Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 372 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15  Next
Author Message
 Post subject: Re: Razvan Marin
PostPosted: 17 Jan 2020 15:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
020Topper wrote:
Ben het met iedereen eens hier dat hij zwaar tegenvalt. Hij is gehaald om er direct te staan, 23 jaar. Deze jongen was al een tijdje een van de beste middenvelders in België, international en coming man voor Roemenië. Maakte regelmatig een goal, heeft loopvermogen, techniek. Wat hem bij Ajax parten lijkt te spelen is dat hij de fijne techniek mist om in het Ajax systeem mee te kunnen. Wat bijvoorbeeld Donny laat zien, aangespeeld worden in de dekking, aanname in de kleine ruimte, snel spelen, juiste voortzetting kiezen (vaker vooruit dan achteruit). Blijkbaar is dat door scouts toch lastig te beoordelen als de speler in een andere competitie en bij een andere club speelt. In België kreeg hij blijkbaar toch meer ruimte en kon daardoor uitblinken. Ik denk niet dat hij die fijne techniek alsnog aan kan leren, dat heb je van jongsaf of niet. Daarom is het beter om hem te laten gaan. Bijvoorbeeld PSV had hem heel goed kunnen gebruiken ipv Guti. Hij lijkt in die zin een beetje op van Ginkel.
Maar dat neem ik de scouts/technische beleidsbepalers dan wel kwalijk. Hoe lang is het al wel niet duidelijk dat je bij Ajax niet kunt slagen als je die verfijnde techniek niet hebt en in de kleine ruimte kan spelen?

Magallan, VD Hoorn, Zimling, Gudelj, Marin, etc etc. Hoeveel voorbeelden moeten we nog geven?
Het is ook weer niet zo dat hij er niks van kan. Maar je kunt in die competities nu eenmaal niet datgene op het veld zien wat je bij Ajax tegen gaat komen. Daarom is het voor clubs als Ajax aantrekkelijk vooral te scouten bij clubs die op een vergelijkbare manier spelen (zoals AZ). De reden dat ik gecharmeerd zou zijn van Stengs voor Ajax.

PostPosted: 17 Jan 2020 15:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Hahah, Overmars vraagt gewoon 15 tot 20 miljoen. Mooi. Ben benieuwd of ze nog dichter bij elkaar gaan komen..
Mooi dat hij dit vraagt en zo hoog inzet maar de vraag is of je dit ook gaat krijgen voor hem. Ik denk, dat je al in je handjes mag klappen als je zijn aankoopbedrag terugkrijgt.

Ik blijf op 2 gedachten hangen. In het begin heeft hij eigenlijk alles gespeeld maar toen stond het hele elftal niet goed (volgens vele). Achterin stonden toen Schuurs en Martinez met Blind op het middenveld. Dat is later omgezet en is hij op de bank terecht gekomen. Dat kan gebeuren bij een topclub maar het lag natuurlijk niet enkel aan Marin dat het toen minder draaide. Alleen heeft hij daarna minder laten zien in invalbeurten. Ik kan begrijpen, dat je meewerkt aan een vertrek omdat Marin net iets ouder is. Daarnaast is gebleken dat Marin niet substantieel beter is dan Gravenberch, Eiting en Ekkelenkamp.

Ook zie je maar weer dat goed scouten verdomde moeilijk is. Zeker voor Ajax dat toch echt anders speelt dan andere clubs. Marin was bij Luik duidelijk de man waar het om draaide maar voor Ajax toch niet goed genoeg gebleken. Ik kan best begrijpen, dat Ajax hem heeft gehaald omdat hij een zeer technisch vaardige speler is met dito trap. Maar goed, uiteindelijk niet goed genoeg.

PostPosted: 17 Jan 2020 17:23 
Erelid

15 tot 20 miljoen? Ik zou het verdomde knap vinden mochten ze het aankoopbedrag terug verdienen.

PostPosted: 17 Jan 2020 19:55 
Erelid

Gaat volgens Ten Hag nergens heen.

PostPosted: 17 Jan 2020 20:53 

Oh, vandaar dat hij hem vorige week zo opzichtig in de etalage zette...

PostPosted: 17 Jan 2020 21:49 
Erelid

De manier hoe Ten Hag het uitspreekt vind ik ook niet echt overtuigend. Ik denk (en hoop), dat dit ook meer is om de prijs op te drijven.

PostPosted: 19 Jan 2020 19:31 

Ten Hag was laatst toch ook lovend over hem. Vond zijn techniek heel goed alleen moest dneller handelen. Lijkt me idd ook puur een praatje om een betere onderhandelingspositie te hebben.

PostPosted: 19 Jan 2020 20:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Misschien is dat ook wel een reden waarom hij niet inviel. Risico op blessures verminderen als je toch weet dat je doorgaat met Gravenberch en Eiting op die positie..?

En mocht Eiting hem sowieso voorbij zijn, zou dat weer een extra verkoopargument zijn.

Linksom of rechtsom dus.. :)

PostPosted: 20 Jan 2020 10:16 

Misschien is dat ook wel een reden waarom hij niet inviel. Risico op blessures verminderen als je toch weet dat je doorgaat met Gravenberch en Eiting op die positie..?
Dat denk ik ook. Wel bij de selectie blijven halen om te doen alsof hij een toegevoegde waarde heeft maar gewoon laten zitten om geen risico te nemen.

Hoop van harte dat ie snel naar Brugge gaat. Eiting is niet minder, maar die gaan ze waarschijnlijk ook verhuren. Dan moet er toch wel wat bij.

PostPosted: 20 Jan 2020 10:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zou Eiting ook verhuurd worden als Marin weggaat?

PostPosted: 27 Jan 2020 18:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
La Nazione: Fiorentina gaat zich mogelijk nog melden bij Ajax
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/91 ... -ajax.html

PostPosted: 27 Jan 2020 19:30 

Zou fantastisch zijn. Weg met die vent.

PostPosted: 27 Jan 2020 22:12 

Fiorentina zou een indicatie van 12 miljoen hebben afgegeven, maar ook nog naar andere opties kijken. Amrabat o.a.

Het lijkt me toch dat ze voor die 12 miljoen meteen eieren voor hun geld kiezen. Als je ziet wat ze vorig seizoen ook deden met Wöber bv.

PostPosted: 27 Jan 2020 22:23 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Mag het verdorie hopen zeg.

PostPosted: 27 Jan 2020 22:40 
Erelid

Ik mis soms wel een beetje de pro-activiteit. Waarom nog vasthouden aan een 24-jarige Roemeen die veel te sloom handelt. Gaat hij dat nog ineens leren? nee...

Doorselecteren dus. Met die 12 miljoen en het vrijgekomen loonbudget kun je wel een speler halen die kan voldoen in deze selectie. CVM's/CM's hebben we genoeg met Martinez, Gravenberch, Eiting en VD Beek...

PostPosted: 28 Jan 2020 00:43 
Erelid

Ik vind Gravenberch en Van de Beek geen CVM’s, zeker niet naast elkaar. Daar kan echt nog wel iemand bij die meer complementair is aan één van die twee.

PostPosted: 28 Jan 2020 08:22 

Ik mis soms wel een beetje de pro-activiteit. Waarom nog vasthouden aan een 24-jarige Roemeen die veel te sloom handelt. Gaat hij dat nog ineens leren? nee...

Doorselecteren dus. Met die 12 miljoen en het vrijgekomen loonbudget kun je wel een speler halen die kan voldoen in deze selectie. CVM's/CM's hebben we genoeg met Martinez, Gravenberch, Eiting en VD Beek...
Ik mis bijna altijd pro-activiteit.

PostPosted: 28 Jan 2020 13:52 
Erelid

Jnp wrote:
Ik vind Gravenberch en Van de Beek geen CVM’s, zeker niet naast elkaar. Daar kan echt nog wel iemand bij die meer complementair is aan één van die twee.
Waarom dan? Over een maandje is Blind weer fit en dan zet je dus Martinez op de bank?

Voor die positie zou ik zeker geen aankoop doen.

PostPosted: 28 Jan 2020 13:58 

Geloof er niks van dat ze Marin nu al verkopen. Zou me echt positief verrassen. Hoop het van harte want dat zou van beleid getuigen.

Nu idd uitzingen met de huidige cvm's, in de zomer Propper halen. Heb het idee dat Gravenberch veel hoger moet staan dan cvm.

PostPosted: 28 Jan 2020 14:18 
Erelid

Jnp wrote:
Waarom dan? Over een maandje is Blind weer fit en dan zet je dus Martinez op de bank?

Wel met het hoog op volgend seizoen, waarin Van de Beek en/of Ziyech waarschijnlijk weg is, je nog maar moet zien of Martinez op linksback belandt (hoop het niet) en hoe Eiting zich ontwikkelt. Maar het is inderdaad wel een lastige keuze en hangt van veel dingen af.

PostPosted: 28 Jan 2020 15:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Jnp wrote:
Jnp wrote:

Wel met het hoog op volgend seizoen, waarin Van de Beek en/of Ziyech waarschijnlijk weg is, je nog maar moet zien of Martinez op linksback belandt (hoop het niet) en hoe Eiting zich ontwikkelt. Maar het is inderdaad wel een lastige keuze en hangt van veel dingen af.
Ik zou daar ook niemand halen. Je grootste talenten lopen daar. Gravenberch, Eiting, Ekkelenkamp, Taylor en Marin heb je ook nog. Mocht Marin weggaan dan zou ik wel een ervaren man halen indien mogelijk, maar zeker geen talent. Voor nu is er geen ruimte voor een ervaren man met Van de Beek en Martinez. Als die beduidend beter is kan je het nog doen, moet 1 zich wel schikken naar een reserverol. Als hij een reserverol accepteert het eerste half jaar, voldoet hij dan wel als ervaren man?

Ziyech moet je uiteraard wel vervangen als die weggaat.

PostPosted: 28 Jan 2020 15:56 

DeRuit wrote:
Jnp wrote:

Ik zou daar ook niemand halen. Je grootste talenten lopen daar. Gravenberch, Eiting, Ekkelenkamp, Taylor en Marin heb je ook nog. Mocht Marin weggaan dan zou ik wel een ervaren man halen indien mogelijk, maar zeker geen talent. Voor nu is er geen ruimte voor een ervaren man met Van de Beek en Martinez. Als die beduidend beter is kan je het nog doen, moet 1 zich wel schikken naar een reserverol. Als hij een reserverol accepteert het eerste half jaar, voldoet hij dan wel als ervaren man?

Ziyech moet je uiteraard wel vervangen als die weggaat.
Stel dat je Vertonghen nog zou kunnen halen, heb je wel meer mogelijkheden. Martinez kan dan naar het middenveld en als Blind weer terug is heb je gewoon 4 topspelers voor 3 'linkspoot posities'. Waarbij Tagliafico waarschijnlijk over 6 maanden vertrokken is.

Marin out, Vertonghen in. Zou ik niet verkeerd vinden.

PostPosted: 28 Jan 2020 16:08 

Jnp wrote:

Hoe weet je dat Blind over een "maandje" weer fit is? Los daarvan, over een maandje kan het met het elftal van afgelopen zondag wel eens exit EL en beker zijn. Zeker in de EL heeft dat elftal geen schijn van kans.
Dan wordt het hoe dan ook een teleurstellend seizoen.

PostPosted: 29 Jan 2020 09:32 

renemar wrote:
Jnp wrote:

Hoe weet je dat Blind over een "maandje" weer fit is? Los daarvan, over een maandje kan het met het elftal van afgelopen zondag wel eens exit EL en beker zijn. Zeker in de EL heeft dat elftal geen schijn van kans.
Dan wordt het hoe dan ook een teleurstellend seizoen.
EL was geen doelstelling volgens Ten Hag. (En dat verbaasde mij ook)
Maar eens, het kan snel gaan nu. Paar teleurstellende resultaten en AZ is je voorbij en Feyenoord zit in je nek. Zou mij niet verbazen als dit gaat gebeuren.

PostPosted: 29 Jan 2020 14:46 

Fiorentina lijkt door te pakken voor Amrabat. 18 miljoen + 2 miljoen bonussen.

Post new topic  Reply to topic  [ 372 posts ]  Previous   1 11 12 13 14 15  Next

All times are UTC+01:00