Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 801 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32 33  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 30 Dec 2018 18:14 

Zouden jullie nu Magallan halen en volgend jaar Alderweireld? Ik vind dat Ajax ervoor moet waken dat het niet doorslaat in het halen van spelers tussen de 25-30.

PostPosted: 30 Dec 2018 19:03 

Snake wrote:
Zouden jullie nu Magallan halen en volgend jaar Alderweireld? Ik vind dat Ajax ervoor moet waken dat het niet doorslaat in het halen van spelers tussen de 25-30.
Eerlijk gezegd zou ik niet Magallan nu halen en Alderweireld volgend jaar. Ik denk dat je beter een van beiden moet halen met een groot talent daarachter.
Wellicht Schuurs, al vind ik hem persoonlijk (nog) niet goed genoeg. Is imo te traag en niet balvast genoeg.

PostPosted: 30 Dec 2018 19:49 

renemar wrote:
Snake wrote:
Eerlijk gezegd zou ik niet Magallan nu halen en Alderweireld volgend jaar. Ik denk dat je beter een van beiden moet halen met een groot talent daarachter.
Wellicht Schuurs, al vind ik hem persoonlijk (nog) niet goed genoeg. Is imo te traag en niet balvast genoeg.
Zou ik dus ook niet doen, maar het zou me niet verbazen als dat gaat gebeuren. Dat Magallan gaat komen lijkt me vrij zeker, en ik hoor nu voor de zoveelste keer dat Overmars nauw contact heeft met Alderweireld (en Vertonghen). Ik zou er ook een kiezen, met idd een groot talent erbij.

PostPosted: 30 Dec 2018 22:18 

Atleti gaat zich mengen, volgens deze site: https://www.elgoldigital.com/magallan-f ... -rc-celta/

PostPosted: 31 Dec 2018 00:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Snake wrote:
Atleti gaat zich mengen, volgens deze site: https://www.elgoldigital.com/magallan-f ... -rc-celta/
Hier de verdere bevestiging van dit gerucht...
http://www.soccernews.nl/news/530331/no ... oap-dreigt

PostPosted: 31 Dec 2018 00:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
rebuah wrote:
Beste indien waar, dan kan Ajax hand op de knip houden en de slimmere knopen doorhakken. Iedereen tevredener, godzijdank.

Ik hoop op Bruno Méndez Cittadini uit Montevideo. Rest van het geld kan naar Mimi (Mohanad Ali Kadhim) uit Bagdad en naar Diego (Lainez Leyva) uit Mexico-Stad, dan heeft Ajax weer aanvallende troefkaarten. Dat soort supertieners vormen een bindmiddel naar de al reeds aanwezige diamantkompanen. Financieel en marketingstrategisch en voetballend het beste.

Onderwerp: Leegloop of oplossing
renemar wrote:
@OptimelNapoleon: heb je dat filmpje gezien waarin AJAX probeerde de jonge spelers langer te laten blijven (en dat lukte)? Dat is alles wat je kunt doen. Appelleren op onderliggende gevoelens.
Maar ik blijf erbij, uiteindelijk zal de wens om te vertrekken groter zijn. Tenminste als een absolute topclub zich meldt. Met een bijbehorend salaris dat hoe dan ook niet door AJAX is te evenaren.
De Ligt verklaard nu al dat hij na 60 minuten in de Nederlandse competitie moe is omdat hij de adrenaline dan mist. Ze zien het verschil met het Europees voetbal.
Het gaat hier allemaal te makkelijk en daardoor voelen ze dat ze niet meer groeien. Ze smeden het ijzer als het heet is.
Je zou wel kunnen inspelen op een terugkomst als ze nog niet versleten zijn. Zoals bij Blind nu en wellicht Vertonghen en Alderweireld komend seizoen of anders het seizoen daarna.
Als ze rond de 30 zijn en nog vol op het hoogste niveau kunnen presteren. Dat zij dan de talenten van dan (Gravenberch, Unuvar, Taylor, Brobbey etc.) bij de hand kunnen nemen.
Bij Ajax en nationale team krijg je ook moeilijke voetbalhordes, genoeg ruimte voor groei en een later vertrek. Dit team wordt begeleid op doorbraken als de aanstormende voetbalsterkhouders.
Maar ik gaf in dat lange verhaal aan dat naar gevoelens appelleren, niet het noodverband is, je moet je in hun financiële opportunitycosts verplaatsen, en korstjes maken op die wondjes, zodat eronder weer gezonde huid bijgroeit.

Dus als ik 6-8 miljoen € (per halfjaar blijven, 5% van verkooppercentage) per jaar voor loyaliteit naast een hoog grondniveau basissalaris jou aanbied virtueel , dan ga jij niet liever 6 miljoen € in het buitenland verdienen (terwijl je in virtueel >2 miljoen meer overhoudt bij Ajax), toch? Of verwacht je dat De Ligt / De Jong / Ziyech transfersom zo volatiel is dat het instort over 2 a 3 jaar? Een goede onderhandelaar krijgt hun wettelijk haalbare uiterste contractverlengingen tm 2024 rond.

PostPosted: 31 Dec 2018 09:07 

Onderwerp: Leegloop of oplossing
renemar wrote:
@OptimelNapoleon: heb je dat filmpje gezien waarin AJAX probeerde de jonge spelers langer te laten blijven (en dat lukte)? Dat is alles wat je kunt doen. Appelleren op onderliggende gevoelens.
Maar ik blijf erbij, uiteindelijk zal de wens om te vertrekken groter zijn. Tenminste als een absolute topclub zich meldt. Met een bijbehorend salaris dat hoe dan ook niet door AJAX is te evenaren.
De Ligt verklaard nu al dat hij na 60 minuten in de Nederlandse competitie moe is omdat hij de adrenaline dan mist. Ze zien het verschil met het Europees voetbal.
Het gaat hier allemaal te makkelijk en daardoor voelen ze dat ze niet meer groeien. Ze smeden het ijzer als het heet is.
Je zou wel kunnen inspelen op een terugkomst als ze nog niet versleten zijn. Zoals bij Blind nu en wellicht Vertonghen en Alderweireld komend seizoen of anders het seizoen daarna.
Als ze rond de 30 zijn en nog vol op het hoogste niveau kunnen presteren. Dat zij dan de talenten van dan (Gravenberch, Unuvar, Taylor, Brobbey etc.) bij de hand kunnen nemen.
Bij Ajax en nationale team krijg je ook moeilijke voetbalhordes, genoeg ruimte voor groei en een later vertrek. Dit team wordt begeleid op doorbraken als de aanstormende voetbalsterkhouders.
Maar ik gaf in dat lange verhaal aan dat naar gevoelens appelleren, niet het noodverband is, je moet je in hun financiële opportunitycosts verplaatsen, en korstjes maken op die wondjes, zodat eronder weer gezonde huid bijgroeit.

Dus als ik 6-8 miljoen € (per halfjaar blijven, 5% van verkooppercentage) per jaar voor loyaliteit naast een hoog grondniveau basissalaris jou aanbied virtueel , dan ga jij niet liever 6 miljoen € in het buitenland verdienen (terwijl je in virtueel >2 miljoen meer overhoudt bij Ajax), toch? Of verwacht je dat De Ligt / De Jong / Ziyech transfersom zo volatiel is dat het instort over 2 a 3 jaar? Een goede onderhandelaar krijgt hun wettelijk haalbare uiterste contractverlengingen tm 2024 rond.
Volgens mij focus je je teveel op de portemonnee van de spelers. Daar gaat het hier volgens mij niet om. In Spanje en Engeland moet je het veel meer elke wedstrijd laten zien, terwijl in Nederland de helft van de wedstrijden op halve kracht kan. De onderste ploegen in Engeland en Spanje hebben spelers rondlopen, waar ze bij Utrecht van gaan watertanden! Naar het elke week moeten presteren, is wat de topspelers willen bereiken. Alleen als, naar mate het seizoen vordert, er een gevoel ontstaat dat (als de groep bij elkaar blijft) je volgend jaar de CL kan winnen kan er misschien een afspraak ontstaan binnen de spelersgroep. Zoals dat ook ooit met de groep van '95 is gebeurd.

PostPosted: 31 Dec 2018 09:38 

Men kan zeggen wat men wil maar ik ben er zeker van dat spelers als Frenkie en De Ligt hun koffers meteen inpakken als ze een aanbieding krijgen van een topclub uit een grote competitie en die club akkoord is met AJAX. Zonder het salarisstrookje uberhaupt te hebben gezien.

PostPosted: 31 Dec 2018 10:07 

rebuah wrote:
Snake wrote:
Hier de verdere bevestiging van dit gerucht...
http://www.soccernews.nl/news/530331/no ... oap-dreigt
Zou mooi zijn! Kunnen wij een echte versterking aantrekken.

PostPosted: 01 Jan 2019 14:00 

PM: Koffers inpakken elke week presteren
murdoch01 wrote:

Volgens mij focus je je teveel op de portemonnee van de spelers. Daar gaat het hier volgens mij niet om. In Spanje en Engeland moet je het veel meer elke wedstrijd laten zien, terwijl in Nederland de helft van de wedstrijden op halve kracht kan. De onderste ploegen in Engeland en Spanje hebben spelers rondlopen, waar ze bij Utrecht van gaan watertanden! Naar het elke week moeten presteren, is wat de topspelers willen bereiken. Alleen als, naar mate het seizoen vordert, er een gevoel ontstaat dat (als de groep bij elkaar blijft) je volgend jaar de CL kan winnen kan er misschien een afspraak ontstaan binnen de spelersgroep. Zoals dat ook ooit met de groep van '95 is gebeurd.
renemar wrote:
Men kan zeggen wat men wil maar ik ben er zeker van dat spelers als Frenkie en De Ligt hun koffers meteen inpakken als ze een aanbieding krijgen van een topclub uit een grote competitie en die club akkoord is met AJAX. Zonder het salarisstrookje uberhaupt te hebben gezien.
Boter bij de vis, schrijf al sinds de start, tweeledige noden: voetbalaanzien én papierenwaarde. Ontembaar gevoel, murdoch01, zakelijk onderbouwd.

Het is over een paar seizoenen nog niet te laat om te tekenen bij het best haalbare.

Origineel neerzetten van persoonlijke sportreputatie, het met kompanen opschudden en verleggen van opleidingsgrenzen, is 1 kwestie van hoogst wijs riskeren.

Ze kunnen aansluiten in de geanonimiseerde lange rij topspelers bij topteams, of in de filosofie "ik heb een zak geld nog nooit een doelpunt zien maken".

Een goudmijn ontwaart goud op eigen grondterrein.
Met dit PM'etje geef ik aan dat ik geloof dat Ajax huidige topspelers kan behouden. Betekenisvol internationaal voetbal, dat gevoel levert Ajax. Is genoeg prikkelend deze jaartjes. Dat is de aantrekkingskracht momenteel. Met de goede doorontwikkeling, staan de sterkhouders niet stil. Eredivisie is een vertrekkerssmoes, maar je kunt het als partje van de trainingsweek zien, de wezenlijke piekmik krachtmetingen heb je in de fases van het internationale toernooi en de vaak dagelijkse uitdaging ligt binnen de groepstrainingen. Daarom is elke aankoop niet zomaar een aankoop, het moet marchanderend aangewonnen zijn voor sterkste teamevolutie. "Beste originaliteit", alles moet eigen sterkhouders aanspreken. De tijd verandert niet, scherpte.

Diego Lainez o Leyva, Vederlichte Hergeboren Vlo

Potentie geschat in april 2018: 4/5 (Wereldklasse)
Scoutingsrapport (VoetbaI International, april 2018)

Noot: Diego Lainez o Leyva heeft inmiddels twee A-interlands voor Mexico gespeeld en is in december met Club América Mexicaans landskampioen geworden. Hij speelt bij zijn club meestal als linksbuiten. Maar hij is met zijn kwaliteiten ook te gebruiken als rechtsbuiten, en aanvallende middenvelder is zijn beste positie. Ajax neemt hem bijna over, en mag parallellen zien tussen zijn kwaliteiten en die van sprankelende entertainer Jesper Olsen. Overigens, volgens Miguel Herrera doen zijn familieleden ook overdreven duit in het zakje qua lovende kritieken.

ACHTERGROND
De beste speler van Mexico tijdens het WK Onder-17 in oktober 2017. Diego Lainez o Leyva is hot in Mexico sinds hij een jaar geleden als zestienjarige vanuit het niets werd gelanceerd. De aanvaller is een verschijning die de tegenstander pijn doet met de bal aan de voet. De linksvoetige dribbelaar werd als twaalfjarige opgenomen in de jeugdopleiding van Club América en maakte vanuit de Onder-17 van de club in één keer de stap naar de profs. De opwinding over het talent is begrijpelijk, maar vergelijkingen met de beste voetballer ter wereld zijn gevaarlijk. Lainez o Leyva is in potentie één van de nieuwe topspelers uit Mexico. Door bepaalde Mexicanen wordt hij regelmatig in één adem genoemd met Lionel Messi vanwege zijn bewegingsritme. Hij heeft kwaliteiten die trainers graag zien in de beslissende zone van het veld. Hij zal zich dus moeten focussen op zijn rendement: doelpunten en assists en geen acties om de acties. De reden dat ie alleen naar Ajax lijkt te willen heeft ermee te maken dat Ajax hem al 1,5 jaar volgt, en zolang sindsdien contact gehouden. Lainez o Laya heeft in een voorgaand stadium een 5-jarig contract met mega salaris van club-America naast zich neergelegd, dit omdat die alleen naar Ajax lijkt te willen. Wachten is op dat zijn club hem de transfer gunt, na het kampioenschap en een mooie opbrengst.

DEBUUT
De op twee na jongste debutant ooit van Club América, de op zeven na jongste debutant in de Mexicaanse competitie en de tweede in deze eeuw geboren voetballer met speelminuten op het hoogste niveau. Diego Lainez o Leyva trainde al enkele weken met het eerste elftal toen trainer Ricardo La Volpe hem in het bekerduel met Santos Laguna als zestienjarige voor de leeuwen gooide. Opvallend was het zelfvertrouwen waarmee hij de bal opeiste en acties aanging. Drie dagen later kreeg hij in de competitiewedstrijd tegen León opnieuw een kans. Dit keer bracht La Volpe, één van de trainersvoorbeelden van Pep Guardiola, hem na rust in.

KWALITEITEN
Diego Lainez o Leyva zorgt als dribbelaar voor grote opwinding in Mexico. Dribbelsterk, snel in de kleine ruimte en veel balgevoel. Lainez o Leyva is een ouderwetse solist die tegenstanders opzoekt, makkelijk passeert en vaak van richting verandert. Lainez o Leyva is vederlicht, maar moeilijk van de bal te krijgen, omdat hij met kleine tikjes steeds van richting weet te veranderen.

Diego Lainez o Leyva (Club América)
Nationaliteit: Mexicaanse
Positie: (Schaduw/Vleugel)aanvaller
Lengte: 1.67 meter
Geboortedatum: 9 juni 2000
Debuut eerste elftal: 1 maart 2017 (op 16-jarige leeftijd)

Last edited by OptimelNapoleon on 02 Jan 2019 02:15, edited 25 times in total.

PostPosted: 01 Jan 2019 14:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vind Alderweireld op dit moment niet echt een versterking. Ik weet het niet maar hij maakt op mij geen overtuigende indruk, dat ik hem nu echt terug zou willen. Vertonghen is een ander verhaal.

Als je Magallan haalt, heb je Alderweireld niet nodig.

PostPosted: 01 Jan 2019 15:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Ik vind Alderweireld op dit moment niet echt een versterking. Ik weet het niet maar hij maakt op mij geen overtuigende indruk, dat ik hem nu echt terug zou willen. Vertonghen is een ander verhaal.

Als je Magallan haalt, heb je Alderweireld niet nodig.
Sorry hoor maar Alderweireld is echt 3 klassen beter dan Magallan.

PostPosted: 01 Jan 2019 17:44 

rebuah wrote:
Sorry hoor maar Alderweireld is echt 3 klassen beter dan Magallan.
Dat is jouw mening.

Ik ga niet weer een hele uitzetting plaatsen wat ik van Magallan vind. Ik heb Alderweireld ook gezien tegen bv PSV en als Magallan zo zou spelen, wordt hij afgebrandt tot op het bot.

Alderweireld speelt ook lang niet alles als iedereen fit is bij The Spurs. Daarnaast vond ik Alderweireld bij Ajax redelijk goed maar niet dat talent hebben zoals bv Vertonghen wel had en heeft.

Ik vind ook, dat Alderweireld na Ajax ook niet echt doorgegroeid is. Hij is redelijk stabiel maar is niet de speler die een topclub substantieel beter maakt.

PostPosted: 02 Jan 2019 11:52 

Volgens de Telegraaf bijna rond.

De juristen van Ajax zijn de laatste detail aan het afronden om de transfer definitief af te ronden. De insteek is, dat hij aansluit in Florida. Ze willen hem samen met Tagliafico rechtstreeks vanuit Argentinie laten overkomen naar het trainingskamp in Florida.

Een en ander is makkelijker omdat Magallan ook een italiaans paspoort heeft zodat een werkvergunning dan makkelijker en sneller geregeld is.

Na een jaar gaat de transfer dan eindelijk alsnog door.

PostPosted: 02 Jan 2019 12:03 

Mooi dat dat op tijd is voor de trip naar Florida. Zou mooi zijn als Lainez ook nog even aanhaakt.

PostPosted: 02 Jan 2019 12:37 

Snake wrote:
Mooi dat dat op tijd is voor de trip naar Florida. Zou mooi zijn als Lainez ook nog even aanhaakt.
Dat lukt nooit mbt vergunningen.

PostPosted: 02 Jan 2019 13:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Ajaciedjuh wrote:
Snake wrote:
Hij heeft ook een Italiaans paspoort, dan gaat het veel soepeler.

PostPosted: 02 Jan 2019 13:49 

Bonzai wrote:
Ajaciedjuh wrote:
Snake wrote:
Ik bedoelde Lainez.... heeft die een ook Italiaans paspoort?

PostPosted: 02 Jan 2019 14:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Ajaciedjuh wrote:
Bonzai wrote:
Ajaciedjuh wrote:

Dat had ik verkeerd gelezen. Die heeft geen Italiaans paspoort, maar in zulke landen is dat wel snel te regelen ;)

PostPosted: 02 Jan 2019 15:50 

Bonzai wrote:
Ajaciedjuh wrote:
Bonzai wrote:

Dat had ik verkeerd gelezen. Die heeft geen Italiaans paspoort, maar in zulke landen is dat wel snel te regelen ;)
Anders even naar Afrika of Azië. Daar kun je voor nog geen 1000 euro een paspoort kopen. Zo zijn duizenden naar Europa gekomen. :?

PostPosted: 02 Jan 2019 16:04 

Officieel bevestigd door Ajax.
https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... allan-.htm

PostPosted: 02 Jan 2019 16:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Ik ben benieuwd! Wöber is nog geschorst voor de CL dus het is geen overbodige luxe om hem alleen al voor die wedstrijden achter de hand te hebben.

PostPosted: 02 Jan 2019 16:54 

Welkom.

Hij gaat menigeen nog verbazen.

PostPosted: 02 Jan 2019 18:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Welkom.

Hij gaat menigeen nog verbazen.
Ik laat me verrassen. Hopelijk heb je gelijk! :ajaxsjaal:

PostPosted: 02 Jan 2019 18:54 

Hij draaft op, werkt noest, gaat weg. Volwassen verdediger met gebreken in zijn rug. Niet schadelijk voor de geldingsdrang tussen de lijnen van wonderjonkies, beetje dure aanwijzingen maar we leven in hoogseizoen, dus dat is verbeten. Verwachtingen zonder spanningsveld. Aanstaande zomerstop hopelijk een bruikbaar ruilobject, buiten topzestien teams.

Post new topic  Reply to topic  [ 801 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32 33  Next

All times are UTC+01:00