Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 335 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 14  Next
Author Message
 Post subject: Re: Razvan Marin
PostPosted: 16 May 2019 22:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax-aanwinst Răzvan Marin schiet een vrije trap raak vanaf grote afstand
https://www.vtbl.nl/video/artikel/47149 ... te-afstand

PostPosted: 16 May 2019 23:43 
Erelid

Bevestigt weer een beetje het beeld dat ik al heb: Soort Schöne, maar met meer dynamiek, uithoudingsvermogen en snelheid.

PostPosted: 17 May 2019 09:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Bevestigt weer een beetje het beeld dat ik al heb: Soort Schöne, maar met meer dynamiek, uithoudingsvermogen en snelheid.
Daar word ik in ieder geval heel enthousiast van!

PostPosted: 17 May 2019 10:05 
Erelid

Seizoenskaart: 125
343 wrote:
Ajax-aanwinst Răzvan Marin schiet een vrije trap raak vanaf grote afstand
https://www.vtbl.nl/video/artikel/47149 ... te-afstand
"Wat een k*tkeeper"

PostPosted: 28 May 2019 16:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax laat Marin niet spelen op EK onder 21
https://www.telegraaf.nl/sport/3661200/ ... k-onder-21

PostPosted: 28 May 2019 16:46 
Erelid

Zal in samenspraak zijn gegaan met Marin natuurlijk, maar het blijft problematisch dat zulke beslissingen moeten, maar ook kunnen, genomen worden.

PostPosted: 28 May 2019 16:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Lijkt me een verstandige keuze, want die moet bij Ajax zijn om de gehele voorbereiding mee te maken en daar ook fit te verschijnen. Ook goed dat Ajax hierin de initiator lijkt te zijn. Laat die maar als boeman fungeren in plaats van dat Marin zelf gezeik krijgt wanneer hij degene is die zich afmeldt.

Ik hoop hem snel in een Ajaxshirt te zien. Ben benieuwd naar de plannen die Ten Hag met hem heeft. Toch voor een aardige som geld gehaald en kan op alle plekken op het middenveld spelen.

PostPosted: 28 May 2019 17:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Lijkt me een verstandige keuze, want die moet bij Ajax zijn om de gehele voorbereiding mee te maken en daar ook fit te verschijnen. Ook goed dat Ajax hierin de initiator lijkt te zijn. Laat die maar als boeman fungeren in plaats van dat Marin zelf gezeik krijgt wanneer hij degene is die zich afmeldt.

Ik hoop hem snel in een Ajaxshirt te zien. Ben benieuwd naar de plannen die Ten Hag met hem heeft. Toch voor een aardige som geld gehaald en kan op alle plekken op het middenveld spelen.
Lijkt me ook goed genoeg voor het grote Roemenie toch, dus ook onzin om nog met de jeugd mee te doen ook al is het een toernooi.

PostPosted: 28 May 2019 17:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
DeRuit wrote:

Lijkt me ook goed genoeg voor het grote Roemenie toch, dus ook onzin om nog met de jeugd mee te doen ook al is het een toernooi.
Stond de laatste twee EK-kwalificatiewedstrijden 90 minuten binnen de lijnen. In 2016 gedebuteerd en inmiddels 15 interlands gespeeld. Dus lijkt me wel een volwaarde speler van het Roemeense elftal.

PostPosted: 28 May 2019 17:27 

Best wel raar dat je met 15 interlands bij Roemenië dan nog wordt opgeroepen voor O21. Dat gebeurt in NL toch niet?

PostPosted: 28 May 2019 18:04 

Snake wrote:
Best wel raar dat je met 15 interlands bij Roemenië dan nog wordt opgeroepen voor O21. Dat gebeurt in NL toch niet?
Als je wil winnen. Wij schuiven soms ook grote talenten weer even terug voor wedstrijdjes tegen PSV of Feyenoord ( en de Future Cup )

PostPosted: 29 May 2019 23:23 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
Als je wil winnen. Wij schuiven soms ook grote talenten weer even terug voor wedstrijdjes tegen PSV of Feyenoord ( en de Future Cup )
Ik vind dat appels met peren eerlijk gezegd. Marin is geen talent meer, en de grotere talenten in de jeugd kunnen nog iets aan zo'n grote wedstrijd hebben. Stapje terug, andere prikkels, wordt meer verwacht, meer druk, vijandige sfeer, etc. Net als je zoiets doet in de Youth League bijv.

Noem eens een interlandspeler uit het verleden met ongeveer 15 interlands achter z'n naam, die weer terug moest naar Jong Oranje? En dan niet met dispensatiespelers aan komen zetten voor Olympische Spelen ofzo.

PostPosted: 16 Jul 2019 12:34 
Erelid

Hoe speelde hij? Ik heb de wedstrijd tegen de Turken niet kunnen zien.

Ik ben vooral benieuwd naar zijn balaannames, passing, hoe hij zich met de opbouw bemoeide en hoe hij in de kleine ruimte is (wegdraaien).

PostPosted: 16 Jul 2019 13:20 

Hoe speelde hij? Ik heb de wedstrijd tegen de Turken niet kunnen zien.

Ik ben vooral benieuwd naar zijn balaannames, passing, hoe hij zich met de opbouw bemoeide en hoe hij in de kleine ruimte is (wegdraaien).
Mijn snelle conclusie was dat je ziet dat hij kan voetballen. Het is geen houten klaas. Wil de bal hebben, wil combinaties aangaan, beweegt zich mee naar voren. Verder niet teveel op gelet, misschien iemand anders wat meer.

PostPosted: 16 Jul 2019 13:32 

Snake wrote:
DeRuit wrote:
Snake wrote:
Ik vind dat appels met peren eerlijk gezegd. Marin is geen talent meer, en de grotere talenten in de jeugd kunnen nog iets aan zo'n grote wedstrijd hebben. Stapje terug, andere prikkels, wordt meer verwacht, meer druk, vijandige sfeer, etc. Net als je zoiets doet in de Youth League bijv.

Noem eens een interlandspeler uit het verleden met ongeveer 15 interlands achter z'n naam, die weer terug moest naar Jong Oranje? En dan niet met dispensatiespelers aan komen zetten voor Olympische Spelen ofzo.
Zie pas nu dat ik hier vergeten ben te antwoorden. Nu dan, 1,5e maand later alsnog. Ik bedoelde ook niet dat ik het er mee eens was. En het is van een andere orde, maar ze willen gewoon winnen en daarom Marin meenemen als dispensatiespeler.

Dat we bij de futurecup de nog wat extras kunnen bieden voor de al doorgeschoven jongens dat klopt wel, maar ze worden vaak ook teruggeschoven zodat we een beter kans maken om te winnen en voor hun ontwikkeling heeft het geen invloed of minder invloed. Fysiek wat mindere tegenstanders dan in de eerste divisie, maar wel meer druk om te presteren.

PostPosted: 16 Jul 2019 14:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
DeRuit wrote:
Zie pas nu dat ik hier vergeten ben te antwoorden. Nu dan, 1,5e maand later alsnog. Ik bedoelde ook niet dat ik het er mee eens was. En het is van een andere orde, maar ze willen gewoon winnen en daarom Marin meenemen als dispensatiespeler.

Dat we bij de futurecup de nog wat extras kunnen bieden voor de al doorgeschoven jongens dat klopt wel, maar ze worden vaak ook teruggeschoven zodat we een beter kans maken om te winnen en voor hun ontwikkeling heeft het geen invloed of minder invloed. Fysiek wat mindere tegenstanders dan in de eerste divisie, maar wel meer druk om te presteren.
Om hier ook even op in te haken. Ryan Babel is zo'n geval. Toen hij meedeed met Jong Oranje aan het jeugd EK van 2007 had hij al ook 14 Nederlandse A-Interland wedstrijden op zijn naam staan.

PostPosted: 18 Jul 2019 20:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ben nog niet zo gecharmeerd.. Bal in aannames vaak onder zich. Dynamiek en power voelt ook wat tegen. Begin me bijna af te vragen of Dani de Wit dan zoveel minder is..

PostPosted: 19 Jul 2019 01:08 
Erelid

Ik mag inderdaad hopen dat hij nog beter voor de dag gaat komen...

PostPosted: 19 Jul 2019 09:06 

Ben nog niet zo gecharmeerd.. Bal in aannames vaak onder zich. Dynamiek en power voelt ook wat tegen. Begin me bijna af te vragen of Dani de Wit dan zoveel minder is..
De Wit speelt wat meer naar voren. Type als Schöne. Marin voegt tot nu toe niks toe. Mss. moet hij zijn weg nog vinden. Lijkt mij ook een sitlle introverte jongen.

PostPosted: 19 Jul 2019 09:10 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Marin is ook meer een type Schone dan een Type Frenkie De Jong, heb ik hier al gemeld, daarom had ik liever Davy Propper erbij, voor langs Marin.

PostPosted: 19 Jul 2019 09:26 

Ik vind deze conclusies op basis van een oefenwedstrijd (en zijn 3e wedstrijd in totaal ofzo?) heel gevaarlijk. Dat is het enige wat ik nu even kwijt wil...

PostPosted: 19 Jul 2019 09:33 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Snake wrote:
Ik vind deze conclusies op basis van een oefenwedstrijd (en zijn 3e wedstrijd in totaal ofzo?) heel gevaarlijk. Dat is het enige wat ik nu even kwijt wil...
Ik heb hem meerdere wedstrijden gezien bij Standard Luik, Marin heeft gewoon een heel goede traptechniek, heeft het box to box van Vd Beek dat loopvermogen, tenminste bij Standard liet hij dat zien, daarom scoorden hij ook veel daar..
Maar het snelle handelen van Frenkie De Jong heeft hij niet, Propper komt daar nog wel in de buurt, maar dat zijn ook maar weinig spelers die zo snel kunnen handelen.

PostPosted: 19 Jul 2019 10:14 

Morfe0 wrote:
Snake wrote:
Ik heb hem meerdere wedstrijden gezien bij Standard Luik, Marin heeft gewoon een heel goede traptechniek, heeft het box to box van Vd Beek dat loopvermogen, tenminste bij Standard liet hij dat zien, daarom scoorden hij ook veel daar..
Maar het snelle handelen van Frenkie De Jong heeft hij niet, Propper komt daar nog wel in de buurt, maar dat zijn ook maar weinig spelers die zo snel kunnen handelen.
Ja, ik heb hem ook zien spelen bij Standard, en daarnaast veel analyses gelezen.
Je moet hem dus juist ook niet vergelijken met Frenkie. Als we dat gaan doen wordt het voor veel mensen een heel zwaar seizoen ben ik bang.

Geef deze jongen gewoon de kans om zichzelf te zijn. Is net 2 weken in training, 3 keer een helft meegedaan, nog geen ritme, nog niet eens 100% topfit, en mensen hebben hun conclusies alweer getrokken.

Ik kan me nog wat enorm slechte voorbereidingen van de afgelopen jaren herinneren waarna Ajax toch ineens begon te draaien.

PostPosted: 19 Jul 2019 10:54 

Morfe0 wrote:
Snake wrote:
Mazraoui wellicht. Kan ook nog werken:

Tadic
Neres - Beek - Ziyech
Marin - Mazraoui
Nico - Blind - Schuurs - Veltman
Onana

PostPosted: 19 Jul 2019 12:46 

Snake wrote:
Morfe0 wrote:
Snake wrote:
Ja, ik heb hem ook zien spelen bij Standard, en daarnaast veel analyses gelezen.
Je moet hem dus juist ook niet vergelijken met Frenkie. Als we dat gaan doen wordt het voor veel mensen een heel zwaar seizoen ben ik bang.

Geef deze jongen gewoon de kans om zichzelf te zijn. Is net 2 weken in training, 3 keer een helft meegedaan, nog geen ritme, nog niet eens 100% topfit, en mensen hebben hun conclusies alweer getrokken.

Ik kan me nog wat enorm slechte voorbereidingen van de afgelopen jaren herinneren waarna Ajax toch ineens begon te draaien.
Ik heb van niemand een definitieve conclusie gelezen. Wel een oordeel over hij zich tot nu presenteert.

Post new topic  Reply to topic  [ 335 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 14  Next

All times are UTC+01:00