte afspraken. Daarnaast is het natuurlijk lekker dat hij de ploeg eens bij de hand neemt en twee doelpunten maakt. Dat maakt het geheel een stuk sterker. Mist hij een pingel dan is het opeens hypocriete Tadic die vooral eens naar zichzelf moet kijken voor hij een jong jochie afsnauwt.

Dest had al veel eerder aangesproken mogen worden op dat blinde naar voor rennen. Niet alleen door Tadic, maar ook door andere medespelers. Net zoals Blind ook eens tegen Tagliafico mag zeggen dat hij wel wat meer steun kan gebruiken nu hij in wat minder goede doen is. Doordat Nico zo vaak 'weg' is is Blind aan het zwemmen in grote ruimtes en kunnen (counter-)spelers van de tegenstander naar hartelust de diepte in rennen waar zeeën van ruimte ligt.

PostPosted: 10 Mar 2020 11:47 
Beheerder

Precies, RvdV. Juist daarom zijn Blind en Tadic ook aangetrokken.

PostPosted: 01 Jul 2020 20:59 
Erelid

Ik heb steeds meer het idee dat Tadic onze nieuwe "10" gaat zijn voor komend jaar. Promes wordt al als optie in de spits genoemd, daarnaast gaan er nog geruchten voor het halen van een aanvaller (terwijl je nog niet veel over een "10") hoort. Het verlengen van Huntelaar. Allemaal opties die er wel eens op zouden kunnen wijzen.

PostPosted: 01 Jul 2020 22:05 

Ik denk zeker dat ze dat gaan proberen. Die vacature van Ziyech moet worden ingevuld.

Weet niet of ik er blij van word. Lijkt me niet dat Tadic dezelfde werkethos kan uiten op die plek zoals Ziyech dat deed.

Vond Promes op 10 eigenlijk ook nog eens de minst slechte variant na Ziyech (en V/d Beek uiteraard) afgelopen jaar. Ajax speelde voorin heel gediscipineerd tegen PSV toen Promes daar stond.

Last edited by Snake on 02 Jul 2020 10:17, edited 1 time in total.

PostPosted: 02 Jul 2020 08:48 

Ik denk ook dat Tadic niet als 10 geschikt is. Wel wat creativiteit betreft maar ik vind zijn loopvermogen ondermaats. Het is, zeker met onze aanvallende speelwijze, imo veel te risicovol met een middenvelder (op een 3-mans middenveld) te spelen met te weinig loopvermogen. Dan worden de ruimtes voor de tegenstander te groot. Of je moet heel anders gaan spelen.
Met 3 middenvelders achter Tadic en 2 spitsen. Of met 3 verdedigers. Maar of dat de bedoeling is?
Een balvaste inzakkende 9 en een 10 die daaroverheen dendert lijkt mij beter. Beetje zoals met Petterson en Bergkamp. Die laatste profiteerde enorm van het werk van Petterson.

PostPosted: 02 Jul 2020 10:14 
Beheerder

Misschien dat AJAX daarom loper Klaassen wil terughalen?

Post new topic  Reply to topic  [ 407 posts ]  Previous   1 13 14 15 16 17  Next

All times are UTC+02:00