Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 395 berichten ]  Vorige   1 11 12 13 14 15 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Lisandro Martínez
BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 16:12 
Erelid

ibramovic89 schreef:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... ender.html

Zegt niet per se alles. Maar Gravenberch zelf ziet zichzelf ook liever in een andere rol.

Ongeacht wat we erover denken, zou dit in ieder geval sówieso de moeite waard zijn om te proberen. Schuiven met Blind / Martinez / Gravenberch / Klaassen en daar de juiste balans in proberen te vinden.

Maar inderdaad: Autistisch vasthouden aan bepaalde overtuigingen is de grootste zwakte van ten Hag.
Net als Bazoer...

Ik vind Gravenberch op dit moment nog wat te ruw in zijn spel. En zijn aanvallende positionering zonder bal moet beter.

BerichtGeplaatst: 21 jan 2021 15:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Martínez is qua kwaliteiten gewoon een basisspeler bij Ajax'
https://www.vi.nl/audio/martinez-is-qua ... r-bij-ajax

BerichtGeplaatst: 21 jan 2021 15:35 

Martine wordt al maanden genegeerd door Ten Hag. Volstrekt onterecht. Als je ziet wat clowns als Promes en Labyad al maanden laten zien is dat des te treuriger. En die provoceren bij de eerste de beste gelegenheid ook nog veel mensen met hun gedrag. Die flapdrollen denken werkelijk dat ze kunnen doen en laten wat ze willen. AJAX moet hen terecht wijzen, anders zijn ze geen knip voor de neus waard. Zeker die (mogelijke) messentrekker.

BerichtGeplaatst: 21 jan 2021 15:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ik geloof ook dat je elftal prima in balans 'valt' als je met Martinez / Klaassen / Gravenberch een middenveld opstelt. En voor mijn part dan maar even kijken hoe je de ruimtes het beste kan invullen. Martinez meer in de linkerzone met Gravenberch vooruit. Of Gravenberch naar rechts met Klaassen vooruit. Of juist als 2 halven en Martinez centraler.

Zijn in ieder geval 3 spelers die verschillende kwaliteiten brengen en naar mijn idee op dit moment in de selectie het meest complementaire middenveld kunnen vormen.

Of je moet met Blind schuiven en Martinez achterin zetten. Ook dat moet toch makkelijk op z'n plek kunnen vallen lijkt me.

BerichtGeplaatst: 21 jan 2021 22:18 

https://www.soccernews.nl/news/776863/a ... an-ten-hag

Zucht..

BerichtGeplaatst: 21 jan 2021 22:23 

ibramovic89 schreef:
Dus Ten Hag vindt dat Martinez de dynamiek voor een middenvelder mist. Maar wel met Alvarez, Ekkelenkamp en Klaassen spelen. Alle 3 bij uitstek voorbeelden van spelers zonder dynamiek. Ongelooflijk dat Ten Hag weer met zulke prietpraat op de proppen komt. Of eigenlijk, juist niet ongelooflijk maar van hem zijn dergelijke teksten juist logisch.

BerichtGeplaatst: 21 jan 2021 22:30 

Abruzzi schreef:
Waarom zit deze man altijd op de bank? En waarom is hij ineens geen middenvelder meer? Moet Alvarez spelen omdat ze hem willen verkopen?
Vorig jaar de beste wedstrijden:
Ajax-Lille 3-0
Ajax- Feyenoord 4-0
Ajax- Utrecht 4-0
Chelsea-Ajax 4-4
Valencia-Ajax 0-3
Al deze wedstrijden stond Martinez op het middenveld! En dit seizoen nog geen minuut op het middenveld.
Ik vind het zo bizar dat er geen journalist is die hem dit rijtje eens onder zijn neus kan duwen en een kritische vraag kan stellen. Minstens zo tenenkrommend.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 10:35 

ibramovic89 schreef:
Abruzzi schreef:
Waarom zit deze man altijd op de bank? En waarom is hij ineens geen middenvelder meer? Moet Alvarez spelen omdat ze hem willen verkopen?
Vorig jaar de beste wedstrijden:
Ajax-Lille 3-0
Ajax- Feyenoord 4-0
Ajax- Utrecht 4-0
Chelsea-Ajax 4-4
Valencia-Ajax 0-3
Al deze wedstrijden stond Martinez op het middenveld! En dit seizoen nog geen minuut op het middenveld.
Ik vind het zo bizar dat er geen journalist is die hem dit rijtje eens onder zijn neus kan duwen en een kritische vraag kan stellen. Minstens zo tenenkrommend.
Eens. Het niveau journalistiek is om te janken zo slecht. Iedereen is vol van Freek Jansen, maar ook hij komt niet op deze vragen. Is ook een echte korte termijndenker en matige communicator. In de zomer kondigde hij meerdere keren aan dat de linksback een hoofdpijndossier was. Er kwam niemand, en je hoort er nu NIETS meer over. Een goede journalist komt daar nu op terug en informeert zijn volgers waarom de aandacht voor deze plek is verdampt. Dán doe je gestructureerd onderzoek. Wat te denken van balansbewaker Alvarez. Vorig jaar uit de basis, begin dit jaar weer terug, nu weer weg. Geen hond die Ten Hag hiermee confronteert.

Verweij doet dit ook niet hoor, maar die gaat nog weleens op eigen onderzoek uit. Laatst tegen ik geloof Twente toen Ajax de basis bekend maakte en bleek dat Kudus er niet bij zat, vroeg heel Ajax-twitter zich af waar hij was. Jansen was alleen bezig met een fotootje uit Enschede en dat het een moeilijke avond zou worden (goh, boeiend zeg), en herhaalde de opstelling nog maar eens (ook zo enorm boeiend want er tweeten op dat moment 12.000 Ajax-accounts de opstelling, maargoed). Ingaan op ontbreken van Kudus ho maar. Verweij nam die moeite wel en kwam snel daarna met antwoord. Dan ben je een goede. Jansen is erg overrated. Geeft ook gewoon toe dat de jeugd hem geen r**t interesseert, dus vragen over Timber of Rensch kan hij al niet beantwoorden. Heeft ooit bij FC Afkicken gezeten en dan word je tegenwoordig al snel door een groepje Twitterende inlikkers als prins behandeld.

Topicwaardig zou je zeggen.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 13:38 
Erelid

Die vraag gaat hem echt niet overstuur maken hoor... Ten Hag heeft het (op zijn manier) uitgelegd en ik ben het er wel mee eens. Zijn we ook alweer vergeten hoe geflatteerd sommige uitslagen waren? Chelsea was goed, maar Lille en Valencia? Het middenveld werd continu overlopen en de tegenpartij kreeg zat kansen, maar Ajax was uiterst effectief.

Kort voor de verdediging vind ik Martinez best een optie, maar niet meer in dit systeem.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 14:15 

AFCA Niels schreef:
Die vraag gaat hem echt niet overstuur maken hoor... Ten Hag heeft het (op zijn manier) uitgelegd en ik ben het er wel mee eens. Zijn we ook alweer vergeten hoe geflatteerd sommige uitslagen waren? Chelsea was goed, maar Lille en Valencia? Het middenveld werd continu overlopen en de tegenpartij kreeg zat kansen, maar Ajax was uiterst effectief.

Kort voor de verdediging vind ik Martinez best een optie, maar niet meer in dit systeem.
Het gaat er toch ook niet om om hem overstuur te maken. Hij maakt gewoon rare keuzes.

En in die wedstrijden die jij benoemd speelde Alvarez naast Martinez. Verdween uit de basis, was dit seizoen ineens wel weer geschikt, verdween toch weer uit de basis. Als jij het hier zo mee eens bent, leg het dan eens uit. Het is enorm vaag allemaal.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 14:38 
Erelid

Klopt, maar met Van de Beek ernaast was het lek ook nog niet boven. Martinez vult de rol als middenvelder als een verdediger in. Hij is wendbaar, comfortabel aan de bal en heeft een goede (lange) pass. Die dingen spreken in zijn voordeel. Daarentegen weet hij zonder bal niet goed wat hij moet. Positioneel is het maar zo-zo en hij weet niet goed wanneer hij druk op de bal moet zetten. Samen met Alvarez had je dan op het eerste oog een sterk defensief blok achter de creatieve mannen, maar de realiteit wees uit dat het verdedigend juist heel kwetsbaar stond. Later kwam Van de Beek naast hem te staan, maar ook dat bracht niet de juiste balans, al was dat vooral omdat ik persoonlijk Van de Beek niet geschikt voor die rol vond.

Nu staat Gravenberch op zijn positie en doet dat gewoon goed. Klaassen ernaast is ook nog niet wat het moet zijn, eigenlijk een beetje om dezelfde redenen als Van de Beek dat had, maar dat is tenminste wel iemand die wat meer gevoel voor positie heeft.

Met het puntje naar achteren en twee middenvelders daarvoor zou ik het veel meer zien zitten. Blind vult die positie ook een stuk beter in dan wanneer hij op de positie van Gravenberch speelt.

Maar ik vind de breedte van de selectie links achterin ook een onderschat probleem. Als we Martinez op het middenveld zetten hebben we zo goed als niks op de bank zitten die de posities van Tagliafico en Blind kunnen overnemen.

BerichtGeplaatst: 23 jan 2021 22:02 

Ik lees nergens argumenten waarom het logisch is dat Alvarez weer als middenvelder mocht spelen en Martinez niet.

Verder speelt Martinez dus niet omdat we anders geen backup hebben. De bank is belangrijker dan wellicht beter veldspel. Dat mag toch gewoon NOOIT zwaarder wegen, kom op.

BerichtGeplaatst: 23 jan 2021 22:14 
Erelid

Snake schreef:
Ik lees nergens argumenten waarom het logisch is dat Alvarez weer als middenvelder mocht spelen en Martinez niet.
Omdat ze voor andere posities en rollen op het middenveld in aanmerking komen, en omdat Ten Hag nogal belang hecht aan links- en rechtspoten. En hij was nu toch gewoon achterin nodig?
Snake schreef:
Verder speelt Martinez dus niet omdat we anders geen backup hebben. De bank is belangrijker dan wellicht beter veldspel. Dat mag toch gewoon NOOIT zwaarder wegen, kom op.
Nou, ik snap dat wel op het gebied van je vaste opstelling. Want je wil ook zoveel mogelijk automatismes en niet bij iedere blessure/schorsing bij een van de drie posities willen schuiven. Bovendien is er in de vaste opstelling geen plaats voor hem (in dit systeem), dat snap ik ook nog wel.

Dat ie tegen Feyenoord niet in mocht vallen en Ekkelenkamp wel kan je inderdaad over twisten. Al was dat dan weer voornamelijk tactisch met het oog op Toornstra en Berghuis, als ik Ten Hag goed begreep.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 09:28 

Snake schreef:

En alsof je gedurende een wedstrijd niet kan schuiven met spelers als er gewisseld moet worden. :lol:

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 11:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake schreef:
Omdat Gravenberch vaak uitzakt en speelt vanaf de linkerzone zoals Frenkie De Jong dat ook deed. Dan lijkt het me logisch dat je daar geen andere linkspoot bij of langs zet. Toen De Jong daar speelde, speelde of Beek of Schone.

Martinez had ook een andere rol als middenvelder toen. Speelde toen vaak met Alvarez en zou nu dan in de Alvarez rol moeten spelen. Ik zeg niet dat hij dit niet kan maar is toch anders.
En jij vind dat het goede spel van Gravenberch niet te maken heeft met de komst van Klaassen of eerst met Alvarez? Heeft overigens Gravenberch zelf ook weleens aangegeven dat hij het wel fijn vind, dat er iemand langs hem staat, die het vuile werk opknapt.

Natuurlijk is het zuur voor Martinez maar ik vind niet dat je je eerste backup voor linksback of linker centrale verdediger moet opstellen voor een andere positie. Zeker niet als je andere goede middenvelders hebt. Naast de eventuele automatismen moet je altijd direct 2 wijzigingen doorvoeren als Martinez dan naar achteren gezet moet worden.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 11:06 

'Zeker niet als je andere goede middenvelders hebt.'

De cruciale zin in je betoog, FR.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 11:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
ibramovic89 schreef:

In mijn optiek wel want dit zijn geen linkspoten. Klaassen is gewoon enorm belangrijk en is onopvallend goed. En Alvarez kan dit ook. Ik ben een van de weinigen die vaak niet het vertrouwen heeft verloren in hem. Tegen AZ heeft hij wel laten zien, dat hij het kan.

Maar belangrijker sinds Gravenberch zo speelt, maakt hij de meeste progressie. Of vind je dit van ondergeschikt belang?

Ik vind het meer een probleem dat je geen echte nr 10 hebt in je selectie. En als je wil spelen zoals Ten Hag, vind ik dat je met Kudus, Gravenberch, Klaassen en Alvarez genoeg middenvelders hebt. Alleen zijn Promes en Labyad niet echt geschikt. Een andere optie is met de punt naar achteren en dan zou je met Blind en Martinez meer opties hebben als meest defensieve middenvelder.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 11:24 

ibramovic89 schreef:

Ik zie maar 1 echte goede middenvelder, Gravenberch. Klaassen begon hoopvol maar is inmiddels hopeloos. Over Promes hoeven we al niet meer te hebben. Niet als vleugelspeler en al helemaal niet als middenvelder. Labyad kan meestal tegen clubs uit het het rechterrijtje. Maar dat is het wel. En Martinez heeft het het vorig seizoen gewoon goed gedaan als CVM.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 12:06 

ibramovic89 schreef:

In mijn optiek wel want dit zijn geen linkspoten. Klaassen is gewoon enorm belangrijk en is onopvallend goed. En Alvarez kan dit ook. Ik ben een van de weinigen die vaak niet het vertrouwen heeft verloren in hem. Tegen AZ heeft hij wel laten zien, dat hij het kan.

Maar belangrijker sinds Gravenberch zo speelt, maakt hij de meeste progressie. Of vind je dit van ondergeschikt belang?

Ik vind het meer een probleem dat je geen echte nr 10 hebt in je selectie. En als je wil spelen zoals Ten Hag, vind ik dat je met Kudus, Gravenberch, Klaassen en Alvarez genoeg middenvelders hebt. Alleen zijn Promes en Labyad niet echt geschikt. Een andere optie is met de punt naar achteren en dan zou je met Blind en Martinez meer opties hebben als meest defensieve middenvelder.
Ik denk vooral dat Gravenberch ondánks goeie collega's progressie maakt i.p.v. dankzij. Dat hij nog veel beter zou renderen met spelers die veel balvaster zijn dan alleen maar lopers.

Kudus. Blind / Martinez. Klaassen. Gravenberch. Daar zou naar mijn idee het middenveld uit moeten bestaan. Anderen zijn geen basiswaardige opties. En daarom moet daar ook wat bij.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 16:05 
Erelid

Ik vond hem weer heel scherp invallen. Zit er echt keihard tussen als het moet. Dat mis ik soms nog wel een beetje bij Blind. Al vind ik Blind meer iemand van het vroeg anticiperen, voor de man komen en zijn (verdedigend) inzicht. Je zou toch zeggen dat dat met uitstek kwaliteiten zijn die je op 6 nodig zou kunnen hebben.

Ik vind niet dat je het kan maken om Martinez nog langer te negeren. Zeker niet als je de hele tijd met zo'n 10 loopt te klungelen die eigenlijk maar iedereen in de weg loopt.

BerichtGeplaatst: 24 jan 2021 16:57 

RogerGarcia schreef:
Ik vond hem weer heel scherp invallen. Zit er echt keihard tussen als het moet. Dat mis ik soms nog wel een beetje bij Blind. Al vind ik Blind meer iemand van het vroeg anticiperen, voor de man komen en zijn (verdedigend) inzicht. Je zou toch zeggen dat dat met uitstek kwaliteiten zijn die je op 6 nodig zou kunnen hebben.

Ik vind niet dat je het kan maken om Martinez nog langer te negeren. Zeker niet als je de hele tijd met zo'n 10 loopt te klungelen die eigenlijk maar iedereen in de weg loopt.
Vergelijk die pit eens met Klaassen. Is eigenlijk een schande dat die nog speelt. Voetballend ook nog eens vermogen van 0,0. Daar heb je helemaal niks aan. Toen hij terugkwam zag het er allemaal aardig uit, maar momenteel is het verschrikkelijk.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 11:56 

RogerGarcia schreef:
Ik vond hem weer heel scherp invallen. Zit er echt keihard tussen als het moet. Dat mis ik soms nog wel een beetje bij Blind.
Eens. Als je dan niet met een 6 gaat spelen, dan zou ik toch echt serieus overwegen om Blind eens op de bank te zetten. Martinez voegt iets toe waar het elftal behoefte aan heeft. Dat zag je in de beker, dat zag je nu ook weer. Ik vind Blind de laatste tijd erg lamlendig spelen.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 12:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Snake schreef:
RogerGarcia schreef:
Ik vond hem weer heel scherp invallen. Zit er echt keihard tussen als het moet. Dat mis ik soms nog wel een beetje bij Blind.
Eens. Als je dan niet met een 6 gaat spelen, dan zou ik toch echt serieus overwegen om Blind eens op de bank te zetten. Martinez voegt iets toe waar het elftal behoefte aan heeft. Dat zag je in de beker, dat zag je nu ook weer. Ik vind Blind de laatste tijd erg lamlendig spelen.
Het is gewoon belachelijk dat ze volgens Ten Hag beide niet op het middenveld kunnen spelen.
Ze hebben beide meerdere keren op het middenveld gespeeld. Martinez bijna alles vorig seizoen? En nu kan het ineens niet meer? Martinez is gewoon onze beste CV op verdedigend vlak, hij moet gewoon spelen. Desnoods samen met Blind als centrum. Alsof schuurs opbouwend zo bijzonder is? Dan maar 2 linkspoten in het centrum. Martinez is gewoon een slager die ijzersterk is in de duels en dat zijn Blind en Schuurs gewoon niet.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 12:18 

Snake schreef:
RogerGarcia schreef:
Vind ik ook. Maar bij Ten Hag hoef je daar niet op te rekenen. Tadic, Blind, Klaassen zijn onomstreden. Of ze goed spelen of niet. Tadic kan ik nog enigszins begrijpen, die creëert altijd wel kansen ook al zit hij niet goed in de wedstrijd. En daar hebben we geen alternatief (Promes tel ik niet mee). Blind en zeker Klaassen zijn gemakkelijk te vervangen. Blind zit in een dip en Klaassen was o.a. tegen Az nog een verzwakking t.o.v. Ekkelenkamp toen hij erin kwam. Dat zegt alles.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2021 16:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Ik ben het niet met Ten Hag eens, maar hij was deze keer (weer) duidelijk over Martinez; in dit systeem gaan we hem niet meer op het middenveld zien. Wel terecht dat hij meer minuten krijgt de laatste weken. Hij is goed in vorm en verdient dit ook op basis van zijn prestaties. Valt scherp en gretig in en laat weinig steken vallen. Te goed om op de bank plaats te nemen, ik vrees dat hij in de zomer wil vertrekken. Zeker nu er interesse van clubs als Valencia en Milan schijnt te zijn.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 395 berichten ]  Vorige   1 11 12 13 14 15 16  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00