Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 407 posts ]  Previous   1 13 14 15 16 17
Author Message
 Post subject: Re: Dušan Tadić
PostPosted: 02 Jul 2020 10:22 

343 wrote:
Misschien dat AJAX daarom loper Klaassen wil terughalen?
Zou ook zomaar kunnen. Vind het lastig te peilen hoe Ajax het precies voor zich ziet. Volgens mij speelt hij bij Werder niet als pure 10 toch?

Ik vind Klaassen tweeledig. Enerzijds weet je wat zijn top is, en dat hij niet heel veel beter meer gaat worden als nu. Anderzijds weet je wel wat je aan hem hebt en heeft hij kwaliteiten die Ajax zeker kan gebruiken. Zou wel in het rijtje aankopen passen waar Ajax de laatste jaren mee bezig is. Spelers op oudere leeftijd die weten wat er gevraagd wordt en de juiste discipline en verantwoordelijkheid brengen. Over werkethos gesproken, daarin voldoet Klaassen ruimschoots. In dit opzicht zou hij zeker waardevol zijn.

PostPosted: 02 Jul 2020 10:26 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nee, Klaassen speelt bij Werder wel wat meer teruggetrokken.
Ja, is heel erg moeilijk te zien wat ten Hag van plan is. Ik zie het nog niet. Teleurstellend ook ik nog steeds niets gehoord heb over het aantrekken van een verdedigende middenvelder, maar dat zal dan wel weer afhankelijk zijn van hoe Martinez het doet als linksback.
Enorm veel vraagtekens nog.

PostPosted: 02 Jul 2020 11:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Gravenberch zal wel beoogde basisspeler zijn. Verder al wel geruchten over Matheus Henrique en je moet nog kijken hoe het gaat met de talenten. Als die allemaal bijtekenen dan moet je daar ook wat ruimte voor hebben natuurlijk.

Wat mij betreft kan Tadic prima op 10. Wat hij in de spits kan brengen qua bal vasthouden of kaatsen kan hij ook op 10 en dan kan je er een ander type spits voorzetten indien nodig of ruimte maken voor Traore qua speeltijd.

PostPosted: 02 Jul 2020 13:26 

DeRuit wrote:
Gravenberch zal wel beoogde basisspeler zijn. Verder al wel geruchten over Matheus Henrique en je moet nog kijken hoe het gaat met de talenten. Als die allemaal bijtekenen dan moet je daar ook wat ruimte voor hebben natuurlijk.

Wat mij betreft kan Tadic prima op 10. Wat hij in de spits kan brengen qua bal vasthouden of kaatsen kan hij ook op 10 en dan kan je er een ander type spits voorzetten indien nodig of ruimte maken voor Traore qua speeltijd.
Wat de talenten betreft zit ik een beetje in een spagaat. Ik zou de contracten sowieso allemaal verlengen. Maar wat dan?
Imo moeten ze vooral veel spelen. Voor het eerste komen ze nog teveel te kort. Fysiek, inhoud. Door veel te spelen worden ze sterker. Voetballend zit het wel goed. Dan is de vraag, waar spelen? Bij Jong in de KKD of verhuren aan een goede eredivisieclub? Op de bank bij het eerste is imo de slechtste optie. Daar hebben ze niks aan.
Spelers waarvan je denkt dat ze de KKD ontgroeid zijn zouden moeten spelen bij een club als Heerenveen.
Aan de andere kant wordt het een boordevol programma.
Is best een moeilijke overweging.

PostPosted: 02 Jul 2020 14:46 
Erelid

Ze lijken bij Ajax door te gaan met dezelfde fouten maken als vorig seizoen: schuiven met spelers in plaats van gericht versterken. Promes in de spits is een noodoplossing, geen gericht beleid.

PostPosted: 02 Jul 2020 15:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik denk nog steeds dat het uitproberen van Promes op tien te maken heeft dat ze met verschillende vormen willen spelen als tegenstanders of wedstrijden daarom vragen. Als er wat meer ruimte in het midden ligt achter de verdediging kan je eens proberen om Promes in de spits te zetten en Tadic op tien om hem of de andere vleugesl weg te sturen. Antony, Lang of Promes of een aangekochte 10 op de flanken en counteren. Later kan je dan weer wisselen en een van de vleugels naar 10 ( of Promes ) en Tadic weer diep.

PostPosted: 02 Jul 2020 22:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Tadic als aanvallende middenvelder lijkt me geen goed plan. Vind hem ook vaak aan alibi-verdedigen doen. Dat kan niet op die positie. Anders word je in de as volledig overlopen. Heeft ook weinig intercepties en ik weet ook niet of ik hem creatief genoeg vind. Als spits prima in de kleine ruimte en als aanspeelpunt. Maar als spil in het aanvalsspel? Nee, dat zie ik niet echt voor me. Lekker in de punt laten en een creatieve nummer tien zoeken.

Post new topic  Reply to topic  [ 407 posts ]  Previous   1 13 14 15 16 17

All times are UTC+02:00