Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 357 posts ]  1 2 3 4 5 15  Next
Author Message
 Post subject: Donny van de Beek
PostPosted: 27 Dec 2013 16:54 
Erelid

[Officieel] Ajax contracteert jeugdspeler Van de Beek

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/officie ... -van-beek/

Donny van de Beek heeft een contract getekend bij Ajax. Dat meldt de Amsterdamse club op haar website. Ajax legt de 16-jarige verdedigende middenvelder vast tot en met 30 juni 2017.

De speler in kwestie zelf legt uit wat voor speler hij is en wat zijn doel is. “Ik denk dat ik een speler ben met een goed overzicht. Eerst speelde ik écht op nummer tien, met de punt naar voren, maar ik ben steeds meer een verdedigende middenvelder geworden. Mijn doel is om binnen een paar jaar mijn debuut in Ajax 1 te maken.”

Directeur voetbalzaken Marc Overmars is blij met het contracteren van de jeugdspeler. “Voetballend en mentaal zit het goed bij Donny. Zo zien we het graag bij Ajax. Met de hoofdtrainer en de staf die we nu hebben, weten de jongens ook echt dat ze de kans krijgen om zich een keer in het eerste elftal te voetballen.”

Last edited by Jnp on 27 Dec 2013 18:31, edited 1 time in total.

Post subject: Re: Donny van Beek
PostPosted: 27 Dec 2013 17:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari
Droomaankoop: Maxwell
Seizoenskaart: Nope
Lekker hoor! Gefeliciteerd prof!

Vooralsnog zitten we goed op deze positie..

Blind
Lobotka (mits ze hem overnemen, wat ik wel verwacht)
Bazoer
El Mahdioui (niet onder contract, maar zouden ze wel moeten doen is mijn mening)
Bruijn
Leyder
Vd Beek

Heerlijk!

PostPosted: 30 Dec 2013 03:01 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
trodat4030 wrote:

Blind
Bazoer
El Mahdioui (niet onder contract, maar zouden ze wel moeten doen is mijn mening)
Bruijn
Leyder
Vd Beek

Heerlijk!
Kan je wat meer over deze jongen vertellen?
En Leyder is toch gehaald als een nummer "4"?

PostPosted: 31 Dec 2013 16:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari
Droomaankoop: Maxwell
Seizoenskaart: Nope
Litmanen87 wrote:
trodat4030 wrote:

Blind
Bazoer
Bruijn
Leyder
Vd Beek

Heerlijk!
Kan je wat meer over deze jongen vertellen?
En Leyder is toch gehaald als een nummer "4"?
Ja Leyder kan op zowel 4 als 6 uit de voeten en daar hij het hele seizoen in de basis van de A2 op 6 staat, zie ik hem vooral als 6.
Donny is een dienende middenvelder, heeft een goed overzicht, goede pass, zowel kort als lang, een prima afstandsschot en een goed fysiek, zit daarmee een beetje tussen Bruijn en vd Boomen in.

Op de site van zijn oude amateurclub staan een paar leuke berichtjes:
Ajax contracteert Donny van de Beek

Ajax heeft vrijdag 27 december Donny van de Beek gecontracteerd. De verdedigende middenvelder uit Nijkerkerveen en oorspronkelijk afkomstig van Veensche Boys, tekende het contract in aanwezigheid van technisch directeur Marc Overmars. Het contract kent een looptijd van drie jaar, tot en met 30 juni 2017.
Foto’s Kees van den Heuvel.

Het betreft het eerste contract voor deze jeugdinternational. Van de Beek voetbalt al sinds de D-jeugd bij Ajax en daarvoor bij Veensche Boys. ,,Ik denk dat ik een speler ben met een goed overzicht”, zegt het 16-jarige talent, die de laatste weken al regelmatig met de A1 meespeelde. ,,Eerst speelde ik écht op nummer tien, met de punt naar voren, maar ik ben steeds meer een verdedigende middenvelder geworden.” Donny speelt nu nog in de B1 van Ajax en zal door zijn contract een andere status krijgen. ‘Ik heb de laatste paar keer met de A1 meegedaan en daar heb ik goed gespeeld en ik hoop die lijn door te trekken en zoveel mogelijk met de A1 mee te doen. Daarna wil Donny zo snel mogelijk debuteren op het hoogste niveau. ‘Ik hoop zo snel mogelijk het eerste te halen. Binnen twee jaar probeer ik mijn debuut in Ajax1 te maken,’ aldus de 16-jarige speler, die door Ajax en zijn zaakwaarnemers vooral is geselecteerd op zijn overzicht en spel. Veel dankbaarheid wil Donny uitspreken naar zijn ouders, grootouders, broertje en zijn grootste fan Dick Vaneveld die vorig jaar overleed, maar hem altijd op de voet heeft gevolgd. ‘Dankzij hun sta ik hier. Ze hebben veel offers moeten laten en daar ben ik heel erg dankbaar voor’.
http://veenscheboys.eu/ajax-contracteer ... n-de-beek/
Søren Lerby: Donny van de Beek laat zich niet gek maken

Reeds gespeeld in het Nederlands elftal onder de 17 en belangrijke pion in de Ajax-jeugd. Dat is de echte kenners van het Amsterdamse voetbal niet ontgaan. Donny van de Beek is de nieuwste loot aan de stam van Ajax en zaakwaarnemer Søren Lerby heeft Donny van de Beek onder zijn hoede genomen.

Hoe zou je Donny willen omschrijven? Wat zijn zijn specifieke kwaliteiten?

Søren Lerby: ‘Donny is een hele complete middenvelder met ook scorend vermogen. Hij kan in principe alle posities bemannen op het middenveld. Het is een heel veelzijdige speler.

Hoe is Donny eigenlijk ontdekt?

Søren Lerby: Ik heb hem voor het eerst in de hal gezien. Ik zei tegen mijn zoon Kaj: Wie is die blonde jongen aan de overkant? Daarna heb ik verder geïnformeerd en gehoord dat het een hele goede speler was. Toen heb ik hem voor het eerst echt live gezien.

Hoe herken je kwaliteit?

Søren Lerby: Aanname, techniek, overzicht, snelheid. Dat kun je snel zien. Hij is nog hartstikke jong en er moet nog veel gebeuren. Net zoals Marc Overmars zei: Nu begint het pas.

Wat kunnen jullie nog meer betekenen voor Donny van de Beek, behalve het zakelijke aspect.

Søren Lerby: Dat is rust behouden en overzicht met waar je bezig mee bent. Vervelend dingen, die je loopbaan kunnen verpesten, proberen wij hem aan het verstand te brengen. Donny is niet iemand die zich zomaar laat gek maken door allerlei randverschijnselen. Daar is het geen type voor. Dat zie je ook aan de familie: die is stabiel. Dat zit wel goed.

Interview en foto’s Kees van den Heuvel
http://veenscheboys.eu/soren-lerby-donn ... gek-maken/
Sjaak Swart: Donny is heel erg gegroeid

Mister Ajax, Sjaak Swart, was vrijdag 27 december hoogstpersoonlijk aanwezig om zijn pupil Donny van de Beek uit Nijkerkerveen bij te staan tijdens de contractondertekeningen bij Ajax. De Amsterdammer is één van de ontdekkers van het 16-jarige talent. Sjaak Swart is heel duidelijk in zijn bewoordingen: Donny is zeker zoals ik hem heb gezien, zo verschrikkelijk veel gegroeid in zijn spel. Hij was al een goede voetballer, maar nu is het ook een leider in zijn team geworden. Hij heeft veel eigenschappen die je nodig hebt. Hij heeft techniek, overzicht, snelheid van handelen en kan goed scoren. Dat zijn allemaal zaken die je nodig hebt om bij de top te komen. Er is een aantal dingen die hij nog moet verbeteren, zoals omschakelingvoetbal. Een mooi voorbeeld is Klaassen: dat is net zo’n type als Donny. Wij verwachten dat hij ook zo’n speler wordt. Dat zal denk ik niet lang meer duren.

Wanneer heeft u die talenten voor het eerst opgemerkt?

Sjaak Swart: Toen ik hem voor het eerst zag in de C-jeugd, zag je gewoon dat hij kon voetballen. Talent kom vanzelf bovendrijven en Donny is echt gegroeid. Dat moet je zien. Een hoop mensen zien nu ook wel dat het een goede speler is. Hij is ook geen jongen die zich laat beïnvloeden door de buitenomgeving. Kapsones heeft hij niet. Hij gaat voor het voetballen en heeft een ijzersterke discipline; op tijd naar bed en niet de stad in.

Is het een echte Ajacied?

Sjaak Swart: Dat denk ik wel. Het is een echte Ajax-voetballer. Een voetbalcarrière is niet zo lang. Dus je moet het in een jaar of vijftien doen. Dat is mooi. Als je er plezier in hebt en je kunt er ook nog heel goed je brood ermee verdienen, dan is het alleen maar mooi.

Interview en foto’s Kees van den Heuvel
http://veenscheboys.eu/sjaak-zwart-donn ... -gegroeid/

Post subject: Re: Donny van de Beek
PostPosted: 28 Oct 2014 17:00 
Erelid

Het lijkt wel of ze op de rechtshalf positie steeds beter worden. Van Siem de Jong, naar de verbeterde versie Klaassen. Nu lijkt er met VD Beek weer een verbeterde versie van Klaassen aan te komen, die nog tweebeniger is, meer inzicht heeft en technisch nog wat beter is.

Wat een complete voetballer is dit, zeg.

PostPosted: 28 Oct 2014 17:06 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
RogerGarcia wrote:
Het lijkt wel of ze op de rechtshalf positie steeds beter worden. Van Siem de Jong, naar de verbeterde versie Klaassen. Nu lijkt er met VD Beek weer een verbeterde versie van Klaassen aan te komen, die nog tweebeniger is, meer inzicht heeft en technisch nog wat beter is.

Wat een complete voetballer is dit, zeg.
Ja vind hem ook eigenlijk erg goed spelen. Hopelijk kan hij binnenkort mee naar de winter trainingskamp om te proeven aan het eerste.

PostPosted: 23 Nov 2014 10:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
https://www.facebook.com/video.php?v=762649037115780

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 05 Jan 2015 21:59 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Ook zijn contract verlengd btw

PostPosted: 26 Jan 2015 19:15 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Eiste volgens Ulderink veelvuldig de bal op, natuurlijk geen ideale wedstrijd om in te debuteren maar wel een leerzame. Was na 75 minuten moe, maar juist van het laatste kwartier leert hij veel.

PostPosted: 27 Jan 2015 16:32 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/01 ... -bij-ajax/

PostPosted: 21 Nov 2015 23:39 
Beheerder

Serero haalt Celtic niet en Sinkgraven is een vraagteken dus Van de Beek waarschijnlijk mee als extra middenvelder.

PostPosted: 23 Nov 2015 11:17 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Doe alsjeblieft niet. Laat de Boer afblijven van de toptalenten Nouri en vd Beek. Dadelijk verpest hij die ook nog.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 23 Nov 2015 20:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ovenwant wrote:
Doe alsjeblieft niet. Laat de Boer afblijven van de toptalenten Nouri en vd Beek. Dadelijk verpest hij die ook nog.
Net als met Bazoer.

PostPosted: 23 Nov 2015 20:55 

Verdedigend ingestelde speler maakt de Boer sneller beter dan aanvallen ingestelde speler. Naast Eriksen ken ik er namelijk geen een.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 24 Nov 2015 08:40 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2015/11 ... r-glasgow/

PostPosted: 24 Nov 2015 13:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Ovenwant wrote:
Verdedigend ingestelde speler maakt de Boer sneller beter dan aanvallen ingestelde speler. Naast Eriksen ken ik er namelijk geen een.
Misschien was de rest kwalitatief wel minder?

PostPosted: 24 Nov 2015 13:05 
Erelid

MvBno1 wrote:
Ovenwant wrote:
Dat weet je niet als je maar blijft vasthouden aan defensief denken.

Sinkgraven is veel creatiever dan Gudelj en Serero maar de laatste 2 krijgen eerder de voorkeur bij De Boer.

PostPosted: 24 Nov 2015 15:25 

MvBno1 wrote:
Ovenwant wrote:
Kishna's potentie lag torenhoog. Niet verbeterd onder de Boer.
Andersens potentie ligt best hoog. Niet verbeterd onder de Boer.
Fischer. Niet verbeterd onder de Boer.
Sulejmani. Niet verbeterd onder de Boer.
Siem de Jong. Niet verbeterd onder de Boer.

Ik zie 2 terugkomende factoren. Jij ook?

PostPosted: 24 Nov 2015 15:36 
Erelid

Sulejmani draaide zijn beste seizoen onder De Boer...

PostPosted: 24 Nov 2015 18:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
Het is echt niet zo zwart wit als het door jullie gebracht wordt. Genoeg voorbeelden van verdedigende spelers die geen steek vooruit zijn gegaan of zelfs minder geworden zijn (vdHoorn, Boilesen, van Rhijn) en genoeg voorbeelden van aanvallende spelers die wel flink gegroeid zijn onder de Boer (El Ghazi, Milik, Eriksen). En dan vooral Schone, wat die heeft gepresteerd onder de Boer had eigenlijk niemand voor mogelijk gehouden toen hij aangetrokken werd.

PostPosted: 24 Nov 2015 18:22 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
AFCA Niels wrote:
Sulejmani draaide zijn beste seizoen onder De Boer...
En dat was zelfs onder de maat.

PostPosted: 25 Nov 2015 09:08 

JustFerro wrote:
Het is echt niet zo zwart wit als het door jullie gebracht wordt. Genoeg voorbeelden van verdedigende spelers die geen steek vooruit zijn gegaan of zelfs minder geworden zijn (vdHoorn, Boilesen, van Rhijn) en genoeg voorbeelden van aanvallende spelers die wel flink gegroeid zijn onder de Boer (El Ghazi, Milik, Eriksen). En dan vooral Schone, wat die heeft gepresteerd onder de Boer had eigenlijk niemand voor mogelijk gehouden toen hij aangetrokken werd.
Ik snap niet waarom dit een prestatie van de Boer is. Het geeft toch juist aan dat Schone mee kan met het niveau dat de Boer niet goed bezig is?

Eriksen is idd gegroeid onder de Boer. Milik durf ik nog te betwijfelen, net als met El Ghazi.

PostPosted: 25 Nov 2015 20:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Dennis Bergkamp
Droomaankoop: Wesley Sneijder
Seizoenskaart: Nee
Ovenwant wrote:
Ik snap niet waarom dit een prestatie van de Boer is. Het geeft toch juist aan dat Schone mee kan met het niveau dat de Boer niet goed bezig is?

Eriksen is idd gegroeid onder de Boer. Milik durf ik nog te betwijfelen, net als met El Ghazi.
Sorry hoor, maar ik begrijp hieruit dat als spelers goed presteren of vooruitgaan dat zeker niet door de Boer komt, maar als spelers niet groeien de Boer wel de schuldige is. De Boer is er in geslaagd om het maximale uit een speler als Schone te halen, dat is gewoon een goede prestatie. El Ghazi is uitgegroeid tot de beste aanvaller van de selectie. Dat was hij bij zijn debuut echt nog niet hoor. Milik werd bij zijn eerste wedstrijden ook helemaal afgezeken (ook op dit forum), maar hij is gegroeid tot een prima spits die bij veel (belangrijke) goals betrokken is.

Blijkbaar is het de schuld van de Boer als spelers stilstaan in hun ontwikkeling of zelfs achteruitgaan. Daar ben ik het zeker mee eens. Maar dan gaat die vlieger aan de andere kant ook op. Als spelers wel vooruitgaan dan mag de trainer daar ook een compliment voor krijgen. Hoe ontevreden je ook bent met de algehele prestatie van die trainer (waar ik ook niet over te spreken ben)

PostPosted: 25 Nov 2015 22:43 

JustFerro wrote:
Sorry hoor, maar ik begrijp hieruit dat als spelers goed presteren of vooruitgaan dat zeker niet door de Boer komt, maar als spelers niet groeien de Boer wel de schuldige is. De Boer is er in geslaagd om het maximale uit een speler als Schone te halen, dat is gewoon een goede prestatie. El Ghazi is uitgegroeid tot de beste aanvaller van de selectie. Dat was hij bij zijn debuut echt nog niet hoor. Milik werd bij zijn eerste wedstrijden ook helemaal afgezeken (ook op dit forum), maar hij is gegroeid tot een prima spits die bij veel (belangrijke) goals betrokken is.

Blijkbaar is het de schuld van de Boer als spelers stilstaan in hun ontwikkeling of zelfs achteruitgaan. Daar ben ik het zeker mee eens. Maar dan gaat die vlieger aan de andere kant ook op. Als spelers wel vooruitgaan dan mag de trainer daar ook een compliment voor krijgen. Hoe ontevreden je ook bent met de algehele prestatie van die trainer (waar ik ook niet over te spreken ben)
Met je laatste stukje ben ik het eens, maar dan moet je de juiste argumenten geven. Je geeft aan dat ze of meekunnen, of gegroeid zijn tot de beste aanvaller in de selectie of dat het ongelijk is bewezen. Maar nergens dat een speler echt beter is geworden.

Fischer bijvoorbeeld, die is gewoon minder geworden. Mede daardoor is El Ghazi de beste aanvaller van de selectie geworden. Maar dat wil nog niet zeggen dat El Ghazi gegroeid is. Sterker nog. Hij is totaal uit vorm, dus we kunnen geen progressie zien. Het maximale uit Schone. En hij liep steeds in de weg. Was belangrijk met doelpunten en assist, maar meer niet. Bij NEC was die net zo goed als bij Ajax. Milik is beter dan we dachten op 't forum ja. Maar bij wijze van kan Sanogo ons ook totaal verrassen. Pelle bijvoorbeeld hetzelfde verhaal. Die was een verrassing bij Feyenoord. Is die daar beter geworden? Nee. Die werd juist gebruikt.

PostPosted: 26 Nov 2015 14:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Grappig dat niemand Blind hier noemt. Toch wel hét voorbeeld van een speler die geweldig gegroeid is onder het vertrouwen van De Boer.

Maar zullen we dit verplaatsen naar het topic van De Boer en hier verder gaan over Donny?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 357 posts ]  1 2 3 4 5 15  Next

All times are UTC+02:00