Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 785 berichten ]  Vorige   1 26 27 28 29 30 32  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Edson Álvarez
BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 17:50 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Rennes eerder een openingsbod gedaan van 18 miljoen voor Alvarez, volgens Mike Verweij in Kick-Off.
https://twitter.com/Zlajan/status/1416062199299198976

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 17:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Volgens Verweij heeft Rennes (onlangs) een openingsbod gedaan van 18 miljoen op Alvarez.
Van mij hoeft hij niet weg en ik ben èèn van de weinigen die zijn inbreng wel kan begrijpen maar voor dat bedrag zou je je misschien wel echt kunnen verbeteren.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 17:58 
Beheerder

Ja, zei ik 3 minuten eerder al, FR. ;)
Voor 20 miljoen had ik hem zeker verkocht. Kennelijk zit AJAX echt niet om het geld verlegen.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 18:32 
Erelid

Van de ene kant zou je denken dat je voor 18 a 20 miljoen een verbeterde/verfijnde type Alvarez zou kunnen vinden. Van de andere kant weet je ook wat je aan hem hebt en is elke aankoop een gegarandeerd succes?

Daarnaast als hij nog een seizoen presteert als afgelopen half jaar, ga je er het jaar erop zeker ook meer voor krijgen (als Overmars ook slim handelt).

Van de andere zegt het ook wel iets dat Ajax relatief makkelijk zulke spelers kan houden. Rennes speelt geen CL en Alvarez weet ook dat nog een jaar presteren bij Ajax wellicht grotere clubs op de deur kloppen.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 18:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Van de ene kant zou je denken dat je voor 18 a 20 miljoen een verbeterde/verfijnde type Alvarez zou kunnen vinden. Van de andere kant weet je ook wat je aan hem hebt en is elke aankoop een gegarandeerd succes?

Daarnaast als hij nog een seizoen presteert als afgelopen half jaar, ga je er het jaar erop zeker ook meer voor krijgen (als Overmars ook slim handelt).

Van de andere zegt het ook wel iets dat Ajax relatief makkelijk zulke spelers kan houden. Rennes speelt geen CL en Alvarez weet ook dat nog een jaar presteren bij Ajax wellicht grotere clubs op de deur kloppen.
Moet hij wel spelen.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 19:00 
Erelid

Ja klopt maar ik denk ook dat hij gaat spelen. Ten Hag is niet iemand die snel iemand laat vallen.

Tot nu toe heeft Ajax eigenlijk 4 echte basisspelers met Alvarez, Klaassen, Kudus en Gravenberch. Wie weet komt Blind hier nog bij.

Ik weet wel dat vele het ideale middenveld zien met Gravenberch, Klaassen en Kudus maar ik zie nog lang niet de Kudus van het begin van vorig seizoen. Bij lange na niet.

Daarnaast zegt het ook wel iets, dat je Alvarez niet laat gaan. Hij is misschien van die 4 de minste maar zijn bijdrage was goed vanaf de winterstop.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 21:50 

Meteen verkopen bij zo'n bod. Is heel veel geld voor z'n matig getalenteerde speler.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 22:23 
Erelid

Er worden onbegrijpelijke beslissingen genomen bij Ajax. Als ik kijk naar de huidige selectie, dan zijn Blind, Klaassen, Kudus en Gravenberch spelers die voor Alvarez in de pikorde horen te komen op het middenveld. Daarnaast dient Taylor zich heel erg aan. Waarom dan Alvarez koste wat het kost houden? Vind het echt onbegrijpelijk als er daadwerkelijk zo'n bod is binnengekomen. Maar het verbaasd me verder ook niet zoveel.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 08:48 

Taylor dient zich aan? Welke wedstrijden kijk jij? Die bril wil ik ook...

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 08:52 

de dominee schreef:
Ik vind ook dat Taylor is stil blijven staan in zijn ontwikkeling maar die heeft an sich meer voetbal in zijn kleine teen dan Alvarez in zijn hele body. Tuurlijk, Alvarez is een ander type met andere kwaliteiten maar Taylor is voor een ploeg die veel aan de bal (en dat is AJAX bijna altijd) is veel nuttiger dan een speler die alleen goed is om het spel van de tegenstander te ontregelen.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 10:02 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als ze terug komen met een 2e bod aub verkopen.

Stekelenburg mazraoui timber martinez tagliafico blind klaassen gravenberch berghuis haller tadic.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 14:21 

18 miljoen, jezus. Meteen verkopen. We staren ons weer blind op 1 aardig seizoen.

Altijd blijven verbeteren. Met Alvarez ga je op voorhand geen grote prijzen winnen. Dus verbeteren.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 19:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
renemar schreef:
de dominee schreef:
Ik vind ook dat Taylor is stil blijven staan in zijn ontwikkeling maar die heeft an sich meer voetbal in zijn kleine teen dan Alvarez in zijn hele body. Tuurlijk, Alvarez is een ander type met andere kwaliteiten maar Taylor is voor een ploeg die veel aan de bal (en dat is AJAX bijna altijd) is veel nuttiger dan een speler die alleen goed is om het spel van de tegenstander te ontregelen.
Ik houd ook meer van het type speler dat Taylor is, maar hij is by far nog niet zo ver als Alvarez. Die kan al een significante bijdrage leveren in het eerste elftal. Taylor kan zich mondjesmaat onderscheiden bij Jong Ajax. Daar zit nog wel een groot verschil tussen.

Dessalniettemin zou ik Alvarez ook verkocht hebben. Zeker wanneer je er uiteindelijk een miljoen of twintig uit had kunnen slepen. Je moet streven naar beter, naar een ander type. Ga voor een jongen die het spel kan versnellen in plaats van vertraagd. Hojberg was zo'n speler geweest. Ook defensief en fysiek sterk, maar meer voetballend vermogen dan Alvarez. Juist nu zou je moeten profiteren van een goed laatste half jaar van Alvarez met veel minuten. Dat doet zijn waarde en status goed, dan kun je veel vangen.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 21:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Eens. Maar wel alleen als je direct zo'n type Hojbjerg er al achter hebt staan. Niet dat je nu verkoopt en dan gokt op Taylor.

BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 13:48 
Beheerder

Zou tweede bod zijn van 21 miljoen euro.
https://twitter.com/wetalkajax/status/1 ... 5766206465

BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 13:48 

Schijnen nu 21 miljoen geboden te hebben. Even uitwringen en voor 25 miljoen zou ik het toch echt doen.

BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 14:39 

Het is jammer dat we aan het einde van het seizoen Blind misten en toen niet hebben kunnen zien wat de beste formatie zou zijn met een fitte Martinez, Blind, Gravenberch en Alvarez. Want die 4 moeten de LCV en 6 en 8 natuurlijk bekleden.

En ik moet het nog maar zien of het met Blind en Gravenberch op het middenveld het beste staat. Het is wel wat ik graag zou willen zien. Qua intrinsieke voetbalkwaliteiten. Maar of het team daarmee het beste gaat renderen..

Dan moet je wel zó vast zijn in je aanvalsspel, dat er simpelweg vrijwel geen omschakelmomenten zijn die je middenveld opengooien. Want anders ben je daar met Blind gezien.

BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 17:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ibramovic89 schreef:
Het is jammer dat we aan het einde van het seizoen Blind misten en toen niet hebben kunnen zien wat de beste formatie zou zijn met een fitte Martinez, Blind, Gravenberch en Alvarez. Want die 4 moeten de LCV en 6 en 8 natuurlijk bekleden.

En ik moet het nog maar zien of het met Blind en Gravenberch op het middenveld het beste staat. Het is wel wat ik graag zou willen zien. Qua intrinsieke voetbalkwaliteiten. Maar of het team daarmee het beste gaat renderen..

Dan moet je wel zó vast zijn in je aanvalsspel, dat er simpelweg vrijwel geen omschakelmomenten zijn die je middenveld opengooien. Want anders ben je daar met Blind gezien.
Maakt toch niets uit? Als je je schaduwlijst er bij pakt en je kan wat geld overhouden en een betere optie kopen dan Alvarez, dan moet je dat gewoon doen wat mij betreft.

BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 17:52 

Maakt in zoverre uit dat je dan nog beter zou weten in hoeverre hij gemist kan worden.

Al ben ik het er uiteraard mee eens dat als de scouts hun werk goed hebben gedaan en de lijstjes klaar liggen, dat je dan voor een miljoen of 10 of 12 een betere 6 zou moeten kunnen halen.

BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 21:47 
Beheerder

Mike Verweij @MikeVerweij
ANALYSE: Ten Hag baadt in luxe. #Ajax
Kampioenselftal intact
Berghuis binnen
Geld voor nog aankoop
Groepsfase CL
Megabod op Alvarez
Stil rond Tagliafico/Neres
Moordende concurrentie
Overal dubbele bezetting
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 6916033542 [premium]

BerichtGeplaatst: 18 jul 2021 22:57 
Erelid

Maar wil Alvarez zelf wel naar Rennes?
Spelen geen CL en niet om de prijzen.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 08:21 

Zou het alleen doen als je voor een gelijkaardig bedrag bv Renato Sanches kan halen in de plaats.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 08:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
343 schreef:
Mike Verweij @MikeVerweij
ANALYSE: Ten Hag baadt in luxe. #Ajax
Kampioenselftal intact
Berghuis binnen
Geld voor nog aankoop
Groepsfase CL
Megabod op Alvarez
Stil rond Tagliafico/Neres
Moordende concurrentie
Overal dubbele bezetting
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 6916033542 [premium]
Dubbele bezetting? Mis een echte linksback , 2e spits met kwaliteit en snelheid/diepgang.
Megabod is boven de 22 accepteren imo.
Wanneer gaan we verder met de middelmaat en de nog tot 2022 contracten verlengen of verkopen?
Klaiber of Mazroui, Jensen, Danilo, Ekkelenkamp, Magallan verkopen en bij niet te weigeren bod Schuurs en Alvarez, Neres, Tagliafico laten gaan.
Goede selectie voor in competitie maar geen CL sterke bank ;)
Genoeg werk nog te doen voor Marcie :P

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 10:36 
Erelid

Chiesa20 schreef:
Goede selectie voor in competitie maar geen CL sterke bank ;)Genoeg werk nog te doen voor Marcie :P
Dit zie ik toch net even iets anders want ik verwacht niet dat Ajax gaat kopen om een sterke bank te hebben. Is ook niet in de traditie van Ajax. Wat verwacht jij dan? Het forum is hier al te klein als een speler als Martinez niet speelt. Idem dito geldt voor Kudus. En dan wil jij een bank met allemaal dure spelers die je allemaal tevreden moet houden? Gaat niet gebeuren.

Natuurlijk zijn er wat spelers die je van de hand moet doen maar spelers als Schuurs en Alvarez zou ik juist niet verkopen. Leuk dat je een megabod krijgt op Alvarez maar wie garandeert mij dat een eventuele nieuwe aankoop het beter gaat doen. Juist in de wisselwerking met het huidige middenveld en verdediging had Alvarez een cruciale rol.

Ik denk juist dat je er sterker op wordt als je niemand hoeft te verkopen. Ajax is geen PSG die bijna 2 gelijkwaardige elftallen kunnen opstellen.

Daarnaast roept (bijna) iedereen nu dat Ajax Alvarez moet verkopen maar diezelfde mensen willen ook Martinez in de ploeg en gaan schuiven met Blind.

Er moet nog zeker een linksback bij want achter Tagliafico zit weinig tot niks. Baas doet het goed maar is nog erg jong. Mocht Tagliafico alsnog vertrekken dan moet je er dus eigenlijk 2 aantrekken.
Verder een jonge talentvolle spits.

Qua middenveld zou ik nog even wachten. Ik vind Taylor het nu goed doen en die kan aanhaken. Of je moet er voor kiezen dat hij elders vlieguren gaat maken.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 11:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
Chiesa20 schreef:
Goede selectie voor in competitie maar geen CL sterke bank ;)Genoeg werk nog te doen voor Marcie :P
Dit zie ik toch net even iets anders want ik verwacht niet dat Ajax gaat kopen om een sterke bank te hebben. Is ook niet in de traditie van Ajax. Wat verwacht jij dan? Het forum is hier al te klein als een speler als Martinez niet speelt. Idem dito geldt voor Kudus. En dan wil jij een bank met allemaal dure spelers die je allemaal tevreden moet houden? Gaat niet gebeuren.

Natuurlijk zijn er wat spelers die je van de hand moet doen maar spelers als Schuurs en Alvarez zou ik juist niet verkopen. Leuk dat je een megabod krijgt op Alvarez maar wie garandeert mij dat een eventuele nieuwe aankoop het beter gaat doen. Juist in de wisselwerking met het huidige middenveld en verdediging had Alvarez een cruciale rol.

Ik denk juist dat je er sterker op wordt als je niemand hoeft te verkopen. Ajax is geen PSG die bijna 2 gelijkwaardige elftallen kunnen opstellen.

Daarnaast roept (bijna) iedereen nu dat Ajax Alvarez moet verkopen maar diezelfde mensen willen ook Martinez in de ploeg en gaan schuiven met Blind.

Er moet nog zeker een linksback bij want achter Tagliafico zit weinig tot niks. Baas doet het goed maar is nog erg jong. Mocht Tagliafico alsnog vertrekken dan moet je er dus eigenlijk 2 aantrekken.
Verder een jonge talentvolle spits.

Qua middenveld zou ik nog even wachten. Ik vind Taylor het nu goed doen en die kan aanhaken. Of je moet er voor kiezen dat hij elders vlieguren gaat maken.
Ieder zijn mening he :D
Ajax wil betere bank en weer frisse gezichten erbij om dus niet bij blessures terug te moeten vallen (atalanta) op jeugd of spelers die niveau niet hebben.
Je moet kijken of je voor de prijzen van de verkopen betere opties kan krijgen.
Bv Alvarez verkopen voor 22 en Renato Sanches te krijgen voor 20.
Je moet gewoon zorgen dat je voor de spelers die te kort komen(Labyad,Ekkelenkamp,Klaiber/Mazroui(niet verlengen) Magallan,Onana) vervangers kan halen die dichter tegen basis aanzitten of grote talenten(waarbij kans groter is voor hoger niveau).
Spits en linksback zijn must zonder vertrekkers nog.
Zit te wachten op jaarlijkse interview met Marc over transfers etc.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 785 berichten ]  Vorige   1 26 27 28 29 30 32  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00