Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 912 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 37  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 09 Dec 2018 21:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De tweede finale is eindelijk bezig. Nog altijd 0-0. Magallan in de basis uiteraard.

PostPosted: 10 Dec 2018 11:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
En speelde weer een degelijke wedstrijd. Verdedigend heel solide en sterk.

Eens kijken of er nu snel een nieuw hoofdstuk kan worden toegevoegd nu die finale van de Copa gespeeld is. Toen de eerste keer het nieuws naar buiten kwam, dat Ajax interesse had in Magallan werd al direct gezegd, dat hij pas na de Copa beschikbaar zou zijn. Dit is nu het geval.

Als Ajax daadwerkelijk Magallan in de winterstop wil hebben lijkt me het raadzaam dat ze alles nu regelen zodat hij in winterstop ook echt kan aansluiten. Net zoals Tagliafico vorig jaar.

PostPosted: 11 Dec 2018 22:35 
Beheerder

Dat lijken ze te gaan doen:
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... joen-euro/

PostPosted: 12 Dec 2018 08:59 

343 wrote:
Ben benieuwd naar deze speler. Ik ken hem totaal niet. Sommigen zeggen dat hij een prima verdediger is, anderen dat hij weggegooid geld is.
Wie heeft gelijk?

PostPosted: 12 Dec 2018 10:23 

renemar wrote:
343 wrote:
Ben benieuwd naar deze speler. Ik ken hem totaal niet. Sommigen zeggen dat hij een prima verdediger is, anderen dat hij weggegooid geld is.
Wie heeft gelijk?
'Prima verdediger' is nog vrij interpretabel :P

Ik vind het ook een vrij lastige moet ik zeggen. Zeker omdat ik hem voetballend niet echt heb kunnen beoordelen. Als pure verdediger cq mandekker lijkt het me een aanwinst, het completer plaatje heb ik mijn twijfels over.

PostPosted: 12 Dec 2018 11:09 
Erelid

Snake wrote:

Ik vind het ook een vrij lastige moet ik zeggen. Zeker omdat ik hem voetballend niet echt heb kunnen beoordelen. Als pure verdediger cq mandekker lijkt het me een aanwinst, het completer plaatje heb ik mijn twijfels over.
Het is van zoveel factoren afhankelijk of hij uiteindelijk slaagt maar ik durf wel te stellen, dat hij verdedigend een toegevoegde waarde heeft. Ik heb meerdere wedstrijden van Boca gekeken en hij brengt - net zoals Tagliafico - andere kwaliteiten met zich mee wat wij in Europa en zeker bij Ajax minder kennen.

Het mooie is wel, dat vele Magallan al tot miskoop bestempelen puur op basis van meningen van supporters etc maar hij speelt wel alle belangrijke wedstrijden bij Boca. Die Mexicaan, die ze gehaald hadden als vervanger voor Boca was veel beter volgens vele maar staat er lang niet zoveel in als Magallan.

Ik zie het vrij simpel. Als je bv met Frenkie en Daley als blok op het middenveld speelt met hierachter Magallan, wat moet hij dan 'voetballend' toevoegen? Denken we, dat hij die bal niet bij de middenvelders kan krijgen?

Ook moeten we niet alles spiegelen aan De Ligt want dit is een uitzonderlijk talent. Die heeft alles. Ja, ik vind Magallan ook niet de beste voetballer maar dat hoeft ook niet, zeker als hij andere kwaliteiten heeft (sterke verdediger, die goed positie kiest met fysieke en mentale kracht) dus dat moet je er dan ook uithalen. We moeten niet van hem verwachten, dat hij het spel van achteruit gaat verdelen. Dat is zijn kracht niet.

PostPosted: 12 Dec 2018 11:53 

Snake wrote:

Het is van zoveel factoren afhankelijk of hij uiteindelijk slaagt maar ik durf wel te stellen, dat hij verdedigend een toegevoegde waarde heeft. Ik heb meerdere wedstrijden van Boca gekeken en hij brengt - net zoals Tagliafico - andere kwaliteiten met zich mee wat wij in Europa en zeker bij Ajax minder kennen.

Het mooie is wel, dat vele Magallan al tot miskoop bestempelen puur op basis van meningen van supporters etc maar hij speelt wel alle belangrijke wedstrijden bij Boca. Die Mexicaan, die ze gehaald hadden als vervanger voor Boca was veel beter volgens vele maar staat er lang niet zoveel in als Magallan.

Ik zie het vrij simpel. Als je bv met Frenkie en Daley als blok op het middenveld speelt met hierachter Magallan, wat moet hij dan 'voetballend' toevoegen? Denken we, dat hij die bal niet bij de middenvelders kan krijgen?

Ook moeten we niet alles spiegelen aan De Ligt want dit is een uitzonderlijk talent. Die heeft alles. Ja, ik vind Magallan ook niet de beste voetballer maar dat hoeft ook niet, zeker als hij andere kwaliteiten heeft (sterke verdediger, die goed positie kiest met fysieke en mentale kracht) dus dat moet je er dan ook uithalen. We moeten niet van hem verwachten, dat hij het spel van achteruit gaat verdelen. Dat is zijn kracht niet.
Als dit klopt zie ik hem graag komen. Opbouwen kunnen ander spelers. Als of Jaap Stam een wereldvoetballer was. Ook spelers als Boateng, Varane, Sulle, Sanchez, Jones, Koulibali (en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan) zijn goede verdedigers maar opbouwend niet geweldig. Een bal inleveren bij andere spelers kan iedereen op dit niveau. En ik denk dat een speler die de finale van de Zuid Amerikaanse equivalent van de CL speelt genoeg voetballend vermogen heeft. Als die helmaal niks kan speelt hij dan niet lijkt me.

PostPosted: 12 Dec 2018 13:32 
Erelid

Je ziet het te simpel. Als je een spits hebt die veel doelpunten maakt, wat moet je dan met een scorende middenvelder? Maar nog steeds vind ik dat men het 'voetballend vermogen' verkeerd interpreteert. Het gaat er niet om of hij een spelmaker van achteruit wordt. Het gaat erom hoe hij presteert onder druk. Maakt hij dan de juiste beslissingen? Heeft hij de handelingssnelheid en rust om mee te kunnen wanneer Bayern München druk op je verdediging gaat zetten? Dat hij de bal kan inleveren bij Schöne op het middenveld, daar maak ik me echt niet druk over. Maar wat doet hij als het hem wat moeilijker wordt gemaakt?

PostPosted: 12 Dec 2018 14:04 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Maar nog steeds vind ik dat men het 'voetballend vermogen' verkeerd interpreteert. Het gaat er niet om of hij een spelmaker van achteruit wordt. Het gaat erom hoe hij presteert onder druk. Maakt hij dan de juiste beslissingen? Heeft hij de handelingssnelheid en rust om mee te kunnen wanneer Bayern München druk op je verdediging gaat zetten? Dat hij de bal kan inleveren bij Schöne op het middenveld, daar maak ik me echt niet druk over. Maar wat doet hij als het hem wat moeilijker wordt gemaakt?
In mijn optiek heeft hij zeker de rust in zich om geen onnodig balverlies te lijden. Ik snap je punt maar van de andere kant is het ook moeilijk om hier een oordeel over te vellen omdat in Argentinie anders gespeeld wordt. Daar wordt weinig druk naar voren gezet dus dit zal ook een beetje nieuw zijn. Daarnaast speel je bij Ajax en ben je ook vaak de bovenliggende partij. Nogmaals wat ik van hem gezien heb, zie ik een betrouwbare rustige speler die bovendien positioneel ook goed is. Dit laatste vind ik ook belangrijk want hierdoor kun je ook een en ander ontlopen.

Ik heb hem in ieder geval weinig ballen de tweede ring in zien knallen. Echt geweldig onder druk staat hij niet veel en dan probeert hij toch de voetballende oplossing te zoeken. Lukt niet altijd maar de intentie is er.

PostPosted: 13 Dec 2018 10:37 
Beheerder

Zou Magallan, mits aangetrokken in de winter, ook mogen aantreden in de CL?

PostPosted: 13 Dec 2018 13:50 

343 wrote:
Volgens mij wel.

PostPosted: 13 Dec 2018 15:36 

343 wrote:
Ja, dat mag. Neres speelde bijv. ook onder Bosz in de Europa League.

Het mag zelfs als je voor de winter voor een andere club in de CL hebt gespeeld.

PostPosted: 14 Dec 2018 17:19 
Beheerder

Prima, want Wober is geschorst. Wel handig om dan een centrumverdediger achter de hand te hebben.
AJAX en Boca rond over transferprijs:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... ande-.html

PostPosted: 15 Dec 2018 01:40 
Erelid

343 wrote:
Prima, want Wober is geschorst. Wel handig om dan een centrumverdediger achter de hand te hebben.
Wat ook handig is dat hij lekker een half jaartje kan wennen aan Ajax en bij eventuele blessures al beschikbaar is. Tagliafico werd vorig jaar duidelijk gehaald als basisspeler en Magallan wordt net zoals Neres gehaald om een half jaartje te wennen.

Maar goed, wie weet overtuigd hij wel vanaf minuut 1 en speelt Schone uit de basis (Blind naar het middenveld).

Ik denk, dat je wederom een goede zet doet want hij is met 24 jaar ervaren en een zeer goede verdediger.

PostPosted: 15 Dec 2018 10:33 

343 wrote:
Wat ook handig is dat hij lekker een half jaartje kan wennen aan Ajax en bij eventuele blessures al beschikbaar is. Tagliafico werd vorig jaar duidelijk gehaald als basisspeler en Magallan wordt net zoals Neres gehaald om een half jaartje te wennen.

Maar goed, wie weet overtuigd hij wel vanaf minuut 1 en speelt Schone uit de basis (Blind naar het middenveld).

Ik denk, dat je wederom een goede zet doet want hij is met 24 jaar ervaren en een zeer goede verdediger.
Ken je hem? Zeer goede verdediger klinkt als muziek in mijn oren.

PostPosted: 15 Dec 2018 14:04 
Erelid

renemar wrote:
Ken je hem? Zeer goede verdediger klinkt als muziek in mijn oren.
Lees dit topic even door, Renemar.

Toen Ajax in de zomer serieus interesse toonde, heb ik wat wedstrijden gezien via de tv. Ook de wedstrijden om de coppa op Fox heb ik allemaal gezien en heb ik extra op hem gelet.

Ik vind hem verdedigend gewoon heel goed en sterk. Daarnaast is hij kopsterk en dat mis je wel een beetje achterin. Of hij slaagt, weet je nooit ook omdat er in het Argentijns voetbal bijna nooit druk op verdedigers wordt gelegd dus hoe hij hier mee omgaat, is afwachten. Maar ik zie hem ook zelden in paniek raken dus ik denk, dat dit wel goed komt.

Hij is ook een vrij rustig persoon, die ook een goede studie heeft gevolgd. Hij laat zich niet zo snel gek maken. Dit geldt overigens ook na het afketsen van de transfer naar Ajax. Hij ging stug door en zijn vervanger heeft minder gespeeld. In alle belangrijke wedstrijden stond hij erin. Zegt ook wel iets.

PostPosted: 16 Dec 2018 01:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
https://twitter.com/vincentguzman_/stat ... 68832?s=21

PostPosted: 16 Dec 2018 11:47 
Erelid

rebuah wrote:
Goede analyse. Bevestigt ook een beetje mijn gedachte over hem.

PostPosted: 18 Dec 2018 10:40 
Beheerder

https://sportnieuws.nl/voetbal/transfer ... bij-video/

PostPosted: 20 Dec 2018 12:34 
Erelid

Ik vraag me af met wie Magallan volgend jaar centraal komt te staan. Ik denk dat we 2 opties hebben. Of met Wober of met Blind. Met Blind krijg ik steeds meer de indruk dat ze hem vooruit willen schuiven volgend jaar.

Wat me zorgen baart is dat Magallan aan geen van de twee complementair is. Magallan wordt geroemd om zijn verdedigend vermogen en zijn druk naar voren en het voor de man komen. Dat zijn kwaliteiten die een Ajax-verdediger moet hebben. Zijn zwakheden zijn vooral zijn draaicirkel en zijn acceleratie.

Stel: Hij komt met Blind centraal te staan, dan gaat dat voor veel problemen op de counter opleveren. Wij spelen ver naar voren, waardoor we in principe wel een snelle verdediger erbij moeten hebben. De Ligt is op de eerste meters niet de snelste, maar eenmaal op gang heeft hij wel veel snelheid hoor, dat moeten we niet vergeten.

Stel: Hij komt met Wober centraal te staan, dan vraag ik me af hoe dat voetballend van achteruit gaat gebeuren. Ik vind Wober voetballend van achteruit erg onwennig als hij onder druk komt te staan. Of Magallan die voetballende oplossing van achteruit gaat vinden is me eerlijk gezegd ook een vraagteken. Ik vind het gevaarlijk.

Als we dus kijken naar de opties die we op dit moment hebben om een complementair duo te vormen voor volgend seizoen, dan vind ik dit een aankoop waar ik nog niet helemaal van overtuigd ben. Stel we zouden met Wober centraal gaan spelen, dan was ik liever voor de aankoop van de Mexicaan Alvarez gegaan, aangezien die voetballend van achteruit erg goed is.

PostPosted: 20 Dec 2018 14:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Als de Ligt weggaat hou je Blind, Magallan, Wober en Schuurs over. Schuurs lijkt nog niet zo ver, en Blind zou dan een linie naar voren gaan. Dan hou je alleen Magallan en Wober over bij een vertrek van de Ligt. Ik gok dus dat er dan nog wel iemand bijkomt als de Ligt weggaat.

PostPosted: 20 Dec 2018 15:50 

Een centrum Wober met Magallan is wel echt de horror. Twee van die houten klazen naast elkaar.

PostPosted: 20 Dec 2018 15:59 
Erelid

Wat me zorgen baart is dat Magallan aan geen van de twee complementair is. Magallan wordt geroemd om zijn verdedigend vermogen en zijn druk naar voren en het voor de man komen. Dat zijn kwaliteiten die een Ajax-verdediger moet hebben. Zijn zwakheden zijn vooral zijn draaicirkel en zijn acceleratie.
Ook een sterk punt van hem is zijn lange bal en hij kiest altijd bijzonder positie. Dan hoef je minder snel te zijn.
Stel: Hij komt met Blind centraal te staan, dan gaat dat voor veel problemen op de counter opleveren. Wij spelen ver naar voren, waardoor we in principe wel een snelle verdediger erbij moeten hebben. De Ligt is op de eerste meters niet de snelste, maar eenmaal op gang heeft hij wel veel snelheid hoor, dat moeten we niet vergeten.
Misschien heb je gelijk maar dit is ook inherent aan het spel van Ajax. De Boer en Blind sr waren ook niet de snelste maar waren slim in positie kiezen. Dit heeft Daley Blind ook.
Stel: Hij komt met Wober centraal te staan, dan vraag ik me af hoe dat voetballend van achteruit gaat gebeuren. Ik vind Wober voetballend van achteruit erg onwennig als hij onder druk komt te staan. Of Magallan die voetballende oplossing van achteruit gaat vinden is me eerlijk gezegd ook een vraagteken. Ik vind het gevaarlijk.
Ik vind Wober voetballend helemaal niet zo slecht. Heeft ook met vertrouwen te maken. In die wedstrijden in CL vond ik hem voetballend helemaal niet onder doen.
Daarnaast vind ik ook, dat je bijna alle vergelijkingen de prullebak in kunt mieteren want met een De Jong op het middenveld is het veel makkelijker voetballen. Je moet sowieso al anders gaan spelen volgend jaar. En dan valt De Ligt ook nog weg.
Als we dus kijken naar de opties die we op dit moment hebben om een complementair duo te vormen voor volgend seizoen, dan vind ik dit een aankoop waar ik nog niet helemaal van overtuigd ben. Stel we zouden met Wober centraal gaan spelen, dan was ik liever voor de aankoop van de Mexicaan Alvarez gegaan, aangezien die voetballend van achteruit erg goed is.
Ik zie de aankoop van Magallan eerder als vervanging van Viergever, blessure Veltman en de tegenvallende Schuurs. Ook het overwinteren van de CL maakt het makkelijker hem nu al te halen. Ik denk dat er ook nog een vervanger komt voor De Ligt naast Magallan.

Dus:
Magallan, Wober, Blind, vervanger De Ligt en Schuurs.

PostPosted: 20 Dec 2018 16:09 
Erelid

Ik zie Blind niet zo gauw uit de verdediging verdwijnen. Hij doet het daar gewoon erg goed en Ten Hag lijkt hem daar ook liever te zien. Wat me eerder zorgen baard is dat Blind laatst aangaf niet persé bij Ajax te willen blijven als er een mooi aanbod komt. Zoveel tijd voor zo'n stap heeft hij niet meer. Benieuwd of daar afspraken over gemaakt zijn.

Post subject: Lisandro Magallán
PostPosted: 24 Dec 2018 00:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
rebuah wrote:
Nog een comeback na de reactie van Toby ;) ?

https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenla ... -good-guy/
Toby, Je hoeft niet het woord te voeren namens mij. Zelfs DeRuit niet. :mrgreen:

Zoals ik aan 343 al heb laten weten (Per PM, omdat hij met mij mee vindt dat het forum erg onleesbaar wordt als ik meer dan eenmalig per dag frequent op discussie antwoord),

Ik vind een Ajaxlife Supporterskrant niet 1 op 1 staan aan de werkelijkheid. Het is een fanzine, iets dat bedoeld is om een expres hoopvol signaal over de situaties van Ajax te laten doorschemeren.

Geloof wel best dat Tagliafico niet de as deal heeft afgekraakt als ernaar gevraagd is. Ook nog dat hij het een prettig sociaal vooruitzicht vindt. En dat hij over de kwaliteiten constructief iets aanhaalt. Maar dat zegt allemaal niet dat hij het heeft aangemoedigd naar de leiding. Verplaatsend in Tagliafico, is het een perspraatje waarbij hij niet onder ede staat, terwijl tt het interview de deal alweer nabij afronding is, waaruit hij kan opmaken dat de clubleiding echt wil dat Magallan komt. Oftewel zou elk ander antwoord een tegengeluid zijn tegen wat de clubleiding doet, of zoals hij liever verkoos, een meegaand geluid.

Dat zijn niet de betrouwbaarste en juiste omstandigheden om de integere beantwoording op de vraag te krijgen.

Dus wat hij ook maar constructief hoogstwaarschijnlijk heeft willen laten optekenen, als je het echt wilt bewerkstelligen omdat je heel enthousiast bent over zijn geweldige spel, dan zeg je het bij ingangen waar Magallan zelf niet in het pulletje valt. Bijvoorbeeld de nationale ploeg. Zeker als je aanvoerder bent.

Ik verwacht zeker niet dat Tagliafico voorvechter is van het middel van inkoop van Magallan, ''vermeend kwaliteitsmateriaal", prijskaart 9,2 miljoen euro bij titel. Hij zal hem met open armen ontvangen en verwelkomen, niet omdat hij het heeft geregeld maar omdat Tagliafico een goede kerel is die iedereen een eerlijk collegiaal kansrijk begin gunt. En zeker een Argentijn, die dezelfde bourgondische omgang voorstaat.

Overigens gaat er van respectievelijk 9,2 miljoen euro, 25% naar Essel Sports, Henk Timmer, die ook Tagliafico inbracht, dus een loyale wederdienst kan het ook zijn om kritiek niet op het puntje van je tong te laten liggen.

Zoveel motieven, zoveel alibi. Cut the crap 343, een blogjournalist zou daarop niet blind mogen varen.
renemar wrote:
Vooropgesteld, ik ken geen enkele speler die jij opnoemt, dus ook hun kwaliteit niet.
Maar geef je hier niet gewoon je persoonlijke mening? Net zoals anderen een hun mening hebben over een speler als bijv. Magallan.
En wat heeft zijn evt. komst te maken met een evt. leegloop? Denk je nou echt dat er spelers zijn die weg willen omdat Magallan en niet een andere speler komt? Dat is wel heel raar. Dan zou je dus de aanwezige spelers het aankoopbeleid moeten laten doen.
En dan nog, alsof dat jongens als De Ligt en Frenkie ervan weerhoudt naar een Europese topclub te verkassen. In de trant van, ik wil niet weg omdat AJAX imo de juiste spelers heeft gekocht. Ondanks ik in het buitenland een veelvoud kan gaan verdienen.
Slaat nergens op.
Het is een persoonlijke stem, maar ook een vrij gangbaar argument binnen spelersgroep pver de spelersraad. Tadic liet zich overtuigen door de clubleiding, omdat er zoveel open uitwisseling van spelerszaken met hem als bewierookte veteraan ging zijn. De Ligt heeft het altijd over dat zijn toekomst ligt bij het team met het mooiste perspectief voor hem. Spelers zijn in hun besloten huisomgeving vrijpostig kritisch in hun gedachten over kwaliteit van medespelers en zichzelf. Ze hebben het meeste aan ploegmakkers die elkaar beter maken, dus niet het gemiddelde drukken, en vinden zichzelf minstens ook een ervaringsdeskundige. Grootste frustratie die ze in interviews ook bekennen, is als ze alleen maar ideeën van de leiding en de chef moeten uitvoeren, zonder dat het vooral overeenkomt met eigen overtuigingen. Ricardo Semler heeft er een hele filosofie over gemaakt hoe je een geweldig bedrijfsteam hebt, semcostyle.org.

"Ajax is niet de club met de grootste geldkas. Wie niet sterk is, moet slim zijn, als je de sterke wilt verslaan.

Een superinkoop is niet Magallan (een 25-jarige niet-international waar Bocajuniors fans niet eens uitgelaten over zijn en waarbij de beelden uitwijzen niet dat hij het verschil maakt bij een teamverdediging van lekke mandjes ). Ik denk eveneens zelfs dat het niet een goedkoop is, het zegt mij alles dat er geen tweede Europese club is die er flink tijd en moeite in heeft gestoken.

Een superinkoop is misschien ook niet Lainez (i.v.m. hyperinflatie op Mexicaans potentieel), maar bij Lainez weet ik wel dat ik het risico er ook voor over zou hebben omdat dit wel gangbare speculatie is bij zulke categorie spelers, de uitzondering daarop met zoveel capaciteiten is haast onvindbaar. Dus een goedkoop is het tenminste wel.
https://www.youtube.com/watch?v=XGIkdeyPN4g (Lainez, 10, MEX)
https://www.youtube.com/watch?v=djqlq52tYzU (Mohanad, centrumaanvaller, IRQ)
https://www.youtube.com/watch?v=3atcnUd-RjA (Méndez, verdediger, URU)
Een superinkoop is denk ik die uit trefferskanon uit Bagdad, nagenoeg met verlopen contract, gaat de Azië Cup straks in en dan gaat iedereen achter zijn staart aan. Een andere superaankoop is denk ik de Uruguayaan. Ook Lassina Traoré gaat denk ik het goed aanpakken bij Ajax en is spotgoedkoop binnengehaald, hopelijk wordt hij nog super. Dan zou ik Lainez halen, dat is vier. Dan zou ik nog twee verdedigers en 1 middenvelder halen. Fijn als er weer Nederlandse koppies bij zitten, mits opzienbarende capaciteiten aangetoond zijn. En anders nog een ander Europese surplus. 

Daarom zeg ik:

Lassina Traore is binnen. Regel Mohanad Ali, Bruno Méndez. Rond de komst van Diego Lainez af. Haal Sepp van den Berg, haal Rick van Drongelen en dan houdt het op met nodige gerichte versterkingen die je van Nederlandse nationaliteit nu kunt halen. Dan zou ik ook Sander Berge halen, niet superkoop maar goedkoop, want een hele geweldige middenvelder die weer extra ver bereik aan Ajax kan toevoegen. Alles is te regelen als je goed gebruik maakt van de spelers die Ajax heeft maar net niet bij uitstek kan gebruiken voor de verdere toekomst (zoals Magallan oa). Een Magallan kan je bijvoorbeeld in een ruil betrekken, nu je niet meer van de aankomende transfer afkomt.

Heb je de zeven echte verbeteringen binnen, dan ga je tot het eind volst meetellen in de Champions League. Hou je je beste spelers langer betrokken in deze spelersgroep. Gaan de structurele inkomsten stijgen, want je levert volslagen briljant groeiend voetbal. 
Zo zou Ajax het moeten schaften, nietwaar?

Het is een kwestie dat je Neres op 9 zet en Lainez op 10 (wat mistte ik dat gistermiddag), want dat geeft Tadic en Ziyech nog meer verlengstuk om zelf vanuit tussen de linies te spelen en de anderen te lanceren naar de hoeken. 

Het is een kwestie dat achter die Big4, je een raspaard zoals Frenkie de Jong hebt maar ook een ijzervreter zoals Donny van der Beek (al moet je ook een alternatief voor Donny hebben, indien er meer hoge druk bij ons balverlies op de as door de tegenstander wordt gezet)..

Met listige lichtvoetige vleugelverdedigers zoals Mazraoui en Tagliafico, die eigenlijk vaak nog dieper lopen dan je nummer 10 maar de onvermurwbare discipline hebben om toch altijd weer het water te dragen in de hoek achterin, kan je de big 4 al helemaal levensgevaarlijk maken. Ik zou overigens Gravenberch linksachterin als stand-in van Tagliafico hanteren, ook zijn linkervoet laten verbeteren, want hij is vind ik een groter talent dan die Ihattaren en een waardig opvolger in de voetbalnatuur van Nouri.

Naast Matthijs de Ligt ben ik meer voorstander van Maximilian Woebr dan van Daley Blind of Joel Veltman. En als je over Rick van Drongelen gaat beschikken, heb je eigenlijk het ideale laatst ontbrekende puzzelstukje, want met dat extra wereldformaat talent ga je een waterdichte Zone 2 (incluis Halfspaces) hebben. Onana is ook prettig op doel, misschien niet potentiele top 5 van Europa maar wie weet ook wel.

In aangeraden geval heb je nog vijf nieuwelingen beschikbaar voor de bank, en je houdt diverse sterke voetballers al over van in huidige spelersgroep, dus dan heb je een wereldteam. 
Laat je dat zien, heb je gigantische prestige binnen, en kan ik ze informeren hoe het op spelersgroep doorselecteren nog grotere vaart heeft en de financiele tak van de voetbalwereld meer blaadjes aan Ajax kan moeten toegeven.  

Last edited by OptimelNapoleon on 24 Dec 2018 13:52, edited 1 time in total.

Post new topic  Reply to topic  [ 912 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 37  Next

All times are UTC+02:00