Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 372 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Razvan Marin
PostPosted: 15 Jan 2020 08:30 

Ik zie het niet in Marin zitten. Maar is ook afhankelijk van het bod van Brugge.
Het middenveld is sowieso onderbezet dus er zal wel een nieuwe middenvelder gehaald moeten worden.
Je kunt om verschillende redenen niet vertrouwen op Ekkelenkamp, Eiting, Taylor of Unuvar.

PostPosted: 15 Jan 2020 08:47 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Voor 9-10 miljoen euro gewoon lekker laten gaan, heeft het niveau niet.. gegokt en verloren.
Onder de 8 miljoen zou ik hem echt niet verkopen dat dan ook weer niet..

PostPosted: 15 Jan 2020 09:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Ik zie het niet in Marin zitten. Maar is ook afhankelijk van het bod van Brugge.
Het middenveld is sowieso onderbezet dus er zal wel een nieuwe middenvelder gehaald moeten worden.
Je kunt om verschillende redenen niet vertrouwen op Ekkelenkamp, Eiting, Taylor of Unuvar.
Het wordt wel lastig om iemand te halen. Ik ben het er nu wel mee eens dat hij verkocht mag worden bij een goed bod, zoals Morfe0 zegt boven de 9 miljoen gewoon afscheid van nemen, evt met een doorverkooppercentage en een wat lager bod ook.

Het zou mij niet verbazen als Ajax een beetje tegen het salarisbudget aanzit. Dus een echte topper halen wordt denk ik lastig, ook al heb je het salaris van Marin weer vrij. Als je geen echte topper haalt, schiet je dan jezelf niet in de voet? Zou een 20 jarige van buiten het beter doen dan een Eiting of Ekkelenkamp van dezelfde leeftijd of Taylor en Gravenberch die net wat jonger zijn. Ik zou eerder kijken naar een groot talent op de 10. Je hebt daar Unuvar wel, maar die is nog erg Jong. Lang kan nog op de flanken en Jensen/Kuhn lijkt nog niet te voldoen. Als Ziyech dan weggaat heb je er een van een jaar of 20 of iets ouder en Unuvar daarachter ( eventueel Lang nog ).

PostPosted: 15 Jan 2020 09:05 
Erelid

Over die salaris budget is toch ook logisch?
Als je bekijkt dat je op dit moment met Promes, Tadic, Neres, Ziyech, Blind, Tagliafico, Onana, Vd Beek allemaal spelers hebt die een hele dikke salaris verdienen, dan zit je ook heel hoog met de salarissen.
Ook geen probleem, wel jammer maar de komende zomer gaat van dit rijtje bijna iedereen weg, waardoor je op langere termijn het probleem al getackelt hebt.

PostPosted: 15 Jan 2020 09:13 

Morfe0 wrote:
Als je bekijkt dat je op dit moment met Promes, Tadic, Neres, Ziyech, Blind, Tagliafico, Onana, Vd Beek allemaal spelers hebt die een hele dikke salaris verdienen, dan zit je ook heel hoog met de salarissen.
Ook geen probleem, wel jammer maar de komende zomer gaat van dit rijtje bijna iedereen weg, waardoor je op langere termijn het probleem al getackelt hebt.
Zeker logisch, maar wij verwachten nu elk jaar 1 of 2 van die toppers ( ook als we niet veel toppers verkopen ), maar dat is niet haalbaar denk ik. En dat maakt nu het vervangen van een Marin wel lastig. Ik zou die paar minuten die hij gespeeld heeft gewoon aan eigen jeugd geven.

PostPosted: 15 Jan 2020 09:17 
Erelid

DeRuit wrote:
Morfe0 wrote:
Als je bekijkt dat je op dit moment met Promes,Tadic,Neres,Ziyech,Blind,Tagliafico,Onana,Vd Beek allemaal spelers hebt die een hele dikke salaris verdienen, dan zit je ook heel hoog met de salarissen.
Zeker logisch, maar wij verwachten nu elk jaar 1 of 2 van die toppers ( ook als we niet veel toppers verkopen ), maar dat is niet haalbaar denk ik. En dat maakt nu het vervangen van een Marin wel lastig. Ik zou die paar minuten die hij gespeeld heeft gewoon aan eigen jeugd geven.
Denk ook dat Gravenberch de kans gaat krijgen tov Alvarez en Marin op het middenveld.

PostPosted: 15 Jan 2020 10:29 

343 wrote:
Club Brugge wil Razvan Marin huren van Ajax
https://www.telegraaf.nl/sport/19764053 ... n-van-ajax

Gelijk doen. Zeker met een optie tot koop.

EDIT: Brugge wil hem huren, AJAX wil hem liever verkopen.
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 4013854720
Goed om te horen dat Ajax hem al liever wil verkopen. Gegokt, verloren, ervan leren en door.
Hopelijk gaat het lukken om hem al definitief te verkopen. Direct doorselecteren en blijven sleutelen aan een nieuw Ajax waarin zoveel mogelijk spelers wel voldoen.

PostPosted: 15 Jan 2020 15:08 

Zijn agent heeft inmiddels bevestigd dat er interesse van Brugge is. Voorkeur van Marin zou in de PL of Serie A liggen alleen...

Kortom: er wordt gewerkt aan een exit. Van alle kanten / partijen. Prima. Schone (stop gap) of Propper halen en we gaan erop vooruit.

PostPosted: 15 Jan 2020 15:52 

Ik denk dat er geen vervanger komt. Met de jeugd kan je die minuten ook wel opvangen.

PostPosted: 15 Jan 2020 15:59 

Als je serieus een gooi wilt doen naar de EL kun je niet Daley Blind en Marin vervangen door Gravenberch en Ekkelenkamp...

PostPosted: 15 Jan 2020 16:12 

de dominee wrote:
Als je serieus een gooi wilt doen naar de EL kun je niet Daley Blind en Marin vervangen door Gravenberch en Ekkelenkamp...
Waar heb je vandaan dat Ekkelenkamp dan 1 op 1 Marin vervangt?

Eens met DeRuit. Ik denk dat de minuten die Marin nog maakt gerust kunt overlaten aan jeugd, of alsnog Alvarez of Mazraoui. Zoveel is dat niet joh.

PostPosted: 15 Jan 2020 17:12 

DeRuit wrote:
Ik denk dat er geen vervanger komt. Met de jeugd kan je die minuten ook wel opvangen.
Met wie? We zitten sowieso al veel te smal in de middenvelders. at mij betreft wordt er een gehaald ook als Marin blijft aangezien Martinez wss. naar LCV gaat.
Ik zie geen enkele jeugdige speler die een vertrek van Marin kan opvangen. Je moet er rekening mee houden dat hij meer gaat spelen als de eerste seizoenshelft. Ik zie Gravenberch namelijk zeker niet alles spelen en Alvarez vind ik geen optie.

PostPosted: 15 Jan 2020 18:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit wrote:
Vind ik een gevaarlijke uitspraak omdat er nogal wat onduidelijke situaties zijn.

- Hoe lang ligt Blind er nog uit?
- Hoe gaat Gravenberch het doen?
- Hoe gaat Eiting het doen?
- Hoe gaat Ekkelenkamp het doen?

Alvarez en Mazraoui zijn voor mij geen opties. Indien Marin vertrekt, zou je dit op kunnen vangen met jeugd maar het probleem is als er iets wegvalt (Beek of Ziyech) kom je nogal bij twijfelachtige mensen terecht. Is eigenlijk ook al het geval met Marin.

Ik denk dat een Gravenberch juist nu wel kan spelen omdat je daar Beek en Ziyech hebt lopen. Als er iemand wegvalt, wordt het wel anders.

We hebben gezien wat het teweeg brengt als we voorin wat mensen missen en het middenveld is toch al onderbezet of anders gezegd weten we niet hoe betrouwbaar een Eiting, Ekkelenkamp en ook Gravenberch is.

In het begin van het seizoen is er vaak gesproken over de onderlinge afstemming van de achterhoede met de voorhoede maar zonder Blind achterin ga je dit nu ook weer krijgen.

Toch wel merkwaardig, dat je eigenlijk geen directe vervangers hebt voor Beek en Ziyech. Ja die heb je wel maar dan ga je gelijk meerdere posities wisselen (Promes zal dan wel een linie zakken).

PostPosted: 15 Jan 2020 18:44 

Snake wrote:
de dominee wrote:
Waar heb je vandaan dat Ekkelenkamp dan 1 op 1 Marin vervangt?

Eens met DeRuit. Ik denk dat de minuten die Marin nog maakt gerust kunt overlaten aan jeugd, of alsnog Alvarez of Mazraoui. Zoveel is dat niet joh.
De jeugd, toch? Gravenberch, Eiting, Ekkelenkamp dus. Dat is (misschien) leuk voor (subtop) Eredivisie, maar niet voor de finale van de EL.

De lat niet omhoog, niet terug omlaag.

PostPosted: 15 Jan 2020 19:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Je kon De Jong en Schone ook niet vervangen door Marin. Is absoluut geen creatieve speler.
Heb geen enkele keer kunnen zien dat hij iets toevoegde aan AJAX. Zelfs tegen ADO waar hij alle tijd van de wereld kreeg was hij zwak. Zwakke mentaliteit, weinig persoonlijkheid, snel uit het veld geslagen. Hij moet wennen? Hij is geen 18 meer. Hij is al 23 jaar.
Schandalig dat deze speler gehaald is. Wat betreft zijn niveau en wat betreft het soort speler.

Volgens RCM gaat de voorkeur van Marin uit naar Italië en Engeland. Naar België heeft hij geen zin in.
https://twitter.com/sachatavolieri/stat ... 90112?s=21

PostPosted: 16 Jan 2020 02:25 

Hij heeft 700 minuten gemaakt.

Blind wordt dan waarschijnlijk vervangen door Martinez en Gravenberch op CM.

Voor CM heb je dan

Van de Beek, Gravenberch
Ekkelenkamp, Eiting,
Taylor kan er nog spelen ( laat zich zien in Jong Ajax en is net zo oud als Gravenberch ).

Je kan Martinez weer naar voren schuiven en met twee rechtspoten achterin spelen.
Mazraoui zou er nog kunnen spelen, of in geval van nood Alvarez.

Genoeg opties om die paar minuten op te vangen.

PostPosted: 16 Jan 2020 09:58 

DeRuit wrote:

Voor CM heb je dan

Van de Beek, Gravenberch
Ekkelenkamp, Eiting,
Taylor kan er nog spelen ( laat zich zien in Jong Ajax en is net zo oud als Gravenberch ).

Je kan Martinez weer naar voren schuiven en met twee rechtspoten achterin spelen.

Ik ben groot fan van Taylor maar die jongen heeft zeker nog 2 seizoenen nodig. Heeft nu nog te weinig inhoud en fysiek. Hij wordt nog te gemakkelijk fysiek opzij gezet. Hij is pas 17. Waarom moeten spelers dan al klaar zijn voor het eerste? Dat zijn uitzonderingen.
Ekkelenkamp en Eiting kunnen mee tegen clubs uit het rechterrijtje. Wordt de tegenstand groter haken ze af. Zeker Ekkelenkamp. Die zakte maandag bij Jong AJAX nog gigantisch door het ijs.
Vaak worden onze spelers meer kwaliteit toegedicht dan ze hebben.
Met Taylor. Unuvar, Gravenberch, Hansen, gebr. Timber, Traoré komen er grote talenten aan. Grotere talenten als Ekkelenkamp.
Maar geef ze de tijd en pleeg geen roofbouw. Spelen in een volle Arena is prachtig maar de druk is ook groot. Wat als het eens tegenzit en er fluitconcerten komen. Hoe gaat zo'n jonge speler daarmee om?

PostPosted: 16 Jan 2020 10:34 

renemar wrote:
DeRuit wrote:

Voor CM heb je dan

Van de Beek, Gravenberch
Ekkelenkamp, Eiting,

Ik ben groot fan van Taylor maar die jongen heeft zeker nog 2 seizoenen nodig. Heeft nu nog te weinig inhoud en fysiek. Hij wordt nog te gemakkelijk fysiek opzij gezet. Hij is pas 17. Waarom moeten spelers dan al klaar zijn voor het eerste? Dat zijn uitzonderingen.
Ekkelenkamp en Eiting kunnen mee tegen clubs uit het rechterrijtje. Wordt de tegenstand groter haken ze af. Zeker Ekkelenkamp. Die zakte maandag bij Jong AJAX nog gigantisch door het ijs.
Vaak worden onze spelers meer kwaliteit toegedicht dan ze hebben.
Met Taylor. Unuvar, Gravenberch, Hansen, gebr. Timber, Traoré komen er grote talenten aan. Grotere talenten als Ekkelenkamp.
Maar geef ze de tijd en pleeg geen roofbouw. Spelen in een volle Arena is prachtig maar de druk is ook groot. Wat als het eens tegenzit en er fluitconcerten komen. Hoe gaat zo'n jonge speler daarmee om?
Daar ben ik het deels mee eens. Je hebt nu in principe ook Gravenberch, van de Beek en Ziyech tot Blind terug is. Pas als 1 van die jongens wegvalt of rust nodig heeft (in de beker bijvoorbeeld ) kan je een van die anderen laten spelen. (of Martinez weer terug schuiven en Schuurs of Alvarez daar brengen) Eiting zie ik zelf nog wel zitten alleen moet het team wel goed staan en de linies klein houden want hij is niet snel qua lopen, Ekkelenkamp valt toch weer terug lijkt het.

Maar dan vind ik alsnog dat er niemand hoeft te komen met Gravenberch - van de Beek en daarachter Eiting en eventueel Mazraoui of Alvarez nog.

PostPosted: 16 Jan 2020 11:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Ben het met iedereen eens hier dat hij zwaar tegenvalt. Hij is gehaald om er direct te staan, 23 jaar. Deze jongen was al een tijdje een van de beste middenvelders in België, international en coming man voor Roemenië. Maakte regelmatig een goal, heeft loopvermogen, techniek. Wat hem bij Ajax parten lijkt te spelen is dat hij de fijne techniek mist om in het Ajax systeem mee te kunnen. Wat bijvoorbeeld Donny laat zien, aangespeeld worden in de dekking, aanname in de kleine ruimte, snel spelen, juiste voortzetting kiezen (vaker vooruit dan achteruit). Blijkbaar is dat door scouts toch lastig te beoordelen als de speler in een andere competitie en bij een andere club speelt. In België kreeg hij blijkbaar toch meer ruimte en kon daardoor uitblinken. Ik denk niet dat hij die fijne techniek alsnog aan kan leren, dat heb je van jongsaf of niet. Daarom is het beter om hem te laten gaan. Bijvoorbeeld PSV had hem heel goed kunnen gebruiken ipv Guti. Hij lijkt in die zin een beetje op van Ginkel.

PostPosted: 16 Jan 2020 15:40 
Erelid

020Topper wrote:
Ben het met iedereen eens hier dat hij zwaar tegenvalt. Hij is gehaald om er direct te staan, 23 jaar. Deze jongen was al een tijdje een van de beste middenvelders in België, international en coming man voor Roemenië. Maakte regelmatig een goal, heeft loopvermogen, techniek. Wat hem bij Ajax parten lijkt te spelen is dat hij de fijne techniek mist om in het Ajax systeem mee te kunnen. Wat bijvoorbeeld Donny laat zien, aangespeeld worden in de dekking, aanname in de kleine ruimte, snel spelen, juiste voortzetting kiezen (vaker vooruit dan achteruit). Blijkbaar is dat door scouts toch lastig te beoordelen als de speler in een andere competitie en bij een andere club speelt. In België kreeg hij blijkbaar toch meer ruimte en kon daardoor uitblinken. Ik denk niet dat hij die fijne techniek alsnog aan kan leren, dat heb je van jongsaf of niet. Daarom is het beter om hem te laten gaan. Bijvoorbeeld PSV had hem heel goed kunnen gebruiken ipv Guti. Hij lijkt in die zin een beetje op van Ginkel.
Maar dat neem ik de scouts/technische beleidsbepalers dan wel kwalijk. Hoe lang is het al wel niet duidelijk dat je bij Ajax niet kunt slagen als je die verfijnde techniek niet hebt en in de kleine ruimte kan spelen?

Magallan, VD Hoorn, Zimling, Gudelj, Marin, etc etc. Hoeveel voorbeelden moeten we nog geven?

PostPosted: 16 Jan 2020 22:20 
Beheerder

@RG: Kristensen... :(

'Club mag hopen op Marin: Ajax stelt duidelijke voorwaarde'
http://www.voetbalnieuws.be/news/475237 ... voorwaarde

PostPosted: 17 Jan 2020 09:23 

Hoop zo dat het gaat lukken om hem te verpatsen voor een nog aardig bedrag.

Ben er bang voor dat Club toch gaat afhaken en we in feb gewoon nog met Marin zitten.

PostPosted: 17 Jan 2020 11:12 
Erelid

Snake wrote:
Hoop zo dat het gaat lukken om hem te verpatsen voor een nog aardig bedrag.

Ben er bang voor dat Club toch gaat afhaken en we in feb gewoon nog met Marin zitten.
Dat zou echt veruit het beste zijn. Stel je gaat hem nu verhuren aan een club en hij presteert daar ook niet naar behoren, dan zal hij nog heel weinig waard zijn.

Zie situatie Magallan: Half jaartje Ajax en nauwelijks spelen, zijn waarde keldert, maar zal niet super kelderen. Nog een half jaartje verhuren aan een Alaves, en daar ook nauwelijks spelen? Dat zorgt wel voor erg veel gezichtsverlies en een nog veel grotere keldering.

Marin gaat het niveau niet halen. Stel je kan het verlies beperken en hem verkopen voor een miljoen of 7-8-9 zou dat voor nu meer dan prima zijn.

PostPosted: 17 Jan 2020 13:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Hahah, Overmars vraagt gewoon 15 tot 20 miljoen. Mooi. Ben benieuwd of ze nog dichter bij elkaar gaan komen..

PostPosted: 17 Jan 2020 13:35 
Beheerder

Klopt.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-verlangt ... oor-marin/
Volgens Belgische media zou Brugge een nieuw bod voorbereiden.
http://www.voetbalnieuws.be/news/475385 ... r-op-marin

Post new topic  Reply to topic  [ 372 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15  Next

All times are UTC+01:00