Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 836 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 08 Jan 2019 09:46 
Erelid

Ik ken Magallan niet goed genoeg, maar ik ben bang dat er dan te weinig voetbal van achteruit komt. Blind is daar erg belangrijk in. Schöne kan dat op het middenveld net zo goed of misschien zelfs beter dan Blind, alleen is verdedigend minder. Ik vind het voetballende gedeelte dan echter belangrijker. Alleen tegen grote tegenstanders zou je kunnen overwegen Blind op het middenveld te plaatsen, maar tegen de kleinere clubs zou ik dat niet doen.

PostPosted: 08 Jan 2019 10:30 

Jnp wrote:
Ik ken Magallan niet goed genoeg, maar ik ben bang dat er dan te weinig voetbal van achteruit komt. Blind is daar erg belangrijk in. Schöne kan dat op het middenveld net zo goed of misschien zelfs beter dan Blind, alleen is verdedigend minder. Ik vind het voetballende gedeelte dan echter belangrijker. Alleen tegen grote tegenstanders zou je kunnen overwegen Blind op het middenveld te plaatsen, maar tegen de kleinere clubs zou ik dat niet doen.
Ik vind dat "voetbal van achteruit" vaak te pas en te onpas wordt gebruikt. Alsof jongens die al jaren op het hoogste niveau (eigenlijk alle jongens die bij AJAX spelen) hebben gespeeld de bal niet kunnen inleveren bij een medespeler. Ze hoeven niet allemaal de opbouwende kwaliteiten van Frenkie te hebben.
Ik ken Magallan ook niet maar mij maakt niemand wijs dat hij als speler van Boca er voetballend niks van kan. Dat zal toch wel meevallen.
Voor mij is het belangrijkste dat het een goede verdediger is. En dat lijkt iedereen (ook de mensen die hem als niet goed kwalificeren) te beamen. Dat stemt mij hoopvol.

PostPosted: 08 Jan 2019 10:37 
Erelid

Ik vind dat jij het onderschat. Ze hoeven inderdaad niet de kwaliteiten van Frenkie te hebben, maar het scheelt wel heel veel als een verdediger in staat is linies over te slaan, openingen aan de andere kant te zoeken, en niet alleen maar de bal naar de andere CV of naar de back speelt.

PostPosted: 08 Jan 2019 10:39 

Ik zou Blind ook achterin houden. Zijn voetballende meerwaarde wordt enorm onderschat. Wober is voetballend gewoon stukken minder. Ik vind ook dat de invulling op het middenveld dan niet meer klopt. Je zag tegen Bayern al dat als De Jong aan de rechterkant komt te staan op het middenveld, hij uit zijn kracht wordt gehaald. Zet je Blind op die plek neer (dus de precieze plek van Schone) dan staat hij met zijn voorkeursbeen omgedraaid en gaat de hele rechterkant veel minder worden aangespeeld. Jammer dat ik de cijfers niet meer kan terugvinden, maar een tijd terug heb ik een analyse gezien van de afspeelrichtingen van Blind toen hij bij Ajax op 6 stond (dacht ik). Was allemaal links georienteerd. Ook niet heel gek omdat hij linksbenig is, maar toch.

Ik zou overigens volgend jaar ook zeker niet voor een duo Wober - Magallan gaan. Dan ga je echt zoveel voetbal inleveren vanuit de laatste as. Wordt te voorspelbaar en past ook niet bij het huidige spel van Ajax.

PostPosted: 08 Jan 2019 10:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jnp wrote:
Hierin verschillen wij dan van mening want ik vind Blind voetballend totaal niet minder dan Schone. Ik ben het wel met je eens, dat Blind van achteruit de betere voetballer is maar persoonlijk zie ik liever Wober achterin (of Magallan) met Blind op het middenveld. Beide vind ik verdedigend beter dan Blind en Blind zie ik liever op het middenveld.

Ook richting volgend seizoen met het vertrek van De Jong mag je al naar vervanging kijken. Schone blijft internationaal de zwakste schakel dus die zou je zo kunnen vervangen door Blind. In het laatste jaar van Blind bij Ajax speelde hij uitstekend op die positie.

Met Wober en Magallan haak je al in op het vertrek van De Ligt dus leg je ook al een basis voor volgend jaar.

PostPosted: 08 Jan 2019 10:46 
Erelid

Jnp wrote:
Ik vind dat jij het onderschat. Ze hoeven inderdaad niet de kwaliteiten van Frenkie te hebben, maar het scheelt wel heel veel als een verdediger in staat is linies over te slaan, openingen aan de andere kant te zoeken, en niet alleen maar de bal naar de andere CV of naar de back speelt.
Het is ook heel makkelijk als er een Frenkie voor je op het middenveld rondloopt. Is zoveel makkelijker voetballen.

PostPosted: 08 Jan 2019 12:43 

Jnp wrote:
Heb juist gelezen (waar weet ik niet meer, lees zoveel over Magallan) dat hij een prima lange pass kan geven.
Los daarvan, als je kijkt naar ploegen als Man.U en City, Chelsea, Bayern, Liverpool staan daar ook gewoon goede verdedigers centraal maar die voetballend hooguit middelmaat zijn.
Jones, Baily, Stones, Rudy, Christensen, Boateng, Hummels, Lovren, Van Dijk om er enkelen te noemen. Ook Sanchez was bij ons en is bij de Spurs niet de speler die moet opbouwen. Ook Alderweireld niet, maar die heeft i.t.t de eerdergenoemde spelers wel een prima lange pass.
Bij Spurs zie je vaak Eriksen inzakken om het spel te maken. En anders gaat het vaak over de flanken, Sanchez levert uitsluitend de ballen in bij medespelers.
Allemaal spelers die duels moeten winnen en de bal z.s.m. moeten inleveren bij middenvelders of de backs.
Is niks mis mee maar ik vind het overdreven hoe hier krampachtig wordt vastgehouden aan de vereiste van de opbouwende kwaliteiten.
De lat bij sommigen hier ligt veel te hoog.
Als je nu bij ons kijkt zie je ook dat 90% van de aanvallen bij Frenkie of Schöne beginnen. Ook De Ligt levert de bal meestal braaf in. Dat is ook iets wat de trainer wil.
Is ook logisch dat je de beste voetballers het meest aan de bal wil hebben.
Het moet alleen niet te voorspelbaar worden, daar kan de tegenstander zich op instellen.

PostPosted: 08 Jan 2019 17:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.vi.nl/audio/nieuwelingen-ma ... -een-beest

PostPosted: 08 Jan 2019 19:32 
Erelid

Snake wrote:
Ik zou Blind ook achterin houden. Zijn voetballende meerwaarde wordt enorm onderschat. Wober is voetballend gewoon stukken minder. Ik vind ook dat de invulling op het middenveld dan niet meer klopt. Je zag tegen Bayern al dat als De Jong aan de rechterkant komt te staan op het middenveld, hij uit zijn kracht wordt gehaald. Zet je Blind op die plek neer (dus de precieze plek van Schone) dan staat hij met zijn voorkeursbeen omgedraaid en gaat de hele rechterkant veel minder worden aangespeeld. Jammer dat ik de cijfers niet meer kan terugvinden, maar een tijd terug heb ik een analyse gezien van de afspeelrichtingen van Blind toen hij bij Ajax op 6 stond (dacht ik). Was allemaal links georienteerd. Ook niet heel gek omdat hij linksbenig is, maar toch.
Jij trekt een conclusie of laat een conclusie trekken op 1 wedstrijd Blind op het middenveld?

De eerste helft tegen Bayern liep inderdaad stroef maar dat lag niet geheel aan Blind. Natuurlijk was het voor hem ook weer even wennen om in zo'n belangrijke wedstrijd zijn draai te vinden. Daarnaast is Frenkie veelal ook links georiënteerd dus dan moet je even de balans vinden. Schone met De Jong stond ook niet na 1 wedstrijd als een huis.

In zijn laatste jaar stond Blind meer met de punt naar achteren op het middenveld en nu speelt Ajax veelal met een blok op het middenveld. Nu is het De Jong die vaak uitzakt maar dat kan Blind ook goed (omdat hij ook als verdediger beter is dan bv Schone).

En Wöber wordt ook wat onderschat. Als linksback is het voetballend minder maar centraal vind ik hem aan de bal ook helemaal niet slecht. Hij durft ook te voetballen. Heb je ook gezien in die uitwedstrijd tegen Bayern. Ook hij is pas 19 en als hij wat wedstrijden centraal speelt, zal zijn vertrouwen toenemen en weet ik bijna zeker, dat hij voetballend mee kan. En nee het is geen De Ligt of Blind.

Waar vele ook geen rekening mee houden is dat je ene Frenkie op het middenveld hebt lopen. Die loopt altijd vrij of loopt zodanig dat andere vrij komen. Dat is zo lekker voetballen voor iedere verdediger. Dat ga je volgend seizoen zo missen.
Ik zou overigens volgend jaar ook zeker niet voor een duo Wober - Magallan gaan. Dan ga je echt zoveel voetbal inleveren vanuit de laatste as. Wordt te voorspelbaar en past ook niet bij het huidige spel van Ajax.
Ik durft dit wel aan al is dit natuurlijk niet alleen afhankelijk van deze 2 heren. Zoals al gezegd ga je Frenkie enorm missen als middenvelder. Daar zal Ten hag ook iets voor moeten beginnen. Je moet de bal ook kwijt kunnen.

Wöber en Magallan hebben kwaliteiten genoeg. Wöber blijf ik een zeer groot talent vinden en Magallan zal het Ajaxspelletje onder de knie moeten krijgen. Die gaat ook zeker wat toevoegen. Of dit samen met Wober is of Magallan met Blind moet volgend jaar uitwijzen.

PostPosted: 08 Jan 2019 21:50 
Erelid

Jnp wrote:
Hierin verschillen wij dan van mening want ik vind Blind voetballend totaal niet minder dan Schone. Ik ben het wel met je eens, dat Blind van achteruit de betere voetballer is maar persoonlijk zie ik liever Wober achterin (of Magallan) met Blind op het middenveld. Beide vind ik verdedigend beter dan Blind en Blind zie ik liever op het middenveld.
Maar vind je dat we verdedigend beter moeten worden dan? Behalve dan in de topduels, zoals ik zei.
Jij wilt eigenlijk voetbal van achteruit inleveren tegen verdedigend beter worden. Ik kies dan voor het voetbal van achteruit behouden en verdedigend misschien iets minder sterk zijn.

PostPosted: 09 Jan 2019 09:37 
Erelid

Jnp wrote:
Jnp wrote:
Maar vind je dat we verdedigend beter moeten worden dan? Behalve dan in de topduels, zoals ik zei.
Jij wilt eigenlijk voetbal van achteruit inleveren tegen verdedigend beter worden. Ik kies dan voor het voetbal van achteruit behouden en verdedigend misschien iets minder sterk zijn.
Misschien kan je dan makkelijker wisselen in punt naar achteren/punt naar voren? Of als de LCV is meer de verdediger, kan de LIgt meer doorschuiven? Die blijft nu vaak achter omdat Blind inschuift!

PostPosted: 09 Jan 2019 11:12 

Snake wrote:
Jij trekt een conclusie of laat een conclusie trekken op 1 wedstrijd Blind op het middenveld?

De eerste helft tegen Bayern liep inderdaad stroef maar dat lag niet geheel aan Blind. Natuurlijk was het voor hem ook weer even wennen om in zo'n belangrijke wedstrijd zijn draai te vinden. Daarnaast is Frenkie veelal ook links georiënteerd dus dan moet je even de balans vinden. Schone met De Jong stond ook niet na 1 wedstrijd als een huis.

In zijn laatste jaar stond Blind meer met de punt naar achteren op het middenveld en nu speelt Ajax veelal met een blok op het middenveld. Nu is het De Jong die vaak uitzakt maar dat kan Blind ook goed (omdat hij ook als verdediger beter is dan bv Schone).

En Wöber wordt ook wat onderschat. Als linksback is het voetballend minder maar centraal vind ik hem aan de bal ook helemaal niet slecht. Hij durft ook te voetballen. Heb je ook gezien in die uitwedstrijd tegen Bayern. Ook hij is pas 19 en als hij wat wedstrijden centraal speelt, zal zijn vertrouwen toenemen en weet ik bijna zeker, dat hij voetballend mee kan. En nee het is geen De Ligt of Blind.

Waar vele ook geen rekening mee houden is dat je ene Frenkie op het middenveld hebt lopen. Die loopt altijd vrij of loopt zodanig dat andere vrij komen. Dat is zo lekker voetballen voor iedere verdediger. Dat ga je volgend seizoen zo missen.
Ik durft dit wel aan al is dit natuurlijk niet alleen afhankelijk van deze 2 heren. Zoals al gezegd ga je Frenkie enorm missen als middenvelder. Daar zal Ten hag ook iets voor moeten beginnen. Je moet de bal ook kwijt kunnen.

Wöber en Magallan hebben kwaliteiten genoeg. Wöber blijf ik een zeer groot talent vinden en Magallan zal het Ajaxspelletje onder de knie moeten krijgen. Die gaat ook zeker wat toevoegen. Of dit samen met Wober is of Magallan met Blind moet volgend jaar uitwijzen.
Ik zeg ook nergens dat het stroef liep door Blind. Ik zeg dat de invulling niet klopt als De Jong op de plek van Schone komt te staan. Kan Blind nog zo geweldig spelen, maar je haalt de kracht uit De Jong. Heeft nu een half jaar lang, ook bij Oranje meerdere malen, als linker uitzakkende middenvelder gespeeld. Jij wil 'm nu een totaal andere rol gaan meegeven terwijl we in een cruciale fase aankomen? Dat lijkt me verre van slim en doordacht. Het is niet de fase om te gaan experimenteren, maar juist om verder te gaan voortborduren op wat stond en staat.

Wober is centraal beter, als linksback wordt er meer voetbal verwacht en heb je sowieso een hele andere rol, dus logisch dat hij centraal beter voldoet. Dan hoeft hij minder initiatief te nemen. Daardoor ook een hele andere speler dan Blind op die positie. Blind kiest altijd diepte voor breedte en kan dat ook goed door zijn fenomenale lange inspeelpass, Wober zal toch meer voor de horizontale pass kiezen en het dieptespel aan andere overlaten. Ook een behoorlijke wijziging aan het spel als je daar nu besluit voor te kiezen. Ook omdat één facet van het spel van Ajax juist is dat Frenkie uitzakt, backs hoog gaan staan en Blind opschuift naar links. Je zegt zelf al: als linksback voetballend minder. Dan zie ik Wober niet graag op die plek.

Ben het eens met Jnp. Als Ajacied heb ik duidelijk de voorkeur voor meer voetbal vanuit achteruit dan dat ik kies voor sterke statische verdedigers.

PostPosted: 11 Jan 2019 10:51 
Erelid

Ik heb gisteren alleen de eerste helft gezien en het zegt nog niet veel maar hij oogt heel rustig en solide. Ik weet niet of hij bij de 1-1 goed stond maar over het algemeen geen verkeerde indruk.

Maar goed vaak is een eerste indruk belangrijk en wat ik vaak gelezen heb, dat hij voetballend nog geen Ajaxnivo is, vind ik wel meevallen. Past gewoon strak en krijgt de bal echt wel bij een medespeler.

Ik ben altijd fan van Wober geweest (jammer dat hij vertrekt) maar ik denk dat Magallan wel verder is. Mag ook wel als 25 jarige en als Veltman echt weer fit is, snap ik toch dat ze Wober laten gaan.

PostPosted: 11 Jan 2019 11:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Ik heb gisteren alleen de eerste helft gezien en het zegt nog niet veel maar hij oogt heel rustig en solide. Ik weet niet of hij bij de 1-1 goed stond maar over het algemeen geen verkeerde indruk.

Maar goed vaak is een eerste indruk belangrijk en wat ik vaak gelezen heb, dat hij voetballend nog geen Ajaxnivo is, vind ik wel meevallen. Past gewoon strak en krijgt de bal echt wel bij een medespeler.

Ik ben altijd fan van Wober geweest (jammer dat hij vertrekt) maar ik denk dat Magallan wel verder is. Mag ook wel als 25 jarige en als Veltman echt weer fit is, snap ik toch dat ze Wober laten gaan.
Vond hem voetballend beter dan verwacht, durft de bal vooruit in te spelen en ook linies over te slaan. Bij de 1-1 kon ik niet goed zien of het zijn fout was, had idee dat Schuurs de man over gaf. Communicatie en coaching is uiteraard nog iets wat verbeterd moet worden.

PostPosted: 11 Jan 2019 13:22 
Erelid

Hij sprintte er ook even iemand uit in de diepte dus dat probleem met ruimte in zijn rug is ook weer opgelost. ;)

PostPosted: 11 Jan 2019 13:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Of zijn tegenstander was gewoon erg traag. ;)

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 11 Jan 2019 14:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Jnp wrote:
Hij sprintte er ook even iemand uit in de diepte dus dat probleem met ruimte in zijn rug is ook weer opgelost. ;)
Stond ook in de eerste de beste wedstrijd basis. Dus Traore en Magallan nu al Dolberg en Blind voorbijgestreefd.

PostPosted: 11 Jan 2019 15:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff

0:45 staat gewoon verkeerd hoor. En die penalty.... lachwekkend dat een non voetballer die neemt.

Veltman is ook weer terug: het begin van het einde. Straks in de zomer de beste spelers weg en dan blijf je zitten met Veltman en Magallan. Lekker smullen.

PostPosted: 11 Jan 2019 15:27 
Erelid

DeRuit wrote:
Jnp wrote:
Stond ook in de eerste de beste wedstrijd basis. Dus Traore en Magallan nu al Dolberg en Blind voorbijgestreefd.
Ik maakte maar een grapje natuurlijk. :)
(Jij misschien ook wel.)

PostPosted: 14 Jan 2019 13:27 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax-aanwinst Magallán pakt studie op in Amsterdam: "Goed om je te ontwikkelen"
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... caat-.html

PostPosted: 15 Jan 2019 10:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Riverplate fans wel positief over de kwaliteiten van Magallán.

https://www.nporadio1.nl/podcasts/nos-voetbalpodcast

PostPosted: 15 Jan 2019 11:02 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
rebuah wrote:

Ik vond hem in de oefenduel voetballend wel sterk hoor, alleen met de ruimte in de rug was niet goed bij de tegengoal, maarja kan je ook zeggen dat Schuurs had moeten stappen.
Als die wisselwerking verbeterd met zijn centrale kompaan wanneer hij in de basis staat zie ik daar ook geen problemen in, want hij positioneert zich wel vaak goed.
Ik vind hem helemaal niet zo slecht als mensen zeggen dat hij is.

PostPosted: 15 Jan 2019 11:13 

Morfe0 wrote:
rebuah wrote:

Ik vond hem in de oefenduel voetballend wel sterk hoor, alleen met de ruimte in de rug was niet goed bij de tegengoal, maarja kan je ook zeggen dat Schuurs had moeten stappen.
Als die wisselwerking verbeterd met zijn centrale kompaan wanneer hij in de basis staat zie ik daar ook geen problemen in, want hij positioneert zich wel vaak goed.
Ik vind hem helemaal niet zo slecht als mensen zeggen dat hij is.
Als sommige mensen zeggen. Verschillende meningen heb je vrijwel altijd en over iedereen. Wat ik in Florida gezien heb geeft imo in ieder geval geen aanleiding hem als miskoop te bestempelen. Sterker, tegen sterkere tegenstanders (nationaal psv en feijenoord) zou ik ervoor kiezen hem centraal met De Ligt te laten spelen en Blind op 6.
Laten we maar afwachten.

PostPosted: 15 Jan 2019 12:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
renemar wrote:

Als sommige mensen zeggen. Verschillende meningen heb je vrijwel altijd en over iedereen. Wat ik in Florida gezien heb geeft imo in ieder geval geen aanleiding hem als miskoop te bestempelen. Sterker, tegen sterkere tegenstanders (nationaal psv en feijenoord) zou ik ervoor kiezen hem centraal met De Ligt te laten spelen en Blind op 6.
Laten we maar afwachten.
Hij gaf alleen in zijn eerste helft twee doelpunten meteen weg, maar ja laten we dat even gauw achterlaten in Orlando, lekker Perr Schuurs afzagen omdat er zo'n trekpop naast hem stond en hij dat vooraf niet kon voorspellen.

Magallan geeft een beetje hetzelfde gevoel als met Lasse Schone, als je een zwakkeling neerzet, moet de rest sterker zich groeperen. Alleen het nadeel van Lisandro Magallan is dat hij ook nog niet eens kan voetballen, dus je moet wel erg defensief ingesteld zijn om hem te willen hebben en dan iemand anders voor de verdediging.

En het zegt mij veel dat je niet direct opnoemt dat je hem bij de zware internationale wedstrijden graag opstelt. Next! Overigens is dit Feyenoord niet echt beter (maar mazzel maakte nog het verschil) dan Utrecht Heracles Vitesse AZ, ze kunnen nog best ingehaald worden.

PostPosted: 15 Jan 2019 13:00 

renemar wrote:

Laten we maar afwachten.
Hij gaf alleen in zijn eerste helft twee doelpunten meteen weg, maar ja laten we dat even gauw achterlaten in Orlando, lekker Perr Schuurs afzagen omdat er zo'n trekpop naast hem stond en hij dat vooraf niet kon voorspellen.

Magallan geeft een beetje hetzelfde gevoel als met Lasse Schone, als je een zwakkeling neerzet, moet de rest sterker zich groeperen. Alleen het nadeel van Lisandro Magallan is dat hij ook nog niet eens kan voetballen, dus je moet wel erg defensief ingesteld zijn om hem te willen hebben en dan iemand anders voor de verdediging.

En het zegt mij veel dat je niet direct opnoemt dat je hem bij de zware internationale wedstrijden graag opstelt. Next! Overigens is dit Feyenoord niet echt beter (maar mazzel maakte nog het verschil) dan Utrecht Heracles Vitesse AZ, ze kunnen nog best ingehaald worden.
Twee doelpunten weggegeven? Beide doelpunten waren blunders van Lamprou. Of is hij het schuld dat de doelman als een waanzinnige uit het doel komt en een bal loslaat?
En heb je De Ligt gezien tegen SP? Die liep bij het eerste doelpunt niet mee en was in de tweede helft verantwoordelijk voor meerdere lansen voor SP.
Beter lezen. Bij de zwaardere wedstrijden noemde ik alleen psv en feijenoord voor de nationale competitie. Over CL voetbal heb ik het helemaal niet gehad. Wilde alleen zeggen dat in onze competitie maar 2 wedstrijden als zwaar moeten worden beschouwd.
Utrecht, Vitesse, AZ en Heracles zijn voor het huidige AJAX toch niet zwaar. Voor je weer met een opmerking komt, ik weet dat de eerste wedstrijd punten zijn verspeeld aan Heracles maar het huidige AJAX is aanwijsbaar beduidend beter dan in het begin.
Jij ziet het niet in Magallan zitten. Dat kan en mag. Ik hou er niet van spelers te veroordelen zonder dat ze een aantal wedstrijden hebben gespeeld. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers (en trainers) die zijn afgebrand en achteraf een schot in de roos bleken te zijn.
Weet nog hoe Zlatan het eerste seizoen werd bejegend. Neres zou ook een miskoop zijn. Bosz werd als oud feijenoorder gekraakt en Ten Hag werd en wordt soms nog neergesabeld.
Hou jij je bij jouw mening, ik blijf bij mijn opvatting.

Post new topic  Reply to topic  [ 836 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34  Next

All times are UTC+01:00