Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 785 berichten ]  Vorige   1 24 25 26 27 28 32  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Edson Álvarez
BerichtGeplaatst: 20 mar 2021 16:03 

Ik blijf geen fan van hem. Beter gezegd van zijn type speler.

BerichtGeplaatst: 20 mar 2021 22:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
renemar schreef:
Doet het goed de laatste tijd maar ik blijf geen fan van de voetballer Alvarez.
renemar schreef:
Speelt nu goed, is van waarde voor het elftal. Neemt niet weg dat ik niet gecharmeerd van zijn type speler ben.
renemar schreef:
renemar schreef:
Blijf geen fan van hem maar speelde vandaag erg goed. Was de beste middenvelder. Veel beter dan Klaassen op CVM.
Toch zie ik liever een ander type speler op die plek.
Ja, dat was duidelijk. ;)

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 21 mar 2021 08:47 

Stormrage schreef:
renemar schreef:
Doet het goed de laatste tijd maar ik blijf geen fan van de voetballer Alvarez.
renemar schreef:
Speelt nu goed, is van waarde voor het elftal. Neemt niet weg dat ik niet gecharmeerd van zijn type speler ben.
renemar schreef:
renemar schreef:
Blijf geen fan van hem maar speelde vandaag erg goed. Was de beste middenvelder. Veel beter dan Klaassen op CVM.
Toch zie ik liever een ander type speler op die plek.
Ja, dat was duidelijk. ;)
In ieder geval consequent en niet de ene keer dit en de andere keer dat.
Dat iemand zich daarvoor de moeite neemt, en de tijd heeft.

BerichtGeplaatst: 21 mar 2021 10:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
Blind had wel meer tijd nodig.
Maar de les is weer eens duidelijk: nooit iemand te snel afschrijven.
Ik schrijf nooit iemand af in zijn eerste jaar en al zeker niet spelers die je niet onder dezelfde omstandigheden kunt beoordelen. Daarnaast moet je ook kijken of durven te kijken wat voor soort speler het is. Alvarez is nog bijzonder jong maar wel onomstreden basisspeler bij het Mexicaans elftal en ook nog eens inzetbaar om meerdere posities. Mexico is een groot voetballand welke ook grote voetballers kent. Dan kun je heus wel iets. Dat dit dan niet (direct) past kan altijd voorkomen.

Maar omgekeerd geldt dit natuurlijk ook. Kudus wordt (of werd) hier bewierookt. Iets waar ik ook wat voorzichtiger mee ben. Natuurlijk zie ik ook, dat hij enorm veel potentie heeft en die paar wedstrijden die hij speelde, speelde hij fantastisch. Alleen het is en blijft maar een handjevol wedstrijden. Ook voor Kudus geldt, dat je hem moet beoordelen over een langere tijd. Dit wordt nu automatisch langer omdat hij lange tijd eruit heeft gelegen. Ook heeft hij de pech dat andere het goed doen en het middenveld nu gewoon heel goed staat. Maar goed, dat hoort bij een topclub.

Ook in geval Alvarez moet je Ten Hag een compliment geven. Natuurlijk lukken niet al zijn experimenten maar vele riepen dat Martinez moest spelen ten koste van Alvarez. Ten Hag heeft altijd voet bij stuk gehouden en je ziet nu dat het zijn vruchten afwerpt. Ik vind Alvarez nu veel meer complementair op dit middenveld dan Martinez ooit was en Martinez is achterin gewoon vele male beter. Je gaat er dus op 2 posities op vooruit maar belangrijker je elftal is completer en beter.
En misschien wel een derde bijkomend voordeel is dat deze Alvarez met vertrouwen ook inzetbaar is als RCV, iets wat de meeste voor de winterstop ook niet zagen zitten.

BerichtGeplaatst: 21 mar 2021 11:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 schreef:
Blind had wel meer tijd nodig.
Maar de les is weer eens duidelijk: nooit iemand te snel afschrijven.
Ik schrijf nooit iemand af in zijn eerste jaar en al zeker niet spelers die je niet onder dezelfde omstandigheden kunt beoordelen. Daarnaast moet je ook kijken of durven te kijken wat voor soort speler het is. Alvarez is nog bijzonder jong maar wel onomstreden basisspeler bij het Mexicaans elftal en ook nog eens inzetbaar om meerdere posities. Mexico is een groot voetballand welke ook grote voetballers kent. Dan kun je heus wel iets. Dat dit dan niet (direct) past kan altijd voorkomen.

Maar omgekeerd geldt dit natuurlijk ook. Kudus wordt (of werd) hier bewierookt. Iets waar ik ook wat voorzichtiger mee ben. Natuurlijk zie ik ook, dat hij enorm veel potentie heeft en die paar wedstrijden die hij speelde, speelde hij fantastisch. Alleen het is en blijft maar een handjevol wedstrijden. Ook voor Kudus geldt, dat je hem moet beoordelen over een langere tijd. Dit wordt nu automatisch langer omdat hij lange tijd eruit heeft gelegen. Ook heeft hij de pech dat andere het goed doen en het middenveld nu gewoon heel goed staat. Maar goed, dat hoort bij een topclub.

Ook in geval Alvarez moet je Ten Hag een compliment geven. Natuurlijk lukken niet al zijn experimenten maar vele riepen dat Martinez moest spelen ten koste van Alvarez. Ten Hag heeft altijd voet bij stuk gehouden en je ziet nu dat het zijn vruchten afwerpt. Ik vind Alvarez nu veel meer complementair op dit middenveld dan Martinez ooit was en Martinez is achterin gewoon vele male beter. Je gaat er dus op 2 posities op vooruit maar belangrijker je elftal is completer en beter.
En misschien wel een derde bijkomend voordeel is dat deze Alvarez met vertrouwen ook inzetbaar is als RCV, iets wat de meeste voor de winterstop ook niet zagen zitten.
Hij is het beter gaan doen, maar heeft natuurlijk ook geluk gehad met schorsingen en blessures. Ik vind het nog steeds wel een dure breedteaankoop die eigenlijk vermeden moet worden ( al kan dat niet altijd ). Als iedereen fit is zal hij denk ik het eerste slachtoffer worden en tweede keus zijn achter Kudus of Blind op het middenveld en achter Timber op RCV.

BerichtGeplaatst: 09 apr 2021 12:29 
Erelid

Uiteindelijk ga je met Alvarez geen hoger niveau aantikken dan dat je nu behaalt. Als je wil doorgroeien, gaat hij uiteindelijk tekort komen. Heeft het prima gedaan laatste tijd, maar hoop volgend jaar toch Blind vast op het middenveld te zien met 2 van de volgende: Klaassen/Kudus/Gravenberch.

Als RCV is hij het gewoon niet voor Ajax. Te onrustig, opbouwend te slecht, geen snelheid. Timber is beter.

Heeft dit jaar veel gespeeld en zijn waarde verhoogd en hopelijk komt er een club met een miljoen of 20. Dan zou ik hem verkopen, want ik denk dat hij geen basisspeler meer is volgend jaar.

BerichtGeplaatst: 09 apr 2021 13:32 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Eens. Als je zo'n bod krijgt dan moet je hem zeker verkopen.

BerichtGeplaatst: 09 apr 2021 16:16 

343 schreef:
Eens. Als je zo'n bod krijgt dan moet je hem zeker verkopen.
Voor de helft zou ik hem ook verkopen. 20 Miljoen krijg je nooit voor zo'n matige speler.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 15:24 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wel voor een basisspeler. Voor Marin krijgt AJAX al meer dan 10 miljoen.

BerichtGeplaatst: 10 apr 2021 16:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Precies. Gewaardeerd Mexicaans international. 15 miljoen gekost.

Zou zo lekker zijn als hij donderdag een geweldige westrijd speelt en we o.a. daardoor alsnog doorgaan. Dan kan het je zo 20 tot 25 miljoen opleveren bij een verkoop aan een Wolves bv.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 09:02 
Erelid

Had gisteren wel een heel belangrijke actie, had zomaar gekund dat Ajax niet officieus kampioen geweest was als die bal erin gegaan was.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 09:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Louis van Gaal
Droomaankoop: Frenkie de Jong
Heb enorm veel respect voor deze speler. Hij is zó ongelooflijk belangrijk geweest dit seizoen. Maar aan de bal blijft het helaas vermoeiend om naar te kijken, zeker vanuit een Ajax verwachtingspatroon. Doodzonde dat hij snelheid tekort komt om achterin te spelen. Daar had hij dan absoluut niet misstaan. Hoe wrang het ook is om te zeggen gezien zijn waarde de afgelopen maanden en de waardering die hij verdient: je moet dit toch gaan gebruiken om ergens een goed bod voor hem te krijgen en ruimte te maken voor méér voetbal op het middenveld.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 09:43 

23VDV23 schreef:
Heb enorm veel respect voor deze speler. Hij is zó ongelooflijk belangrijk geweest dit seizoen. Maar aan de bal blijft het helaas vermoeiend om naar te kijken, zeker vanuit een Ajax verwachtingspatroon. Doodzonde dat hij snelheid tekort komt om achterin te spelen. Daar had hij dan absoluut niet misstaan. Hoe wrang het ook is om te zeggen gezien zijn waarde de afgelopen maanden en de waardering die hij verdient: je moet dit toch gaan gebruiken om ergens een goed bod voor hem te krijgen en ruimte te maken voor méér voetbal op het middenveld.
Ik denk inderdaad ook dat je deze keus moet maken. Hij heeft in ieder geval héél duidelijk laten zien wat er nodig is om het elftal in balans te krijgen, maar om een vervolgstap te maken met het team, is Alvarez bij uitstek de speler die je kan helpen om een flinke chunk van die 50 miljoen in het laatje te brengen.

Martinez wil je op LCV houden. Blind moet dan naar het middenveld. Gravenberch daar dan bij. Klaassen. En dan heb je ook Kudus nog.

Kan je er beter voor zorgen dat je iemand met de 'grinta' van Alvarez haalt die voetballend sterker is en een jaar in de luwte zich kan ontwikkelen achter Blind.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 09:51 

ibramovic89 schreef:
23VDV23 schreef:
Ik denk inderdaad ook dat je deze keus moet maken. Hij heeft in ieder geval héél duidelijk laten zien wat er nodig is om het elftal in balans te krijgen, maar om een vervolgstap te maken met het team, is Alvarez bij uitstek de speler die je kan helpen om een flinke chunk van die 50 miljoen in het laatje te brengen.

Martinez wil je op LCV houden. Blind moet dan naar het middenveld. Gravenberch daar dan bij. Klaassen. En dan heb je ook Kudus nog.

Kan je er beter voor zorgen dat je iemand met de 'grinta' van Alvarez haalt die voetballend sterker is en een jaar in de luwte zich kan ontwikkelen achter Blind.
Ik zou eerst Jensen en Taylor de kans geven voor backups van Klaassen en Blind. Het geld dat er is zou ik eerst in een vleugelaanvaller achter Tadic investeren.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 10:30 
Erelid

Welk geld?

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 10:35 

AFCA Niels schreef:
Welk geld?
Ze zeggen dat Neres kandidaat is om verkocht te worden.
Onana zal dan nog wel voor een fooitje gaan
Tagliafico
Ekkelenkamp zou ik weg doen
Labyad idem dito
Alvarez zou ik verkopen.

Dan moet je hoe dan ook wat terughalen en dan zou ik eerst een vleugelspeler halen.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 11:24 

23VDV23 schreef:
Exact. Laat Valencia hem maar overnemen voor 20-25 mln. Kan door de voordeur naar buiten nu. Leuke vent. Komt voetballend net tekort.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 11:28 

de dominee schreef:
23VDV23 schreef:
Exact. Laat Valencia hem maar overnemen voor 20-25 mln. Kan door de voordeur naar buiten nu. Leuke vent. Komt voetballend net tekort.
Vraag me wel af welke clubs er zijn die dat soort bedragen zo even aftikken. Dan moet het al bijna een CL spelend elftal zijn.

Misschien Sevilla..? Of een Villareal als die de EL winnen.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 12:32 
Erelid

de dominee schreef:
Dit laatste vind ik niet meer aan de orde en wordt er nu steeds bijgehaald. Deze Alvarez van na de winterstop voegt gewoon meer toe en is voetballend niet meer de dissonant. En ja hij is beter in zijn primaire taak of taken en zijn voetballende kwaliteiten zijn misschien wat minder maar dat weegt niet op met wat hij momenteel toevoegt. Ik vind het ook zo makkelijk (niet specifiek doelend op jou) dat er steeds geopperd wordt dat je liever 'voetballers' daar ziet staan die 'iets met een bal kunnen' maar een elftal met alleen maar zulke voetballers is dat per definitie beter?

Ajax speelde gisteren een hele goede wedstrijd waarin Alvarez aan de bal helemaal niet minder was dan de rest. Hierin is hij zeker gegroeid. Daarnaast is de balans in dit elftal gewoon goed. Je hebt genoeg andere spelers die voor de creativiteit zorgen. Ik zou hem juist niet verkopen want nu weet je wat je aan iemand hebt. Als je iemand gaat kopen moeten we maar afwachten of die gaat slagen.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 12:54 

Dit is goed genoeg voor de Eredivisie. In de CL kun je niet met Alvarez aankomen in ons systeem.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 13:26 
Erelid

Veel te simpel gesteld. Ik denk juist dat met je een spelers als Alvarez juist wel kan/moet spelen in de CL. Daar worden ook andere zaken gevraagd die Alvarez wel bezit.

Ik wil het eigenlijk ook helemaal niet betrekken op 1 speler want het gehele middenveld vind ik gewoon complementair. De kracht van Alvarez wordt onderschat want zijn ondersteuning richting achterhoede ziet bijna niemand. Toen Klaassen daar stond werd de achterhoede vaak bekritiseerd en dat komt mij inziens dat Alvarez hier heel goed oog voor heeft.

Ik denk juist dat je met dit middenveld heel goed de CL in kan. Misschien voetballend wat minder maar in de mix gewoon een goed middenveld.

In het geweldige jaar had je Schone, De Jong en Beek op het middenveld. Nu Alvarez, Gravenberch en Klaassen. Kijk de klasse van De Jong is exceptioneel maar Alvarez is niet minder dan Schone en deze Klaassen en niet zo beslissend als Beek was.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 14:29 

De CL vraagt om een speler die meer kan dan alleen breken. Dan moet je kunnen breken en kunnen voetballen. Ajax is te makkelijk te bespelen met Alvarez op 6.

Dat de verdediging minder in de problemen komt heeft mijns inziens meer te maken met Timber ipv Schuurs en wellicht zelfs Martinez ipv Blind. Vele malen stabieler.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 14:49 

de dominee schreef:
De CL vraagt om een speler die meer kan dan alleen breken. Dan moet je kunnen breken en kunnen voetballen. Ajax is te makkelijk te bespelen met Alvarez op 6.

Dat de verdediging minder in de problemen komt heeft mijns inziens meer te maken met Timber ipv Schuurs en wellicht zelfs Martinez ipv Blind. Vele malen stabieler.
Als Blind niet tegen Gibraltar had gespeeld zat Alvarez normaal gewoon op de bank.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 14:58 

Ehh, ja. Wellicht. Dus? In welke zin is dat een reactie op hetgeen je quote?

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 15:22 
Erelid

de dominee schreef:
Onzin. Alvarez is meer als een breker. Ik vind dit zo kortzichtig gesteld. Juist door Alvarez komen andere beter tot hun recht.
Dat ook maar het staat nu veel compacter omdat ook Klaassen veel meer als middenvelder speelt. Voor de winterstop speelde ja maakt met Promes/Labyad en Klaassen op 6. Dat vult Klaassen anders in omdat Klaassen van nature meer aanvallend denkt. Alvarez juist andersom.

En ik blijf erbij, dat 'sommige' maar altijd hetzelfde blijven beweren. Ook met Timber en Martinez had AZ toch de betere kansen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 785 berichten ]  Vorige   1 24 25 26 27 28 32  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00