Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 189 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: Razvan Marin
PostPosted: 05 Aug 2019 09:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
renemar wrote:
Jnp wrote:
renemar wrote:
Tijd, tijd, lees ik hier en daar. We hebben geen tijd. Dinsdag is een van de belangrijkste wedstrijden. Een club met ambitie zorgt er hoe dan ook voor dat je dan klaar bent. Ik ben bang dat we dat niet zijn.
En dan zijn de rapen weer gaar. Ik hoor Ten Hag dan alweer klagen over de gebrekkige voorbereiding. Excuses. Daar moet geen plaats voor zijn. Presteren, niets anders.
Adel verplicht.
Het is allemaal zo eenvoudig in jouw hoofd hè?
Ja, het is ook eenvoudig. Is het dan zo vreemd wat ik zeg? Ben benieuwd wat jij zegt als het fout gaat tegen Paok. En al die andere positivo's.
Ik blijf erbij, van een club met de uitstraling (zeker na afgelopen seizoen) en het geld van AJAX mag je toch verwachten dat er adequaat gehandeld wordt. Tot nu toe is het een dramatische transferperiode. De enige goede aankoop is de opvolger van Tagliafico. De rest is middelmaat of minder.
Die voorbereiding waarin 5(!) basisspelers (en Alvarez ook nog) een groot toernooi hebben in de zomer is natuurlijk wel een legitiem excuus.

Verder vind ik dat je gezien onze financiële en sportieve positie met je sleutelspelers afspraken moet maken over het moment waarop ze vertrekken. Ik heb begrepen dat dat moment nu op half augustus ligt. Veel te laat natuurlijk. Vóór de JC schaal mag je eventueel weg. Daarna houden we je hier. Ik snap die absolute topclubs ook niet. Waarom wacht je met een speler van 60 miljoen tot in augustus?

PostPosted: 05 Aug 2019 10:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
guy_ajax wrote:
renemar wrote:
Jnp wrote:

Ja, het is ook eenvoudig. Is het dan zo vreemd wat ik zeg? Ben benieuwd wat jij zegt als het fout gaat tegen Paok. En al die andere positivo's.
Ik blijf erbij, van een club met de uitstraling (zeker na afgelopen seizoen) en het geld van AJAX mag je toch verwachten dat er adequaat gehandeld wordt. Tot nu toe is het een dramatische transferperiode. De enige goede aankoop is de opvolger van Tagliafico. De rest is middelmaat of minder.
Die voorbereiding waarin 5(!) basisspelers (en Alvarez ook nog) een groot toernooi hebben in de zomer is natuurlijk wel een legitiem excuus.

Verder vind ik dat je gezien onze financiële en sportieve positie met je sleutelspelers afspraken moet maken over het moment waarop ze vertrekken. Ik heb begrepen dat dat moment nu op half augustus ligt. Veel te laat natuurlijk. Vóór de JC schaal mag je eventueel weg. Daarna houden we je hier. Ik snap die absolute topclubs ook niet. Waarom wacht je met een speler van 60 miljoen tot in augustus?
De transferdeadline moet gewoon op 31-7 worden gezet, totale onzin dat er nog transfers worden gedaan als de competities al weken bezig zijn.

PostPosted: 05 Aug 2019 14:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Stormrage wrote:
DeRuit wrote:
Dan is het juist goed dat Marc Overmars middelmaat koopt. Die worden niet weggekocht. De verwachtingen worden lager en hebben we dus tijd genoeg elk seizoen. Na 1 goed seizoen kan je niet verwachten dat we weer de CL halen.
Ben je nou serieus?
Nee, maar het zou wel renemars probleem oplossen dat we nooit tijd hebben. Als er niemand vertrekt hebben we ook geen probleem met tijd.

PostPosted: 05 Aug 2019 14:47 

DeRuit wrote:
Stormrage wrote:
DeRuit wrote:
Dan is het juist goed dat Marc Overmars middelmaat koopt. Die worden niet weggekocht. De verwachtingen worden lager en hebben we dus tijd genoeg elk seizoen. Na 1 goed seizoen kan je niet verwachten dat we weer de CL halen.
Ben je nou serieus?
Nee, maar het zou wel renemars probleem oplossen dat we nooit tijd hebben. Als er niemand vertrekt hebben we ook geen probleem met tijd.
En als je geen internationals hebt ook geen gekloot met internationale wedstrijden en toernooien. Dé oplossing :D

PostPosted: 05 Aug 2019 15:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
DeRuit wrote:
Stormrage wrote:

Ben je nou serieus?
En als je geen internationals hebt ook geen gekloot met internationale wedstrijden en toernooien. Dé oplossing :D
Precies!

PostPosted: 05 Aug 2019 18:05 
Erelid

renemar wrote:
Jnp wrote:
renemar wrote:
Tijd, tijd, lees ik hier en daar. We hebben geen tijd. Dinsdag is een van de belangrijkste wedstrijden. Een club met ambitie zorgt er hoe dan ook voor dat je dan klaar bent. Ik ben bang dat we dat niet zijn.
En dan zijn de rapen weer gaar. Ik hoor Ten Hag dan alweer klagen over de gebrekkige voorbereiding. Excuses. Daar moet geen plaats voor zijn. Presteren, niets anders.
Adel verplicht.
Ja, het is ook eenvoudig. Is het dan zo vreemd wat ik zeg?
Mwoah, in ieder geval vaak zeer ongenuanceerd.
Er zijn nou eenmaal allerlei factoren die meespelen, waar je wel iets kan doen maar waar je ook vaak niet. Ik vind 'gewoon presteren, geen excuses' dan wat te makkelijk gezegd.

PostPosted: 05 Aug 2019 21:18 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Jnp wrote:

Ja, het is ook eenvoudig. Is het dan zo vreemd wat ik zeg?
Mwoah, in ieder geval vaak zeer ongenuanceerd.
Er zijn nou eenmaal allerlei factoren die meespelen, waar je wel iets kan doen maar waar je ook vaak niet. Ik vind 'gewoon presteren, geen excuses' dan wat te makkelijk gezegd.
In de top is prestatie verplicht. Zo is dat nu eenmaal. En ook terecht. Je mag er gerust druk op leggen. Wat denk je dat de druk is in de grote competities?
Natuurlijk kun je slechte dagen hebben. Maar ik vind bijv. ook dat AJAX kampioen moet worden. De dubbel moet pakken. Dat kan en mag je eisen. Met minder mag je niet tevreden zijn.
Vroeger was dat de ambitie maar nu mag je het, gezien onze mogelijkheden, imo eisen.
Of dat ongenuanceerd is betwijfel ik. Dat is duidelijk.

PostPosted: 05 Aug 2019 22:17 
Erelid

En hoe vaak zie je het misgaan door de druk?

Vind kampioen worden of dubbel pakken nog wel iets anders, omdat dat over een heel seizoen gaat. Over het algemeen wint dan de beste en dat zijn wij inderdaad, denk ik. Maar als het resultaat na één wedstrijd tegen Vitesse tegenvalt, vind ik dat je door dat resultaat heen moet kunnen kijken. En zo geldt dat voor meer dingen.

PostPosted: 06 Aug 2019 08:38 

Clubs in de topcompetities hebben ook veel meer tijd he. Spelen geen voorronde CL of voorronde EL, de competitie begint later en topclubs hebben een veel bredere selectie. Plus vaak ook minder mutaties. Clubs als Ajax worden leeggeplukt, topclubs staan sterker. Vergelijking gaat volledig mank. Ajax zit in een heel andere situatie.

PostPosted: 06 Aug 2019 09:17 

Jnp wrote:
En hoe vaak zie je het misgaan door de druk?

Vind kampioen worden of dubbel pakken nog wel iets anders, omdat dat over een heel seizoen gaat. Over het algemeen wint dan de beste en dat zijn wij inderdaad, denk ik. Maar als het resultaat na één wedstrijd tegen Vitesse tegenvalt, vind ik dat je door dat resultaat heen moet kunnen kijken. En zo geldt dat voor meer dingen.
Ik kijk ook door het resultaat heen. Ondanks matig spel hadden we toch moeten winnen.
Laten we eerlijk zijn, de voorhoede was gewoon slecht. Blind en Donny waren goed. Tagliafico slecht. Veltman heel matig. Als je het niveau van de spelers in ogenschouw neemt is 2-2 niet eens zo slecht.
We weten allemaal dat de voorhoede, Tagliafico, Veltman (veel) beter kunnen. Echter een Schuurs niet. Wat je ziet, dat is het. Doet zijn stinkende best. En dat is niet voldoende. Wellicht in onze competitie in thuiswedstrijden en tegen mindere tegenstanders maar ik vind dat je meer mag, nee moet, verwachten.

PostPosted: 12 Aug 2019 14:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik vond het tegen het Emmen wederom niet heel sterk wat Marin liet zien. Slordig in zijn passing en een aantal keer stond hij niet goed opgesteld. Stond wat minder diep dan tegen Vitesse, maar alsnog vond ik dat hij een aantal keer te ver van Blind af stond. Dat moet echt een compacter duo worden. Schöne was misschien wat statisch of traag, maar stond positioneel wel een heel stuk beter. Was minder onderweg en stond veel in positie. Die hield de ruimte voor onze centrale verdedigers veel beter bezet. Ook was Schöne qua handelingssnelheid vele male beter. Ook comfortabeler aan de bal. Aannames en passes waren vrijwel altijd goed, Schöne kon je altijd met een man in de rug aanspelen. Marin heeft nog moeite met het tempo. Voor degene die de wedstrijden in het stadion bekijken: kijk eens naar Marin tijdens het positiespel dat ze voorafgaand aan de wedstrijd spelen. Hij lijdt dat by far het meeste balverlies. Tegen Vitesse vond ik dat enorm opvallen. Tegen Emmen ook in wat mindere mate. Morgen tegen PAOK ga ik er weer op letten, want als dat geen incident is dan zegt dat ook wat over het niveau van Marin.

Hoewel Marin een mooie lange trap heeft (en waarschijnlijk ook vrije trap of corner) vind ik dat hij technisch ook nog niet uitblinkt. Loopt regelmatig te lang met de bal of loopt zicht vast. Is ook geen speler die mensen op techniek kan passeren of kort wegdraait. Meer een lopende speler die het waarschijnlijk van zijn passing en drive moet hebben. Al vind ik dat hij ondanks die drive wel veel duels verliest. Met name verdedigend. Dat kostte tegen Vitesse ook een tegendoelpunt. Bazoer zette hem als een klein kind van de bal.

Ik had voor twaalf miljoen veel meer verwacht van deze jongen. Vooralsnog valt hij me tegen. Wat dat betreft zie ik meer in Mazraoui op die positie. Al was die tegen PAOK ook onwennig. Maar die heeft in andere wedstrijden wel aangetoond dat hij als middenvelder iets kan toevoegen. Dat heb ik bij Marin nog maar mondjesmaat gezien.

PostPosted: 12 Aug 2019 17:19 

Sluit ik mij bij aan.

PostPosted: 13 Aug 2019 10:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
Ik geef hem tijd, maar het is nog niet denderend inderdaad. Goeie analyse tot nu toe.
Schöne vond ik overigens wel aan vervanging toe (iig in de basiself).

PostPosted: 13 Aug 2019 10:59 
Erelid

Vind dat ie ‘leuk meehobbelt’ tot nu toe. Nog niet iemand die het verschil maakt, maar hoef je ook nog niet te verwachten. Denk dat hij voorlopig wel blijft staan.

PostPosted: 13 Aug 2019 11:03 
Erelid

Jnp wrote:
Vind dat ie ‘leuk meehobbelt’ tot nu toe. Nog niet iemand die het verschil maakt, maar hoef je ook nog niet te verwachten. Denk dat hij voorlopig wel blijft staan.
Maar ik zou toch graag wel eens iets van hem willen zien waarvan ik denk ''zo hé, daarom hebben ze hem gehaald.'' Martinez heeft bijna elke wedstrijd wel zo'n moment. Marin hobbelt inderdaad leuk mee, maar ik heb nog niets gezien wat hem een bijzondere speler maakt. Vooralsnog is het gewoon de sympathiekere vorm van Gudelj.

PostPosted: 13 Aug 2019 13:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Ziyech
Seizoenskaart: Ja
Ik zei het al vanaf het begin, echt een baggerspeler waar je totaal niks aan hebt. Kan zelfs niet eens verdedigen.

Lasse was statistisch gezien (o.a. volgens whoscored) een van de beste middenvelders van Europa vorig seizoen.

We zijn zwaar achteruit gegaan op die positie.

PostPosted: 13 Aug 2019 14:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Wat mij is bijgebleven is van afgelopen weekend was een slecht schot (slap en 10 meter naast) vanaf randje 16 na een mooie aanval ergens in de tweede helft. Verder eens met de meeste hier, nog niet denderend maar veel 6jes. Hoop dat hij wel het verschil kan maken op een gegeven moment, zijn traptechniek, werklust en voetballend inzicht zijn namelijk prima.

PostPosted: 13 Aug 2019 14:05 
Erelid

Ik zei het al vanaf het begin
1. Het is nog steeds het begin, dus niet doen alsof je al je gelijk hebt gehaald.
2. Je kwam hier inderdaad (speciaal) om te verkondigen dat je Marin niks vindt, maar vervolgens negeer je totaal de mensen die vragen om bronnen voor je statistieken. Zou fijn zijn als je die kunt geven zodat we kunnen checken of het klopt wat je zegt en ze eventueel in context kunnen plaatsen.

PostPosted: 13 Aug 2019 14:37 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Hij verlies wel de bal op gevaarlijke plekken zag ik in het stadion.
Dat is wel een punt waaraan gewerkt moet worden.
Ik ben er zelf eigenlijk nog niet uit wat ik van hem vind.
Maakt af en toe rare beslissingen, maar aan de andere kant zie ik wel zijn potentie.
Even aankijken hoe het gaat dit seizoen.

PostPosted: 13 Aug 2019 18:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Thomas Muller
Nee ik zie het niet zo bij Marin. Een huis-tuin-keuken voetballer. Tilt het spel van Ajax niet naar een hoger niveau. Ik blijf er bij dat Ajax versterking moet halen op het middenveld, met Marin heb ik er voorlopig weinig vertrouwen in. Zie ook niet zo snel aanknopingspunten. Bovendien heeft hij nauwelijks concurrentie (wederom te weinig middenvelders) en moet hij direct bepalend zijn voor Ajax. Dat lukt hem bepaald niet. Ik zie graag een nieuwe toegevoegde waarde op het middenveld. Met dit soort spelers kun je als Ajax-zijnde gewoon niet tevreden zijn.

PostPosted: 13 Aug 2019 21:25 
Erelid

Wat hebben we nou weer binnengehaald. Is nog slechter dan Schone, met een mindere trap.

PostPosted: 13 Aug 2019 22:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Wat hebben we nou weer binnengehaald. Is nog slechter dan Schone, met een mindere trap.
Hij valt mij ook erg tegen tot op heden! Traag in balbehandeling. Schone leek snel itt. hij en die is nog wel 12 jaar ouder.

PostPosted: 13 Aug 2019 23:08 

Zou bij geen enkel club uit de top 6 in onze competitie in de basis staan. Oh wachte ven, bij ons wel. Sommigen willen hem nog tijd geven maar ik zeg nu al dat dit weer een miskoop is. Ik heb inmiddels genoeg gezien.
Voegt nu niks toe en zal dat ook nooit doen. Slechte balbehandeling, bijna nooit in een keer de bal goed onder controle. Traag. Heeft niks wat 12 miljoen euro waard is.

PostPosted: 13 Aug 2019 23:47 
Erelid

renemar wrote:
Zou bij geen enkel club uit de top 6 in onze competitie in de basis staan. Oh wachte ven, bij ons wel. Sommigen willen hem nog tijd geven maar ik zeg nu al dat dit weer een miskoop is. Ik heb inmiddels genoeg gezien.
Voegt nu niks toe en zal dat ook nooit doen. Slechte balbehandeling, bijna nooit in een keer de bal goed onder controle. Traag. Heeft niks wat 12 miljoen euro waard is.
Het is geen slechte speler maar voegt gewoon niets toe. Nuttige speler als zo'n iemand uit je eigen jeugd komt, meer niet. Ik vraag me echt af wat die scouts in hem zagen? Wat maakt hem speciaal? Waarom hebben ze hem gekozen?

PostPosted: 14 Aug 2019 03:14 
Erelid

Nog slechter als Schone???? Werkelijk????

Schone mag misschien niet een van de wekelijkse uitblinkers zijn geweest, maar hij hij speelde nagenoeg wel altijd voldoende. Niet als je het vergelijkt met de uitblinkers, maar dat is dan ook weer oneerlijk. Daarnaast kan je een speler op de plek van Schone zetten, dat compenseerd niet direct de hoeveelheid coaching buiten het bereik van de camera's deed!

Post new topic  Reply to topic  [ 189 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8  Next

All times are UTC+02:00