Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 812 berichten ]  Vorige   1 29 30 31 32 33  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Edson Álvarez
BerichtGeplaatst: 15 aug 2021 11:07 
Erelid

Ik vind het maar een lastige kwestie. Enerzijds is 20 miljoen voor Alvarez een gigantisch bedrag, zeker als je kijkt waar hij een jaar geleden stond en dat het in de toekomst niet zomaar even nog veel meer wordt.

Maar aan de andere kant; ik begin steeds meer en meer in te zien hoe belangrijk hij is voor ons. Niemand anders in de selectie brengt wat hij op zijn manier toevoegt. Ik vraag me ook af of je dat zomaar even ergens anders vindt en of diegene er dan meteen staat (denk het niet, als je ook ziet hoeveel tijd het Alvarez heeft gekost).

Hij is echt enorm nuttig voor ons en ik heb hem er heel graag bij dit seizoen.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2021 11:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Eens. Mixed feelings.

En wat natuurlijk ook zomaar een scenario kan zijn: Alvarez trekt de lijn door, is enorm belangrijk voor de balans in het elftal en is volgend jaar 30 miljoen waard voor een club als Wolves.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2021 13:01 

ibramovic89 schreef:
Eens. Mixed feelings.

En wat natuurlijk ook zomaar een scenario kan zijn: Alvarez trekt de lijn door, is enorm belangrijk voor de balans in het elftal en is volgend jaar 30 miljoen waard voor een club als Wolves.
Dat sluit ik inmiddels ook niet meer uit. Had verwacht dat Blind een serieuze kans zou krijgen en we Alvarez voorlopig weinig zouden zien, maar die liet meteen al zijn zwaktes zien. Alvarez gaat gewoon zijn plek behouden. Ik geloof ook niet dat Ajax met een type Hojbjerg op de proppen komt en het altijd minder gaat zijn. Dan zou ik Alvarez houden. Ook met in het achterhoofd dat we een tik hebben gehad, het duidelijk is waaraan dat lag en de organisatorische waarde van Alvarez belangrijk is. Bij verkoop moet je opnieuw beginnen, maar we zijn al begonnen... Dat gaat je dus punten kosten.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 12:37 

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... ijven.html

Rennes is voor een alternatief gegaan.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 13:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Die blijft dan...zucht. En we zitten ook nog met Magallan, Ekkelenkamp en Labyad opgescheept.
Dan zal het wel bij maximaal 1 aankoop blijven...als we geluk hebben.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 15:33 

343 schreef:
Die blijft dan...zucht. En we zitten ook nog met Magallan, Ekkelenkamp en Labyad opgescheept.
Dit is (tot nu toe in ieder geval) werkelijk een rampjaar wat de transfers betreft. Zowel inkomend als uitgaand.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 16:30 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar schreef:
343 schreef:
Dit is (tot nu toe in ieder geval) werkelijk een rampjaar wat de transfers betreft. Zowel inkomend als uitgaand.
Het is niet goed maar ook niet slecht.
Scherpen verkocht voor 6,5 miljoen, Traore voor 10 miljoen Gorter gehaald voor 1 miljoen die ik beter dan Scherpen vind, en Berghuis gehaald voor 6,5 miljoen.
Vind beide aankopen wel goed.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 16:36 

En Alvarez houden op dit moment van de transferperiode is ook prima. Ik durf best te beweren dat je volgens jaar ook nog wel 15 tot 20 kan krijgen. Als het niet meer is als hij op dat middenveld blijft staan, omdat blijkt dat het met Blind toch niet in balans is.

Grootste frustratie is dat het nu blijft steken. Laatste week in Oostenrijk zou wellicht Klaiber naar Spartak, Ekkelenkamp naar Hertha, Onana naar Lyon en had Overmars vertrouwen dat Neres in de loop van augustus wel weg zou gaan.

Die zijn er allemaal nog. Evenals Labyad, Jensen en Magallan. Dat is gewoon slecht.

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 17:43 
Erelid

Goed dat ze Alvarez niet meer laten gaan IN DEZE FASE. Nieuwe middenvelder halen kost je tijd en dus punten en moet ook maar aantonen beter te zijn.

Hopelijk kunnen we nog wat slijten uit het rijtje Neres, Tagliafico, Onana, Ekkelenkamp, Magallan, Labyad en Danilo om ons vervolgens gericht te versterken met een LB, jonge talentvolle spits (en indien Neres gaat ook die snelle buitenspeler met diepgang).

BerichtGeplaatst: 17 aug 2021 18:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Hele goede beslissing dat Ajax het sportieve boven het financiele verkiest. Het zou pas dom zijn als je Alvarez nu zou verkopen. Allemaal leuk dat er geroepen wordt dat je moet doorselecteren maar Alvarez is heel belangrijk voor dit team en de manier waarop Ten Hag wil spelen.

Ook blijkt maar eens, dat de roep om een goede voetballer op de plek van Alvarez te zetten niet betekend dat het beter loopt. Hoe graag vele mensen dit hier ook willen zien.

Ik doel dan op Blind en ja Blind kan daar ook spelen maar wat weinig mensen zien is dat Blind in corrigerende zin veel minder is dan Alvarez. Kijk even de wedstrijd terug tegen PSV waar Blind veel te vaak te diep staat waardoor er veel te grote gaten vallen. Dit heeft tegen 95% van de ploegen in Nederland geen gevolgen maar internationaal kan dit funest zijn.

Al heel vaak gezegd hier dat Ajax in dit systeem een type speler als Alvarez keihard nodig heeft. Leuk dat je nu wellicht € 20 miljoen kunt krijgen maar noem mij dan eens wat spelers op uit dezelfde vijver die beter zijn (en er nu direct staan). Tegen PSV was er vaak totaal geen restverdediging omdat Blind vaak te diep stond en dan komt ook gelijk de tekortkoming van Gravenberch aan het licht (lopende mensen opvangen). Juist Alvarez denkt altijd aan deze discipline.

Goede zaak dat Ajax hem niet laat gaan.

BerichtGeplaatst: 26 sep 2021 11:29 
Erelid

Wat me opvalt is dat hij voetballend ook steeds beter wordt. Zijn techniek ontwikkelt hij, is steeds comfortabeler aan de bal en het opendraaien gaat hem ook steeds beter af.

BerichtGeplaatst: 26 sep 2021 11:33 
Erelid

RogerGarcia schreef:
Wat me opvalt is dat hij voetballend ook steeds beter wordt. Zijn techniek ontwikkelt hij, is steeds comfortabeler aan de bal en het opendraaien gaat hem ook steeds beter af.
Ajax is ook al langere tijd met hem bezig om dit te verbeteren.

BerichtGeplaatst: 26 sep 2021 12:47 

RogerGarcia schreef:
Ajax is ook al langere tijd met hem bezig om dit te verbeteren.
Met Vanenburg en Witschge inderdaad blijkbaar.

https://www.soccernews.nl/news/835123/g ... ez-onthuld

BerichtGeplaatst: 26 sep 2021 18:52 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Viel me ook op. Alvarez is veel comfortabeler aan de bal dan een jaar geleden. Prima dat hij met behulp van Witschge en Vanenburg daarin investeert.
Ook Haller schijnt aan de slag te gaan (zijn) met Richie en Vaantje.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2021 18:19 
Erelid

Speelde gisteren weer ijzersterk. Is toch wel belangrijk in de omschakeling. Staat vaak op de juiste plek wat ook een goede kwaliteit is. Je ziet ook, dat hij gewoon steeds de bal vraagt en wil hebben. Je aanspeelbaar maken en niet verstoppen hoort bij ons spelletje. Je merkt ook steeds meer dat hij makkelijker moet moeilijke situaties omgaat. Die extra skilltrainer doet hem goed.

Nu was de tegenstand niet bijzonder maar Gravenberch en Berghuis kunnen met hartelust aan aanvallen denken. Ook Mazraoui kan steeds mee opkomen. Alvarez zorgt wel voor de balans en verzaakt niet herin.

In 2018-2019 hadden we blok met De Ligt, Blind, Schone en De Jong.
Nu nu dit blok Timber, Martinez, Alvarez en Gravenberch. Misschien net een tikkeltje minder creatief maar het staat niet minder dan in 2018-2019. Dat ietsje minder creatief streep ik weg omdat je nu beduidend minder kansen tegen krijgt.

Begin van het seizoen wilde 95% hem hier weg hebben maar met deze ontwikkeling is hij en van veel waarde voor Ajax en hij wordt straks voor nog meer verkocht.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 11:32 
Erelid

Ook al is het èèn wedstrijd maar is het toeval, dat Ajax gisteren veel meer kansen weggaf dan die wedstrijden ervoor? Je hoeft niet altijd de beste voetballer te zijn maar de organisatie stond gisteren veel anders en Ajax was veel kwetsbaarder. Natuurlijk mis je ook Martinez achterin maar Heerenveen was gister bijzonder slecht in de omschakeling waardoor Ajax makkelijk overeind bleef.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 12:18 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Timber speelde op zijn plek wel erg goed.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 13:12 

Morfe0 schreef:
Dat zou toch ook mooie selectieplanning zijn? Op de training wat vaker die variant bekijken en daarvandaan de inschatting maken wat je volgend jaar doet. Alvarez kan je dan ongetwijfeld goed verkopen als hij de stijgende lijn doorzet en met Timber dan op zijn plek en een type 'Davinson Sanchez' naast Martinez, ga je er op alle posities nog op vooruit ook.

Want hoe goed Alvarez het ook doet, Timber brengt zijn defensieve stabiliteit én voetballend vermogen op '6'.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 13:28 
Erelid

Timber deed het prima maar al vaker aangegeven dat voetballen als middenvelder wel iets anders is als je altijd achterin gestaan hebt. Martinez vulde het ook redelijk in in zijn eerste jaar maar de vraag is of Timber niet gewoon beter is als verdediger en op deze positie echt kan doorgroeien tot een topper.

Daarnaast een hoop hosanna over een speler die 20 minuten daar gespeeld heeft tov Alvarez die er nu bijna een jaar lang heel constant en goed presteert.

Met Timber hebben we weer eens een echt goede centrale verdediger en ik denk dat hij daar gewoon beter is als middenvelder. Leuk en goed dat hij daar soms kan spelen maar ik hoop, dat hij gewoon centrale verdediger blijft.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 18:30 
Erelid

Morfe0 schreef:
Hij heeft ook echt alle kwaliteiten voor die positie. Dat heb ik al wel vaker geroepen. Snelheid, duelkracht, voetballend vermogen. Kan wellicht in de toekomst nóg belangrijker worden dan als centrale verdediger, waar hij het ook al super doet.

BerichtGeplaatst: 17 okt 2021 21:16 
Erelid

Eens, al vind ik snelheid en duelkracht wel nóg belangrijker centraal achterin dan op het middenveld. Met de kwaliteiten die jij aanstipt zie ik hem als centrale verdediger juist belangrijker worden dan als middenvelder.

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 00:24 
Erelid

Ik vind het redelijk kortzichtig om Timber nu 'ineens' naar voren te schuiven als middenvelder. Als je een goed voetballende verdediger bent, wil dit nog niet zeggen dat je zomaar op het middenveld kunt spelen. Als je als verdediger vaak doorschuift naar het middenveld vind ik een heel ander discipline dan dat je daar al als middenvelder staat/wordt opgesteld.

Ik vind Timber juist heel sterke slimme verdediger met rust aan de bal en die ook nog eens goed kan voetballen. Voetballend zou hij ook wel overeind blijven maar spelen als middenvelder is toch een heel andere discipline wat je niet zomaar aanleert. Het is eerder andersom dat spelers (nog) beter fungeren als ze een line naar achteren gezet worden.

Ik vind het enigszins vergelijkbaar met Martinez. Is ook een veel betere centrale verdediger maar 'kan' ook op het middenveld alleen heeft hij daar wel zijn tekortkomingen omdat hij daar simpelweg te weinig of nooit gespeeld heeft.

Ik zou hem ten alle tijden achterin houden.

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 16:57 
Erelid

Pieter Zwart van VI zegt in zijn analyse hetzelfde als wat ik al langer roep. Tegen Heerenveen stond de organisatie veel slechter dan anders. Iets wat normaliter bewaakt wordt door Alvarez.
Zwart geeft ook aan dat er grote ruimtes achter onze middenvelders onstonden. Iets wat logisch is omdat je met Kudus, Gravenberch en Klaasen mensen hebt die aanvallend denken en de eerste 2 genoemde niet de beste zijn met het dekken van lopende mensen. Alvarez zorgt voor het slot op de deur.

BerichtGeplaatst: 18 okt 2021 17:47 

Pieter Zwart van VI zegt in zijn analyse hetzelfde als wat ik al langer roep. Tegen Heerenveen stond de organisatie veel slechter dan anders. Iets wat normaliter bewaakt wordt door Alvarez.
Zwart geeft ook aan dat er grote ruimtes achter onze middenvelders onstonden. Iets wat logisch is omdat je met Kudus, Gravenberch en Klaasen mensen hebt die aanvallend denken en de eerste 2 genoemde niet de beste zijn met het dekken van lopende mensen. Alvarez zorgt voor het slot op de deur.
Tegen Heerenveen speelde AJAX in een samenstelling waarin ze nog nooit hebben gespeeld. Na een goede eerste helft (met een beetje fatsoenlijke spits had het 0-3 gestaan) begon AJAX heel zwak aan de tweede helft. Nadat Timber naar het middenveld schoof was er weer niks aan de hand en kreeg Heerenveen geen enkele kans. Dat bewijst dat Alvarez helemaal niet werd gemist, het lag puur aan de gemakzucht die in het elftal sloop begin 2e helft.
Oh ja, en Klaassen was met afstand de slechtste Ajacied.

BerichtGeplaatst: 20 okt 2021 04:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ajax en Alvarez zouden gaan praten over een nieuw contract tot 2025
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 21319?s=20

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 812 berichten ]  Vorige   1 29 30 31 32 33  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00