Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 395 berichten ]  Vorige   1 10 11 12 13 14 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Lisandro Martínez
BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 15:00 
Erelid

DeRuit schreef:
Snake schreef:
DeRuit schreef:
Hij was eerst nog een vraagteken voor PSV, dus ik denk dat hij niet 100% fit was.
Verder is de oplossing misschien dat Ajax zo moet voetballen als in de tweede helft.
Geen excuus want als ie wel fit was geweest had ie nog niet gespeeld, zoals Roger ook al meldt.

Verder gaat dit niet specifiek over PSV. Ik haal notabene Willem II aan.
Sorry, ik had jouw bericht niet gezien en de mijne was dan ook een reactie op die van Roger.
De speelwijze gaat hij in de winter echt niet omgooien ben ik bang. Hij had wel al in de zomer met 1 zes moeten trainen om te zien hoe dat gaat.
Dit vind ik ook een onzinnige, starre houding. Klaassen, Gravenberch en Blind komen allen uit de Ajax-opleiding waar ze uitsluitend met de punt naar achteren hebben gespeeld.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 15:20 

RogerGarcia schreef:
Het is echt onbegrijpelijk dat hij niet gewoon op LCV wordt gezet en dat Blind niet op CVM wordt geposteerd in plaats van een non voetballer als Promes die je dan opstelt op het middenveld.

Ik vind het eigenlijk schandalig dat dit niet wordt gezien. Je komt zoveel beter tot voetballen. Je ziet het ook, zodra we achter staan gaan we meer risico nemen en komt Blind het middenveld in. Het voetbal wordt dan zoveel beter. Bovendien ben je met Martinez als LCV verdedigend (qua snelheid) minder kwetsbaar. Ook Klaassen en Gravenberch komen hierdoor ook veel beter uit de verf, aangezien ze verdedigend dan veel minder kwetsbaar zijn en er voor hen ook meer ruimte komt om een aanvallende bijdrage te leveren (waar toch ook altijd wel hun kracht heeft gelegen).

Hoe kan het dat dit niet wordt gezien?
Heel simpel, Ten Hag is een clown.
Ook met Martinez evt. op 6 staat het beter. Die heeft het op die plek vorig seizoen gewoon goed gedaan. Als Kudus niet speelt zou ik nooit met Promes op het middenveld spelen. Die heeft totaal geen (voetbal)intelligentie.
Trouwens, de Klaassen van gisteren en de laatste weken van 2020 bevalt mij ook helemaal niet. Is precies de kleurloze werker die ik verwachtte. In het begin voegde hij nog iets toe maar hij is weer afgegleden naar het niveau dat ik van verwachtte.
Martinez verdient veel meer speeltijd.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 15:34 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
100%. Er zit ook zo weinig gedachte achter. Zo weinig planning.

Want hoe zien ze het volgend jaar? Blind op LCV en Gravenberch op '8'. Wat gaan we dan met Martinez doen? Op linksback? Lijkt me niet, is geen back. Verkopen dan maar..?

Martinez vond ik écht een topper vorig jaar. Bizar hoe hij zich staande hield in z'n eerste seizoen. Dan ga je dáár mee experimenteren. Niet met Labyad of Alvarez die structureel bewijzen het niveau niet aan te kunnen i.t.t. Martinez.

Martinez op het middenveld of Blind op het middenveld en Martinez op LCV, als Kudus er niet is.

Lijkt me zo klaar als een klontje. Maar ik denk dat Martinez deze zomer gewoon voor veel te weinig verkocht wordt en dat dan de volgende speler is die een tóp Ajax 1 speler had kunnen zijn, maar gewoon niet goed genoeg gebruikt is geworden.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 15:53 

Het is ook gewoon onbegrijpelijk. Martinez maakte indruk als middenvelder vorig jaar. Alvarez verdween uit de basis als middenvelder vorig jaar. Waar begint Ten Hag mee dit seizoen op het middenveld? Alvarez.

Volgens mij snapt niemand dit. Behalve Ten Hag zelf.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 16:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Hij kan ook prima RCV spelen. Schuurs heeft een betere inspeel pass en trap, maar verder is Martínez in alles beter. Hij heeft in Argentinië ook regelmatig rechts gestaan dus dat lijkt me geen probleem.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 17:05 

Snake schreef:
Het is ook gewoon onbegrijpelijk. Martinez maakte indruk als middenvelder vorig jaar. Alvarez verdween uit de basis als middenvelder vorig jaar. Waar begint Ten Hag mee dit seizoen op het middenveld? Alvarez.

Volgens mij snapt niemand dit. Behalve Ten Hag zelf.
Ten Hag is van de pot gerukt. Gisteren weer met Labyad als spits en Promes op 10. Wat een zwakke aanvallende as.
Haller halen en niet opstellen terwijl je verder geen spits hebt. Volstrekt idioot die kerel.
Hij kan onderhand blij zijn dat er geen publiek aanwezig mag zijn. Anders zou hij wel meekrijgen dat hij er een puinhoop van maakt.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 17:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Respect voor de houding van Martinez. Zijn status binnen het team is zo anders dan vorig jaar maar je hoort hem geen moment klagen. Geen jank-interview van hem of zijn zaakwaarnemer en op het veld is het nog steeds de vuurvreter van vorig jaar. Op linksback niet altijd even gelukkig qua, maar dat komt niet door zijn houding of mentaliteit. Zonder te morren pikt hij zijn potjes mee en ik ben nog steeds erg blij met hem. Hoop dat hij snel meer minuten mag maken.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 17:52 

Respect voor de houding van Martinez. Zijn status binnen het team is zo anders dan vorig jaar maar je hoort hem geen moment klagen. Geen jank-interview van hem of zijn zaakwaarnemer en op het veld is het nog steeds de vuurvreter van vorig jaar. Op linksback niet altijd even gelukkig qua, maar dat komt niet door zijn houding of mentaliteit. Zonder te morren pikt hij zijn potjes mee en ik ben nog steeds erg blij met hem. Hoop dat hij snel meer minuten mag maken.
Ik ook. Zou hem als CVM, zoals vorig seizoen, of als LCV met Blind als CVM willen zien, Klaassen op de bank.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 19:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Hij wordt dus puur gezien als LCV op linksback. Timber speelt vandaag tegen Twente ipv Schuurs. Ik zou Martinez ook weleens langs Blind willen zien. Timber is wel sneller en meer wendbaarder dan Schuurs dus ik snap die keuze wel tegen die snelle spelers van Twente voorin.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 16:19 

Wat zouden ze hem zeggen? Zowel vanuit ten Hag als ook Overmars.

Want ik neem toch aan dat Martinez vraagt:

'Wat is mijn rol als Blind volgend jaar ook nog jullie LCV blijft?'

Linksback is hij niet..

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 19:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Mag van mij wel eens er in komen ipv Blind. Die laatste heeft de laatste tijd vrij veel foutjes, meer dan die enkele goede crosspasses wat mij betreft.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 19:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jan Vertonghen
Ik zou als ik hem was heel gauw een andere club zoeken, deze transferperiode nog. Zolang Ten Hag hier zit heeft hij geen uitzicht op speeltijd.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 19:34 

Is misschien de volgende speler die Ten Hag wegjaagt met zijn infantiele ideeën over voetbal.
Wat zou ik graag eens in discussie gaan met die kluns.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 19:46 

Echt waanzinnig. Dat je Lang niet op waarde inschat is al een dingetje, maar deze man die bewezen heeft een tóp eerste elftal speler te kunnen zijn... Hoe kan je die niet in je elftal inpassen.

Wat is daar gebeurd..?!

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 19:47 
Erelid

ibramovic89 schreef:
Echt waanzinnig. Dat je Lang niet op waarde inschat is al een dingetje, maar deze man die bewezen heeft een tóp eerste elftal speler te kunnen zijn... Hoe kan je die niet in je elftal inpassen.

Wat is daar gebeurd..?!
Maar kan iemand mij dan uitleggen waarom op een contolerende positie (Waardoor je dus ook nog Klaassen van rechts naar linksmid moet verplaatsen), je kiest voor Ekkelenkamp boven zo'n beetje je beste speler van vorig seizoen op deze positie en Argentijns international Martinez? Je kan er ook nog voor kiezen om dat om te draaien en Blind daar te zetten en Martinez linkscentraal achterin.

Wat is de redenatie daarachter? Kan iemand me dat uitleggen?

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 20:05 

Iets met 'niet voldoende loopvermogen voor een middenvelder'. Dat was geloof ik de redenatie.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 20:08 
Erelid

ibramovic89 schreef:
Iets met 'niet voldoende loopvermogen voor een middenvelder'. Dat was geloof ik de redenatie.
Ja, dan moet je nu vooral de veteraan Schone contracteren voor die positie. Echt, die man is totaal niet objectief ten opzichte van zijn selectie. Sommige spelers mogen keer op keer falen. Anderen krijgen 1 kans in dan is het meteen af.

BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 09:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
ibramovic89 schreef:
En vorig jaar in al die gewonnen topwedstrijden had hij dat wel?

BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 11:26 

Abruzzi schreef:
ibramovic89 schreef:
Exact de vraag die een goeie journalist hem eens zou moeten stellen..

BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 11:33 

Abruzzi schreef:
ibramovic89 schreef:
Haha inderdaad. En wat te denken van balansbewaker Alvarez. Als die zoveel balans bewaakt, waarom verdween ie vorig jaar en dit jaar telkens uit de basis?

Ten Hag komt telkens weg met dit soort enorme flutargumenten, omdat journalisten een korte termijn geheugen hebben en die hele opleiding in NL een groot lachertje is.

BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 13:55 
Erelid

Ach Martinez was een goede noodoplossing, maar op dit moment snap ik de keuze voor Gravenberch en Klaassen. Martinez was aan de bal best goed, maar zijn positionering zonder bal is niet geweldig en in de omschakeling was hij matig. Helemaal in combinatie met Alvarez was het in de counter open huis. Gravenberch vult het veel beter in.

Blind is in dit systeem geen optie op het middenveld. In een 3-mans middenveld met de punt naar achteren deed hij het goed, maar op de positie van Gravenberch komt hij gewoon te kort. Voor Martinez geld dat in iets mindere maat ook.

BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 14:03 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Ach Martinez was een goede noodoplossing, maar op dit moment snap ik de keuze voor Gravenberch en Klaassen. Martinez was aan de bal best goed, maar zijn positionering zonder bal is niet geweldig en in de omschakeling was hij matig. Helemaal in combinatie met Alvarez was het in de counter open huis. Gravenberch vult het veel beter in.

Blind is in dit systeem geen optie op het middenveld. In een 3-mans middenveld met de punt naar achteren deed hij het goed, maar op de positie van Gravenberch komt hij gewoon te kort. Voor Martinez geld dat in iets mindere maat ook.
Maar dan is de oplossing simpel door niet zo autistisch vast te houden aan een systeem met een 10.

BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 14:17 
Erelid

Ik zou het best eens willen zien. Ik denk namelijk dat met Haller in de spits het best beter zou kunnen werken. Ik heb alleen twijfels of Gravenberch in die rol wel uit de verf komt. Kudus acht ik geschikter, maar ik zie Gravenberch niet graag banken.

BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 14:20 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Ik zou het best eens willen zien. Ik denk namelijk dat met Haller in de spits het best beter zou kunnen werken. Ik heb alleen twijfels of Gravenberch in die rol wel uit de verf komt. Kudus acht ik geschikter, maar ik zie Gravenberch niet graag banken.
Gravenberch heeft bij uitstek in de jeugd altijd gespeeld als linker aanvallende middenvelder.

En stel Gravenberch kan individueel minder uitblinken, maar het veldspel in het algemeen wordt wel beter, dan is dat maar zo.

BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 14:24 

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... ender.html

Zegt niet per se alles. Maar Gravenberch zelf ziet zichzelf ook liever in een andere rol.

Ongeacht wat we erover denken, zou dit in ieder geval sówieso de moeite waard zijn om te proberen. Schuiven met Blind / Martinez / Gravenberch / Klaassen en daar de juiste balans in proberen te vinden.

Maar inderdaad: Autistisch vasthouden aan bepaalde overtuigingen is de grootste zwakte van ten Hag.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 395 berichten ]  Vorige   1 10 11 12 13 14 16  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00