Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 277 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Razvan Marin
PostPosted: 19 Jul 2019 13:24 

Het was gisteren inderdaad verre van bijzonder. Dat hoeft niet per se aan zijn kwaliteiten te liggen. Ik heb met name het idee dat een middenveld met Eiting/Schöne, Marin en Van de Beek niet dynamisch genoeg is. Marin lijkt nog niet de durf te hebben om echt als 8 te voetballen en Eiting/Schöne zijn verdedigend te kwetsbaar om met de punt naar achteren te spelen.

Met Blind op het middenveld kan Marin meer in zijn Standard rol spelen. Een andere optie zou zijn om Pröpper aan te trekken waardoor je een dynamiek krijgt die niet overeenkomt, maar wel redelijk lijkt op het middenveld Frenkie, Schöne en Van de Beek.

PostPosted: 24 Jul 2019 10:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Ziyech
Seizoenskaart: Ja
Wat is deze jongen slecht zeg! Zijn handelingssnelheid is veel te traag (nog trager dan Schone!), hij kan ook geen druk zetten. Hij verdedigt niet goed mee terug. Hij heeft slechts 9 van zijn 30 persoonlijke duels gewonnen de afgelopen 4 oefenwedstrijden en hij passt bijna alles naar de verkeerde kleur. In de EK-kwalificatie wedstrijd Malta-Roemenië vorige maand, won hij NUL van zijn 11 persoonlijke duels. Nul, tegen Malta uit (altijd lastig).

Heb speciaal hiervoor een account aangemaakt om dit te melden, want dit gaat onze grote achilleshiel worden het aankomende seizoen. Met Marin op het middenveld word je door iedere tegenstander, of het nu PAOK Saloniki is of Vitesse of Emmen, totaal overlopen.

PostPosted: 24 Jul 2019 13:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Heb je een bron voor die statistieken?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Jul 2019 16:11 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Wat is deze jongen slecht zeg! Zijn handelingssnelheid is veel te traag (nog trager dan Schone!), hij kan ook geen druk zetten. Hij verdedigt niet goed mee terug. Hij heeft slechts 9 van zijn 30 persoonlijke duels gewonnen de afgelopen 4 oefenwedstrijden en hij passt bijna alles naar de verkeerde kleur. In de EK-kwalificatie wedstrijd Malta-Roemenië vorige maand, won hij NUL van zijn 11 persoonlijke duels. Nul, tegen Malta uit (altijd lastig).

Heb speciaal hiervoor een account aangemaakt om dit te melden, want dit gaat onze grote achilleshiel worden het aankomende seizoen. Met Marin op het middenveld word je door iedere tegenstander, of het nu PAOK Saloniki is of Vitesse of Emmen, totaal overlopen.
Welkom! :ajaxsjaal:

PostPosted: 31 Jul 2019 22:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Ziyech
Seizoenskaart: Ja
Razvan Marin tegen PSV, 14 persoonlijke duels: 3 maal winst, 11 maal verlies.

Dit heeft niks meer met wennen te maken. Ik blijf erbij dat wij met hem op het middenveld totaal zullen worden overlopen tegen goede tegenstanders.

PostPosted: 31 Jul 2019 22:19 

Heb je een bron voor die statistieken of heb je met het bord op schoot zitten tellen? Ik snap niet dat je hem zo vroeg afschrijft en vond hem bij lange na niet zo slecht als jij doet voorkomen.

PostPosted: 01 Aug 2019 07:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Ik vond hem ook niet zo slecht. En speciaal een account aanmaken om een speler af te kraken is een beetje zielig. Marin komt er wel.

En als je zo graag naar statistieken kijkt, hij had de meest balveroveringen (bron: https://twitter.com/OptaJohan/status/11 ... 2380396550).

PostPosted: 01 Aug 2019 08:13 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als ik dit zo lees, kijkt hij puur naar de statistieken van duels die hij verliest, dus 1 v 1 tegen een tegenstander.
Blind is daarin ook zwak, maar is heel goed in positionering verdedigend, waardoor hij toch heel veel ballen onderschept, je hoeft niet in de duels te komen als je slim positioneert, dus is het niet zo belangrijk.
Wel is het belangrijk als je niet zo goed kan verdedigen in de 1v1 , dat je dus goed positioneert, indien je dat ook niet beheerst, dan word je inderdaad overlopen.

PostPosted: 01 Aug 2019 08:13 

Ik vind hem geen AJAX speler. Althans van wat hij tot nu toe heeft laten zien.
Beetje bleu, kraak noch smaak. Niet slecht maar ook niet goed. Hobbelt mee, valt niet op. Niet negatief en niet positief. Als ik moet kiezen tussen hem en Schöne kies ik momenteel voor Lasse. Geen enkele twijfel.
T.o.v. Frenkie natuurlijk een enorme stap terug. Van een 9 naar een 6.
Middenveld wordt een groot probleem. Veel te weinig creativiteit.

PostPosted: 01 Aug 2019 08:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Wat ik me vooral afvraag: Waarom is ten Hag zo enthousiast over hem?

Marin werd gehaald om het vertrek van Frenkie de Jong op te vangen en lijkt ook naar een basisplek te solliciteren. "Hij laat direct zien waarom we hem hebben gehaald", vertelt Ten Hag aan Ajax TV. "Natuurlijk heeft hij aanpassing nodig. Het Ajax-systeem en de stijl vragen voor iedere speler een bepaalde aanpassingstijd, maar je ziet dat hij de kwaliteiten heeft om dat te doen. Ik heb hoge verwachtingen van hem."

PostPosted: 01 Aug 2019 09:04 
Erelid

Ik heb echt nog totaal geen goed beeld van Marin. Ik hoop dat hij zich laat zien de komende wedstrijden. Bij Standard waren ze erg positief over hem.

PostPosted: 01 Aug 2019 09:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hatem Trabelsi
Droomaankoop: Luis Alberto Suarez
Seizoenskaart: nee

Marin werd gehaald om het vertrek van Frenkie de Jong op te vangen en lijkt ook naar een basisplek te solliciteren. "Hij laat direct zien waarom we hem hebben gehaald", vertelt Ten Hag aan Ajax TV. "Natuurlijk heeft hij aanpassing nodig. Het Ajax-systeem en de stijl vragen voor iedere speler een bepaalde aanpassingstijd, maar je ziet dat hij de kwaliteiten heeft om dat te doen. Ik heb hoge verwachtingen van hem."
Ik denk dat ik het met vlagen echt wel heb gezien tegen PSV. Hij ziet de mogelijkheden een station verder. Daarmee bedoel ik dat hij het spel kan verplaatsen met een steekbal of het spel direct kan verplaatsen naar de ‘hoge’ backs. Natuurlijk is dit een andere manier van spelen dan de Jong die vooral sterk is in de korte 1/2s en loopt met de bal om ruimte te maken.

Ik hoop dat ik het goed zie en dat deze jongen even het vertrouwen moet krijgen om zijn, wat hij bij Standart voornamelijk bekend om stond, fantastische traptechniek kan etaleren. Verder IT er wel een goeie kop op. Misschien niet de Ajax speler in bravoure en technisch hoog. Hopelijk wel een speler waar we zoals Galasek altijd blij mee waren. Zijn statistieken spreken voorlopig Razvans voordeel.

PostPosted: 01 Aug 2019 10:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Stormrage wrote:
Ik heb echt nog totaal geen goed beeld van Marin. Ik hoop dat hij zich laat zien de komende wedstrijden. Bij Standard waren ze erg positief over hem.
Precies, het enige wat wel een beetje te zien was, vond ik, was de pit die hij in zijn duels legde. Maar ik vond heel Ajax fel tegen PSV eigenlijk.
Komt ook wel over met het beeld dat over Marin is geschetst; een type Davids.

Alleen hebben we natuurlijk niet zo veel aan alleen 'pit'; de vraag is of hij ook een technische en functionele speler is. Gudelj had ook 'pit', zogenaamd.

PostPosted: 01 Aug 2019 10:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen

Volgens hem is het een dynamische speler met een goed inzicht en een goede passing.

PostPosted: 01 Aug 2019 11:02 

Zou dit niet een krampachtige poging zijn om de aankoop te verdedigen? Zie je vaker bij trainers.
Ik zie in ieder geval niks van Marin dat ook maar in de buurt van Frenkie komt. Een op een is die ook niet te vervangen, Frenkie heeft gewoon specifieke kwaliteiten. Maar bij Marin zie ik helemaal niks waarvan ik onder de indruk ben.
Ik denk dat een jongen als Gravenberch nu al beter is. Die heerst op het middenveld. Is wel nog erg jong en wisselvallig maar dat is inherent aan zijn leeftijd. Het is de vraag of hij het bij het eerste iedere keer weer kan waarmaken.

PostPosted: 01 Aug 2019 11:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:

Zou dit niet een krampachtige poging zijn om de aankoop te verdedigen? Zie je vaker bij trainers.
Ik zie in ieder geval niks van Marin dat ook maar in de buurt van Frenkie komt. Een op een is die ook niet te vervangen, Frenkie heeft gewoon specifieke kwaliteiten. Maar bij Marin zie ik helemaal niks waarvan ik onder de indruk ben.
Ik denk dat een jongen als Gravenberch nu al beter is. Die heerst op het middenveld. Is wel nog erg jong en wisselvallig maar dat is inherent aan zijn leeftijd. Het is de vraag of hij het bij het eerste iedere keer weer kan waarmaken.
Ik vond Gravenberch helemaal nog niet zo indrukwekkend in de voorbereiding. En wisselvalligheid betekent gewoon dat hij nu nog niet goed genoeg is voor het eerste. Anders kunnen we Eiting ook wel opstellen ipv Schone of Marin want hij laat soms ook mooie dingen zien. Of Unuvar als hij 16 is gelijk in de basis zetten.

Frenkie is inderdaad niet te vervangen en het Ajax spel was op hem afgestemd. Dan is het logisch dat als je een vervanger haalt die anders speelt moet wennen aan het team en omgekeerd. Er zit in ieder geval een visie achter, dat hij gehaald is, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat draaien.

PostPosted: 01 Aug 2019 12:40 

DeRuit wrote:
renemar wrote:

Ik vond Gravenberch helemaal nog niet zo indrukwekkend in de voorbereiding. En wisselvalligheid betekent gewoon dat hij nu nog niet goed genoeg is voor het eerste. Anders kunnen we Eiting ook wel opstellen ipv Schone of Marin want hij laat soms ook mooie dingen zien. Of Unuvar als hij 16 is gelijk in de basis zetten.

Frenkie is inderdaad niet te vervangen en het Ajax spel was op hem afgestemd. Dan is het logisch dat als je een vervanger haalt die anders speelt moet wennen aan het team en omgekeerd. Er zit in ieder geval een visie achter, dat hij gehaald is, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat draaien.
Laten we het hopen. Ik heb in ieder geval nog twijfels. Hoop dat Marin dat gaat logenstraffen.

PostPosted: 01 Aug 2019 15:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit wrote:
Eens.

In tegenstelling tot vele andere vind ik dat Marin zich heel goed aanpast. Ik zie ook wel, dat nog lang niet alles lukt maar ik kijk meer naar hoe hij zich opstelt, positie kiest en zijn eerste balaanname. Daarnaast wil hij de bal hebben en dat vind ik ook heel belangrijk. Hij draait ook vaak goed open en ziet het spelletje. Hij moet natuurlijk wennen aan zijn medespelers en vergeet niet, dat je nu met een totaal andere as speelt. Ligt niet alleen aan Marin want achter hem staan ook 2 andere verdedigers en Blind is een linie opgeschoven. Dit vergt afstemming. Ik ben wel positief en ik vind Marin het beter doen dan Eiting en Gravenberch. Gravenberch moet je inderdaad rustig brengen.

PostPosted: 01 Aug 2019 21:55 

Vind het tot nu toe ook pure middelmaat. Een grauwe speler zonder kwaliteiten waarin hij uitblinkt. Blijf erbij dat we beter Propper op konden halen.

Marin = zwaar ongeschikt.

PostPosted: 01 Aug 2019 22:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zie Propper wel naar AJAX komen mocht Van de Beek echt vertrekken.

PostPosted: 01 Aug 2019 22:34 
Erelid

Jodenzoon wrote:
Vind het tot nu toe ook pure middelmaat. Een grauwe speler zonder kwaliteiten waarin hij uitblinkt. Blijf erbij dat we beter Propper op konden halen.

Wat is dat toch dat iedereen direct spelers afschrijft zonder dat ze überhaupt de tijd hebben gehad om iets te laten zien?
Marin heeft net één officiële wedstrijd gespeeld, kom op zeg.

PostPosted: 01 Aug 2019 22:41 

Stormrage wrote:
Jodenzoon wrote:

Wat is dat toch dat iedereen direct spelers afschrijft zonder dat ze überhaupt de tijd hebben gehad om iets te laten zien?
Marin heeft net één officiële wedstrijd gespeeld, kom op zeg.
Ik zeg nergens dat ik de beste knul heb afgeschreven, ik zeg alleen dat ik geen specifieke kwaliteiten bij hem zie en dat ik hem ongeschikt vind voor het Ajax voetbal.

Er zitten er altijd weer een paar bij die elke speler de hand boven het hoofd moet houden.. zucht.

PostPosted: 01 Aug 2019 22:59 
Erelid

Dus dan schrijf je hem toch af voor Ajax? En ik hou de hand niet boven zijn hoofd, ik wil hem eerst wat langer in actie zien in wedstrijden die er toe doen.

PostPosted: 02 Aug 2019 08:51 

Heeft niks met afbranden te maken. Je mag een speler toch wel beoordelen over hetgeen hij tot heden heeft laten zien. Moet je dan zeggen dat het prima was? Van een aankoop van 12 miljoen mag je meer verwachten dan hij tot nu toe laat zien. Ik vind het een middelmatige speler. Vind Schöne beter. Die heeft in de oefenperiode (korter dan die voor Marin) wel diverse keren laten zien dat hij een goede speler is. Zijn probleem is dat hij het soms niet kan belopen. Maar qua voetballer is hij imo van een beter kaliber. Marin hobbelt mee maar heeft nog niks laten zien dat 12 miljoen rechtvaardigt.
Martinez daarentegen wel. Die heeft in de wedstrijden die hij heeft gespeeld aangetoond een prima aankoop te zijn. Waarom mag je over Marin en Promes dan niet oordelen dat ze gewoon tegenvallen?

PostPosted: 02 Aug 2019 09:34 
Erelid

Afbranden en afschrijven zijn twee verschillende dingen. Niemand brandt hem af, maar er wordt wel al geconcludeerd op een paar oefenpotjes dat hij niet geschikt is voor Ajax. Dat kan in mijn ogen gewoon niet.

Post new topic  Reply to topic  [ 277 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 12  Next

All times are UTC+01:00