Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 395 berichten ]  Vorige   1 12 13 14 15 16  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Lisandro Martínez
BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 09:21 

Schijnt veel interesse in hem te zijn, o.a. van Barca. AJAX zou 25 miljoen vragen. Vind ik wat weinig. Speelt goed, wordt alleen maar beter. Hoe meer hij speelt, hoe beter hij wordt. Ten Hag heeft hem volkomen ten onrechte maanden op de bank gehouden. Uitstekende mentaliteit.
Als een club hem zo graag wil hebben zou ik 40 miljoen vragen. Ik vind hem bete, vooral veelzijdiger, dan Tagliafico en Alvarez. De beste van die 3. Zie liever Tagliafico en Alvarez gaan dan Martinez. Voor de eerste 2 zijn imo ook makkelijk vervangers te halen.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 09:26 

Eensch. Martinez is nog jong ook. Begrijp het prijskaartje totaal niet. Misschien omdat hij kans loopt komend seizoen weer achter Blind / Gravenberch / Kudus op de bank te komen?

Heerlijke speler.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 10:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Lijkt me ook uit de lucht gegrepen die prijs.

Martinez mag onder geen beding gaan. Zeker niet met de blessure van Blind nu.

Contract verlengen tot 2025 of 2026 als het even kan. Laat hem nog maar 2 jaar heersen bij ons achterin.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 15:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Laat ik voorop stellen, dat ik Martinez een geweldige speler vind, die vanaf de winterstop zijn kans gepakt heeft. Alleen als een club als Barcelona komt met € 25 miljoen, moeten we niet doen alsof dit een schijntje is.

Even gewoon meenemen dat Martinez in Nederland speelt, Ajax op dit moment geen CL speelt en Martinez nog geen (constante) international is. Hij is voor ong € 7 miljoen gehaald dus verkopen voor 25 zou niet verkeerd zijn. Dit staat even los hoe hij nu speelt.

Natuurlijk kan zijn prijs nog enorm groeien als hij vast centraal achterin komt te staan en wie weet vast international wordt.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 18:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Net dat ik dit wil gaan typen creëert hij die kans van Klaassen weer met een geweldige pass.

Man van de wedstrijd.

BerichtGeplaatst: 04 apr 2021 19:08 

Inderdaad. Met afstand onze beste speler vandaag.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 17:25 

Wederom onze beste speler.

Schandalig dat hij zo lang genegeerd is.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 18:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Hopelijk weet Ajax hem nog lang vast te houden. Echt genieten deze man. Verzaakt nooit en straalt ontzettend veel rust en vertrouwen uit daar achterin. Voor mij de Ajacied van het jaar.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 20:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Voor mij ook. En inderdaad schande dat hij zo lang op de bank moest zitten.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 21:16 
Erelid

Ik vind het totale onzin als je roept, dat het een schande is dat Martinez zo lang genegeerd is.

Ik vraag me af hoe je het dan ziet. Martinez is gewoon een LCV en dat laat hij nu zien. Ik vind hem ook een geweldige speler maar niet beter dan Blind. Er gaan al jaren discussies dat Blind niet op het middenveld moest spelen omdat hij achterin zo belangrijk is.

Nu zal er geroepen worden dat Martinez dan zo lang maar op het middenveld had moeten spelen maar hoe had je dan het uitvallen van Blind opgelost? Stel dat Martinez het als middenvelder gewoon goed had gedaan, haal je hem dan daar weg en wie zet je er dan neer? Niet aankomen met Kudus want Kudus was in die periode geblesseerd.

Vele hebben ook niet die progressie van Alvarez zien aankomen en hij functioneert gewoon prima.

Ik vind Martinez in alles een centrale verdediger. Hij kan als middenvelder spelen maar achterin is hij veel beter en komt hij beter tot zijn recht. Dat je een speler als Blind voor je hebt, is gewoon pech en ik vind Martinez als middenveld niet dusdanig goed, dat je dan maar een plekje voor hem moet inruimen.

Nu Martinez Blind zo goed vervangt, vind ik het totaal niet aan de orde dat hij toen genegeerd werd want dat werd hij niet want als middenvelder is hij een andere voetballer. Als je nu achterin ze goed speelt, werkt dit niet met terugwerkende kracht voor een andere positie.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 21:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik vind het totale onzin als je roept, dat het een schande is dat Martinez zo lang genegeerd is.

Ik vraag me af hoe je het dan ziet. Martinez is gewoon een LCV en dat laat hij nu zien. Ik vind hem ook een geweldige speler maar niet beter dan Blind. Er gaan al jaren discussies dat Blind niet op het middenveld moest spelen omdat hij achterin zo belangrijk is.

Nu zal er geroepen worden dat Martinez dan zo lang maar op het middenveld had moeten spelen maar hoe had je dan het uitvallen van Blind opgelost? Stel dat Martinez het als middenvelder gewoon goed had gedaan, haal je hem dan daar weg en wie zet je er dan neer? Niet aankomen met Kudus want Kudus was in die periode geblesseerd.

Vele hebben ook niet die progressie van Alvarez zien aankomen en hij functioneert gewoon prima.

Ik vind Martinez in alles een centrale verdediger. Hij kan als middenvelder spelen maar achterin is hij veel beter en komt hij beter tot zijn recht. Dat je een speler als Blind voor je hebt, is gewoon pech en ik vind Martinez als middenveld niet dusdanig goed, dat je dan maar een plekje voor hem moet inruimen.

Nu Martinez Blind zo goed vervangt, vind ik het totaal niet aan de orde dat hij toen genegeerd werd want dat werd hij niet want als middenvelder is hij een andere voetballer. Als je nu achterin ze goed speelt, werkt dit niet met terugwerkende kracht voor een andere positie.
Goed verwoord en ben het er helemaal mee eens.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 22:01 
Erelid

Op zich mee eens, hoewel de meesten hier wisten dat Blind ook uitstekend op 6 kon spelen. Het heeft lang geduurd voordat TH besefte dat als hij Blind op 6 zou zetten en Martinez als LCV het team sterker zou worden ipv zwakker.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2021 22:11 
Erelid

murdoch01 schreef:
Op zich mee eens, hoewel de meesten hier wisten dat Blind ook uitstekend op 6 kon spelen. Het heeft lang geduurd voordat TH besefte dat als hij Blind op 6 zou zetten en Martinez als LCV het team sterker zou worden ipv zwakker.
Dit laatste betwijfel ik ten zeerste.

Er zijn altijd hevige discussies geweest mbt de beste positie van Blind. Ik kan me heel goed herinneren toen Ten Hag in 2019 koos voor Martinez met Schuurs achterin met Blind op het middenveld. Ajax speelde toen voorronde CL en toen zijn er tal van discussies geweest dat de afstemming niet goed was. Blind moest terug naar achteren.

De discussie was altijd ook of Blind past als èèn van de twee zessen of als de nr 6.

Een ander punt ter aanvulling op mijn vorige mail is ook dat ons middenveld nu totaal anders staat dan toen Martinez er speelde samen met Alvarez. Alvarez was toen net nieuw hier en werd als middenvelder voor de leeuwen geworpen. Alvarez had het toen moeilijk en vooral voetballend. Martinez heeft als voordeel dat hij comfortabeler aan de bal is. Alleen nu staat het middenveld anders en een optie met Martinez met Gravenberch twijfel ik over want dan dan kan je middenveld ook net iets te veel naar links staan.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 20:01 
Erelid

Beroerde eerste helft zeg. Daar ging echt heel veel mis. Gelukkig goed herpakt in de tweede.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 20:17 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, maakte 2 grote fouten waarvan er 1 dus werd afgestraft.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 20:59 
Erelid

Die goal was vooral een fout van Rensch. Maar speelde inderdaad een mindere wedstrijd voor zijn doen.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 21:11 
Erelid

GJ1402 schreef:
Die goal was vooral een fout van Rensch.
Wat een onzin. Rensch gaat er gewoon vanuit dat Martinez die bal heeft. Martinez maakt de fout waardoor Rensch uit positie is. Ik had ook zoiets van dat Rensch wat stond te slapen en misschien de fout van Martinez nog kon corrigeren maar de fout begint bij het missen van Martinez dus is het zijn fout.

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 21:17 
Erelid

GJ1402 schreef:
Wat een onzin. Rensch gaat er gewoon vanuit dat Martinez die bal heeft. Martinez maakt de fout waardoor Rensch uit positie is. Ik had ook zoiets van dat Rensch wat stond te slapen en misschien de fout van Martinez nog kon corrigeren maar de fout begint bij het missen van Martinez dus is het zijn fout.
Nou dat zie ik toch totaal anders. Rensch laat die man uit zijn rug komen. Handelt veel te traag. Dat Martinez een fout maakt, dat klopt. Maar Rensch had het kunnen corrigeren maar maakt in plaats daarvan ook een fout, die uiteindelijk beslissend is.
https://twitter.com/ESPNnl/status/1383821545580032003

BerichtGeplaatst: 18 apr 2021 21:22 
Erelid

GJ1402 schreef:
GJ1402 schreef:
Nou dat zie ik toch totaal anders. Rensch laat die man uit zijn rug komen. Handelt veel te traag. Dat Martinez een fout maakt, dat klopt. Maar Rensch had het kunnen corrigeren maar maakt in plaats daarvan ook een fout, die uiteindelijk beslissend is.
https://twitter.com/ESPNnl/status/1383821545580032003
Ja ok. Ik snap wat je bedoelt maar ik ben toch van mening dat de eerste fout doorslaggevender is. Martinez gaat daar in de fout en ja dan kan een andere speler dit nog corrigeren maar daar mag/kan je niet vanuit gaan om de simpele reden dat als Martinez die fout niet maakt, die situatie niet ontstaat.

Als je zo redeneert, kun je Stekelenburg ook nog de schuld geven want misschien had die hem ook kunnen stoppen.

Martinez maakt gewoon een inschattingsfout. Als Schuurs of Alvarez die maakt, is het forum hier te klein.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 09:42 

GJ1402 schreef:
Die goal was vooral een fout van Rensch. Maar speelde inderdaad een mindere wedstrijd voor zijn doen.
Ik denk dat je het anders moet verwoorden. De goal was vooral een fout van Martinez, maar Rensch mag ook wel wat adequater optreden.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 09:54 

Seizoenskaart: 401
Snake schreef:
GJ1402 schreef:
Ik denk dat je het anders moet verwoorden. De goal was vooral een fout van Martinez, maar Rensch mag ook wel wat adequater optreden.
Ja dit, ik had ook de hele wedstrijd het gevoel dat Rensch niet 100% fit was.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 10:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik heb het idee dat Martinez aan de bal exceptioneel sterk is voor een verdediger (half middenvelder ook), en goed is in bal afpakken, maar anticiperen gaat niet goed. Hoge ballen kan hij niet zo goed inschatten en ook positionering is een probleem. Daar heb je wel sterke medeverdedigers bij nodig dus.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 11:22 
Erelid

geenidee4 schreef:
Ik heb het idee dat Martinez aan de bal exceptioneel sterk is voor een verdediger (half middenvelder ook), en goed is in bal afpakken, maar anticiperen gaat niet goed. Hoge ballen kan hij niet zo goed inschatten en ook positionering is een probleem. Daar heb je wel sterke medeverdedigers bij nodig dus.
Ik vind Martinez een goede speler en ben nooit mee gegaan om die roep, dat hij in het elftal moest komen. Er is altijd een soort van hype geweest, dat hij voor de winterstop (bijna) nooit speelde maar dat was nooit gebaseerd op zijn eigen positie. Hij werd ook vaak in het elftal gewenst omdat andere (veelal Schuurs of Alvarez) niet voldeden in de ogen van die mensen.

Martinez is een sierlijke speler en is inderdaad aan de bal heel sterk, technisch vaardig en heeft een goede pass. Alleen inderdaad positioneel vind ik hem minder. Vandaar dat hij in mijn ogen ook niet als middenvelder in aanmerking komt. Ook vind ik zijn opbouw vaak enorm traag. Daar moet hij ook aan werken.

Die foutjes zoals gisteren maakt hij wel vaker. Denk aan die pingel die Lille kreeg door een soort zelfde fout. In Nederland houdt hij zich makkelijk staande maar internationaal komen zijn tekortkomingen eerder aan het licht. Neemt niet weg, dat het een geweldige speler is want zoiets leer je alleen maar door veel te spelen.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 18:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Ondanks zijn foutjes: speler van het seizoen.

BerichtGeplaatst: 25 apr 2021 20:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
geenidee4 schreef:
Ondanks zijn foutjes: speler van het seizoen.
Meer nog dan Blind? Die is nu een tijd geblesseerd, maar Martinez heeft ook een tijd niet gespeeld.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 395 berichten ]  Vorige   1 12 13 14 15 16  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00