Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 785 berichten ]  Vorige   1 25 26 27 28 29 32  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Edson Álvarez
BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 15:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit schreef:
Als Blind niet tegen Gibraltar had gespeeld zat Alvarez normaal gewoon op de bank.
Dit waag ik te betwijfelen omdat Ten Hag vaak lang vasthoudt aan zijn ideeën. Martinez werd na de winterstop na de absentie van Blind toch als eerste weer geslachtofferd naar de reservebank. Ik denk niet dat Blind zomaar die plek van Alvarez had ingenomen.

Maar goed, dit zijn als verhalen want we laten nu blessures of andere schorsingen buiten beschouwing. Ik zeg altijd dat elftallen ook vaak ontstaan door blessures of schorsingen. Zo is het middenveld uiteindelijk ook samengesteld. Martinez is in het elftal gekomen door andere blessures en schorsingen dus wat als.... we zullen het nooit weten. Wat we wel weten is dat Ten Hag heel veel vertrouwen heeft in Alvarez op die plek. Iets wat zich nu wel uitbetaald.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 15:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387584

Hij wil zelf nog lang blijven.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 15:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
de dominee schreef:
Ehh, ja. Wellicht. Dus? In welke zin is dat een reactie op hetgeen je quote?
Sorry, niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde het als extra ondersteuning voor jouw post. Dat Alvarez niet goed genoeg is voor het hoogste niveau.
Fernando Redondo schreef:
DeRuit schreef:
Als Blind niet tegen Gibraltar had gespeeld zat Alvarez normaal gewoon op de bank.
Dit waag ik te betwijfelen omdat Ten Hag vaak lang vasthoudt aan zijn ideeën. Martinez werd na de winterstop na de absentie van Blind toch als eerste weer geslachtofferd naar de reservebank. Ik denk niet dat Blind zomaar die plek van Alvarez had ingenomen.

Maar goed, dit zijn als verhalen want we laten nu blessures of andere schorsingen buiten beschouwing. Ik zeg altijd dat elftallen ook vaak ontstaan door blessures of schorsingen. Zo is het middenveld uiteindelijk ook samengesteld. Martinez is in het elftal gekomen door andere blessures en schorsingen dus wat als.... we zullen het nooit weten. Wat we wel weten is dat Ten Hag heel veel vertrouwen heeft in Alvarez op die plek. Iets wat zich nu wel uitbetaald.
Klopt an sich, maar hij heeft ook Rensch uitgeprobeerd als middenvelder omdat hij qua type het meeste op Blind leek. Dat was geen succes, maar ik denk daarom wel dat hij van plan is Blind te laten staan op het middenveld.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 15:56 
Erelid

DeRuit schreef:
Klopt an sich, maar hij heeft ook Rensch uitgeprobeerd als middenvelder omdat hij qua type het meeste op Blind leek. Dat was geen succes, maar ik denk daarom wel dat hij van plan is Blind te laten staan op het middenveld.
Het is jammer dat we het nooit zullen weten maar tegelijkertijd is het ook een heel interessante discussie (richting volgend seizoen).

Martinez is gewoon het beste als LCV en zie ik niet als linksback.
Alvarez heeft zich nu laten gelden als RCM en ik deel je mening niet, dat hij tekortschiet op CL nivo.
Blind kun je bijna overal neerzetten maar ik vraag me ook af of je een linkspoot op de plek van Alvarez moet zeggen.

Ik denk dat het voor Alvarez en Martinez cruciaal is welke positie Ten Hag voor Blind voor ogen heeft. Ten Hag heeft al eens met Blind als middenvelder gespeeld waardoor Schuurs en Martinez centraal achterin stonden. Nu met Timber erbij zou hij dit weer kunnen overwegen. Dan kan Alvarez weleens de klos worden.

BerichtGeplaatst: 26 apr 2021 21:46 
Erelid

DeRuit schreef:
AFCA Niels schreef:
Welk geld?
Ze zeggen dat Neres kandidaat is om verkocht te worden.
Onana zal dan nog wel voor een fooitje gaan
Tagliafico
Ekkelenkamp zou ik weg doen
Labyad idem dito
Alvarez zou ik verkopen.

Dan moet je hoe dan ook wat terughalen en dan zou ik eerst een vleugelspeler halen.
Zoals eerder gemeld moet Ajax voor zo'n 50 miljoen verkopen om het seizoen financieel uberhaupt een beetje gezond af te sluiten. Nou zal dat misschien wel met een klein korreltje zout genomen kunnen worden, maar het is in ieder geval duidelijk dat er niet zomaar even met groot geld gesmeten gaat worden. Onana out, Pasveer in. Tagliafico out, Van Aanholt in. Dat zijn vervangers met de vinger op de knip.

BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 02:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels schreef:
DeRuit schreef:
AFCA Niels schreef:
Welk geld?
Ze zeggen dat Neres kandidaat is om verkocht te worden.
Onana zal dan nog wel voor een fooitje gaan
Tagliafico
Ekkelenkamp zou ik weg doen
Labyad idem dito
Alvarez zou ik verkopen.

Dan moet je hoe dan ook wat terughalen en dan zou ik eerst een vleugelspeler halen.
Zoals eerder gemeld moet Ajax voor zo'n 50 miljoen verkopen om het seizoen financieel uberhaupt een beetje gezond af te sluiten. Nou zal dat misschien wel met een klein korreltje zout genomen kunnen worden, maar het is in ieder geval duidelijk dat er niet zomaar even met groot geld gesmeten gaat worden. Onana out, Pasveer in. Tagliafico out, Van Aanholt in. Dat zijn vervangers met de vinger op de knip.
Als het goed is was voor dit seizoen het gat gevuld toen v.d. Beek verkocht was. Ik weet niet precies in welk boekjaar Lang nog wordt meegenomen, Marin gaat al weg, Labyad vertrekt nu waarschijnlijk ook. Daarnaast als je Onana, Tagliafico en Neres verkoopt dan verkoop je ook grootverdieners. ik kan me niet voorstellen dat v. Aanholt meer gaat verdienen dan Tagliafico en dat Pasveer 4-5 miljoen per jaar krijgt. Daar bespaar je dus ook zo minimaal 5 miljoen uit, naast eventuele transferbedragen die je nog krijgt. Tagliafico en Onana staan ook nog voor bijna niets in de boeken, dus daar maak je dan ook nog sneller winst op.

Als je Labyad, Ekkelenkamp, Alvarez evt nog kan verkpen en er rekening mee houdend dat er nog wel een buffertje is kan je echt wel een vleugelspeler halen. En dat is ook nodig, want in Jong Ajax lopen ook geen echte vleugelspelers. Achterin heb je met Pasveer en v. Aanholt gewoon prima opties om een jaar te overbruggen ( of 2 jaar met van Aanholt ). Dan moet je het zeker niet laten om zulke opties te halen, maar op de vleugels heb je nu 1 huurspeler die je kwijtraakt. Als Neres dan ook vertrekt en in Jong Ajax lopen geen eigenlijke vleugelspelers dan moet er toch wat bij.

BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 12:00 
Erelid

AFCA Niels schreef:
Ik ben niet zo van de cijfers maar ergens klinkt het mij ook vreemd in de oren want dit plaatst de transfer van Haller direct in een ander daglicht. Misschien zit er verschil in een financieel seizoen en een financieel boekjaar. Ik mag toch aannemen dat toen ze Haller kochten ze ook nog rekening hielden met Corona. Of is Haller puur gekocht met de noodzaak kampioen te worden zodat de CL zijn aankoop terug betaalt?

Natuurlijk zal Ajax ook in de negatieve cijfers belanden maar overall gezien lijkt me dat ze toch voldoende reserves hebben (uit eerdere jaren) en zijn ze ook weer verzekerd van CL voetbal.

Ik denk ook wel dat ze Neres en Tagaliafico verkopen bij een goed bod. Mede ook door de perikelen omtrent Onana.

En wat jij zegt met vingers op de knip, twijfel ik ook aan. Zo'n van Aanholt zal qua salaris en evt tekengeld ook een dure jongen zijn waarbij hij geen restwaarde meer heeft. Als je die een 2 of 3 jarig contract tegen 2 a 3 miljoen salaris per jaar geeft, wat is dan wijsheid als je een goede back koopt die je nog kunt verkopen (zoals Tagliafico).

Ik ben het verder wel met je eens, dat vele hier denken, dat het geld aan de boom groeit bij Ajax want er wordt her en der ook zo makkelijk geroepen dat we bv Alderweireld maar terug moeten halen. Je hebt al een Tadic en Blind hier lopen, die geen restwaarde meer hebben (maar wel genoeg opgeleverd hebben qua resultaten) dus Ajax moet er ook voor waken dat ze niet teveel spelers erbij aantrekken.

BerichtGeplaatst: 27 apr 2021 12:07 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
AFCA Niels schreef:
Ik ben niet zo van de cijfers maar ergens klinkt het mij ook vreemd in de oren want dit plaatst de transfer van Haller direct in een ander daglicht. Misschien zit er verschil in een financieel seizoen en een financieel boekjaar. Ik mag toch aannemen dat toen ze Haller kochten ze ook nog rekening hielden met Corona. Of is Haller puur gekocht met de noodzaak kampioen te worden zodat de CL zijn aankoop terug betaalt?

Natuurlijk zal Ajax ook in de negatieve cijfers belanden maar overall gezien lijkt me dat ze toch voldoende reserves hebben (uit eerdere jaren) en zijn ze ook weer verzekerd van CL voetbal.

Ik denk ook wel dat ze Neres en Tagaliafico verkopen bij een goed bod. Mede ook door de perikelen omtrent Onana.

En wat jij zegt met vingers op de knip, twijfel ik ook aan. Zo'n van Aanholt zal qua salaris en evt tekengeld ook een dure jongen zijn waarbij hij geen restwaarde meer heeft. Als je die een 2 of 3 jarig contract tegen 2 a 3 miljoen salaris per jaar geeft, wat is dan wijsheid als je een goede back koopt die je nog kunt verkopen (zoals Tagliafico).

Ik ben het verder wel met je eens, dat vele hier denken, dat het geld aan de boom groeit bij Ajax want er wordt her en der ook zo makkelijk geroepen dat we bv Alderweireld maar terug moeten halen. Je hebt al een Tadic en Blind hier lopen, die geen restwaarde meer hebben (maar wel genoeg opgeleverd hebben qua resultaten) dus Ajax moet er ook voor waken dat ze niet teveel spelers erbij aantrekken.
Gaat over operationeel resultaat, ze zeiden al dat ze een gat in de begroting hadden dankzij corona van 45 miljoen euro.
Haller gekocht dus tekengeld plus salaris zal die overige 5 miljoen zijn.

BerichtGeplaatst: 02 mei 2021 23:18 
Erelid

Respect voor onze Mexicaan!

Ik vind dat hij echt enorme progressie heeft geboekt en eigenlijk niet meer weg te denken is in dit Ajax. Zeker het voetballende gedeelte is tot zodanig nivo gegroeid dat hij een zeer belangrijke pion is geworden.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2021 09:13 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Heeft inmiddels toch ook een behoorlijke waarde die hij vertegenwoordigd. Mexicaans international (basis), basisspeler bij AJAX, goede ontwikkeling, zal normaal gesproken daarmee toch al snel een bedrag rond de 30 miljoen moeten gaan opleveren verwacht ik.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2021 21:29 
Erelid

Net wat aan de hoge kant denk ik. Is ie toch al weer iets te oud voor en ziet het er allemaal net niet vloeiend genoeg voor uit. Twintig miljoen zit wel in de mogelijkheden verwacht ik. Althans, in normale tijden, want met die corona is het allemaal wel moeilijk inschatten moet ik zeggen.

BerichtGeplaatst: 03 mei 2021 21:54 
Erelid

Goh wie had dit toch gedacht, dat hij zich nog zó zou herpakken. Hopelijk krijgt zijn carriëre meer overeenkomsten als die van Blind ;-).

BerichtGeplaatst: 10 mei 2021 20:05 
Erelid

Alvarez voor 1 wedstrijd geschorst.

Belachelijk dat die kaart niet geseponeerd wordt. Hij wordt wel heel erg 'hard' gestraft als je een bal van 1,5 meter zo op je afgeschoten krijgt. Strafschop, direct rood en een wedstrijd schorsing.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 11:46 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Tsja, Volgens AS heeft Álvarez eerder vrijaf gekregen van Ajax en is al in Mexico. Dus geen Tagliafico en Alvarez de laatste 2 wedstrijden.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 11:48 

Niet zo gek gezien zijn schorsing en het interland voetbal dat eraan zit te komen voor hem.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 13:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
343 schreef:
Tsja, Volgens AS heeft Álvarez eerder vrijaf gekregen van Ajax en is al in Mexico. Dus geen Tagliafico en Alvarez de laatste 2 wedstrijden.
Daar kun je wel mee wegkomen thuis tegen VVV, alhoewel wie stopt nu v. Crooy af? - maar tegen Vitesse uit gaat het een probleem worden. Een centrum Schuurs - Timber is te onervaren om de Arnhemse aanvalsgolven en druk te weerstaan. En het middenveld wordt overlopen zonder Alvarez.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 14:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
343 schreef:
Slecht signaal. Een beloning voor een rode kaart.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 15:06 
Erelid

Een belachelijke rode kaart...

Juist een goede zaak dit. Ze hebben de laatste maanden wekelijks hun stinkende best gedaan om nu al kampioen te zijn. Daar mogen ze best voor beloond worden, helemaal met het volle programma. Wat zijn de komende wedstrijden nou aan?

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 20:09 
Erelid

GJ1402 schreef:
343 schreef:
Belachelijk ja. Strafexpeditie naar Siberie.
Contract ontbinden.
Arm eraf hakken.

Onbegrijpelijk dat hij Alvarez niet aan de kant duikt om die bal te ontwijken. Vanaf 1,5 meter zo de bal tegen je aan laten komen is Ajax onwaardig.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 21:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
GJ1402 schreef:
Onzin, dat is juist vooruit denken en meedenken. Dan stel je je als werkgever empatisch op. Dat is veel waardevoller hoor. Mogelijk komt Alvarez nog in actie op de Spelen en Tagliafico krijgt een drukke zomer met Argentinië. Door het virus hebben ze familie waarschijnlijk lang niet kunnen zien, gun deze jongens een vakantie joh.

Ik had persoonlijk nog wat meer jongens op vakantie gestuurd. Het is een druk seizoen geweest en komende zomer komen er nog veel spelers in actie. Denk met ze mee en geef ze voldoende rust. Dan kunnen ze volgend jaar weer fit en fris aan het seizoen beginnen. Dat is veel belangrijker dan op volle kracht aantreden tegen VVV en Vitesse.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2021 23:34 
Erelid

We weten nog niet precies zeker wie er allemaal op vakantie zijn gestuurd toch?
Als ik Ten Hag zo hoorde probeert hij voor bijna iedereen (of in ieder geval de spelers die veel hebben gespeeld afgelopen seizoen) wel drie weken vakantie te regelen en houdt hij echt wel heel erg rekening met de fitheid voor volgend seizoen.

BerichtGeplaatst: 16 mei 2021 18:43 
Erelid

Vraag me af wat zijn positie volgend jaar gaat zijn. Als Blind weer terug is, zie ik het liefst een middenveld met Gravenberch, Blind en Klaassen. En Kudus komt ook steeds dichter bij, en Taylor komt zich ook aandienen. Wellicht zou je er dan nog voor kunnen kiezen om Ekkelenkamp er toch ook nog bij te houden.

Nu Alvarez veel heeft gespeeld, is het een mooi moment om hem te verkopen voor een prima bedrag. Heeft zijn waarde zonder bal gehad, maar als je echt stappen vooruit wil zetten, dan moet daar een speler staan met veel meer voetballend vermogen, zoals Blind.

BerichtGeplaatst: 17 mei 2021 11:12 
Erelid

RogerGarcia schreef:
Vraag me af wat zijn positie volgend jaar gaat zijn. Als Blind weer terug is, zie ik het liefst een middenveld met Gravenberch, Blind en Klaassen. En Kudus komt ook steeds dichter bij, en Taylor komt zich ook aandienen. Wellicht zou je er dan nog voor kunnen kiezen om Ekkelenkamp er toch ook nog bij te houden.
Dit wordt ook interessant richting volgend seizoen en dit lijken wel luxeproblemen te worden. Timber en Martinez achterin staat gewoon goed maar Blind kan daar ook gewoon spelen. Alleen ziet bijna iedereen liever Martinez dan Alvarez en dan is het om het even op welke positie.

Martinez heeft het gewoon uitstekend gedaan als LCV en Alvarez als RCM. We discussiëren hier al jaren over Blind wel/niet op het middenveld maar nu lijkt het wel of we hem op het middenveld willen hebben zodat we Martinez in het elftal hebben en Alvarez niet. Ik denk ook dat je de rol van Alvarez gewoon onderschat. In het laatste jaar van Blind bij Ajax voordat hij vertrok, stond Blind op het middenveld maar wel in een totaal andere rol dan Alvarez nu heeft. Dit seizoen heeft Blind een paar keer Gravenberch vervangen als middenvelder dus ook niet als vervanger van Alvarez.

Ik wil alleen maar zeggen dat Gravenberch vaak vanaf de linkerzone van het middenveld opkomt. Een beetje zoals Frenkie De Jong en Blind is ook het sterkst vanaf die zone als hij op het middenveld staat. Ik denk dat je middenveld met Blind en Gravenberch als controleurs net teveel naar links komt te staan. Het is het testen waard maar ik weet niet of het dan beter staat. Qua namen wel maar of ze allemaal complementair zijn aan elkaar weet ik niet omdat je juist niemand hebt die de kwaliteiten van Alvarez vervangt.
Nu Alvarez veel heeft gespeeld, is het een mooi moment om hem te verkopen voor een prima bedrag. Heeft zijn waarde zonder bal gehad, maar als je echt stappen vooruit wil zetten, dan moet daar een speler staan met veel meer voetballend vermogen, zoals Blind.
Waarom verkopen? Je hebt gezien dit seizoen wat deze jongens kunnen brengen. Zowel Alvarez en Martinez hebben zich in het elftal geknokt dus waarom Alvarez nu verkopen. Juist met hem kun je defensief wat variëren.

En ja de voetballende kwaliteiten van Alvarez zijn net wat minder maar ik vind dat hij zich wel bewezen heeft in het elftal. Hij voegt zoveel meer toe.

BerichtGeplaatst: 09 jul 2021 09:35 
Erelid

Ondanks serieuze interesse vanuit Frankrijk en Spanje, blijft Alvarez Ajax trouw.
Goed nieuws wat mij betreft.

Na de winterstop èèn van de bepalende spelers geweest die in zijn rol is gegroeid. Met een fitte Kudus erbij zal de strijd losbarsten op het middenveld en wie weet gaat Ten Hag ook iets proberen met Blind als Martinez LCV blijft. Veel zal afhangen hoe Ten Hag zijn middenveld ziet en welke positie hij Kudus ziet.

BerichtGeplaatst: 09 jul 2021 10:01 

Inderdaad prima. Heeft wellicht niet de verfijning die je graag zou zien van een Ajax-middenvelder, maar is wel gewoon belangrijk geweest in het elftal dat zo lastig te verslaan was.

En met een lang seizoen te gaan, is het ook wel lekker om gewoon een brede selectie te hebben, waarbij Alvarez het 'basisniveau' is waar je op zou terug moeten kunnen vallen.

Laat Blind, Kudus, Gravenberch en Klaassen maar laten zien dat ze samen een beter middenveld kunnen vormen. Zo lang dat niet het geval is, is het goed dat Alvarez er gewoon is.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 785 berichten ]  Vorige   1 25 26 27 28 29 32  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00