Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 723 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29
Author Message
 Post subject: Re: Daley Blind
PostPosted: 20 Sep 2018 20:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Hij heeft zelf gezegd dat hij geen leiderstype is, dus ik denk dat hij niet wil.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Sep 2018 23:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Matthijs de Ligt :)
Dag iedereen! Ben weer terug na een lange periode van afwezigheid ... Nu volg ik Ajax weer, omdat ze nu wel des Ajax spelen. Prachtig! Als ik nu nog denk aan de periode van Frank de Boer als trainer, denk ik meteen aan de speelwijze van Daley Blind: traag, voorspelbaar, geen diepte in het spel, slaapverwekkend.

Ik vind Daley als voetballer echt nog steeds helemaal niets.

PostPosted: 21 Sep 2018 08:21 

gotjies wrote:
Dag iedereen! Ben weer terug na een lange periode van afwezigheid ... Nu volg ik Ajax weer, omdat ze nu wel des Ajax spelen. Prachtig! Als ik nu nog denk aan de periode van Frank de Boer als trainer, denk ik meteen aan de speelwijze van Daley Blind: traag, voorspelbaar, geen diepte in het spel, slaapverwekkend.

Fijn dat je terug bent. En dan nog wel met zo'n mooie opbouwende bijdrage.
AJAX niet meer gevolgd omdat ze weer des AJAX spelen? Echte fan. Je kunt trots op jezelf zijn.

PostPosted: 21 Sep 2018 09:58 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
renemar wrote:
gotjies wrote:

AJAX niet meer gevolgd omdat ze weer des AJAX spelen? Echte fan. Je kunt trots op jezelf zijn.
Rustig, renemar.
Vreemd dat je dan ook het seizoen 2016/17 hebt laten lopen, gotjies. Toen speelde AJAX toch ook wel lekker voetbal of niet dan?
Verder vind ik het gehak op Blind nogal overdreven. Wat ik al eerder zei: zijn vader Danny was ook geen Europese topper, maar was voor AJAX uitermate belangrijk. Zo'n rol heeft Dailey nu ook en hij voldoet met gemak. 4 seizoenen ervaring in de PL hebben hem natuurlijk ook geholpen. Hij (en Tadic) zijn de grootste factoren waarom AJAX nu zo stabiel presteert.

PostPosted: 21 Sep 2018 10:55 

Met Blind op 6 was er juist eindelijk wel weer diepte in het spel. Toen blijkbaar ook niet echt oplettend naar Ajax gekeken.

PostPosted: 21 Sep 2018 19:19 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Tja, je hoort niemand over Blind bij Ajax. Maar sinds hij vast in de basis speelt heeft Ajax in 8 wedstrijden maar 2 tegendoelpunten gehad (Heracles en Kiev).

Al meerdere wedstrijden krijgt Ajax geen doelpunt tegen. Blind gedijt prima in de opstelling van Ten Hag.

PostPosted: 21 Sep 2018 19:40 

343 wrote:
renemar wrote:
gotjies wrote:

Rustig, renemar.
Vreemd dat je dan ook het seizoen 2016/17 hebt laten lopen, gotjies. Toen speelde AJAX toch ook wel lekker voetbal of niet dan?
Verder vind ik het gehak op Blind nogal overdreven. Wat ik al eerder zei: zijn vader Danny was ook geen Europese topper, maar was voor AJAX uitermate belangrijk. Zo'n rol heeft Dailey nu ook en hij voldoet met gemak. 4 seizoenen ervaring in de PL hebben hem natuurlijk ook geholpen. Hij (en Tadic) zijn de grootste factoren waarom AJAX nu zo stabiel presteert.
Dankje 343, ik zie weinig verschil hoor tussen de Daley van 4 jaar terug en nu. Nog steeds traag en niet wendbaar, geen hardheid voor een verdediger, komt onder druk vaak in de problemen en verliest nog steeds zijn persoonlijke duels. In de ere-divisie heeft hij genoeg de tijd omdat Ajax hoog speelt en de bovenliggende partij is, maar internationaal (en dat is toch waar we naar toe willen?) wordt ie gedold als een malle.

2016/2017 was goed inderdaad, gelukkig weer een speelwijze waarvan je kan genieten. Daardoor ben ik weer langzaam aan gaan kijken en mijn liefde weer teruggevonden. Maar nu Blind + Blind weer terug zijn kan dit weer een machtsfactor worden binnen Ajax. Na zijn voetbal carriėre krijgt Daley waarschijnlijk de mogelijkheid om assistent trainer te worden bij Ajax. Dan gaan we de verkeerde kant weer op vrees ik.
Ten Hag is denk ik gewoon strategisch bezig en heeft zijn rug gedekt binnen Ajax door Daley binnen te halen (voor veel te veel geld). Niet om zijn bijzondere voetbalkwaliteiten.

Deze Ajax kan van iedereen winnen, maar Daley is de zwakke schakel. Ik wou dat het anders was.
Vind ik echt.

PostPosted: 21 Sep 2018 19:54 

Riejuh wrote:
Tja, je hoort niemand over Blind bij Ajax. Maar sinds hij vast in de basis speelt heeft Ajax in 8 wedstrijden maar 2 tegendoelpunten gehad (Heracles en Kiev).

Al meerdere wedstrijden krijgt Ajax geen doelpunt tegen. Blind gedijt prima in de opstelling van Ten Hag.
Ja dat klopt! Alleen dat ligt niet zozeer aan Blind maar aan de kwaliteiten van de andere spelers en tegenstanders, de spelwijze van Ajax etc. De Ligt is voor mij de strateeg en domineert in de verdediging.

PostPosted: 21 Sep 2018 20:01 

Tja, als je van iemand zwakheden overtuigd bent, kan je altijd wel een argument bedenken waarom het toch zo goed gaat.

In mijn hersenkronkels heb ik de overtuiging dat een goed team met 1 zwakke schakel niet zo vaak de nul kan houden, hoeveel beter de ploeggenoten zijn. Zeker niet als die zogenoemde schakel een centrale verdediger zou zijn!

PostPosted: 03 Oct 2018 10:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ook Blind speelde onopvallend goed. Dat is ook een beetje zijn kracht.
Hij werd zomaar op het middenveld gezet en aangezien dit zijn eerste wedstrijd was op die positie speelde hij goed. Hij kan nog veel beter want hij was een beetje slordig in zijn passing. Iets wat normaal goed verzorgd is bij hem.

Zeker tegen sterke spitsen heeft Wober laten zien, dat er een optie bij is om met hem te spelen. Iets wat ik al langer opteer. Wober is en wordt nog steeds onderschat. Speelde gisteren foutloos tegen èèn van de beste spitsen van Europa. Met Blind op het middenveld heb je veel meer balans.

PostPosted: 03 Oct 2018 10:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Blind heeft op het middenveld gestaan onder Frank de Boer.... vergeten zeker?

Gaan we daarnaast weer de Wober hype krijgen zoals een tijd geleden? Dan heb je zeker niet naar zijn zwaktes gekeken. Hoezo zouden die ineens verdwenen zijn?

Wober moet het hebben van die duels. Als teams lange ballen spelen op de spits.... Maar denk je echt dat Wober zou overleven naast Blind of Frenkie de Jong?

Het is ook niet zo dat Bayern er continu doorheen kwam. Lewandowski valt dus weinig te verwijten.

Als hij in een 1 op 1 komt met veel ruimte voor de tegenstander dan zal hij nog steeds veel moeite hebben. Snelheid, wendbaarheid. Daarnaast is hij geen spijkerharde verdediger die altijd zijn lichaam ervoor gooit. Zoals De Ligt wel altijd doet. Positioneel vind ik hem ook tegenvallen.

Kijk deze beelden eens terug:

PostPosted: 03 Oct 2018 11:11 

Jerome wrote:
Ja dat weet ik en toen was hij geweldig. Ik wilde aangeven, dat hij nu ineens op het middenveld kwam te spelen sinds lange tijd. Ik kan me voorstellen, dat je dan even moet wennen. Ik vond hem wat slordig. Zeker in de passing.
Gaan we daarnaast weer de Wober hype krijgen zoals een tijd geleden? Dan heb je zeker niet naar zijn zwaktes gekeken. Hoezo zouden die ineens verdwenen zijn?

Wober moet het hebben van die duels. Als teams lange ballen spelen op de spits.... Maar denk je echt dat Wober zou overleven naast Blind of Frenkie de Jong?

Het is ook niet zo dat Bayern er continu doorheen kwam. Lewandowski valt dus weinig te verwijten.

Als hij in een 1 op 1 komt met veel ruimte voor de tegenstander dan zal hij nog steeds veel moeite hebben. Snelheid, wendbaarheid. Daarnaast is hij geen spijkerharde verdediger die altijd zijn lichaam ervoor gooit. Zoals De Ligt wel altijd doet. Positioneel vind ik hem ook tegenvallen.

Vind het wel typisch, dat jij steeds alle negatieve punten van spelers naar voren haalt en juist niet de sterke punten. Ook ben je vrij selectief want kritiek op Ziyech kun je niet velen.

Wober speelde gewoon een zeer goede wedstrijd tegen een zeer sterke spits. Dan kun je wel alles afschuiven en recht lullen, dat Wober's inbreng hierin nihil is omdat Bayern er niet doorheen kwam... Dan kun je ook zeggen, dat Ajax ruk speelde omdat Bayern zo slecht was.

En nee hij is niet de snelste maar daar gaat het hier toch niet om? Doelstelling nummer 1 is om je spits uit te schakelen en dat deed hij gisteren. En nee hij is geen De Ligt maar als we elke verdediger aan de licht gaan spiegelen kunnen we net zo goed stoppen. En spijkerharde verdedigers hebben we in principe nooit bij Ajax.

Ik vond Wober postioneel juist wel sterk want hij stond vaak goed en zat overal net tussen.
Verder kijk ik hoe het hele team staat met nu Wober en Blind op het middenveld. Dat is stabieler. Verder moet je hem ook een kans geven want hij is ook pas 20 en zal sommige facetten nog beter moeten leren.

PostPosted: 03 Oct 2018 11:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Jerome wrote:
Ja dat weet ik en toen was hij geweldig. Ik wilde aangeven, dat hij nu ineens op het middenveld kwam te spelen sinds lange tijd. Ik kan me voorstellen, dat je dan even moet wennen. Ik vond hem wat slordig. Zeker in de passing.

Vind het wel typisch, dat jij steeds alle negatieve punten van spelers naar voren haalt en juist niet de sterke punten. Ook ben je vrij selectief want kritiek op Ziyech kun je niet velen.

Wober speelde gewoon een zeer goede wedstrijd tegen een zeer sterke spits. Dan kun je wel alles afschuiven en recht lullen, dat Wober's inbreng hierin nihil is omdat Bayern er niet doorheen kwam... Dan kun je ook zeggen, dat Ajax ruk speelde omdat Bayern zo slecht was.

En nee hij is niet de snelste maar daar gaat het hier toch niet om? Doelstelling nummer 1 is om je spits uit te schakelen en dat deed hij gisteren. En nee hij is geen De Ligt maar als we elke verdediger aan de licht gaan spiegelen kunnen we net zo goed stoppen. En spijkerharde verdedigers hebben we in principe nooit bij Ajax.

Ik vond Wober postioneel juist wel sterk want hij stond vaak goed en zat overal net tussen.
Verder kijk ik hoe het hele team staat met nu Wober en Blind op het middenveld. Dat is stabieler. Verder moet je hem ook een kans geven want hij is ook pas 20 en zal sommige facetten nog beter moeten leren.
Hoe kun je dit typen als ik letterlijk hierboven nog zeg dat hij het van de duels moet hebben?
Zo kan Wober goed koppen. Wil je dat horen? Ik heb het namelijk al vaker gezegd.

En nee ik ben helemaal niet selectief want ik ben zelf ook kritisch op Ziyech en andere spelers waar ik het in zie zitten. Dan lees je dus niet goed.

Het zou top zijn voor Wober als hij zich kan verbeteren. Dan hoor je mij niet klagen. Ik zie alleen vanaf het begin een aantal knelpunten waarvan ik weet dat hij daar altijd moeite mee zal blijven houden. Dit heb ik uitvoerig besproken en zelfs aan de hand van beelden uitgelegd. Dat kan ik niet zeggen van anderen die lukraak wat roepen.

Laten we wachten wat Wober de komende maanden kan laten zien. Ik zie Blind ook liever niet centraal achterin.

PostPosted: 03 Oct 2018 11:44 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik ben blij dat hij eindelijk op het middenveld speelde. Maar ik vond hem relatief wel een van de mindere bij Ajax gisteren. Toch veel foutjes. Toch kon je ook zijn klasse zien. Hopelijk blijft hij ook op deze positie de aankomende wedstrijden.

PostPosted: 03 Oct 2018 12:16 

Jerome wrote:
Laten we wachten wat Wober de komende maanden kan laten zien. Ik zie Blind ook liever niet centraal achterin.
Wat verwacht jij van een 19 jarige jongen als die door Ajax aangetrokken wordt als opvolger van Sanchez?

Die jongen heeft talent en dat heeft hij in zijn eerste half jaar laten zien. Hij deed het uitstekend als vervanger voor Sanchez (al moet je niet alles met elkaar vergelijken). Ook loopt er een De Ligt rond en dan gaan alle vergelijkingen mank.

Wober raakte geblesseerd en na de winterstop kwam er een andere trainer. Ook voor hem een nieuwe ervaring en toen liep het minder. Nu is hij sporadisch basisspeler. Eerst als linksback tegen Kiev deed hij het goed (niet eens zijn positie) en nu tegen Bayern stond hij er ook.

Dan verdien je een compliment en niet liggen zeiken dat hij niet wendbaar is en wellicht in 1 tegen 1 in gevaar kan komen. Zoals al gezegd in zijn eerste half jaar speelde hij prima dus hij heeft mij al laten zien het Ajax nivo aan te kunnen. Ook nu tegen Bayern valt hij niet door de mand als "invaller". Ook een teken, dat hij het nivo aankan.

PostPosted: 03 Oct 2018 19:23 

Jerome wrote:
Wat verwacht jij van een 19 jarige jongen als die door Ajax aangetrokken wordt als opvolger van Sanchez?

Die jongen heeft talent en dat heeft hij in zijn eerste half jaar laten zien. Hij deed het uitstekend als vervanger voor Sanchez (al moet je niet alles met elkaar vergelijken). Ook loopt er een De Ligt rond en dan gaan alle vergelijkingen mank.

Wober raakte geblesseerd en na de winterstop kwam er een andere trainer. Ook voor hem een nieuwe ervaring en toen liep het minder. Nu is hij sporadisch basisspeler. Eerst als linksback tegen Kiev deed hij het goed (niet eens zijn positie) en nu tegen Bayern stond hij er ook.

Dan verdien je een compliment en niet liggen zeiken dat hij niet wendbaar is en wellicht in 1 tegen 1 in gevaar kan komen. Zoals al gezegd in zijn eerste half jaar speelde hij prima dus hij heeft mij al laten zien het Ajax nivo aan te kunnen. Ook nu tegen Bayern valt hij niet door de mand als "invaller". Ook een teken, dat hij het nivo aankan.
Inderdaad. Uiteindelijk gaat een talent zich pas goed ontwikkelen, als hij aan spelen toekomt. Die mindere periode van hem, viel ook samen met een mindere periode van Ajax an sich.
Niet ieder talent heeft het talent en de kwaliteiten om zo'n leider te zijn als de Ligt. Dat wil niet zeggen dat hij geen impact op de teamperformance kan hebben!

PostPosted: 03 Oct 2018 20:58 

Weer Blind die een cruciale positionele fout maakte waardoor Robben, die zich terug liet vallen, de voorzet kon geven waaruit gescoord kon worden. Blind was zwak op het middenveld als controleur; liep alleen maar tussen de linies in de relatief vrije ruimte, ontweek daarmee de individuele confrontaties met de opkomende spelers van Bayern. En die keren dat hij moest ingrijpen was hij of te laat of te traag of beide.

PostPosted: 16 Oct 2018 20:33 

Vandaag weer op het middenveld. Wat hoop ik dat hij het laat zien vandaag. Niet dat ik verwacht dat het veel uit zal maken, hij zal na afloop toch wel weer de gebeten hond zijn

PostPosted: 17 Oct 2018 08:29 

Zimmerman wrote:
Vandaag weer op het middenveld. Wat hoop ik dat hij het laat zien vandaag. Niet dat ik verwacht dat het veel uit zal maken, hij zal na afloop toch wel weer de gebeten hond zijn
Speelde imo een prima pot. Vooral op 6 maar later als back ook voldoende. Hoop dat Ten Hag hem daar ook laat spelen. Hij heeft een prima inzicht, speelt simpel, kortom gewoon goed op die plek.
Het middenveld dan aanvullen met Frenkie. De 3e middenvelder ook beetje afhankelijk van de tegenstander.

PostPosted: 17 Oct 2018 12:53 

Eens.

Ten Hag kiest overduidelijk een blok van 2 defensieve middenvelders. Blind en De Jong zou het ideale koppel vormen. Schone en Eiting als back up. Daarvoor een aanvallende middenvelder. VD Beek, Ziyech of Tadic.

PostPosted: 05 Dec 2018 08:36 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Groot VI-interview met Daley Blind:
https://www.vi.nl/pro/overig/daley-blin ... n-afbouwen

PostPosted: 06 Dec 2018 16:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Het begin was wat onwennig, niet zo vreemd ook als je maanden niet hebt gespeeld. Maar ik vind hem de laatste tijd wel erg sterk en stabiel. Ook sterk in de passing van achteruit. Een paar mooie ballen ook in de diepte, daar heeft hij wel oog voor. Schuift ook makkelijk in, comfortabel aan de bal en haalt ook op het middenveld en op linksback altijd een voldoende. Ik vind hem een sterk duo vormen met De Ligt, maar hoop dat hij uiteindelijk toch bij Ajax op het middenveld gaat spelen. Ik denk dat dit zijn beste positie is. Dan kan Wöber op links in het centrum gaan spelen volgend jaar.

Dus hoewel hij misschien wat aan de dure kant was qua transfersom en ook een riant salaris zal verdienen vind ik hem dit meer dan waard. De kritieken verstommen dan ook en inmiddels denk ik dat iedereen ziet dat Blind van grote waarde is voor dit Ajax. Zakt eigenlijk nooit door de ondergrens en laat iedere week zien waarom hij iets toevoegt aan ons elftal. Ik ben heel blij met Daley.

PostPosted: 06 Dec 2018 17:07 

Het begin was wat onwennig, niet zo vreemd ook als je maanden niet hebt gespeeld. Maar ik vind hem de laatste tijd wel erg sterk en stabiel. Ook sterk in de passing van achteruit. Een paar mooie ballen ook in de diepte, daar heeft hij wel oog voor. Schuift ook makkelijk in, comfortabel aan de bal en haalt ook op het middenveld en op linksback altijd een voldoende. Ik vind hem een sterk duo vormen met De Ligt, maar hoop dat hij uiteindelijk toch bij Ajax op het middenveld gaat spelen. Ik denk dat dit zijn beste positie is. Dan kan Wöber op links in het centrum gaan spelen volgend jaar.

Dus hoewel hij misschien wat aan de dure kant was qua transfersom en ook een riant salaris zal verdienen vind ik hem dit meer dan waard. De kritieken verstommen dan ook en inmiddels denk ik dat iedereen ziet dat Blind van grote waarde is voor dit Ajax. Zakt eigenlijk nooit door de ondergrens en laat iedere week zien waarom hij iets toevoegt aan ons elftal. Ik ben heel blij met Daley.
Helemaal met je eens. De vorm die hij nu heeft met hetgeen wat hij laat zien is precies waarop je hoopte afgelopen zomer, en waar veel mensen twijfels over hadden. Ajax ging onder De Boer met hem op 6 ook niet voor niets beter draaien. Waren veel mensen vergeten, maar toen bleek al hoe intelligent en wat voor voetballer Blind was. En zijn multifunctionaliteit heeft ook al een paar keer goed uitgepakt.

Post new topic  Reply to topic  [ 723 posts ]  Previous   1 25 26 27 28 29

All times are UTC+01:00