Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 912 posts ]  Previous   1 33 34 35 36 37  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 29 Jun 2019 13:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
seb4 wrote:
Stiekem boft Ajax enorm dat de transferprijzen naar de top zo enorm gestegen zijn. Daardoor kunnen we onszelf een heleboel miskopen permitteren. Als van de drie spelers er één lukt, heb je het er al uit.

Orguela, Bandé, Kristensen, Casseira, Magellan, Labyad, Siem de Jong en Johnsen hebben bij elkaar gewoon 50 miljoen gekost. En dan tel ik salarissen niet mee. Maar alleen al dankzij de voltreffers Sanchez en Milik kunnen we dat lijen en kraait er geen haan naar.
Zaakwaarnemers, tekengelden, salarissen... het kost bakken met geld. Je kan dat niet 1 op 1 tegen elkaar wegstrepen.

Vergeet ook niet dat Ajax meerdere jeugdspelers heeft gehaald voor miljoenen.

Kuhn 2 miljoen
Kotarski 2 miljoen
Danilo Pereira 2 miljoen
Victor Jensen 3,5 miljoen

En nog veel spelers waarvan het bedrag onbekend is. Denk o.a. aan Ylatupa, Pasquali, Thethani, Solomons.

Met wat beter scoutingswerk had je veel van de miskopen niet eens gedaan. Dat rijtje wat je noemt staat vol met zulke spelers.

PostPosted: 29 Jun 2019 14:36 

Ik kom hier even mijn gelijk halen, heren. Hate to say it, but I told you so.

Zsm lozen die vent.

PostPosted: 29 Jun 2019 19:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Zo snel mogelijk verkopen en je verlies nemen. Totaal ongeschikt voor Ajax. Schuttert iedere wedstrijd die hij speelt. Ben wel klaar met dat gehannes van die Argentijn. Zal ongetwijfeld een aardige jongen zijn, maar wat hij in een Ajaxshirt heeft laten zien is ronduit belabberd. Hoeveel fouten moet die jongen nog maken voor er wordt gehandeld?

PostPosted: 29 Jun 2019 21:23 

Heb altijd gezegd dat iemand een echte kans moet krijgen. En daar blijf ik bij. Maar het is opvallend dat hij elke keer als hij speelminuten kreeg faalde. Niet een keer dat je kon zeggen dat hij redelijk was. Vind hem onzeker aan de bal, alsof hij zenuwachtig is. Vreemd voor een speler van 25 die in de top van Zuid Amerika heeft gespeeld. Ik denk nu dat hij gewoon niet goed genoeg is. Ik vind Schuurs gewoon beter, en die komt imo ook te kort. Beiden geen AJAX materiaal. We moeten de lat hoog leggen. Nieuwkomers moeten gewoon prima spelers zijn.
Ook voor de jeugd. Ik denk dat de komende jaren genoeg grote talenten doorbreken. Gravenberch, Unuvar, Brobbey, Taylor, gebr. Timber, Dest. En wellicht nog wel meer jongens. Ik zeg niet dat ze allemaal goed genoeg voor ons worden maar denk wel dat de potentie er is.
Wat Magallan nog betreft lijkt het beetje op Gabrich. Die was aanvaller maar faalde ook alleen maar als hij speelde. Kan me zijn debuut nog herinneren uit tegen Nec. Lachwekkend.

PostPosted: 29 Jun 2019 22:46 

Ik ben het ermee eens dat Magallan geen sterke indruk maakt, maar vergeet niet dat hij ook omringt werd door spelers die zwak speelden. En, tuurlijk, bij de penalty had hij een draaicirkel als de spelersbus. Maar ik zou hem graag een paar wedstrijden met Blind en bv Mazraoui willen zien spelen. Ik denk dat het best een solide verdediger is.

PostPosted: 30 Jun 2019 02:15 

Jerome wrote:
seb4 wrote:
Stiekem boft Ajax enorm dat de transferprijzen naar de top zo enorm gestegen zijn. Daardoor kunnen we onszelf een heleboel miskopen permitteren. Als van de drie spelers er één lukt, heb je het er al uit.

Orguela, Bandé, Kristensen, Casseira, Magellan, Labyad, Siem de Jong en Johnsen hebben bij elkaar gewoon 50 miljoen gekost. En dan tel ik salarissen niet mee. Maar alleen al dankzij de voltreffers Sanchez en Milik kunnen we dat lijen en kraait er geen haan naar.
Zaakwaarnemers, tekengelden, salarissen... het kost bakken met geld. Je kan dat niet 1 op 1 tegen elkaar wegstrepen.

Kuhn 2 miljoen
Kotarski 2 miljoen
Danilo Pereira 2 miljoen

En nog veel spelers waarvan het bedrag onbekend is. Denk o.a. aan Ylatupa, Pasquali, Thethani, Solomons.

Met wat beter scoutingswerk had je veel van de miskopen niet eens gedaan. Dat rijtje wat je noemt staat vol met zulke spelers.
Je kan inderdaad hele teams vullen van verschrikkelijke aankopen die Overmars heeft gedaan.

Team A) Gif en Ervaring, Frank de Boer Dreamteam
Krul - Kristensen, Heitinga, Van der Hoorn, Dijks - Zimling, N. Gudelj, Siem de Jong - Sigthorsson, Bulyikin, Boerrigter

Team B) Internationale toppers
Lamprou - Orjuela, Magellan, Westermann, D. Gudelj - Boccara, Duarte, Labyad - Bandé, Sanogo, Sana

Selectie C) Hier zal er toch wel één van slagen?
Van Leer, Scherpen, Solomons, Doekhi, Leyder, Toivomaki, Kemper, Schuurs, Pierie, Muric, Jensen, Marinkovic, Meleg, Antonucci, Karlsson, Bay, Pasquali, Zivkovic, Casseira, Danilo, Kühn, Ylatupa, Höner, Hoesen, Schön, De Bondt, Thetani, Johnssen

:|

PostPosted: 30 Jun 2019 10:23 

seb4 wrote:
Jerome wrote:
seb4 wrote:

Kuhn 2 miljoen
Kotarski 2 miljoen
Danilo Pereira 2 miljoen

Je kan inderdaad hele teams vullen van verschrikkelijke aankopen die Overmars heeft gedaan.

Team A) Gif en Ervaring, Frank de Boer Dreamteam
Krul - Kristensen, Heitinga, Van der Hoorn, Dijks - Zimling, N. Gudelj, Siem de Jong - Sigthorsson, Bulyikin, Boerrigter

Team B) Internationale toppers
Lamprou - Orjuela, Magellan, Westermann, D. Gudelj - Boccara, Duarte, Labyad - Bandé, Sanogo, Sana

Selectie C) Hier zal er toch wel één van slagen?
Van Leer, Scherpen, Solomons, Doekhi, Leyder, Toivomaki, Kemper, Schuurs, Pierie, Muric, Jensen, Marinkovic, Meleg, Antonucci, Karlsson, Bay, Pasquali, Zivkovic, Casseira, Danilo, Kühn, Ylatupa, Höner, Hoesen, Schön, De Bondt, Thetani, Johnssen

:|
Ja schrikbarend. Ga je verder terug dan is het sinds deze eeuw 1 grote nachtmerrie. Miskopen heb je overal alleen heeft Ajax er in verhouding heel veel gedaan. Daar tegenover staat dan weer dat Ajax enorm veel winst haalt uit zelf opgeleide spelers. Dan horen ze ineens bij de beste clubs van de wereld.

Laten we vooral hopen dat ze de huidige situatie een beetje kunnen continueren. Je krijgt echt niet elke 3 jaar een generatie met De Ligt, De Jong, Van de Beek enzovoorts. Zeker niet in combinatie met ervaren spelers die nog iets toevoegen. Het is wel zo dat het basisniveau een stuk hoger hoort te liggen vergeleken met jaren terug. Denk aan periode Van Basten. Het probleem was niet dat er geïnvesteerd werd. Het probleem was dat de aankopen stuk voor stuk niet deugden. Bovendien lag het niveau van meerdere jeugdspelers te laag. Denk aan Sarpong, Donald, Schilder, Martina, Bodul.

Als je kijkt naar de onder 19 en onder 17 dan komen er gelukkig weer interessante spelers aan.

PostPosted: 30 Jun 2019 11:00 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Conclusie: goedkoop is duurkoop. Alleen Bande en Maggallan hebben volgens mij uit dat rijtje écht wat gekost. Dat je 'jeugdspelers' als Schuurs, Zivkovic, Muric, Cerny of Jensen probeert vind ik wel te billijken. Gelukkig ligt het slagingspercentage bij de duurdere spelers veel hoger: Neres, Tadic, Blind en Ziyech.

Het geld hebben we er overigens al wel uit, want Frenkie de Jong, Tagliafico, Onana, Milik en Sanchez vielen op voorhand in dezelfde categorie. Ook op Bazoer en El Ghazi is een flinke winstmarge geboekt.

PostPosted: 30 Jun 2019 12:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Overmars is in 2012 begonnen toch?
Dan komen Sigthorsson, Bulyikin, Boerrigter en Toivomaki niet via Overmars volgens mij.

PostPosted: 30 Jun 2019 14:31 
Erelid

Hahaha, wat een grap is deze speler. En hier hebben we dan een jaar lang achteraan gezeten?

Kan er echt helemaal niks van. Laat alleen al tegen F#cking Aalborg zien dat hij er niks van kan. Zowel verdedigend, voetballend als fysiek (wendbaar, snelheid) is het een drama. Ik zie eigenlijk geen enkele kwaliteit bij hem.

Meteen weer verkopen of verhuren. Tegen Aalborg zelfs al dramatisch, hoe moet dat dan in de CL?

PostPosted: 30 Jun 2019 20:13 
Erelid

Onze grootste kracht dit jaar was het trio: Blind, De Ligt en De Jong. Dat trio wist van achteruit de bal altijd in de ploeg te houden en van daaruit een aanval op te zetten naar voren. Als je op één van die posities iemand hebt die niet de technische capaciteiten bezit om dat uit te voeren, kan je hele spelletje de prullenbak in. Dan kan de tegenstander vol druk zetten op die persoon (Magallan) en dan ben je de bal kwijt.

Meteen doorselecteren en Alvarez halen.

PostPosted: 30 Jun 2019 22:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik geef het nog niet op. Wil hem nog eens zien met alle basisspelers en dus een ingespeeld team. Maar dat mijn vertrouwen in Magallan minder wordt is zeker zo. Had er meer van verwacht.

PostPosted: 01 Jul 2019 08:51 

343 wrote:
Ik geef het nog niet op. Wil hem nog eens zien met alle basisspelers en dus een ingespeeld team. Maar dat mijn vertrouwen in Magallan minder wordt is zeker zo. Had er meer van verwacht.
Zo zie ik het ook. Nog niet helemaal afschrijven maar hij moet snel vooruitgang boeken. In de oefenwedstrijden tot nu toe maakte in ieder geval Schuurs een betere indruk op mij. En die komt imo al te kort. Ik denk dat we dan het beste Veltman als RCV kunnen laten spelen.
Als Alvarez komt zal hij sowieso ook de JC schaal, begijn seizoen en CL voorronde missen. Hoe dan ook een zeer riskante onderneming. Zowel sportief als financieel.

PostPosted: 01 Jul 2019 09:41 
Erelid

343 wrote:
Maar wat vind je dan zijn kwaliteit? En hoe ga je dat inpassen in het Ajax-verhaal? Voetballen kan hij niet, hoe wil je dan het spelletje spelen wat Ajax graag wil spelen vraag ik me af, met opbouw van achteruit.

PostPosted: 01 Jul 2019 09:59 

Droomaankoop: Zlatan
Leuk die kritiek op de scouting maar ik zal niet vergeten dat vanuit de supporters de naam Orejuela keihard als topper naar voren werd geschoven. Nu lees ik niemand die hardop meer durft te zeggen dat zij deze speler wilde hebben. Zo werkt dat blijkbaar.

PostPosted: 01 Jul 2019 10:30 

343 wrote:
Hopen tegen beter weten in. Door andere spelers om hem heen gaat Magallan ineens niet beter voetballen. Hij gaat ook niet sneller worden. Hij gaat ook niet ineens leren met ruimte in z'n rug te spelen.

De Boca-supporters hadden gewoon gelijk. Blijkt toch een behoorlijk betrouwbare factor te zijn om een indruk van een speler te krijgen. Bij Tagliafico was men lovend, bij Magallan waren ze blij dat ie weg was. Bij Martinez was men ook lovend, en je ziet aan alles dat die wel wat kan met een bal.

Schuurs was gewoon beter. Liet veel meer zien.

Snel verkopen en vergeten deze mismatch.

PostPosted: 01 Jul 2019 12:01 

Brasil wrote:
Leuk die kritiek op de scouting maar ik zal niet vergeten dat vanuit de supporters de naam Orejuela keihard als topper naar voren werd geschoven. Nu lees ik niemand die hardop meer durft te zeggen dat zij deze speler wilde hebben. Zo werkt dat blijkbaar.
Als ik mij goed herinner heeft niemand Orejuela een topper genoemd. Nu zien we hem niet meer maar ik vond hem bij ons een stuk beter dan Kristensen. Hij heeft bij mijn weten precies een keer langer dan een korte invalbeurt gespeeld in het eerste. Uit bij az en toen deed hij dat heel behoorlijk. Geen topper maar zoals ik zei beter dan onze Deense vriend.

PostPosted: 01 Jul 2019 15:54 
Erelid

Snake wrote:
343 wrote:
Hopen tegen beter weten in. Door andere spelers om hem heen gaat Magallan ineens niet beter voetballen. Hij gaat ook niet sneller worden. Hij gaat ook niet ineens leren met ruimte in z'n rug te spelen.

De Boca-supporters hadden gewoon gelijk. Blijkt toch een behoorlijk betrouwbare factor te zijn om een indruk van een speler te krijgen. Bij Tagliafico was men lovend, bij Magallan waren ze blij dat ie weg was. Bij Martinez was men ook lovend, en je ziet aan alles dat die wel wat kan met een bal.

Schuurs was gewoon beter. Liet veel meer zien.

Snel verkopen en vergeten deze mismatch.
Snel verkopen en leren van deze mismatch*

PostPosted: 06 Jul 2019 14:52 
Erelid

Ben de wedstrijd tegen Anderlecht aan het kijken, maar kan geen bal aannemen zonder dat die van zijn voet afspringt.

PostPosted: 06 Jul 2019 14:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Misschien ook een teken aan de wand dat Veltman RCV staat..? Die gaf aan opvolger van de Ligt te willen zijn, dus wellicht dat Ten Hag wil kijken hoe ver Dest op RB is en Veltman presteert op RCV? Zodat je Mazraoui en Dest als RBs hebt en Veltman als centrale optie weer beschouwt. Dat verhaal Magallan sowieso al klaar is.

Niet dat ik dit zou willen met Veltman. Maar puur gedachtenspinsel als je naar de opstelling kijkt nu..

PostPosted: 06 Jul 2019 15:03 

Speelt sober. Vrijwel alles breed en terug. Toch zie je dat hij telkens moeite heeft de bal in een keer goed aan te nemen.
Stond ook al na 5 minuten te hijgen.
Ben bang dat hij niet veel aan het spelen komt. Ik zou Veltman als back-up RCV houden. Schuurs verhuren. Moet wekelijks spelen bij een eredivisieclub.

PostPosted: 11 Jul 2019 12:27 
Erelid

Wat moeten we dan nog met deze gast? Als de Ligt straks weg is, dan is toch de volgende verdediging voldoende?

Tagliafico, Martinez, Blind, Pierie, Alvarez, Schuurs, Veltman, Mazraoui en Dest.

Dat zijn 9 spelers, waarbij er 2 spelers op het middenveld kunnen spelen en waarbij er ook 2 talenten zijn die het nog moeten laten zien. Deze verdeling lijkt mij ideaal. Het enige wat Magallan dan zou doen is spelers in de weg lopen. Daarnaast mag hij niet bij Jong Ajax spelen en zou hij dus ook geen enkele wedstrijdritme kunnen verkrijgen gedurende het seizoen..

PostPosted: 11 Jul 2019 14:54 

Wat moeten we dan nog met deze gast? Als de Ligt straks weg is, dan is toch de volgende verdediging voldoende?

Tagliafico, Martinez, Blind, Pierie, Alvarez, Schuurs, Veltman, Mazraoui en Dest.

Dat zijn 9 spelers, waarbij er 2 spelers op het middenveld kunnen spelen en waarbij er ook 2 talenten zijn die het nog moeten laten zien. Deze verdeling lijkt mij ideaal. Het enige wat Magallan dan zou doen is spelers in de weg lopen. Daarnaast mag hij niet bij Jong Ajax spelen en zou hij dus ook geen enkele wedstrijdritme kunnen verkrijgen gedurende het seizoen..
Kristensen ook nog.

Maar idd, volkomen nutteloos. Drukt alleen maar op je begroting. Ik zou hem met Kristensen echt actief proberen te slijten komende weken. Ajax moet met zoveel geld en mogelijkheden ook uitkijken dat het niet doorslaat.

PostPosted: 11 Jul 2019 21:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Misschien aan PSV aanbieden als wij Alvarez binnen hebben.. ;)

PostPosted: 12 Jul 2019 09:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Ik snap überhaupt niet of hij nou voor de korte termijn of voor de lange termijn gehaald is. Hij heeft nog niet heel veel kansen gekregen, en de minuten die hij maakte in de tweede seizoenshelft heeft hij niet bepaald een positieve indruk achter gelaten. Maar dé verdediger voor de toekomst lijkt hij ook niet, waarom is Ajax anders zo in de weer met Alvarez en hebben ze Pierie gehaaald?

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

Post new topic  Reply to topic  [ 912 posts ]  Previous   1 33 34 35 36 37  Next

All times are UTC+02:00