Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 134 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6
Author Message
 Post subject: Re: Kik Pierie
PostPosted: 10 Dec 2019 08:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik zou dat een rare move vinden. Het hele punt van zijn periode bij Jong Ajax is toch om te wennen aan Ajax, de filosofie en zich stilletjes te kunnen ontwikkelen om eventueel volgend jaar een kans te maken op een plek in het eerste? Dit ga je dan allemaal weggooien om minuten te maken bij een club uit het rechterrijtje van de Eredivisie met een geheel andere mindset en tactiek.

PostPosted: 10 Dec 2019 08:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tomza2 wrote:
Ik zou dat een rare move vinden. Het hele punt van zijn periode bij Jong Ajax is toch om te wennen aan Ajax, de filosofie en zich stilletjes te kunnen ontwikkelen om eventueel volgend jaar een kans te maken op een plek in het eerste? Dit ga je dan allemaal weggooien om minuten te maken bij een club uit het rechterrijtje van de Eredivisie met een geheel andere mindset en tactiek.
Vaak is verhuurd worden ook de nekslag bij Ajax. Daarna komen er niet veel meer aan de bak.

PostPosted: 10 Dec 2019 09:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
DeRuit wrote:
Vaak is verhuurd worden ook de nekslag bij Ajax. Daarna komen er niet veel meer aan de bak.
Exact. Ik zeg dit ook vaak tegen mensen als zij opperen voor een verhuurperiode. Ik heb laatst een keer zitten opzoeken hoeveel huurspelers de afgelopen 15 jaar zijn teruggekomen en ook werkelijk wat hebben betekend voor Ajax. Het antwoord: Vertonghen, Blind, Vermeer en De Mul. Daartegenover staan meer dan 50 gefaalde verhuurperiodes. Niet doen dus.

PostPosted: 10 Dec 2019 09:29 

Tomza2 wrote:
DeRuit wrote:
Exact. Ik zeg dit ook vaak tegen mensen als zij opperen voor een verhuurperiode. Ik heb laatst een keer zitten opzoeken hoeveel huurspelers de afgelopen 15 jaar zijn teruggekomen en ook werkelijk wat hebben betekend voor Ajax. Het antwoord: Vertonghen, Blind, Vermeer en De Mul. Daartegenover staan meer dan 50 gefaalde verhuurperiodes. Niet doen dus.
Vermaelen in 2004-2005 of valt die net buiten de scope? Verder heeft het ook weinig nut tegenwoordig om in het rechterrijtje basis te staan of bij de top van de jupiler league volgens mij.

PostPosted: 10 Dec 2019 10:13 

Deze jongen gaat het niet halen. Schuurs was vorig seizoen ook zeker niet goed. Speelde een matig seizoen maar wel een stuk beter dan Pierie nu. Wat valt die iedere week weer tegen. Is de zwakste van de achterhoede. Speelt volgens mij alleen omdat hij een relatief dure aankoop is.
Kemper speelt dit sezoen gewoon beter als hij speeltijdkrijgt.
Gisteren was Pierie ook weer de zwakste verdediger. Van Gelderen, Timber en Castillo behoorden gisteren tot de betere (in een slecht spelend elftal overigens).
Pierie kan in een rijtje met Magallan.
Moet je dan Botman zien bij Heerenveen. Is hij een veel betere verdediger. Ik zou Botman volgend seizoen terughalen. Imo veel beter dan Pierie.

PostPosted: 10 Dec 2019 13:09 

renemar wrote:
Deze jongen gaat het niet halen. Schuurs was vorig seizoen ook zeker niet goed. Speelde een matig seizoen maar wel een stuk beter dan Pierie nu. Wat valt die iedere week weer tegen. Is de zwakste van de achterhoede. Speelt volgens mij alleen omdat hij een relatief dure aankoop is.
Kemper speelt dit sezoen gewoon beter als hij speeltijdkrijgt.
Gisteren was Pierie ook weer de zwakste verdediger. Van Gelderen, Timber en Castillo behoorden gisteren tot de betere (in een slecht spelend elftal overigens).
Pierie kan in een rijtje met Magallan.
Moet je dan Botman zien bij Heerenveen. Is hij een veel betere verdediger. Ik zou Botman volgend seizoen terughalen. Imo veel beter dan Pierie.
Tjah Botman vond ik vorig seizoen van wat ik er van zag ook niets. Nu is hij basisspeler bij Heerenveen. Ik geef Pierie nog wel de kans. Blind was ook bijna afgeschreven toen hij naar Groningen ging.

PostPosted: 10 Dec 2019 13:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Inderdaad.
Botman was vorig van hetzelfde nivo (of slechter) dan Pierie nu bij Jong Ajax alleen zijn de verwachtingen van Pierie (door zijn transfersom) stukken hoger.

En kijk ook eens naar Pierie toen hij als 17 jarige bij Heerenveen speelde. Talent spatte er vanaf en was toen al een paar klasse beter dan Botman ooit zal worden.

Het blijft appels met peren vergelijken en Pierie kan natuurlijk niet het eeuwige talent blijven.
Pierie is ook pas 19 jaar en Ajax heeft gewoon een plan met hem.

PostPosted: 10 Dec 2019 15:35 

Ik blijf erbij dat hij het niet gaat halen maar we zullen het wel gaan zien.

PostPosted: 04 Jan 2020 23:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Mocht Ajax een nieuwe linkerverdediger gaan halen dan lijkt het me duidelijk dat Pierie verhuurd moet worden. Want dan is hij gewogen en vooralsnog te licht bevonden. Ik vraag me af wat een jongen met relatief veel ervaring op Eredivisie niveau nog gaat leren in Jong Ajax. De spelprincipes van Ten Hag waren natuurlijk nieuw en hij heeft kunnen wennen aan zijn omgeving, maar hoe lang is dat van meerwaarde ten opzichte van minuten op Eredivisieniveau? Ik denk dat er genoeg clubs zijn die hem in willen lijven op huurbasis. Ik denk ook dat dit zijn ontwikkeling ten goede komt.

Post new topic  Reply to topic  [ 134 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6

All times are UTC+01:00