Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 868 posts ]  Previous   1 31 32 33 34 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 27 Jan 2019 21:34 

De supporters van River vonden het jammer dat Magallan vertrok bij Boca, zo heb ik vernomen van een kenner van de Argentijnse competitie. Wilde ik eerst niet geloven, maar na de eerste indrukken die ik krijg begin ik het te begrijpen

PostPosted: 28 Jan 2019 20:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Op VI toch wel een kritisch stuk over zijn functioneren binnen het elftal. Had het bijzonder lastig tegen een ontketende Van Persie en ook de communicatie met De Ligt leek niet lekker te verlopen. Sowieso lastig dat hij geen Engels of Nederland spreekt. En dan hoor je al snel: met Wöber was dat anders gelopen. Nu vind ik dat wat te makkelijk en was ik zelf ook met hem begonnen omdat ik Sinkgraven op linksback een nóg slechter plan vond. Maar wanneer Magallan tegenvalt blijkt maar weer dat we het achterin niet zo breed hebben. Kristensen en Sinkgraven zijn ook niet betrouwbaar en goed genoeg gebleken.

PostPosted: 28 Jan 2019 21:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
De supporters van River vonden het jammer dat Magallan vertrok bij Boca, zo heb ik vernomen van een kenner van de Argentijnse competitie. Wilde ik eerst niet geloven, maar na de eerste indrukken die ik krijg begin ik het te begrijpen
Ik heb in de afgelopen drie jaar in totaal zo'n jaar in Argentinie gezeten en dit valt ook wel weer mee. Heb hem twee keer in het stadion zien spelen en een paar keer op tv. Hij had bij River een basisplaats gehad ipv Pinola.

Mijn oordeel over Magallan: een wat dure back up. Prima verdediger met kwaliteiten maar geen aanwinst. Brengt inderdaad 'iets' anders. Hadden hem tegen PSV ook zeker goed kunnen gebruiken en nu ook tegen Real Madrid.

Ik vind hem in the end ongeveer hetzelfde niveau als Wober. Verschil is dat Magallan ouder is en meer ervaring heeft (met alle voordelen die hierbij komen), maar dat Wober dus ook meer potentie heeft. Ik ben er 100% van overtuigd dat Wober de komende jaren meer stappen had gemaakt als Magallan.

Dat hij gisteren een slechte indruk maakte komt natuurlijk ook omdat Ajax totaal anders speelt dan Boca en hij pas een week of twee meetraint. En een week eerder was het zonder hem ook een totale chaos. Als ze daar Sanchez in zijn tweede week hadden neergezet was het ook zo gelopen.

Prima speler om erbij te hebben maar geen nieuwe Tagliafico. Ter vergelijking: Tagliafico wordt in Argentinie een 'crack' genoemd en is een onbetwiste international. Magallan was weliswaar 3e/4e aanvoerder van Boca maar wordt gewoon als een aardige speler gezien zonder interland potentie.

PostPosted: 29 Jan 2019 22:25 

Resumerend: een slechte handeling van Ajax. Met Wöber was Ajax dus beter af geweest dan met Magallan. Slecht gehandeld dan. Nu hebben we een minder sterke speler met weinig restwaarde aangetrokken waar we voorlopig niet vanaf gaan komen.

PostPosted: 30 Jan 2019 18:40 

Resumerend: een slechte handeling van Ajax. Met Wöber was Ajax dus beter af geweest dan met Magallan. Slecht gehandeld dan. Nu hebben we een minder sterke speler met weinig restwaarde aangetrokken waar we voorlopig niet vanaf gaan komen.
+1

PostPosted: 30 Jan 2019 22:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vind het wel heel makkelijk om Magallan hier af te zeiken. Het gaat mij niet eens zozeer om een specifieke speler maar meer om het totaalplaatje.

Van Persie was gewoon een klasse apart afgelopen zondag. Die heeft zichzelf zo opgepept voor zijn laatste klassieker en dat is gelukt. Hoe oud en versleten Van Persie op dit moment is, het is en blijft een technische fantastische voetballer. Ook mentaal was hij goed voorbereid. In ieder geval beter dan onze verdedigers en dan kun je ze allemaal opnoemen.

Van Persie loopt gewoon geweldig weg tussen onze verdedigers De Ligt en Magallan. Dat is ook een kwaliteit. Ja misschien had Magallan over het algemeen wat korter kunnen dekken maar dat kun je niet over heel het veld doen. Ook komen de voorzetten veels te gemakkelijk van de zijkanten.

Al bij al stond heel Ajax slecht en met name het middenveld wat dan weer resulteert, dat het lijkt, dat de verdediging altijd en overal te laat komt. Als er dan een fantastische Van Persie staat, kun je ook de klasse van Van Persie accepteren en niet alle schuld neerleggen bij een debutant met als gevolg de conclusie trekken, dat hij er niet veel van kan.

Daarnaast wordt er ook heel makkelijk gesuggereerd, dat Ajax Wober te makkelijk heeft laten gaan maar we doen dan net alsof Wober wel deze Van Persie had afgestopt. Dat waag ik ook te betwijfelen tegen deze Van Persie.

PostPosted: 31 Jan 2019 09:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Ik vind het wel heel makkelijk om Magallan hier af te zeiken. Het gaat mij niet eens zozeer om een specifieke speler maar meer om het totaalplaatje.

Van Persie was gewoon een klasse apart afgelopen zondag. Die heeft zichzelf zo opgepept voor zijn laatste klassieker en dat is gelukt. Hoe oud en versleten Van Persie op dit moment is, het is en blijft een technische fantastische voetballer. Ook mentaal was hij goed voorbereid. In ieder geval beter dan onze verdedigers en dan kun je ze allemaal opnoemen.

Van Persie loopt gewoon geweldig weg tussen onze verdedigers De Ligt en Magallan. Dat is ook een kwaliteit. Ja misschien had Magallan over het algemeen wat korter kunnen dekken maar dat kun je niet over heel het veld doen. Ook komen de voorzetten veels te gemakkelijk van de zijkanten.

Al bij al stond heel Ajax slecht en met name het middenveld wat dan weer resulteert, dat het lijkt, dat de verdediging altijd en overal te laat komt. Als er dan een fantastische Van Persie staat, kun je ook de klasse van Van Persie accepteren en niet alle schuld neerleggen bij een debutant met als gevolg de conclusie trekken, dat hij er niet veel van kan.

Daarnaast wordt er ook heel makkelijk gesuggereerd, dat Ajax Wober te makkelijk heeft laten gaan maar we doen dan net alsof Wober wel deze Van Persie had afgestopt. Dat waag ik ook te betwijfelen tegen deze Van Persie.
Met alle respect voor Van Persie, geweldige voetballer maar hij wordt nu wel weer tot mythische proporties verheven in de media. Van Persie bracht rust in het aanvalsspel van Feyenoord door de bal vast te houden en vervolgens door te spelen, maar dat had echt wel goed verdedigd kunnen worden. Magallan was telkens te laat en won daardoor zijn duels niet, hing steeds achter van Persie. Bij de derde goal loopt Van Persie slim weg, maar dat werd ook niet doorzien door de Ajaxverdediging.

Graziano Pelle werd ook gevreesd door de hele Eredivisie maar deed precies hetzelfde. Balletje aannemen op de borst en volgens doorspelen. Maar als je er echt kort op zat kon hij helemaal niets. Nou is Van Persie een beweeglijker speler dan Pelle, maar hij had echt wel verdedigd kunnen worden hoor. Laten we niet doen alsof hij een godheid is waartegen niets te doen viel. Bij die vierde goal kijkt Magallan alleen maar naar de bal en staat Van Persie vogelvrij. Hoe hij het vervolgens afmaakt; ja, dat is de absolute klasse van Van Persie, wat niet veel voetballers hebben. Maar die vrijheid was echt te voorkomen hoor.

Zeker niet alleen de schuld van Magallan maar van de hele Ajaxverdediging. Bij nader inzien misschien toch een risico om Magallan te laten spelen. Spreekt alleen bij Spaans (kan dus wel communiceren met Onana), is nog niet echt gewend bij Ajax, en dan gelijk zo'n spits tegenover je. Maar goed, ik had hem ook opgesteld.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 02 Feb 2019 14:05 

Ik vind het overigens ook storen dat Magallan nauwelijks Engels spreekt. Je weet al zo lang dat de kans zeer aanwezig is dat je naar Ajax gaat. Je weet dat het dan belangrijk is dat je Engels spreekt, vrijwel alle spelers spreken Engels in onze selectie. Je kunt wel leuk schermen met je rechtenstudie, maar ik had graag gezien dat hij ook wat tijd aan zijn Engels had gespendeerd met dat knappe koppie van hem. Een vent van zijn leeftijd zou beter moeten weten en zich beter voor moeten bereiden op een aanstaande transfer. Dat zijn in mijn ogen de details die het verschil kunnen maken. Ook een speler moet investeren om te kunnen slagen.

PostPosted: 17 Feb 2019 21:19 
Erelid

Waar is hij gebleven? Ik heb echt het gevoel dat dit een verschrikkelijke mispeer gaat worden.

PostPosted: 17 Feb 2019 21:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Geblesseerd, he.

PostPosted: 18 Feb 2019 20:24 
Beheerder

Eind deze week terug bij de groepstraining. Varela ook.
https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/346 ... bijna-fit/

PostPosted: 31 Mar 2019 23:18 
Erelid

Aan alles kun je zien dat deze jongen het Ajax-spel nooit eigen gaat maken. Ontzettend ongemakkelijk aan de bal ook. Hoe hebben ze hier 10 miljoen voor kunnen betalen? Ongelooflijk.

PostPosted: 01 Apr 2019 09:14 

Tot nu kan ik ook niet veel positiefs zien.

PostPosted: 01 Apr 2019 10:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Wat heeft hij in die paar minuten nou fout gedaan dan? Ik las op twitter ook allemaal supporters klagen maar hij deed toch wat er van hem gevraagd werd? Luchtduels winnen en bal tegenhouden. Niemand deed gisteren aan het eind van de wedstrijd aan 'voetballen', was allemaal wegrossen van de bal.

PostPosted: 01 Apr 2019 10:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Mislukte buitenspelval (het is dat die grens dom staat te vlaggen terwijl er een VAR is) en geeft bijna een penalty weg. Al weet ik niet of je hem dat laatste heel erg kwalijk kan nemen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 01 Apr 2019 10:50 
Erelid

Stormrage wrote:
Mislukte buitenspelval (het is dat die grens dom staat te vlaggen terwijl er een VAR is) en geeft bijna een penalty weg. Al weet ik niet of je hem dat laatste heel erg kwalijk kan nemen.
En nog een lange bal, die hij volledig verkeerd raakt en in de voeten van een PSV'er speelt, waardoor er direct een gevaarlijke counter uit kwam.

PostPosted: 01 Apr 2019 11:05 
Erelid

En nog een lange bal, die hij volledig verkeerd raakt en in de voeten van een PSV'er speelt, waardoor er direct een gevaarlijke counter uit kwam.
Beetje makkelijk om iemand in zo'n korte tijd te beoordelen. Zeker als de wedstrijd analyseert op dat moment. Als je bovenstaande als argument geeft wat geef je De Jong dan voor cijfer? Die verliest ook een bal om de eigen zestien in de 45e minuut...

In de eerste helft wordt ook gewoon balverlies geleden door oa Ziyech (wat niet nodig was) waardoor die counters van PSV uit voortkwamen.

Magallan is voor vele gewoon de nieuwe pispaal.

PostPosted: 01 Apr 2019 11:47 

Beetje makkelijk om iemand in zo'n korte tijd te beoordelen. Zeker als de wedstrijd analyseert op dat moment. Als je bovenstaande als argument geeft wat geef je De Jong dan voor cijfer? Die verliest ook een bal om de eigen zestien in de 45e minuut...

In de eerste helft wordt ook gewoon balverlies geleden door oa Ziyech (wat niet nodig was) waardoor die counters van PSV uit voortkwamen.

Magallan is voor vele gewoon de nieuwe pispaal.
Ben jij de halfbroer van Magallan ofzo? Waarom loop je die jongen altijd zo te verdedigen, lachwekkend gewoon. Je mag toch best de feiten benoemen? Of vind jij dat hij een goede indruk heeft achtergelaten op de momenten dat hij in het veld stond?

Die jongen is niet confortabel aan de bal en dat kost je bijna de overwinning. Die inspeelpass leek nergens op en je wordt gered door De Ligt die heel snel handelt door te stappen. Dat vasthouden van De Jong vond ik ook al niet zo handig. Dat moet je niet doen, je weet dat de VAR meekijkt.

Maar ik hoor graag wat jij ziet dat je aanspreekt in deze jongen. Ik heb het namelijk nog niet gezien. En dat vind ik zeer kwalijk voor een speler die negen miljoen heeft gekost. Die jongen kan daar zelf uiteraard niets aan doen, maar voor dat geld verwacht ik een eindproduct te kopen gezien zijn leeftijd. En als dit het is dan vind ik dat zeer teleurstellend.

PostPosted: 01 Apr 2019 12:08 
Erelid

Ben jij de halfbroer van Magallan ofzo? Waarom loop je die jongen altijd zo te verdedigen, lachwekkend gewoon. Je mag toch best de feiten benoemen? Of vind jij dat hij een goede indruk heeft achtergelaten op de momenten dat hij in het veld stond?
Natuurlijk mag jij en iedereen de feiten benoemen maar dat doe ik toch ook? Ik vond hem gisteren ook niet zo sterk invallen maar we doen net alsof alleen hij een foutieve pass heeft gegeven. Ik zie wel meer dom balverlies alleen heeft hij de pech, dat het dodelijk kan zijn maar dat geldt dan toch voor iedereen?
Die jongen is niet confortabel aan de bal en dat kost je bijna de overwinning. Die inspeelpass leek nergens op en je wordt gered door De Ligt die heel snel handelt door te stappen. Dat vasthouden van De Jong vond ik ook al niet zo handig. Dat moet je niet doen, je weet dat de VAR meekijkt.
Die jongen is juist wel comfortabel aan de bal alleen wordt dit door vele als argument gezien wat nergens op gebaseerd is. Nu maakt hij en fout en krijg je reacties van zie je wel? Ik zie Mazraoui ook veel fouten maken als back maar mag hij dit wel omdat dit een eigen talent is of geen aankoop?
Maar ik hoor graag wat jij ziet dat je aanspreekt in deze jongen. Ik heb het namelijk nog niet gezien. En dat vind ik zeer kwalijk voor een speler die negen miljoen heeft gekost. Die jongen kan daar zelf uiteraard niets aan doen, maar voor dat geld verwacht ik een eindproduct te kopen gezien zijn leeftijd. En als dit het is dan vind ik dat zeer teleurstellend.
Ik heb het al meerdere malen aagegeven hoe ik tegen hem aankijk en dat is gebaseerd op wedstrijden van Boca. Ik heb ook aangegeven, dat het er hier moet uitkomen en dat weet je nooit op voorhand. Die jongen is ook gehaald voor de toekomst (ook al is ie wat ouder) en geef hem minimaal een half jaar de tijd om te acclimatiseren.

PostPosted: 01 Apr 2019 12:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Sjaak Swart heeft ook aangegeven dat hij het onbegrijpelijk vindt dat Ajax zo een zwakke speler heeft aangetrokken.

En hij viel gisteren inderdaad ongelukkig in. Als dit de vervanger van De Ligt moet zijn maak ik mij ernstig zorgen.

PostPosted: 01 Apr 2019 12:24 

Natuurlijk mag jij en iedereen de feiten benoemen maar dat doe ik toch ook? Ik vond hem gisteren ook niet zo sterk invallen maar we doen net alsof alleen hij een foutieve pass heeft gegeven. Ik zie wel meer dom balverlies alleen heeft hij de pech, dat het dodelijk kan zijn maar dat geldt dan toch voor iedereen?
Ik vind nogal een verschil zitten tussen het ene balverlies of het andere. Met zoveel tijd, op die positie, en met die tussenstand de bal dusdanig verliezen vind ik echt uiterst knullig. Dat mag hem niet gebeuren. Als centrale verdediger weet je dat je sober moet zijn aan de bal. Zeker wanneer je met 10 man speelt tegen de nummer één uit de competitie die volle bak druk op je aan het zetten is.
Die jongen is juist wel comfortabel aan de bal alleen wordt dit door vele als argument gezien wat nergens op gebaseerd is. Nu maakt hij en fout en krijg je reacties van zie je wel? Ik zie Mazraoui ook veel fouten maken als back maar mag hij dit wel omdat dit een eigen talent is of geen aankoop?
Nee, helemaal niet. En waar baseer jij het dan op? Je ziet gewoon dat het niet zo is. In alle wedstrijden waarin hij heeft gespeeld. In de confrontaties tegen River heb ik hem live gezien en daarin vond ik het ook niet best wat ik zag. Iemand als Matia Manna noemt hem een atypische Ajaxspeler en matige passer. Dat is iemand die veel kijk heeft op het Argentijnse voetbal. Piet de Visser zegt niet overtuigt te zijn en stelt dat hij echt een tandje beter moet worden aan de bal. Dat zijn toch mensen die ik serieus neem qua mening.
Ik heb het al meerdere malen aagegeven hoe ik tegen hem aankijk en dat is gebaseerd op wedstrijden van Boca. Ik heb ook aangegeven, dat het er hier moet uitkomen en dat weet je nooit op voorhand. Die jongen is ook gehaald voor de toekomst (ook al is ie wat ouder) en geef hem minimaal een half jaar de tijd om te acclimatiseren.
Noem het lullig, maar opeens schieten alle Boca-watchers als paddenstoelen uit de grond. Hoeveel en welke wedstrijden heb je van Boca gezien dan? En toen liet Magallan zien dat hij goed kon passen en op kon bouwen? Of wat was het dat je overtuigde? Zoals gezegd heb ik enkel het tweeluik tegen River gezien en dat vond ik niet bepaald overtuigend.

Dit wordt weer zo'n Van de Hoorn project. Een jongen die niet kan voetballend maar leuk kan koppen of duelleren proberen om te vormen tot een speler die kan opbouwen. Dat lukt je op die leeftijd helemaal niet meer. Ook niet snel en wendbaar genoeg om met ruimte in de rug te spelen. Ik zie weinig dingen die me aanspreken in Magallan.

PostPosted: 01 Apr 2019 13:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
Ik verbaas mij wel hoe snel veel supporters een speler kunnen afschrijven.
Lisandro Magallán is een ander type speler dan de Ligt of andere Ajax verdedigers die we hebben gehad, zijn kwaliteiten liggen niet zozeer in het voetballende gedeelte maar was bij Boca altijd heel sober en zuiver aan de bal, nam weinig risico maar dat werd ook niet van hem gevraagd.

Zoals Fernando Redondo zegt; geef die jongen even de kans om te acclimatiseren hier in Amsterdam, voor zover ik weet zit hij hier ook helemaal in zijn eentje dat is een behoorlijke stap. Als hij daarnaast ook een heel ander type spel moet spelen kost dat tijd om je dat eigen te maken. De scouting van Ajax heeft hem meer dan een jaar lang intensief bekeken en blijkbaar geoordeeld dat hij zich kant doorontwikkelen tot basisspeler van Ajax. Je ziet gister ook wat zijn sterke punt is, hij is ijzersterk houdt bij een lange bal 2 tegenstanders weg van de bal die daarbij allebei vallen terwijl hij niet uit balans raakt maar gewoon op zijn voeten blijft staan.

Ik zou zeggen wacht het rustig af met hem en geef hem volgend seizoen een heel seizoen de tijd om zich te laten zien, daarna kan je hem prima beoordelen.

PostPosted: 01 Apr 2019 13:13 
Beheerder

Davidnerescampos...Welkom! Duidelijk iemand die iets kan toevoegen op dit forum. :ajaxoud:

Eens. Magallan kwam ook 2 keer op een vervelend moment in de ploeg. Feyenoord uit toen heel AJAX door de mand zakte en gisteren met 10 man tegen psv. Ik ga hem pas beoordelen als hij een reeks wedstrijden in de basis heeft afgewerkt.

PostPosted: 01 Apr 2019 13:14 

Ik verbaas mij wel hoe snel veel supporters een speler kunnen afschrijven.
Lisandro Magallán is een ander type speler dan de Ligt of andere Ajax verdedigers die we hebben gehad, zijn kwaliteiten liggen niet zozeer in het voetballende gedeelte maar was bij Boca altijd heel sober en zuiver aan de bal, nam weinig risico maar dat werd ook niet van hem gevraagd.
Bij Ajax worden dan ook andere dingen gevraagd. En daar moet je op scouten. Niet iedere speler functioneert bij Ajax ondanks dat de speler misschien wel veel kwaliteiten heeft. Ajax staat ergens voor, heeft een voetbalvisie. En een houthakker achterin sluit daar niet echt bij aan. Hij zal verdedigend wel heel sterk moeten zijn om dat gebrek te compenseren. En ja, daar ben ik sceptisch over.
Zoals Fernando Redondo zegt; geef die jongen even de kans om te acclimatiseren hier in Amsterdam, voor zover ik weet zit hij hier ook helemaal in zijn eentje dat is een behoorlijke stap. Als hij daarnaast ook een heel ander type spel moet spelen kost dat tijd om je dat eigen te maken. De scouting van Ajax heeft hem meer dan een jaar lang intensief bekeken en blijkbaar geoordeeld dat hij zich kant doorontwikkelen tot basisspeler van Ajax. Je ziet gister ook wat zijn sterke punt is, hij is ijzersterk houdt bij een lange bal 2 tegenstanders weg van de bal die daarbij allebei vallen terwijl hij niet uit balans raakt maar gewoon op zijn voeten blijft staan.

Ik zou zeggen wacht het rustig af met hem en geef hem volgend seizoen een heel seizoen de tijd om zich te laten zien, daarna kan je hem prima beoordelen.
Dat vind ik onzin. Hij wordt dit halve jaar al gewogen en beoordeeld. Ten Hag ziet hem iedere training en weet straks prima in te schatten in hoeverre hij het een waardige opvolger vind van De Ligt. Dat is voor ons als supporters wat lastiger omdat we hem nog niet veel in actie hebben gezien. En waar de één dan zegt wat hij liet zien was ruk zal de ander zeggen dat hij de tijd moet krijgen. Voor beide valt wat te zeggen. Maar Ten Hag heeft als het goed is geen jaar meer nodig om Magallan te beoorden. Daar moet je toch ook niet op gokken? Als hij echt tegenvalt moeten we weer de markt op in plaats van het tegen beter weten in maar proberen met Magallan en hopen dat het werkt. Dan faalt Ajax.

PostPosted: 01 Apr 2019 14:58 
Erelid

Ik vind nogal een verschil zitten tussen het ene balverlies of het andere. Met zoveel tijd, op die positie, en met die tussenstand de bal dusdanig verliezen vind ik echt uiterst knullig. Dat mag hem niet gebeuren. Als centrale verdediger weet je dat je sober moet zijn aan de bal. Zeker wanneer je met 10 man speelt tegen de nummer één uit de competitie die volle bak druk op je aan het zetten is.
Als hij sober aan de bal moet zijn, dan krijgt hij (of een andere verdediger) het verwijt, dat hij niet kan meevoetballen. Als hij wil meevoetballen en geeft een verkeerde pass (nam dus risico) is het ook niet goed. Dan moet hij sober zijn? In zijn Boca tijd was hij juist uiterst betrouwbaar en sober. Het is een pure verdediger. Iets wat andere minder hebben.
Nee, helemaal niet. En waar baseer jij het dan op? Je ziet gewoon dat het niet zo is. In alle wedstrijden waarin hij heeft gespeeld.
Op dit moment misschien wel ja maar ik ga hem ook niet afschieten op 2 wedstrijden zoals 343 ook terecht opmerkt in een ander Ajax. Ik verwacht (nog) niet van hem, dat hij uitblinker zou zijn tegen Feyenoord waarin heel Ajax verzaakte of nu tegen PSV waarin hij 10 minuten voor tijd erin komt. Zo ver is hij nog niet.
In de confrontaties tegen River heb ik hem live gezien en daarin vond ik het ook niet best wat ik zag. Iemand als Matia Manna noemt hem een atypische Ajaxspeler en matige passer. Dat is iemand die veel kijk heeft op het Argentijnse voetbal. Piet de Visser zegt niet overtuigt te zijn en stelt dat hij echt een tandje beter moet worden aan de bal. Dat zijn toch mensen die ik serieus neem qua mening.
Boca speelde die finale ook helemaal niet best. Ik heb meerdere wedstrijden gezien en daarin speelde Magallan vaak gewoon sober en viel hij mij verdedigend op. Nogmaals de vraag is of hij ingepast kan worden binnen Ajax maar verdedigen hoef je die jongen niet te leren. Ik heb ook al meermaals aangegeven, dat je straks een nieuwe verdediging moet gaan vormen en wie weet maakt hij hier onderdeel van. Als hij om wat voor reden (nog) geen basisspeler wordt, wil dit niet direct zeggen dat hij er niets van kan of een miskoop is.

Kijk. Orejuela staat nu ook gewoon weer in de basis bij zijn nieuwe club. Je neemt altijd een risisco als je iemand uit Zuid Amerika aankoopt. Maar wie zegt jou of mij dat een Orejuela niet geslaagd zou zijn als hij net zoveel kans had gekregen als bv mazraoui?

De Ligt (ja die heeft veel meer potentie) heeft in zijn eerste half jaar ook genoeg fouten gemaakt. Mag Magallan dit niet?
Noem het lullig, maar opeens schieten alle Boca-watchers als paddenstoelen uit de grond. Hoeveel en welke wedstrijden heb je van Boca gezien dan? En toen liet Magallan zien dat hij goed kon passen en op kon bouwen? Of wat was het dat je overtuigde? Zoals gezegd heb ik enkel het tweeluik tegen River gezien en dat vond ik niet bepaald overtuigend.
Zie het topic over hem in de tijd dat Ajax belangstelling voor hem had. Daar heb ik mijn mening meermaals verkondigd.
Dit wordt weer zo'n Van de Hoorn project. Een jongen die niet kan voetballend maar leuk kan koppen of duelleren proberen om te vormen tot een speler die kan opbouwen. Dat lukt je op die leeftijd helemaal niet meer. Ook niet snel en wendbaar genoeg om met ruimte in de rug te spelen. Ik zie weinig dingen die me aanspreken in Magallan.
Ik blijf erbij dat hij kan slagen bij Ajax

Post new topic  Reply to topic  [ 868 posts ]  Previous   1 31 32 33 34 35  Next

All times are UTC+02:00