Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 836 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 15 Jan 2019 14:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Hoe werkte dat ook alweer met die ignore functie? Sommige diaree ben ik inmiddels wel zat.

Edit; never mind, gelukt Luuk staat op ignore.

Last edited by 343 on 15 Jan 2019 19:09, edited 1 time in total.
Voortaan zulke klachten bespreken via de pb, Brasil.

PostPosted: 25 Jan 2019 10:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Uitstekend debuut al zullen de meeste hier wel gaan roepen, dat hij geen tegenstand heeft gehad.

Hij speelde gewoon hetzelfde als hij altijd bij Boca heeft gedaan. Solide, rustig en verdedigend heel sterk. Dat geroep, dat hij voetballend niet mee zou kunnen, is ook een fabeltje. Ik weet, dat het nog maar 1 wedstrijd is maar ik heb hem meer gezien en hij bevestigd gewoon het beeld wat ik van hem heb.

Ik draai het liever om omdat Magallan wel kort op Lammers zat waardoor hij minder gevaarlijk kon worden. Dat is ook het verschil. Magallan is een Argentijn en bij hem gaat het erom om zijn man uit te schakelen. Bij Blind is dat net even anders omdat hij meer voetballer is. En als deze 2 facetten in 1 speler zit, heb je geluk zoals bij De Ligt. Maar daarom is het ook fijn, dat je bv Blind en Magallan volgend jaar hebt. Een goede voetballer die verdedigend net wat minder is en een zeer goede verdediger die voetballend net iets minder is. Ook positioneel goed genoeg om samen het centrum in te vullen.

PostPosted: 25 Jan 2019 10:52 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Gisteren stond de restverdediging ook gewoon prima. Steeds je 2 centrale verdedigers die achterin bleven. Waardoor Lammers gewoon niet aan de bal kwam in de zogenoemde zone 14.

Magallán en De Ligt deden dat goed.

Hij was zeker aan de bal, had een goede inspeelpass maar verzond af en toe (kan meer) ook goede crosspasses. Aan die penalty kan hij weinig doen, Lammers maakt slim gebruik van de zwakte van Blom, voelt contact en gaat gewillig liggen.

PostPosted: 25 Jan 2019 12:17 

Ik vond hem niet zeker aan de bal. Veel breed en terug. Maar goed, was pas zijn eerste wedstrijd dus dat kan nog komen. Had wel een geweldige blokkeractie in de 16. Dat zie ik een Nederlandse verdediger niet zo snel doen.

PostPosted: 25 Jan 2019 12:40 

Nouja, Ten Hag en Overmars hebben zelf meerdere malen benoemd dat hij voetballend nog echt wel een stap moet maken. Lijkt me niet echt een fabeltje.

Zijn debuut vond ik in ieder geval wel erg goed. Je merkt dat het een speler is die al wat in z'n benen heeft en niet snel onder de indruk raakt.

PostPosted: 25 Jan 2019 13:29 
Erelid

renemar wrote:
Ik vond hem niet zeker aan de bal. Veel breed en terug. Maar goed, was pas zijn eerste wedstrijd dus dat kan nog komen. Had wel een geweldige blokkeractie in de 16. Dat zie ik een Nederlandse verdediger niet zo snel doen.
Welke wedstrijd heb jij gezien?

Zoveel ballen heeft hij niet teruggespeeld. Is ook een beetje het spelletje van Ajax. Ballen inleveren bij De Jong en/of anders de backs aanspelen. En als dit niet gaat dan maar een keertje terug. Hij staat er om te verdedigen maar heb je ook dat uitverdedigen gezien toen hij in de zestien onder druk werd gezet door 3 heerenveenspelers en even die bal met een boogballetje op de rechterkant gooide?

Hij maakte gewoon een goede rustige en solide indruk.

PostPosted: 25 Jan 2019 13:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ben het wel een beetje eens met renemar. Vond hem erg vaak de veilige optie kiezen. Tikkie terug naar Onana terwijl er genoeg ruimte ligt, tikkie breed naar De Ligt. Op zich niks mis mee, het hoeft ook niet allemaal spectaculair in je eerste wedstrijd.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 25 Jan 2019 14:04 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Komt ook uit een voetbalcultuur waar verdedigers geacht worden aanvallers totaal onschadelijk te maken en zich verder niet veel met het spel te bemoeien. Dat zag je ook een aantal keer in duels, kwam daar echt als een beast in, maar was opbouwend wat bleu. Een typische Argentijnse verdediger lijkt me.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 25 Jan 2019 14:15 
Erelid

Droomaankoop: Luis Suarez
Kan me dan ook wel voorstellen dat hij totaal verbijsterd was dat hij een penalty tegen kreeg.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 25 Jan 2019 15:16 
Erelid

Stormrage wrote:
Kan me dan ook wel voorstellen dat hij totaal verbijsterd was dat hij een penalty tegen kreeg.
Wie was dat niet?

PostPosted: 25 Jan 2019 16:40 

renemar wrote:
Welke wedstrijd heb jij gezien?

Zoveel ballen heeft hij niet teruggespeeld. Is ook een beetje het spelletje van Ajax. Ballen inleveren bij De Jong en/of anders de backs aanspelen. En als dit niet gaat dan maar een keertje terug. Hij staat er om te verdedigen maar heb je ook dat uitverdedigen gezien toen hij in de zestien onder druk werd gezet door 3 heerenveenspelers en even die bal met een boogballetje op de rechterkant gooide?

Hij maakte gewoon een goede rustige en solide indruk.
AJAX- Heerenveen heb ik gezien.

PostPosted: 25 Jan 2019 20:02 
Erelid

Stormrage wrote:
Ben het wel een beetje eens met renemar. Vond hem erg vaak de veilige optie kiezen. Tikkie terug naar Onana terwijl er genoeg ruimte ligt, tikkie breed naar De Ligt. Op zich niks mis mee, het hoeft ook niet allemaal spectaculair in je eerste wedstrijd.
Vaak is dat 3 keer of 20 keer?

Wat wil je dan? Het spel van Ajax is ook gewoon zo afgestemd. De backs staan hoog en de mandekkers zakken wat uit naar de zijkant waardoor Schone wat teruggetrokken speelt. Voor de verdedigers is het zaak om de backs aan te spelen of een middenvelder. Dat deed hij gewoon.

Als hij was gaan dribbelen of lange ballen gaan geven die niet aankomen, dan had iedereen gezegd, dat hij er niets van kan. Zijn verdedigende kwaliteiten waren goed en ik vond hem niet storend ballen zomaar terugspelen op Onana. Ook gewoon weinig balverlies geleden en al zeker onnodig balverlies.

PostPosted: 26 Jan 2019 11:58 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik vond die bal tegen Heerenveen wel van grote klasse toen ze hem onder druk zetten, en toen op Kristensen speelde, waardoor Kristensen zeeën van ruimte had, goed gezien, goed gevoetbalt.

PostPosted: 26 Jan 2019 12:00 

Morfe0 wrote:
Ik vond die bal tegen Heerenveen wel van grote klasse toen ze hem onder druk zetten, en toen op Kristensen speelde, waardoor Kristensen zeeën van ruimte had, goed gezien, goed gevoetbalt.
Kan me vergissen maar volgens mij was het gewoon een kwestie van in paniek wegtrappen en de bal kwam gewoon goed terecht.

PostPosted: 26 Jan 2019 13:36 
Erelid

renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Kan me vergissen maar volgens mij was het gewoon een kwestie van in paniek wegtrappen en de bal kwam gewoon goed terecht.
Dan kun je alles dood redeneren. Kijk het anders maar eens terug. Hij had die bal ook een peer kunnen geven of terug kunnen tikken op de keeper om van het probleem af te zijn maar hij passte bewust die bal op rechts.

Volgens de vele boca-supporters kon hij er bar weinig van en al zeker niet voetballen. Het is geen De Ligt of Blind maar zijn voetballende kwaliteiten zijn ook wat onderschat omdat vrijwel niemand hem kent.

PostPosted: 26 Jan 2019 14:05 

renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Dan kun je alles dood redeneren. Kijk het anders maar eens terug. Hij had die bal ook een peer kunnen geven of terug kunnen tikken op de keeper om van het probleem af te zijn maar hij passte bewust die bal op rechts.

Volgens de vele boca-supporters kon hij er bar weinig van en al zeker niet voetballen. Het is geen De Ligt of Blind maar zijn voetballende kwaliteiten zijn ook wat onderschat omdat vrijwel niemand hem kent.
Voor alle duidelijkheid, ik sta blanco tov Magallan. Wil hem een aantal wedstrijden zien spelen.
Ik vond wel dat hij een aantal keren onnodig terugliep terwijl hij door had moeten dekken.
Maar goed, dat kan een zaak van aanpassen zijn aan nieuwe club, medespelers en manier van spelen.
Het is in ieder geval veel te prematuur deze jongen te veroordelen/beoordelen.

PostPosted: 27 Jan 2019 17:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
ANALYSE
Schutterende Magallán leidt vernedering Ajax tegen Feyenoord in
PRO

Lijkt opportunistisch, maar wist het van tevoren al zeker, ik "dit wordt pijnlijk" . Ben benieuwd hoe ze aankijken op kantoor tegen hun spelerszakenbeleid, er had een veel beter elftal kunnen staan met een paar gehaalde anderen. Dit is de realiteit, met harde humor, waar je droevig om wordt. CA VA BIEN?

PostPosted: 27 Jan 2019 17:37 

ANALYSE
Schutterende Magallán leidt vernedering Ajax tegen Feyenoord in
PRO

Lijkt opportunistisch, maar wist het van tevoren al zeker, ik "dit wordt pijnlijk" . Ben benieuwd hoe ze aankijken op kantoor tegen hun spelerszakenbeleid, er had een veel beter elftal kunnen staan met een paar gehaalde anderen. Dit is de realiteit, met harde humor, waar je droevig om wordt. CA VA BIEN?
Ben ook niet overtuigd van deze jongen maar vandaag was iedereen dramatisch. Hem eruit pikken is hetzelfde als Lamprou vorige week.
Er moet gewoon snel iets gebeuren. Op het veld, maar ook wat spelersgroep betreft. Niks doen voor 1 februari is een brevet van onvermogen.
Laat het dan maar helemaal in elkaar flikkeren.
Trouwens, weetje nog iets?

PostPosted: 27 Jan 2019 17:58 
Erelid

Droomaankoop: Hakim Ziyech
Verloor bijna ieder duel van Van Persie, stapte vaak verkeerd in. Nee, het was niet best, maar ik had hem ook opgesteld vandaag. Ik wil hem nog niet afschrijven, maar had niet verwacht dat hij zo nerveus zou spelen in zijn eerste echt belangrijke wedstrijd.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 27 Jan 2019 17:59 
Erelid

Elke verdediger verzuipt in dit systeem als het niet loopt.

Je hebt 2 backs die verdedigend heel kwetsbaar zijn. Eigenlijk zijn al onze backs meer gericht op aanvallen dan verdedigen. Dit houdt dat je mandekkers uit elkaar getrokken worden en de middenvelders naar achteren uitzakken. Schone is hier niet het type voor om dan een corrigerende rol te vervullen waardoor je mandekkers verzuipen in de ruimtes en keuzes moeten maken.

Voorin speel je met valse buitenspelers die vaak naar binnen trekken en nooit buitenom gaan omdat dit de back moet doen. Als dit niet lukt en ja vaak balverlies lijdt, staat je restverdediging bijna altijd verkeerd.

Wie je er ook uitwil pikken, vaak is dit voor een nieuweling bijna niet te doen. Zelfs een De Ligt speelt de laatste tijd stukken minder maar ook hij kan niet steeds alles blijven corrigeren.

Makkelijk om Magallan hiervoor te slachtofferen (of Wober en nooit De Ligt).

Het klopt gewoon niet.

PostPosted: 27 Jan 2019 18:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Alsof het alleen aan hem lag. Tadic en Ziyech onzichtbaar, geen aanvoer naar Dolberg. Nous was dramatisch. Ons middenveld had continu balverlies. Tot aan de 1-1 waren we de betere, zag je de angst bij Feyenoord. Maar vanaf dan groeide Feyenoord in de wedstrijd en wonnen ze terecht. Geen collectief druk zetten, niet meelopen met hun man... Collectief falen, niet van 1 verdediger. 10 doelpunten tegen in 2 wedstrijden is dramatisch. Meer dan de in de hele eerste seizoenshelft. Ik hoop dat Te Hag dit snel kan omkeren, want Real gaat ons pas echt slachten als we zo blijven spelen...

Last edited by rebuah on 27 Jan 2019 20:20, edited 1 time in total.

PostPosted: 27 Jan 2019 18:46 

rebuah wrote:
Alsof het alleen aan hem lag. Tadic en Ziyech onzichtbaar, geen aanvoer naar Dolberg. Nous was dramatisch. Ons middenveld had continu balverlies. Tot aan de 1-1 waren we de betere, zag je de angst bij Feyenoord. Maar vanaf dan groeide Feyenoord in de wedstrijd en wonnen ze terecht. Collectief falen, niet van 1 verdediger. 8 doelpunten tegen in 2 wedstrijden is dramatisch.
Zeg maar 10 doelpunten.

PostPosted: 27 Jan 2019 20:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:
rebuah wrote:
Alsof het alleen aan hem lag. Tadic en Ziyech onzichtbaar, geen aanvoer naar Dolberg. Nous was dramatisch. Ons middenveld had continu balverlies. Tot aan de 1-1 waren we de betere, zag je de angst bij Feyenoord. Maar vanaf dan groeide Feyenoord in de wedstrijd en wonnen ze terecht. Collectief falen, niet van 1 verdediger. 8 doelpunten tegen in 2 wedstrijden is dramatisch.
Zeg maar 10 doelpunten.
Idd, gecorrigeerd met update.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
10 doelpunten maar tegen Herenveen speelde hij helemaal niet (-4) en tegen Feyenoord werd hij gewisseld (-2). De complete chaos is niet aan hem te wijten.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:28 

guy_ajax wrote:
10 doelpunten maar tegen Herenveen speelde hij helemaal niet (-4) en tegen Feyenoord werd hij gewisseld (-2). De complete chaos is niet aan hem te wijten.

Dat klopt. Hij zal zich ook wel afvragen waar hij in hemelsnaam terecht is gekomen.
Is zo vreemd het verschil tussen vorig jaar en nu te zien. Onwerkelijk.

Post new topic  Reply to topic  [ 836 posts ]  Previous   1 30 31 32 33 34  Next

All times are UTC+01:00