Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 297 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Edson Álvarez
PostPosted: 19 Aug 2019 08:36 

Vond hem wel prima invallen. Was zeer actief, wilde de bal hebben, goede inspeelpass, niet schuw om loopwerk te verrichten, was zelfs al teamgenoten aan het aansturen (terwijl hij pas 2 weken in training is). Motorisch is het niet de mooiste speler, maar dat hebben weinig grotere spelers. Natuurlijk was VVV al verslagen en is het moeilijk oordelen. Het is geen échte middenvelder en daarom ben ik benieuwd of hij er geschikt voor is.

Kan met zijn fysiek en lengte wel een handige optie zijn op het middenveld in CL wedstrijden.

PostPosted: 27 Aug 2019 17:55 

https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-heeft- ... rek-schone#_=_

Als ik Ten Hag zo hoor wordt hij vooral gezien als middenvelder. Daarnaast zegt hij dat er klaar voor is. Morgen zijn eerste basisplaats? Met de waarschijnlijke positiewisseling van Blind en Martinez ben ik dan extra benieuwd naar het middenveld. Twee echte verdedigende middenvelders zie ik niet echt zitten.

PostPosted: 27 Aug 2019 19:07 

Zimmerman wrote:
https://www.vi.nl/nieuws/ten-hag-heeft- ... rek-schone#_=_

Als ik Ten Hag zo hoor wordt hij vooral gezien als middenvelder. Daarnaast zegt hij dat er klaar voor is. Morgen zijn eerste basisplaats? Met de waarschijnlijke positiewisseling van Blind en Martinez ben ik dan extra benieuwd naar het middenveld. Twee echte verdedigende middenvelders zie ik niet echt zitten.
Schandalig dat de media zo'n l#lverhaal niet in twijfel trekt.
Alvarez is gekomen als opvolger van De Ligt. Tan Hag maakt mij niet wijs dat hij voor dit seizoen rekening heeft gehouden met Schuurs als RCV.
Als dat wel zo is, is hij rijp voor een dwangbuis.

PostPosted: 27 Aug 2019 19:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Alvarez speelt bij Mexico ook wel eens op het middenveld
Ongeveer de helft van zijn wedstrijden als verdedigende middenvelder gespeeld volgens transfermarkt

PostPosted: 27 Aug 2019 19:18 
Erelid

Toch wel mijn twijfels aan Alvarez op het middenveld. Ik zie er liever VD Beek, een creatieve middenvelder en een "6" (Blind of Martinez). Wat mij betreft moet Alvarez gewoon een kans krijgen als rechter centrale verdediger. Daar heeft hij bij Ajax alle kwaliteiten voor.

PostPosted: 27 Aug 2019 20:39 

DeRuit wrote:
Alvarez speelt bij Mexico ook wel eens op het middenveld
Ongeveer de helft van zijn wedstrijden als verdedigende middenvelder gespeeld volgens transfermarkt
Die is toch zeker gehaald als opvolger van De Ligt. Al het andere wat Ten Hag zegt is een leugen.

PostPosted: 28 Aug 2019 03:08 

Maar hij is dus multifunctioneel dus kan ook op het middenveld wanneer dat nodig is.

PostPosted: 28 Aug 2019 08:44 

DeRuit wrote:
Maar hij is dus multifunctioneel dus kan ook op het middenveld wanneer dat nodig is.
Daar gaat het niet om. Hij is gehaald om De Ligt te vervangen. En van origine is hij ook een CV. Gebruik hem dan ook daar. Kan me niet voorstellen dat Veltman onze vaste RCV wordt.
We spelen ook al met een van origine LB op LCV. En onze LCV speelt nu op 6 omdat hij daar ook "uit de voeten kan". Gebruik de spelers gewoon op het beste plek en vervang geschorste en/of geblesseerde spelers door jongens die ook op die plek gewoon zijn te spelen. Dat geschuif met spelers is nergens goed voor. Met de huidige selectie en in de huidige situatie imo Veltman voor Nous en Lang voor Donny. Hoe dan ook, het middenveld blijft met dank aan de alom bewierookte Overmars een groot probleem.
En dan maar l#llen dat samenspelen moeilijk is omdat ze pas in die samenstelling spelen.

PostPosted: 28 Aug 2019 09:39 

Hij is niet gehaald om een op een De Ligt te vervangen. Niemand vanuit Ajax heeft dat ooit gezegd. Dat heb jij zelf verzonnen.

PostPosted: 28 Aug 2019 09:54 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
Daar gaat het niet om. Hij is gehaald om De Ligt te vervangen. En van origine is hij ook een CV. Gebruik hem dan ook daar. Kan me niet voorstellen dat Veltman onze vaste RCV wordt.
We spelen ook al met een van origine LB op LCV. En onze LCV speelt nu op 6 omdat hij daar ook "uit de voeten kan". Gebruik de spelers gewoon op het beste plek en vervang geschorste en/of geblesseerde spelers door jongens die ook op die plek gewoon zijn te spelen. Dat geschuif met spelers is nergens goed voor. Met de huidige selectie en in de huidige situatie imo Veltman voor Nous en Lang voor Donny. Hoe dan ook, het middenveld blijft met dank aan de alom bewierookte Overmars een groot probleem.
En dan maar l#llen dat samenspelen moeilijk is omdat ze pas in die samenstelling spelen.
Het gaat er om dat hij op het middenveld kan. Hij is voornamelijk als CV gehaald waarschijnlijk, maar kan bij nood op het middenveld en is dus een optie als het echt moet ( naast Eiting, Ekkelenkamp en Gravenberch ) om Schone op te vangen. Dat is dan toch gewoon een valide argument?

Verder heeft onze LCV ( neem aan dat je Martinez bedoelt ) 54 potjes als CV gespeeld volgens tranfsermarkt, 5 als LB en 2 als RB. Is hij dan van origine wel een LB, alleen omdat de telegraaf schrijft dat hij als opvolger van Tagliafico is gehaald?

PostPosted: 28 Aug 2019 09:55 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wie is dan wel de vervanger van De Ligt?

PostPosted: 28 Aug 2019 10:38 
Erelid

343 wrote:
Wie is dan wel de vervanger van De Ligt?
Veltman ;) en Magallan ;)

Nee maar kom op zeg, Alvarez is toch geen middenvelder in het Ajax-systeem. Nu als noodoplossing kan het wel een wedstrijdje, maar ik mag toch hopen dat hij straks gewoon de vaste RCV wordt...

PostPosted: 28 Aug 2019 11:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Hoe goed ken jij Alvarez dat je weet dat hij geen Ajax-middenvelder is?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 28 Aug 2019 11:52 
Erelid

Stormrage wrote:
Hoe goed ken jij Alvarez dat je weet dat hij geen Ajax-middenvelder is?
Niet per se dat hij geen Ajax-middenvelder is, maar ik vind dat óf Blind, óf Martinez op het middenveld moet spelen. Ook Donny is zeker van zijn plek.

Dan vind ik dat daarnaast een technisch verfijnde speler moet staan. Omdat het middenveld naar mijn mening anders niet in balans is.

PostPosted: 28 Aug 2019 12:14 

Snake wrote:
Hij is niet gehaald om een op een De Ligt te vervangen. Niemand vanuit Ajax heeft dat ooit gezegd. Dat heb jij zelf verzonnen.
Wat l*l je nou? Alvarez is als RCV gescout. Is een feit.
Wie denk jij dan dat AJAX als opvolger van De Ligt in gedachte had?
Schuurs? De man die een heel seizoen in de F#cking KKD tegen clubs als Almere City, Cambuur en Den Bosch niet wist te overtuigen? :lol:

PostPosted: 28 Aug 2019 13:01 
Erelid

De hitte stijgt volgens mij een beetje naar je hoofd, renemar.

PostPosted: 28 Aug 2019 13:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Natuurlijk is Alvarez als centrale verdediger gehaald. Anders mag er onderhand wel eens een vervanger voor De Ligt komen want het lijkt me sterk dat ze denken aan te kunnen komen met Magallan, Schuurs en Veltman...

PostPosted: 28 Aug 2019 13:16 

renemar wrote:
Snake wrote:
Wie denk jij dan dat AJAX als opvolger van De Ligt in gedachte had?
Schuurs? De man die een heel seizoen in de F#cking KKD tegen clubs als Almere City, Cambuur en Den Bosch niet wist te overtuigen? :lol:
Magallan in eerste instantie.
Maar ik vind wel dat je te statisch en ook hier te overtrokken denkt. Hopelijk is dat morgen bij plaatsing CL weer wat minder. Hij kan op het middenveld, is zijn favoriete positie, zelfs nog iets meer dan CV. Dus hij is gewoon een optie om daar de plek van Schone op te pakken mocht dit nodig zijn. Dat betekent niet dat hij de vervanger van Schone is of daar voor gescout is, maar wel een van de opties om dat te doen mocht de rest geblesseerd zijn of tegenvallen. Zeker nu je voldoende opties centraal hebt kan je hier prima over nadenken.

PostPosted: 28 Aug 2019 13:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Maar we hebben niet voldoende opties centraal achterin nu Blind op het middenveld staat. Martinez doet het verrassend goed - was niet de intentie om hem daar neer te zetten - en we hopen op Alavarez. Maar verder hebben we 0 fatsoenlijke opties voor de basis.

Magallan was inderdaad wel gehaald met die intentie; maar die hebben ze intern volgens mij ook al vorig seizoen afgeschreven. Ik denk niet dat de technische staf hem echt als optie zag in de voorbereiding. Die wilde gewoon even testen voor de zekerheid.

PostPosted: 28 Aug 2019 13:31 

guy_ajax wrote:
Maar we hebben niet voldoende opties centraal achterin nu Blind op het middenveld staat. Martinez doet het verrassend goed - was niet de intentie om hem daar neer te zetten - en we hopen op Alavarez. Maar verder hebben we 0 fatsoenlijke opties voor de basis.

Magallan was inderdaad wel gehaald met die intentie; maar die hebben ze intern volgens mij ook al vorig seizoen afgeschreven. Ik denk niet dat de technische staf hem echt als optie zag in de voorbereiding. Die wilde gewoon even testen voor de zekerheid.
Schuurs doet het volgens mij redelijk goed. Veltman ben ik geen fan van, maar die doet het blijkbaar goed genoeg. Alvarez was na 20 minuten al moe tegen VVV dus ik verwacht hem vanavond sowieso niet in de basis. Maar die zou het wel over moeten nemen. Anders kunnen we misschien ook gewoon Blind en Martinez als CV's neerzetten. Martinez is wel gewoon een optie want die heeft eigenlijk altijd CV gespeeld. Dat de Telegraaf dat anders benoemd vind ik wat anders.

PostPosted: 28 Aug 2019 13:33 

renemar wrote:
Snake wrote:
Bron?

PostPosted: 28 Aug 2019 13:57 
Erelid

Snake wrote:
renemar wrote:
Snake wrote:
Bron?
EtH ;) Maar die gaf ook aan dat tijdens het scouten hij doorschoof naar het middenveld en dat de scouting daarover ook tevreden was.

PostPosted: 28 Aug 2019 15:21 

De hitte stijgt volgens mij een beetje naar je hoofd, renemar.
Helemaal niet. Ik begrijp alleen niet dat mensen het volstrekt logische niet (willen) zien. Steeds naar een bron vragen. Ik kan ook zeggen dat Ten Hag het mij persoonlijk heeft gezegd.
Als Onana na dit seizoen vertrekt en AJAX haalt een andere doelman hoeft men toch ook niet uit te spreken dat die als vervanger van Onana komt. Is toch ook logisch.

PostPosted: 28 Aug 2019 15:22 

murdoch01 wrote:
Snake wrote:
renemar wrote:

Bron?
EtH ;) Maar die gaf ook aan dat tijdens het scouten hij doorschoof naar het middenveld en dat de scouting daarover ook tevreden was.
Dat kan zo zijn, maar hij is gekomen om de plek van De Ligt over te nemen. Wie anders?

PostPosted: 28 Aug 2019 18:06 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Iedereen heeft gelijk in deze.
Deze jongen kan op 2 posities spelen. Zowel RCV of VM. 1+1 is het bijna m.b.t. de Ligt, maar Overmars heeft gezegd dat de transfer van Alvarez niet zou afhangen van de transfer van de Ligt, las ik ergens.
Maar als we de selectie op dit moment kijken zou het me niets verbazen als hij CM gaat spelen.

Post new topic  Reply to topic  [ 297 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next

All times are UTC+02:00