Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 785 berichten ]  Vorige   1 28 29 30 31 32  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Edson Álvarez
BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 21:26 

Jouw bron claimt anders, nietwaar 343?

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 21:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Klopt, ja. AJAX zou meer geld willen.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 21:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Hahah, hij denkt: Wat Spurs kan bij Bergwijn, kan ik met onze Edson.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 21:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zo gaat dit in de voetballerij. Op dit moment onbespreekbaar. Kan morgen zomaar anders zijn.

Maar goed, van mij hoeven beide spelers niet te vertrekken.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 21:52 

Hopelijk alleen een poging om meer geld te krijgen. Alvarez is dan helemaal niet waard. Hel matige speler, technisch beperkt, traag en niet wendbaar. Haal svp een fatsoenlijke middenvelder voor dat geld. Iemand die het spel versnelt en niet steeds een vertragende factor is omdat hij de bal niet kan controleren. De onzin dat hij voor evenwicht zorgt is schromelijk overdreven.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 21:52 
Beheerder

Ja, "op dit moment". Bij Antony zegt Overmars dat niet. Bij Alvarez wel. Op het moment dat ze 25+ miljoen euro bieden dan is het wel op 'dat moment' een go go.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 22:09 
Erelid

Ja en hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Antony. Als Bayern met een bod komt van meer dan 30 miljoen wordt 'het moment' ook anders.

En hij zegt het natuurlijk ook omdat het ook moeilijk te verkopen is als je 2 basisspelers laat vertrekken na een 'tussenjaar'.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2021 19:07 

343 schreef:
Klopt, ja. AJAX zou meer geld willen.
Toch vind ik het heel risicovol. Alvarez gaat niet meer zoveel spelen als afgelopen seizoen. Die keldert dus fors in waarde maar staat tegelijkertijd wel voor een serieus bedrag op de balans.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2021 19:35 
Beheerder

Vind ik ook. Ik zou hem zeker deze transferperiode nog verkopen. Lijkt me sterk dat hij nog meer waard wordt.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2021 22:25 
Erelid

343 schreef:
Vind ik ook. Ik zou hem zeker deze transferperiode nog verkopen. Lijkt me sterk dat hij nog meer waard wordt.
Klopt, en je hebt met Blind, Klaassen, Gravenberch, Kudus, Labyad, Taylor en Fitz-Jim verder voldoende bezetting op het middenveld.

Centraal in de verdediging ook met Martinez, Schuurs, Timber, (Blind en Rensch).

BerichtGeplaatst: 28 jul 2021 22:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
RogerGarcia schreef:
343 schreef:
Klopt, en je hebt met Blind, Klaassen, Gravenberch, Kudus, Labyad, Taylor en Fitz-Jim verder voldoende bezetting op het middenveld.

Centraal in de verdediging ook met Martinez, Schuurs, Timber, (Blind en Rensch).
Fitz-Jim? Taylor? Dat zijn jochies van wie je zeker weet dat ze niet zullen doorbreken in het profvoetbal. Beiden zijn van niveau-nihil.

BerichtGeplaatst: 28 jul 2021 23:47 

RogerGarcia schreef:

Klopt, en je hebt met Blind, Klaassen, Gravenberch, Kudus, Labyad, Taylor en Fitz-Jim verder voldoende bezetting op het middenveld. (...)
Ja. Ik heb Taylor en Fitz-Jim al meer intelligente akties zien maken afgelopen maand, dan alles wat ik van Alvarez gezien heb tot nu toe.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2021 15:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Fier Koen schreef:
RogerGarcia schreef:

Klopt, en je hebt met Blind, Klaassen, Gravenberch, Kudus, Labyad, Taylor en Fitz-Jim verder voldoende bezetting op het middenveld. (...)
Ja. Ik heb Taylor en Fitz-Jim al meer intelligente akties zien maken afgelopen maand, dan alles wat ik van Alvarez gezien heb tot nu toe.
Dat maakt ze nog niet geschikt voor het profvoetbal. Je kunt nog niet op een jongen als Fitz-Jim rekenen. Dat zou ook niet eerlijk zijn. Hij heeft goede momenten gehad en als beloning mag hij daarom mee naar Oostenrijk, maar ik zou het niet aandurven om het drie wedstrijden achtereen in de basis te zetten. Laat staan er in de CL mee aan te treden. Dat zou ik een gebrek aan ambitie van Ajax vinden. Laat Fitz-Jim eerst eens de grote man worden bij Jong Ajax, zoals Van de Beek, De Jong en in mindere mate De Ligt daar ook tientallen wedstrijden hebben gespeeld alvorens ze belangrijk werden.

Voor Taylor is het dit seizoen do or die. Ik vond hem niet zo sterk beginnen de eerste oefenwedstrijden, maar hij heeft zich knap herpakt. Maar ook dat zie ik enkel als een nuttige back-up die de rol van Ekkelenkamp over kan nemen. Ook Taylor hoef ik geen wedstrijden achtereen in de basis te zien. Zo sterk vond ik hem afgelopen jaar ook niet bij Jong Ajax, daar viel hij me zelfs tegen. Kon de boel niet op sleeptouw nemen en zijn rendement kakte na de winterstop flink in.

Ik ben geen groot fan van de speler Alvarez, maar die is natuurlijk veel waardevoller voor Ajax en kan een rol vervullen die geen enkele andere speler in de selectie kan invullen. Wat dat betreft zou ik dus sowieso de markt op gaan als Alvarez wordt verkocht. Maar dan zou ik graag een middenvelder willen zien met meer creativiteit en vernuft in zijn passing.

BerichtGeplaatst: 29 jul 2021 20:50 

Dat maakt ze nog niet geschikt voor het profvoetbal. (...)
Nee, dat is waar.
Maar ik vind 'intelligentie' een belangrijke kwaliteit en voorwaarde voor profvoetbal.

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 15:58 
Beheerder

Frenkie de Alvarez of Edson de Jong? ;-)
https://twitter.com/Jelle0708/status/14 ... 0518845441

BerichtGeplaatst: 30 jul 2021 16:38 
Erelid

Ik blijf erbij dat vele hier de inbreng van Alvarez onderschatten.

We hebben de laatste jaren ook gezien dat het kopen van middenvelders niet altijd even goed gaat. Er wordt ook wel makkelijk 'doorselecteren' geroepen maar je hebt het hier toch over een speler die een half jaar in de basis heeft gestaan en bepalend is geweest voor dit Ajax.

Vele roemen Kudus waaronder ook ik na de eerste paar maanden maar de situatie is nu volkomen anders. Hoe lullig ook voor Kudus maar Alvarez is gewoon van veel meer waarde geweest voor dit Ajax dan Kudus.

Kudus is wederom geblesseerd en wie weet of en of hoe snel hij zijn belofte gaat inlossen?
Leuk dat je dan Alvarez verkoopt maar dan ben je wel 2 middenvelders kwijt. Ook Taylor moet nog laten zien er te staan. Nu weet ik wel, dat Blind wellicht middenvelder wordt maar dan moet er voor achterin ook iets gebeuren.

Vandaar dat ik Alvarez zou behouden.

BerichtGeplaatst: 31 jul 2021 23:15 

Vandaag liet wat mij betreft wel zien wat voor waarde Alvarez voor Ajax heeft.

Martinez en Tinber is een geweldig duo, alleen in de lucht tegen een spits als Sorloth is er geen houden aan. Alvarez gaat meestal bij Ajax, als de tegenstander een spits als Sorloth heeft ervoor staan bij lange ballen en wint die duels. Dat doen Blind en Gravenberch niet tot nauwelijks en zo kom je met 1 simpele lange bal gedurig onder druk te staan.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 09:16 

Robert97 schreef:
Vandaag liet wat mij betreft wel zien wat voor waarde Alvarez voor Ajax heeft.

Martinez en Tinber is een geweldig duo, alleen in de lucht tegen een spits als Sorloth is er geen houden aan. Alvarez gaat meestal bij Ajax, als de tegenstander een spits als Sorloth heeft ervoor staan bij lange ballen en wint die duels. Dat doen Blind en Gravenberch niet tot nauwelijks en zo kom je met 1 simpele lange bal gedurig onder druk te staan.
Is treurig als je een speler alleen daarom laat spelen. Hij heeft zoveel voetballende tekortkomingen. AJAX kan beter een andere RCV met lengte halen naast Martinez. Timber naar RB. Is imo ook de beste RB in onze selectie.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 11:36 

Timber is totaal geen rechtsback. In alles een centrale verdediger. Positioneel sterk, goed in het inschuiven , opbouwend sterk en ook in de duels sterk.

Mazraoui en Rensch zijn veel geschikter als rechtsback.

BerichtGeplaatst: 01 aug 2021 14:53 

Robert97 schreef:
Timber is totaal geen rechtsback. In alles een centrale verdediger. Positioneel sterk, goed in het inschuiven , opbouwend sterk en ook in de duels sterk.

Mazraoui en Rensch zijn veel geschikter als rechtsback.
Zie ik heel anders maar dat was al duidelijk denk ik.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2021 17:07 
Beheerder

'Stade Rennes blijft volop trekken aan Ajax-speler Alvarez'
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/388590/

BerichtGeplaatst: 06 aug 2021 19:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Als Rennes blijf trekken, dan is het tijd dat Overmars onze Mexicaan een zetje in de juiste richting geeft. Je onderhandelingspositie versterken door hard to get te spelen snap ik, maar als je daardoor zorgt dat Alvarez de noodzaak van een vertrek niet inziet werkt die tactiek averechts. Voor een miljoen of twintig die transfer rondmaken en een betere zes aantrekken, zo snel mogelijk svp.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2021 19:55 

Wat een spijt gaan we krijgen als die blijft. Vorig jaar was het nog een miskoop van dik 15 miljoen. Nu weigeren we een bod van 20. Compleet gestoord.

BerichtGeplaatst: 06 aug 2021 21:38 

Vind ik ook. Voor 20 miljoen moet je zo'n matige speler altijd verkopen. Zou een blunder van Overmars zijn. Je moet weten wat je voor een speler wil betalen maar ook weten wat de waarde is van de huidige spelers. Neres was 2 jaar geleden ook veel meer waard dan nu (ook zonder corona).
Met bord op schoot: voor de helft van dat geld kun je bijv. Veerman oppikken bij Heerenveen. Heb je een goede voetballer die spelers vrij voor doel kan zetten.

BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 07:20 

Veerman doet na balverlies niet mee. Heeft ook niet het lichaam van een topsporter. Leuk voor een provincieclub.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 785 berichten ]  Vorige   1 28 29 30 31 32  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00