Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 384 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16
Author Message
 Post subject: Re: Edson Álvarez
PostPosted: 14 Feb 2020 09:50 

Maar welke kwaliteiten nemen in waarde af door een gebrek aan zelfvertrouwen? Voetballend vermogen niet, snelheid niet, motoriek ook niet, lichaamsgebruik en positionering ook niet. Hoogstens inschatten van situaties en voetballende keuzes. Daar zie je bij Schuurs ook de foutjes nog terugkomen. Voor de rest vind ik het totaalpakket van Alvarez gewoon erg matig. Geen Ajax-verdediger. Zou hooguit een killer kunnen worden, maar voetballend moet hij heel snel de bal inleveren. Volgens mij moet je dat niet willen bij Ajax.

PostPosted: 14 Feb 2020 11:59 

Ik denk dat het voetballende/opbouwende deel wel mogelijk met zelfvertrouwen te maken heeft. Positionering kan imo ook wel verbeteren door veel te spelen.
Maar snelheid, motoriek 100% zeker niet. En dat is cruciaal. Wat mij betreft niet geschikt.

PostPosted: 14 Feb 2020 12:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik ben ook nog allerminst overtuigd van Álvarez. Je merkt inderdaad wel dat hij weinig zelfvertrouwen heeft. Tegen Vitesse zat hij er koppend wel vaak genoeg tussen, maar echt verdedigend vond ik hem niet heel sterk. Eigenlijk zou hij iets van vijf of tien wedstrijden achter elkaar de kans moeten krijgen, maar die kansen zie ik liever naar Schuurs gaan. In Schuurs heb ik meer vertrouwen. Tot nu toe ben ik er bang voor dat Álvarez een dure miskoop wordt.

PostPosted: 14 Feb 2020 12:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tomza2 wrote:
Ik ben ook nog allerminst overtuigd van Álvarez. Je merkt inderdaad wel dat hij weinig zelfvertrouwen heeft. Tegen Vitesse zat hij er koppend wel vaak genoeg tussen, maar echt verdedigend vond ik hem niet heel sterk. Eigenlijk zou hij iets van vijf of tien wedstrijden achter elkaar de kans moeten krijgen, maar die kansen zie ik liever naar Schuurs gaan. In Schuurs heb ik meer vertrouwen. Tot nu toe ben ik er bang voor dat Álvarez een dure miskoop wordt.
Toen Neres zijn moeder of familie hier langs kwam speelde hij ook een stuk beter toch? Zou me niets verbazen dat wanneer zijn vrouw en kind hier zijn het ook weer beter gaat. Hij is pas net vader toch? Raar dat ze wel naar Londen kunnen maar niet naar Nederland.

PostPosted: 14 Feb 2020 14:28 

DeRuit wrote:
Tomza2 wrote:
Toen Neres zijn moeder of familie hier langs kwam speelde hij ook een stuk beter toch? Zou me niets verbazen dat wanneer zijn vrouw en kind hier zijn het ook weer beter gaat. Hij is pas net vader toch? Raar dat ze wel naar Londen kunnen maar niet naar Nederland.
Bij Neres zag je van begin af aan al wel dat hij kon voetballen. Met meer zelfvertrouwen neemt je techniek niet ineens toe ofzo. Je maakt hooguit minder foutieve keuzes in balbezit en positionele situaties.

PostPosted: 14 Feb 2020 15:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
DeRuit wrote:
Tomza2 wrote:
Bij Neres zag je van begin af aan al wel dat hij kon voetballen. Met meer zelfvertrouwen neemt je techniek niet ineens toe ofzo. Je maakt hooguit minder foutieve keuzes in balbezit en positionele situaties.
Haha, ja dat is waar. De wens is vader van de gedachte. Hoop doet leven. etc. Maar ben bang dat dat ook niet genoeg zal zijn.

PostPosted: 14 Feb 2020 15:54 
Erelid

Normaal ben ik wel redelijk van de vroege conclusies. Maar ergens heb ik toch wel het idee dat het er bij Alvarez in kan zitten. Vinden jullie hem zo sloom? Ik vind het wel meevallen. Sterker nog, als Schuurs, Veltman en Alvarez een wedstrijdje sprinten denk ik dat Alvarez wint.

Daarnaast vind ik zijn techniek helemaal niet zo belabberd als veel van jullie doen zeggen, zeker niet voor een centrale verdediger.

Ik wil hem nog wel de kans geven. Hij stond in Mexico toch ook niet voor niks bekend als een groot talent?

PostPosted: 14 Feb 2020 16:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Normaal ben ik wel redelijk van de vroege conclusies. Maar ergens heb ik toch wel het idee dat het er bij Alvarez in kan zitten. Vinden jullie hem zo sloom? Ik vind het wel meevallen. Sterker nog, als Schuurs, Veltman en Alvarez een wedstrijdje sprinten denk ik dat Alvarez wint.

Daarnaast vind ik zijn techniek helemaal niet zo belabberd als veel van jullie doen zeggen, zeker niet voor een centrale verdediger.

Ik wil hem nog wel de kans geven. Hij stond in Mexico toch ook niet voor niks bekend als een groot talent?
Eens, en die huidige vertwijfeling in z'n spel komt m.i. echt door het gebrek aan zelfvertrouwen.

Ik schrijf hem pas af als we over een jaar nog steeds op dit niveau zitten.

PostPosted: 14 Feb 2020 17:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Eens, en die huidige vertwijfeling in z'n spel komt m.i. echt door het gebrek aan zelfvertrouwen.
En die scepsis die er bestaat, is voornamelijk gebaseerd op zijn spel als middenvelder.
Ik denk dat hij 90% van de wedstrijden als middenvelder heeft gespeeld dus wat zegt dit over zijn positie als verdediger.
Ik schrijf hem pas af als we over een jaar nog steeds op dit niveau zitten.
Ik ook.

Zoals hierboven al gezegd, vind ik alles ook wel meevallen. Zo sloom is hij ook niet en ik denk, dat hij puur verdedigend ook de betere is tov Schuurs en Veltman. Je ziet gewoon, dat hij moet wennen om zover van de goal te verdedigen.

Daarnaast als je op zo'n jonge leeftijd zoveel interlands hebt gespeeld voor Mexico dan heb je zeker wat in je mars. Groot voetballand. Is geen garantie, dat je zomaar slaagt bij Ajax maar zegt wel iets.

Op dit moment vind ik hem nog wat wisselvallig. In zijn passing is hij soms slordig maar soms ook heel goed. Durft ook mee te voetballen. Lukt niet altijd maar dat is bij Gravenberch bv ook het geval. Verdedigend oogt het soms wat houterig inderdaad maar in het pure verdedigen, gaat hij ook niks uit de weg.

Post new topic  Reply to topic  [ 384 posts ]  Previous   1 12 13 14 15 16

All times are UTC+01:00