Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 953 posts ]  Previous   1 33 34 35 36 37 39  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 01 Apr 2019 15:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Ik wil hem ook eerst een vaste periode in de basis zien voordat ik een oordeel geef. De laatste tijd zijn er genoeg voorbeelden van spelers die ongelukkig begonnen en uiteindelijk wel slaagden (Wöber, Neres).

PostPosted: 01 Apr 2019 15:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
343 wrote:
Davidnerescampos...Welkom! Duidelijk iemand die iets kan toevoegen op dit forum. :ajaxoud:

Eens. Magallan kwam ook 2 keer op een vervelend moment in de ploeg. Feyenoord uit toen heel AJAX door de mand zakte en gisteren met 10 man tegen psv. Ik ga hem pas beoordelen als hij een reeks wedstrijden in de basis heeft afgewerkt.
Dankjewel 343!

Nog even verder gaan op Magallán; het feit dat Ajax staat voor een bepaalde speelstijl wil niet zeggen dat een ander type speler dan dat bij Ajax wordt opgeleid niet zou passen in het elftal. Een goede vervanger voor de Ligt halen zal heel erg lastig worden, of Magallán de geschikte opvolger is weet ik niet, maar i.p.v Veltman die opbouwend wel zijn kwaliteiten heeft heb ik liever een speler als Lisandro die weet wat verdedigen inhoudt, en net als Tagliafico de Zuid-Amerikaanse mentaliteit heeft dat hij koste wat kost wil winnen. Met Blind daarnaast heb je een prima opbouwer en als je je middenveld goed inricht is het niet noodzakelijk dat Magallán goed moet kunnen opbouwen.

Ten Hag zal hem zeker dit half jaar al kunnen beoordelen, maar ten eerste laat hij toch helemaal niet weten ontevreden te zijn? Met het huidige centrum is er ook geen reden om aanpassingen te maken. Ten tweede zal EtH hem dit half jaar echt wel de tijd gunnen, ik kan mij nog herinneren dat Neres en Davinson Sanchez ook al afgeschreven werden door veel mensen na de eerste wedstrijden. Die mensen zijn daar echt op terug moeten komen dus nogmaals oordeel niet te snel.

Kijk nu in Argentinië en je ziet dat een van de beste verdedigers in de competitie Lisandro Martinez wel dat voetballende gedeelte heeft in zijn spel, echter schat ik hem minder meedogenloos in dan Magallán. Je moet dus keuzes maken in welk type je wilt hebben, de complete verdediger is niet haalbaar voor Ajax, als die er al is (de Ligt misschien).

PostPosted: 02 Apr 2019 20:24 
Erelid

Ik vraag me het toch af hoe ze met zo'n speler als Magallan het Ajax-spel willen gaan spelen. De wedstrijden dat we heel erg goed spelen, kwam mede doordat de driehoek Blind, De Ligt en Frenkie de Jong altijd heel erg rustig bleven en altijd zochten naar de voetballende oplossing, ook onder veel druk. Met name centraal in de verdediging is dus positioneel inzicht in de opbouw, handelingssnelheid, technische kwaliteiten en een goede inspeelpass belangrijk bij Ajax.

Als ik Magallan zie rondlopen tot nu toe, zie ik een onbeholpen houthakker lopen, die niet weet wat hij aan het doen is centraal in de verdediging bij Ajax. Ik krijg een deja vu naar Oleguer..

Je kan wel zien dat hij in de mandekking goed is en krachtig, maar Ajax-verdedigers moeten veel completer zijn en dat zie ik echt nog niet.

PostPosted: 03 Apr 2019 09:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Ik vraag me het toch af hoe ze met zo'n speler als Magallan het Ajax-spel willen gaan spelen. De wedstrijden dat we heel erg goed spelen, kwam mede doordat de driehoek Blind, De Ligt en Frenkie de Jong altijd heel erg rustig bleven en altijd zochten naar de voetballende oplossing, ook onder veel druk. Met name centraal in de verdediging is dus positioneel inzicht in de opbouw, handelingssnelheid, technische kwaliteiten en een goede inspeelpass belangrijk bij Ajax.

Als ik Magallan zie rondlopen tot nu toe, zie ik een onbeholpen houthakker lopen, die niet weet wat hij aan het doen is centraal in de verdediging bij Ajax. Ik krijg een deja vu naar Oleguer..

Je kan wel zien dat hij in de mandekking goed is en krachtig, maar Ajax-verdedigers moeten veel completer zijn en dat zie ik echt nog niet.
Hij heeft mij ook nog niet kunnen bekoren in die spaarzame minuten die hij heeft gespeeld. Nu zijn het ook niet de makkelijkste tegenstanders en omstandigheden geweest toen hij speelde. Ben benieuwd of ze hem als basis materiaal zien komend seizoen.

PostPosted: 03 Apr 2019 09:50 
Erelid

Bonzai wrote:

Hij heeft mij ook nog niet kunnen bekoren in die spaarzame minuten die hij heeft gespeeld. Nu zijn het ook niet de makkelijkste tegenstanders en omstandigheden geweest toen hij speelde. Ben benieuwd of ze hem als basis materiaal zien komend seizoen.
Vraag anders wel een beetje af wat nou precies het plan was van deze aankoop, aangezien ze hem een jaar lang wilde hebben. Het is geen talent meer en mag ook niet meer bij Jong Ajax spelen.

PostPosted: 03 Apr 2019 10:01 

Bonzai wrote:

Vraag anders wel een beetje af wat nou precies het plan was van deze aankoop, aangezien ze hem een jaar lang wilde hebben. Het is geen talent meer en mag ook niet meer bij Jong Ajax spelen.
Als hij was gekomen was Blind denk ik niet aangekocht? Hij speelde in Argentinie ook vaak als lcv, dus dan had je hem ipv Blind gehad.

PostPosted: 03 Apr 2019 13:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik wil hem ook eerst een vaste periode in de basis zien voordat ik een oordeel geef. De laatste tijd zijn er genoeg voorbeelden van spelers die ongelukkig begonnen en uiteindelijk wel slaagden (Wöber, Neres).
Beide maakte toch een uitstekende indruk op het begin? Neres scoorde bij zijn basisdebuut tegen Feyenoord zelfs. Wober was onder Keizer ook echt prima.

PostPosted: 08 May 2019 23:36 
Erelid

Zit hij op voetbal?

PostPosted: 08 May 2019 23:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Als er iemand fout zat bij die derde goal was het Blind.

PostPosted: 09 May 2019 00:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zit hij op voetbal?
Kom op zeg.

Ik vind het wel heel erg ver gezocht om hem als schuldige aan te wijzen. Was gewoon een frommelgoal waar (bijna) niemand iets aan kan doen. Maar goed, jij hebt je nieuwe pispaal gevonden.

Heb je ook Ziyech als medeplichtige aangewezen omdat hij op de paal schoot waardoor we niet hebben gewonnen?

PostPosted: 09 May 2019 08:16 

Er ging veel fout achterin. Dat hij uitglijdt is wel bepalend want daardoor is hij te laat bij zijn tegenstander. En dan is Tagliafico ook weer te laat bij Lucas. Pfff zo pijnlijk allemaal.

PostPosted: 09 May 2019 10:34 

Droomaankoop: Zlatan
Zit hij op voetbal?
Serieus..?? Je gaat hem op een paar minuten chaos afrekenen? :roll:

PostPosted: 09 May 2019 11:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Jerome wrote:
Er ging veel fout achterin. Dat hij uitglijdt is wel bepalend want daardoor is hij te laat bij zijn tegenstander. En dan is Tagliafico ook weer te laat bij Lucas. Pfff zo pijnlijk allemaal.
De Ligt greep ook wat zwak in vond ik, als die er voor springt dan moet hij er toch ook nog wel bij kunnen. Maar zeker niet op 1 persoon af te schrijven die laatste goal.

PostPosted: 09 May 2019 11:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
En wat deed Blind daar dan? Die liep daar als een kip zonder kop weg uit het centrum.

PostPosted: 09 May 2019 11:37 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Het was gewoon een slechte wissel. Door een extra verdediger erbij te zetten was de structuur tussen Blind/De Ligt weg. Hij had De Wit moeten brengen voor extra power op het middenveld om de bal juist achterin weg te houden.

PostPosted: 09 May 2019 18:47 
Erelid

guy_ajax wrote:
Het was gewoon een slechte wissel. Door een extra verdediger erbij te zetten was de structuur tussen Blind/De Ligt weg. Hij had De Wit moeten brengen voor extra power op het middenveld om de bal juist achterin weg te houden.
Ik had nooit Magallan gebracht inderdaad. Dan roep je het op jezelf af, door de organisatie ineens te gaan veranderen achterin.

Die jongen mag z'n schaatsen wel een keer af doen als hij het veld inkomt, man man. Wat ziet het er toch onbeholpen uit.

PostPosted: 09 May 2019 19:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Het was echt blessuretijd he. Tottenham zou toch alleen maar lange ballen gaan spelen, dus wat extra kopkracht was wel wenselijk.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 10 May 2019 12:22 

Het is gewoon heel makkelijk achteraf l#llen. Extra kopkracht erbij was geen verkeerde gedachtegang, omdat Spurs alleen maar lange ballen aan het pompen was. De zogenaamde structuur tussen De Ligt en Blind verloor zowat elk duel van Llorente, dus waarom zou je daar per sé aan vast willen blijven houden als Spurs meer man erbij zet voorin. Het ging echt niet meer om structuur, het ging puur om ballen wegrossen.

Ons middenveld was ook compleet weg. Met De Wit had je meer kunnen afjagen, maar zowat alles ging door de lucht en hij had ook niet ineens duels gewonnen.

PostPosted: 02 Jun 2019 09:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Als Ten Hag in hem geen basisspeler ziet voor het komende seizoen, moeten we hem dan deze zomer nog verkopen of nog een half jaartje aanmodderen tot hij ontevreden in de winter wil vertrekken? Ik neem aan dat de technische staf inmiddels een goed beeld heeft van deze jongen en in kan schatten of hij in staat is om De Ligt op te volgen of niet.

De interesse in Cuesta en Alvarez moet toch een teken aan de wand zijn. Geen vertrouwen in Magallan? Kan me ook niet voorstellen dat zo'n jongen rustig bij Ajax op de bank blijft zitten, die heeft de leeftijd om te spelen. Als nu al blijkt dat hij niet voldoet dan moet je niet twijfelen en je verlies nemen.

PostPosted: 02 Jun 2019 19:03 
Erelid

Als Ten Hag in hem geen basisspeler ziet voor het komende seizoen, moeten we hem dan deze zomer nog verkopen of nog een half jaartje aanmodderen tot hij ontevreden in de winter wil vertrekken? Ik neem aan dat de technische staf inmiddels een goed beeld heeft van deze jongen en in kan schatten of hij in staat is om De Ligt op te volgen of niet.

De interesse in Cuesta en Alvarez moet toch een teken aan de wand zijn. Geen vertrouwen in Magallan? Kan me ook niet voorstellen dat zo'n jongen rustig bij Ajax op de bank blijft zitten, die heeft de leeftijd om te spelen. Als nu al blijkt dat hij niet voldoet dan moet je niet twijfelen en je verlies nemen.
Bovendien kan hij ook niet in Jong Ajax minuten maken en zodoende speelritme houden. Als ze hem niet goed genoeg achten, dan moet je gewoon je verlies pakken en kijken of er een verhuur of verkoop inzit.

PostPosted: 02 Jun 2019 23:36 

Het principe van 'wisdom of the crowd' heeft bewezen waarde. Dat is ook toepasbaar op het voetbal. Een gemiddelde fan is geen genie of autoriteit maar een grote groep fans kan gemiddeld genomen heel behoorlijk de kwaliteiten van een van hun spelers inschatten.

Heel was miskopen in de geschiedenis van het voetbal hadden voorkomen kunnen worden als technisch directeuren even een kijkje namen op wat forums voor ze miljoenen overmaakten.

Als de tendens op Boca forums - vol mensen die Magellan honderden keren hebben zien spelen - is dat ze blij zijn dat die 'lompe ezel' weg is, dan zegt dat een hoop. Voorlopig zijn die berichten niet bepaald ontkracht door Magellan's optredens hier.

Overigens, op diezelfde Boca forums, reppen ze over hoe dom en genereus Ajax kan zijn als ze hun club ook nog eens verlossen van Pavon. Een teken aan de wand.

PostPosted: 29 Jun 2019 12:49 

Grappig dat men het niet erg vond dat hij niet zo sterk was aan de bal. Hij zou verdedigend immers sterk zijn.

Waarom zien we hem dan keer op keer door de mand vallen? Zowel aan de bal als verdedigend. Zelfs tegen ontzettend matige tegenstanders. Het is lachwekkend.

Dit is 1 van de grootste miskopen uit de historie van de club. Dat ze zo'n aankoop nog proberen goed te praten is bizar. Doe je ogen eens open. Hij kan er helemaal niks van.

Je kan echt niet met deze speler het seizoen in. Net zoals Kik Pierie Pierie die er verdedigend niks van bakt. Die heeft het hele seizoen bij Heerenveen mogen blunderen.

Ik zou zeker geen afscheid nemen van Veltman (die ik al jaren bekritiseer)... want wat er nu rondloopt is dramatisch.

PostPosted: 29 Jun 2019 12:57 

Net als zijn kompanen (m.u.v. Mrtinez) bedroevend.

PostPosted: 29 Jun 2019 12:58 

Stiekem boft Ajax enorm dat de transferprijzen naar de top zo enorm gestegen zijn. Daardoor kunnen we onszelf een heleboel miskopen permitteren. Als van de drie spelers er één lukt, heb je het er al uit.

Orguela, Bandé, Kristensen, Casseira, Magellan, Labyad, Siem de Jong en Johnsen hebben bij elkaar gewoon 50 miljoen gekost. En dan tel ik salarissen niet mee. Maar alleen al dankzij de voltreffers Sanchez en Milik kunnen we dat lijen en kraait er geen haan naar.

PostPosted: 29 Jun 2019 13:03 

Per vandaag zal ik het niet meer opnemen voor deze jongen.

Mijn hemel, wat een matige verdediger. Een jaar lang gescout, 9 miljoen aftikken en dan erachter komen dat ie er geen reet van kan. Ajax, Ajax toch....

Post new topic  Reply to topic  [ 953 posts ]  Previous   1 33 34 35 36 37 39  Next

All times are UTC+02:00