Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 830 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34  Next
Author Message
 Post subject: Re: Matthijs de Ligt
PostPosted: 12 Jun 2019 09:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Met elke stap is hij in één klap binnen. Zelfs als hij bijtekent bij Ajax voor 10 jaar.

Ik snap echt niet wat De Ligt met Raiola moet. Kan me voorstellen dat hij dat gedoe van die pizzabakker nou wel eens zat is. Zou hij zich niet op hem verkeken hebben? Hij had helemaal geen zaakwaarnemer nodig om naar zijn droomclub te gaan en een contract van 10 miljoen per jaar te tekenen.

PostPosted: 12 Jun 2019 10:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ergens valt me de keuze van PSG (mocht dit waar zijn) tegen.

Ik kan me haast niet voorstellen, dat De Ligt zich laat leiden door iemand. De Ligt vind ik te veel voetballer en liefhebber om al op zo'n vroege leeftijd naar zo'n nep-topclub als PSG te gaan. Dat kan altijd nog.

Natuurlijk wil Ajax de hoogst mogelijke opbrengst maar als speler heb je uiteindelijk toch het laatste woord om voor een club te kiezen. Vreemd als hij het laat stuklopen (door Riaola) op salaris als je bv ook naar Man City of Barca kunt. City was ook een koopclub maar onder Pep toch een heel andere club geworden met geweldig voetbal. Ook speel je in Engeland of Spanje in een veel betere en leuke competitie dan in Frankrijk.

Maar goed, de kogel is nog niet door de kerk.

PostPosted: 12 Jun 2019 11:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
guy_ajax wrote:
Met elke stap is hij in één klap binnen. Zelfs als hij bijtekent bij Ajax voor 10 jaar.

Ik snap echt niet wat De Ligt met Raiola moet. Kan me voorstellen dat hij dat gedoe van die pizzabakker nou wel eens zat is. Zou hij zich niet op hem verkeken hebben? Hij had helemaal geen zaakwaarnemer nodig om naar zijn droomclub te gaan en een contract van 10 miljoen per jaar te tekenen.
Ja Raiola is de grote winnaar deze zomer. Net de Ligt bij hem laten tekenen en nu al een grote overstap. Zelfde met Lozano, die is in zijn PSV tijd ook overgestapt naar hem.

PostPosted: 12 Jun 2019 13:37 

Maakt mij niet uit waar hij heengaat, hij haalt de top toch wel. Wat natuurlijk belangrijk en goed is voor de uitstraling van Ajax. Maar nu gaat het op korte termijn om de knikkers: wat mij betreft vetrekt hij naar de club die Ajax het meeste geld biedt en dat lijkt PSG te zijn. Prima deal dus.

Gaat hij over 2 jaar alsnog naar Barcelona of Engeland, joh. Hoop voor hem alleen dat PSG niet leegloopt (Cavani, Mbappe, Neymar, Rabiot). En of PSG nu echt een stap omhoog is van Ajax / Eredivisie...tja. Vraag het me af. Hij gaat er wel 10x zoveel verdienen. Ook niet onbelangrijk voor hem, lijkt me.

PostPosted: 12 Jun 2019 13:57 
Erelid

de dominee wrote:
En of PSG nu echt een stap omhoog is van Ajax / Eredivisie...tja. Vraag het me af. Hij gaat er wel 10x zoveel verdienen. Ook niet onbelangrijk voor hem, lijkt me.
Natuurlijk wel, want hij gaat met veel betere spelers voetballen en zal normaliter veel verder komen in Europa. Allemaal wel onder de voorwaarde dat die betere spelers blijven inderdaad.

PostPosted: 12 Jun 2019 13:58 

de dominee wrote:
Maakt mij niet uit waar hij heengaat, hij haalt de top toch wel. Wat natuurlijk belangrijk en goed is voor de uitstraling van Ajax. Maar nu gaat het op korte termijn om de knikkers: wat mij betreft vetrekt hij naar de club die Ajax het meeste geld biedt en dat lijkt PSG te zijn. Prima deal dus.

Gaat hij over 2 jaar alsnog naar Barcelona of Engeland, joh. Hoop voor hem alleen dat PSG niet leegloopt (Cavani, Mbappe, Neymar, Rabiot). En of PSG nu echt een stap omhoog is van Ajax / Eredivisie...tja. Vraag het me af. Hij gaat er wel 10x zoveel verdienen. Ook niet onbelangrijk voor hem, lijkt me.
Een competitie zoals de Franse met de kwaliteit van PSG is ook niet super slecht. Hij is nog erg jong en zo wordt zijn lichaam ook wat ontzien. Als hij dan tegen zijn beste jaren aan komt kan hij altijd nog naar een grotere competitie.

PostPosted: 12 Jun 2019 15:57 

Jnp wrote:
de dominee wrote:
En of PSG nu echt een stap omhoog is van Ajax / Eredivisie...tja. Vraag het me af. Hij gaat er wel 10x zoveel verdienen. Ook niet onbelangrijk voor hem, lijkt me.
Natuurlijk wel, want hij gaat met veel betere spelers voetballen en zal normaliter veel verder komen in Europa. Allemaal wel onder de voorwaarde dat die betere spelers blijven inderdaad.
Veel betere spelers of veel beter betaalde spelers? Veel verder dan halve finale CL?
Tuurlijk heeft PSG een sterkere selectie, maar zoals Van Gaal ooit zei: je moet niet de 11 beste spelers hebben maar het beste elftal. Of PSG ooit een finale van de CL gaat halen is afwachten. Probleem voor die clubs is dat, als ze 200 miljoen investeren, er altijd wel een club is die 250 miljoen investeert.
Ik zou nooit naar Frankrijk gaan. Competitie lager aangeschreven dan de PL, Laliga en de Bundesliga. Vervelend volk ook die Fransen.
Als ik de keus had als Matthijs zou ik liever voor Bayern of City gaan (als die hem willen). Betere clubs, betere competitie's.

PostPosted: 12 Jun 2019 23:05 
Erelid

Veel betere spelers. Als De Ligt elke dag mag trainen tegen Neymar, Cavani en Mbappe, dan wordt ie wel gauw beter hoor.

PostPosted: 12 Jun 2019 23:14 

Die staan alle drie op het punt van vertrekken. Van trainen tegen Tadic, Neres en Ziyech word je ook niet bepaald minder.

PostPosted: 12 Jun 2019 23:34 
Erelid

Daarom voegde ik ook deze zin toe... ;)
Jnp wrote:
Allemaal wel onder de voorwaarde dat die betere spelers blijven inderdaad.

PostPosted: 13 Jun 2019 15:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De Ligt zou bij PSG 20 miljoen euro per jaar kunnen verdienen.
https://www.theguardian.com/football/20 ... g-options-

PostPosted: 13 Jun 2019 15:33 
Erelid

343 wrote:
Flikker toch op man, wat een achterljike hoeveelheid geld. En dan moeten wij genoegen nemen met de 70 miljoen die telkens rondcirculeert?

Zou het een schande vinden als we minder dan 100 miljoen krijgen.

PostPosted: 13 Jun 2019 19:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Tuchel probeert De Ligt ook persoonlijk te overtuigen om voor PSG te kiezen.

http://www.soccernews.nl/news/590935/ps ... -boodschap

PostPosted: 13 Jun 2019 20:00 

343 wrote:
Flikker toch op man, wat een achterljike hoeveelheid geld. En dan moeten wij genoegen nemen met de 70 miljoen die telkens rondcirculeert?

Zou het een schande vinden als we minder dan 100 miljoen krijgen.
Als die bedragen die rondgaan kloppen (is nog maar de vraag)

20 miljoen salaris x 5 jaar = 100 miljoen
15 miljoen premie Raiola ?

Transferbedrag moet dan ook maar minimaal 115 miljoen zijn.

Zou de keuze vanuit de Ligt ook wel snappen om PSG te kiezen, vrijwel zeker altijd basis, kampioen en CL voetbal. 5 jaar alvast cashen, en als hij dan 24 is en zijn contract af loopt is hij volledig binnen en kan hij nog alle kanten op.

PostPosted: 13 Jun 2019 21:35 
Erelid

Precies. Daarnaast is de Franse competitie niet eens zo superslecht. We moeten niet doen alsof de Spaanse of Italiaanse competitie nou zoveel beter is.

PostPosted: 13 Jun 2019 21:58 
Erelid

Ik hoor mensen steeds over cashen. Maar een 5 jarig contract en slechts 10 miljoen per jaar is ook gewoon 50 miljoen...

Waarschijnlijk kan hij nog wel 5 jaar mee. Zit je excl. sponsorcontracten, premies en eventuele contracten erna al op 100 miljoen.

Ik kan me, zoals we De Ligt kennen, echt totaal niet voorstellen dat hij zo op geld geilt.

PostPosted: 14 Jun 2019 10:11 

Droomaankoop: Zlatan
Ik ben er wel klaar mee. Hij vertrekt toch wel dus laat hem liever vandaag dan morgen ergens tekenen. Al dat gel#l van wel niet wel niet wel niet, oh nog een andere club, nee toch niet..wel niet wel niet. Aftikken en meenemen!

PostPosted: 14 Jun 2019 10:35 

guy_ajax wrote:
Ik hoor mensen steeds over cashen. Maar een 5 jarig contract en slechts 10 miljoen per jaar is ook gewoon 50 miljoen...

Waarschijnlijk kan hij nog wel 5 jaar mee. Zit je excl. sponsorcontracten, premies en eventuele contracten erna al op 100 miljoen.

Ik kan me, zoals we De Ligt kennen, echt totaal niet voorstellen dat hij zo op geld geilt.
Er zijn toch stiekem snel mensen te verleiden als het om geld gaat. Ook De Ligt blijkt maar een mens te zijn. Als ik 20 miljoen kon verdienen, en ergens anders 10, dan zou ik die 20 ook niet zomaar afslaan omdat het misschien een ietwat mindere competitie is. Als je voor 10 kiest (of minder, wat volgens mij bij City het geval zou zijn) en 2 jaar later zwaar geblesseerd raakt met risico's op je verdere carrière, dan sla je jezelf op je hoofd. Maargoed, ik ben ook ietwat minder getalenteerd dan De Ligt dus helemaal te vergelijken is het niet. Ik vind het spel wat Raiola speelt heel smerig. Die heeft De Ligt helemaal om z'n duim gedraaid. Zonder hem had De Ligt gewoon een sportieve keuze gemaakt, nu wordt het een financiële keuze.

PSG zelf blijft natuurlijk een topclub, en er is een grote kans op een basisplek. Bij Barcelona is er meer concurrentie denk ik (hoewel ik wel verwacht dat hij daar snel in de basis zou komen, voor zo'n bedrag haalt Barcelona ook geen wisselspeler). Club zelf is qua historie natuurlijk veel minder mooi, maar laten we niet doen alsof Barcelona en City nou zo'n geweldige bedrijfsvoering hebben. Daar klotst het geld ook tegen de plinten omhoog en geven ze net zoveel uit.

PostPosted: 14 Jun 2019 10:41 
Erelid

Jij zegt als je geblesseerd raakt en voor 10 miljoen kietst. Maar dat is nog steeds 50 miljoen dan.. Dan heb je toch niets om je voor je hoofd te slaan?

PostPosted: 14 Jun 2019 10:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Wat is 50 miljoen nou...

Ik geloof er trouwens nog steeds niks van dat hij naar PSG zou gaan.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Jun 2019 11:09 

Snake wrote:
guy_ajax wrote:

Er zijn toch stiekem snel mensen te verleiden als het om geld gaat. Ook De Ligt blijkt maar een mens te zijn. Als ik 20 miljoen kon verdienen, en ergens anders 10, dan zou ik die 20 ook niet zomaar afslaan omdat het misschien een ietwat mindere competitie is. Als je voor 10 kiest (of minder, wat volgens mij bij City het geval zou zijn) en 2 jaar later zwaar geblesseerd raakt met risico's op je verdere carrière, dan sla je jezelf op je hoofd. Maargoed, ik ben ook ietwat minder getalenteerd dan De Ligt dus helemaal te vergelijken is het niet. Ik vind het spel wat Raiola speelt heel smerig. Die heeft De Ligt helemaal om z'n duim gedraaid. Zonder hem had De Ligt gewoon een sportieve keuze gemaakt, nu wordt het een financiële keuze.

PSG zelf blijft natuurlijk een topclub, en er is een grote kans op een basisplek. Bij Barcelona is er meer concurrentie denk ik (hoewel ik wel verwacht dat hij daar snel in de basis zou komen, voor zo'n bedrag haalt Barcelona ook geen wisselspeler). Club zelf is qua historie natuurlijk veel minder mooi, maar laten we niet doen alsof Barcelona en City nou zo'n geweldige bedrijfsvoering hebben. Daar klotst het geld ook tegen de plinten omhoog en geven ze net zoveel uit.
De laatste paar jaar draait Barcelona toch ook niet meer zo goed. En kijk naar hun beleid. 150 miljoen voor die Coutinho en Dembele.

Klagen over smerig spel van Raiola, maar hoe hebben ze Malcom binnengehaald?
Dan lees je weer dat ze er van uit gaan een lager bedrag te kunnen betalen door de goede relatie met Ajax en zelf je eigen reservekeeper voor niet minder dan 60 miljoen willen laten gaan. En ook dat ze zelf niet zoveel geld te besteden zouden hebben na de aankoop van de Jong maar dan wel Griezemann willen halen voor 120 miljoen.

Nu zijn er weer berichten dat Matthijs te arrogant zou zijn, te veel salaris zou vragen voor een 19 jarige etc. Dit doen ze zelf echter ook door telkens te zeggen dat ze hem niet meer willen bieden dan de Jong en dat met Messi samenspelen een lokkertje is.
Nou goed, ik heb niet zoveel met die club.

PostPosted: 14 Jun 2019 12:51 

guy_ajax wrote:
Jij zegt als je geblesseerd raakt en voor 10 miljoen kietst. Maar dat is nog steeds 50 miljoen dan.. Dan heb je toch niets om je voor je hoofd te slaan?
50 miljoen of 100 miljoen. Wat zou jij kiezen dan?
Vergeet niet dat de levens van topvoetballers zijn ge- en vervormd door het grote geld. Gaat er wat anders aan toe dan hoe wij leven met onze modale salarisjes.

PostPosted: 14 Jun 2019 14:23 
Erelid

Ik volg deze soaps maar met een half oog. Ik ben een beetje klaar met die riooljournalistiek. Barca, Juve, PSG, 50 miljoen, 100 miljoen, boze clubs, speelgaranties, arrogante speler, etc... Ga er voor het gemak maar van uit dat ALLES wat je leest flauwekul is. Dan zit je het minst ver van de waarheid af denk ik. Ik lees het wel als het officieel is.

PostPosted: 14 Jun 2019 16:18 
Erelid

Snake wrote:
guy_ajax wrote:
50 miljoen of 100 miljoen. Wat zou jij kiezen dan?
Vergeet niet dat de levens van topvoetballers zijn ge- en vervormd door het grote geld. Gaat er wat anders aan toe dan hoe wij leven met onze modale salarisjes.
50 miljoen bij Barcelona, Real Madrid of Liverpool of 100 miljoen bij PSG. Dan kies ik 50 miljoen.

PostPosted: 14 Jun 2019 16:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
guy_ajax wrote:
50 miljoen bij Barcelona, Real Madrid of Liverpool of 100 miljoen bij PSG. Dan kies ik 50 miljoen.
Ik ook.

Post new topic  Reply to topic  [ 830 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34  Next

All times are UTC+02:00