Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 868 posts ]  Previous   1 29 30 31 32 33 35  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 02 Jan 2019 19:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Hij draaft op, werkt noest, gaat weg. Volwassen verdediger met gebreken in zijn rug. Niet schadelijk voor de geldingsdrang tussen de lijnen van wonderjonkies, beetje dure aanwijzingen maar we leven in hoogseizoen, dus dat is verbeten. Verwachtingen zonder spanningsveld. Aanstaande zomerstop hopelijk een bruikbaar ruilobject, buiten topzestien teams.
Het blijft afwachten hoe hij aard en of hij precies in het Ajaxspelletje past.
Verdedigen (man uitschakelen) kan hij. Kopsterk. Fysiek sterk en een goede persoonlijkheid.

Als jij werkelijk denkt dat Ajax een jaar achter een speler aanzit om hem na een half jaar te ruilen, denk je volgens mij totaal verkeerd.

Eens, dat het een behoorlijke transfersom is maar door de gekte in de markt, valt dit ook weer enigszins mee. Zeker als je het ook afzet mbt de verkoop van De Ligt. In die zin kun en moet je deze investering ook doen.

PostPosted: 02 Jan 2019 19:56 
Erelid

Hij draaft op, werkt noest, gaat weg. Volwassen verdediger met gebreken in zijn rug. Niet schadelijk voor de geldingsdrang tussen de lijnen van wonderjonkies, beetje dure aanwijzingen maar we leven in hoogseizoen, dus dat is verbeten. Verwachtingen zonder spanningsveld. Aanstaande zomerstop hopelijk een bruikbaar ruilobject, buiten topzestien teams.
Verdedigen (man uitschakelen) kan hij. Kopsterk. Fysiek sterk en een goede persoonlijkheid.

Als jij werkelijk denkt dat Ajax een jaar achter een speler aanzit om hem na een half jaar te ruilen, denk je volgens mij totaal verkeerd.

Eens, dat het een behoorlijke transfersom is maar door de gekte in de markt, valt dit ook weer enigszins mee. Zeker als je het ook afzet mbt de verkoop van De Ligt. In die zin kun en moet je deze investering ook doen.
Sterker nog.... het huidige CL seizoen heeft Tadic/Blind terugverdient en ook deze speler gehaald.

PostPosted: 02 Jan 2019 23:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Zo wat heeft die tegenwoordig een spek nek en zijn haar is ook duidelijk jk aan het uitdunnen,maar goed...mighty Mike over Magallán

https://www.telegraaf.nl/video/2979174/ ... ht-wel-wat

PostPosted: 03 Jan 2019 01:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
! :tifoajax: :343:

Ajax kan de absolute top halen uit Uruguay. Mits het verhaal serieus is. Een maand jonger dan De Ligt. Een reden dat iedereen het gevoel kan krijgen dat Ajax een superelftal heeft. En het leuke is, hij kost maar een kwart van dit LM geld.
En dat wordt evengoed opgepikt als een 25-jarige Bocajuniorscapitan. Maar zoals Overmars over nadelen aangeeft, ze hebben sneller belang bij het aantrekken van vervangers, ze willen groots cashen als sterkhouders wegwillen. Maar als ze de ideale versterkingen naast de sterkhouders maken, dan blijven de sterkhouders. En dat staat te gebeuren! Vervang is overbodig.

Wacht, je stelde zelf al 'blijft afwachten'. Zodra ze doorhebben dat dit geen basisspeler wordt voor een elftal binnen de doelstelling, is 9,2 miljoen euro te veel geld. Het enige dat je kunt doen dan om de basis op niveau te houden, is het klein beetje kredietwaardigheid voor de uitgave doorsluizen, waardoor het praktisch puur geen verloren geld is. Zelfde laken en pak met Labyad & Kristensen, mis gegokt. Ze kunnen altijd zeggen: "Het was goed voor het professionele gestalte van deze spelersgroep, serieuze instelling bladibladibla." Maar je moet je middelen in beweging onderbrengen, anders verliest het meeste schijn van kwaliteit. De Ligt oa 'dreigt' te worden overgehaald om lang te blijven, dan is Magallan dus een overbodige aankoop. Wist Ajax ook nog niet in 2017 toen ze met Esselsportsmanagement verzekerden, hoe Ajax professioneel team in elkaar zou steken in 2019. Ze hadden me beter moeten geloven want ik semiveto niet voor niets een afketsen!

PostPosted: 03 Jan 2019 12:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Hoor voornamelijk slechte verhalen over deze jongen.

PostPosted: 03 Jan 2019 13:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
GJ1402 wrote:
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Hoor voornamelijk slechte verhalen over deze jongen.
Ik hoor vooral slechte verhalen van mensen die hem vrijwel nooit hebben zien spelen.
Wat fans op twitter roepen bij vertrekkende spelers moet je niet geloven, hier hing ook de vlag uit toen Blind bijvoorbeeld vertrok. De kenners geven aan dat het gewoon een goede mandekker is die voetballend geen hoogvlieger is. Ik hoef niet zo nodig allemaal voetballers achterin, doe mij maar een goede verdediger die weet hoe hij een bal kan inleveren bij mensen die goed kunnen voetballen.

PostPosted: 03 Jan 2019 14:30 
Erelid

GJ1402 wrote:
Je hoort wat je wil horen.

PostPosted: 03 Jan 2019 15:14 

Brasil wrote:
GJ1402 wrote:
Ik hoor vooral slechte verhalen van mensen die hem vrijwel nooit hebben zien spelen.
Wat fans op twitter roepen bij vertrekkende spelers moet je niet geloven, hier hing ook de vlag uit toen Blind bijvoorbeeld vertrok.
Niet liegen.
De kenners geven aan dat het gewoon een goede mandekker is die voetballend geen hoogvlieger is. Ik hoef niet zo nodig allemaal voetballers achterin, doe mij maar een goede verdediger die weet hoe hij een bal kan inleveren bij mensen die goed kunnen voetballen.
Dit is wel heel vlak. Ik snap de bezorgheid best. Het is nog maar de vraag hoe Magallan zich gaat uiten als Ajax in de zone verdedigd en de laatste lijn hoog staat. Afwachten. Maar dat hij niet goed hoeft te voetballen als hij maar kan verdedigen is wel zulke prietpraat. Dan denk je echt veel te simpel.

PostPosted: 03 Jan 2019 15:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
Brasil wrote:
GJ1402 wrote:
Wat fans op twitter roepen bij vertrekkende spelers moet je niet geloven, hier hing ook de vlag uit toen Blind bijvoorbeeld vertrok.
Niet liegen.
De kenners geven aan dat het gewoon een goede mandekker is die voetballend geen hoogvlieger is. Ik hoef niet zo nodig allemaal voetballers achterin, doe mij maar een goede verdediger die weet hoe hij een bal kan inleveren bij mensen die goed kunnen voetballen.
Dit is wel heel vlak. Ik snap de bezorgheid best. Het is nog maar de vraag hoe Magallan zich gaat uiten als Ajax in de zone verdedigd en de laatste lijn hoog staat. Afwachten. Maar dat hij niet goed hoeft te voetballen als hij maar kan verdedigen is wel zulke prietpraat. Dan denk je echt veel te simpel.
Hier een artikel van VI over hem. Dat zone verdedigen en hoog staan lijken pijnpunten te kunnen gaan worden.
https://www.vi.nl/pro/overig/ajax-spel- ... e-magallan

PostPosted: 03 Jan 2019 15:44 
Erelid

DeRuit wrote:
Dat kan best maar doet er in mijn ogen niet zo toe. Het gaat om je hele achterhoede. Die staat hoog en ja dan is het fijn dat je geen slome verdedigers maar dit kun je ook door je positionering oplossen. Blind is ook niet de snelste maar is veel slimmer in positie kiezen.

Natuurlijk kun je een beetje een beeld vormen over Magallan maar het moet ook passen met je andere collega's achterin. Ik kijk ook naar andere aspecten. Hij is fysiek sterk, laat zich niet gek maken, kan goed verdedigen en is kopsterk. Als je dit inpast, moet je ook proberen om zijn evt tekortkomingen op te vangen door je andere spelers. Ook speel je niet altijd tegen supersnelle spitsen dus....

Ook vind ik het wel wat zeggen, dat hij ondanks deze transfersoap (in de zomer) gewoon zijn werk bleef doen. Heeft niet geklaagd tov Boca en gewoon zijn werk gedaan. Vaak basisspeler in de belangrijke wedstrijden. Ook is hij afgestudeerd aan de universiteit dus dan zit je mentaal wel goed in elkaar lijkt me. Toch aspecten, die hem (kunnen) helpen.

PostPosted: 03 Jan 2019 18:45 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
Brasil wrote:

Niet liegen.
Hier een artikel van VI over hem. Dat zone verdedigen en hoog staan lijken pijnpunten te kunnen gaan worden.
https://www.vi.nl/pro/overig/ajax-spel- ... e-magallan
Ja dat bevestigd al wat ik zag van hem in de Copa. Als hij de zone moet verdedigen gaat ie zwemmen. Heeft ook niets met snelheid te maken overigens. Snelheid kun je nog redelijk compenseren met inzicht, techniek en intelligentie. Dat laatste bezit hij volgens mij wel, dat biedt hoop. Het zal afhangen of hij op zulke vlakken stappen kan zetten.

PostPosted: 03 Jan 2019 18:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
DeRuit wrote:
Dat kan best maar doet er in mijn ogen niet zo toe. Het gaat om je hele achterhoede. Die staat hoog en ja dan is het fijn dat je geen slome verdedigers maar dit kun je ook door je positionering oplossen. Blind is ook niet de snelste maar is veel slimmer in positie kiezen.

Natuurlijk kun je een beetje een beeld vormen over Magallan maar het moet ook passen met je andere collega's achterin. Ik kijk ook naar andere aspecten. Hij is fysiek sterk, laat zich niet gek maken, kan goed verdedigen en is kopsterk. Als je dit inpast, moet je ook proberen om zijn evt tekortkomingen op te vangen door je andere spelers. Ook speel je niet altijd tegen supersnelle spitsen dus....

Ook vind ik het wel wat zeggen, dat hij ondanks deze transfersoap (in de zomer) gewoon zijn werk bleef doen. Heeft niet geklaagd tov Boca en gewoon zijn werk gedaan. Vaak basisspeler in de belangrijke wedstrijden. Ook is hij afgestudeerd aan de universiteit dus dan zit je mentaal wel goed in elkaar lijkt me. Toch aspecten, die hem (kunnen) helpen.
We gaan het vanzelf zien, hij kan echt wel verdedigen lijkt me. Anders wordt je ook geen aanvoerder van een Argentijnse topclub. De enige vraag is of hij zich kan aanpassen aan het typische Ajax systeem.

PostPosted: 03 Jan 2019 19:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik laat me lekker verrassen. Ik kan me niet voorstellen dat hij echt totaal niet bij Ajax past, want ze hebben hem heel lang gescout. Natuurlijk geeft dat geen garanties, maar ik heb er wel vertrouwen in.

Welkom Lisandro! :ajaxsjaal:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 04 Jan 2019 04:03 

Ben niet bij voorbaat enthiousast. CV van 1M81 moet wel heel goed zijn, zeker als hij het van fysiek etc moet hebben.

Dat de Boca Fans er ook niet rouwig om zijn helpt niet bij het onderbuikgevoel. Moet erbj zeggen dat ik hem niet heb zien spelen dus we gaan het afwachten en dan eerlijk beoordelen.

Dat hij aanvoerder is en altijd in de basis staat hoeft niet per se veel te zeggen. Die status had Veltman hier ook. Dus ik hoop maar dat we niet voor veel geld de 'Veltman van Boca' hebben gekocht..

Daarmee bedoel ik een speler die jaren vast in de basis staat, aanvoerder is maar geen echte meerwaarde en die ook niet meer beter gaat worden. Meer type ideale bankzitter.

PostPosted: 04 Jan 2019 08:29 

Heb het hier al vaker gezegd, ik ken deze jongen niet. Volgens berichten is het een prima verdediger maar zou hij voetballend minder zijn. Dat vind ik sowieso al een vreemde opmerking. Het gaat in eerste instantie om het verdedigen. Was Jaap Stam een goede opbouwer? Nee.
Dat fans van Boca niet rouwig zijn om zijn vertrek zegt mij helemaal niks. Hoe waren de reacties van veel supporters over Traoré? Zlatan in zijn eerste seizoen? Ziyech vorig seizoen? Ik weet ook nog dat Bergkamp in zijn laatste seizoen door sommigen werd uitgefloten. Kan me zijn geïrriteerde reactie nog herinneren toen hij scoorde in de bekerfinale tegen heerenveen.
Om een paar voorbeelden te noemen.
Als een speler vertrekt hoor je vaker van die geluiden. Hoe onterecht in veel gevallen ook.
Los daarvan, ik zag gisteren City-Liverpool. Daar lopen Stones, Kompany, Otamendi die inviel, Lovren en Van Dijk.
Kompany is duidelijk op zijn retour, Van Dijk speelt louter op safe en levert de ballen netjes in bij de middenvelders of backs. Dribbelt nooit in, kortom voetballend matig.
Die anderen kunnen er opbouwend helemaal niks van. Goede verdedigers maar voetballend stellen die geen reet voor.
En dat zijn clubs die honderden miljoenen in hun ploeg hebben geïnvesteerd.
Al met al neem ik de commentaren met een korreltje zout en laat me verrassen.

PostPosted: 06 Jan 2019 13:37 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl

Magallan voor het eerst in AJAX-shirt.

PostPosted: 06 Jan 2019 13:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Was Neres met eigen vervoer ofzo? Doet net alsof ze elkaar voor het eerst zien dit jaar.

PostPosted: 06 Jan 2019 14:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
GJ1402 wrote:
Was Neres met eigen vervoer ofzo? Doet net alsof ze elkaar voor het eerst zien dit jaar.
Waarschijnlijk wel. Zou mij niet verbazen als hij zijn familie heeft opgezocht tijdens kerst. Tagliafico vloog vanuit Argentinie in plaats van Amsterdam.

PostPosted: 06 Jan 2019 23:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
For what it's worth, er staat wel een goeie kop op voor een cv.
Ben zeer benieuwd!

PostPosted: 07 Jan 2019 09:47 
Erelid

https://www.vi.nl/nieuws/magallan-reage ... jax-geduld

PostPosted: 07 Jan 2019 14:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
GJ1402 wrote:
Frenkie, De Ligt, Neres en Nico zijn rechtstreeks van hun vakantieadres gekomen. Die zaten namelijk allemaal al in (Zuid) Amerika.

PostPosted: 07 Jan 2019 20:24 
Erelid

Met de komst van Magallan, hoop ik dat Blind meer naar het middenveld geschoven gaat worden ten koste van Schöne.

PostPosted: 07 Jan 2019 23:06 
Erelid

Ik hoop het niet.

Denk dat de rol van Blind achterin nog wel eens onderschat wordt. Daarnaast is er denk ik geen noddzaak om hem op het middenveld te zetten, gezien de voetballende kwaliteit die daar nu ook al loopt.

PostPosted: 07 Jan 2019 23:30 
Erelid

Ik zie de noodzaak daartoe ook niet direct. Blind doet het hartstikke prima daar achterin, beter dan menigeen denk ik had verwacht. Tegen Bayern stond het nou ook niet echt lekker. Dan kun je misschien beter op zoek naar echte vervanger van Schöne, i.p.v. te gaan schuiven.

PostPosted: 08 Jan 2019 00:20 
Erelid

Blind doet het uitstekend achterin maar als je hem een paar wedstrijden de tijd geeft op het middenveld, is hij een paar klassen beter dan Schöne zeker internationaal.

Ook heb je nu met Wöber en Magallan 2 goede mandekkers, die ook kunnen doorgroeien. De Wöber tegen Bayern uit, speelde uitstekend dus je hebt genoeg keuzes. Ten Hag moet gewoon zoeken naar de juiste combinatie.

Ik blijf Schöne de zwakker schakel vinden. In dan met name achterin. Je moet een keer doorselecteren en met de komst van Magallan, de ontwikkeling van Wober en kijkend naar volgend seizoen, denk ik dat je met Blind naar het middenveld er helemaal niet slechter op word.

Ik ben al langer voorstander om met Wöber achterin te spelen en Blind langs De Jong te zetten. Met Magallan heb je er een goede optie bij achterin waardoor je in mijn optiek helemaal voor Blind op het middenveld moet kiezen.

Post new topic  Reply to topic  [ 868 posts ]  Previous   1 29 30 31 32 33 35  Next

All times are UTC+02:00