Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 812 berichten ]  Vorige   1 27 28 29 30 31 33  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Edson Álvarez
BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 11:18 

Alvarez was de 2e seizoenshelft vorig jaar belangrijk, maar is tegelijkertijd de reden dat Ajax niet naar een nog hoger niveau (overwintering CL) kan groeien. Lijkt me een aardige kerel maar voor 21 miljoen of zelfs nog meer moet Ajax hem zeker verkopen.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 11:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Renato Sanches hahah. Wel ambitieus! Misschien dat ze je naamgenoot ook nog op kunnen halen in Turijn.. ;)

Waar ik het overigens in jullie beide verhalen mee eens ben is dat je zowel bepaalde vastigheid aan wil houden in je elftal / eerste 16. Daarin kan Alvarez gewoon enorm belangrijk zijn.

En dat je anderzijds ook wel moet verversen, vernieuwen, verbeteren. Ondanks dat je inderdaad niet 20 basisspelers kan hebben van het niveau Kudus / Martinez, moet je wel spelers hebben op je plekken 18 t/m 22 die gewoonweg beter zijn dat Labyad of Klaiber.

Dat moeten dan ófwel talenten zijn die op de deur kloppen en prima als 3e optie voor een positie bij de selectie kunnen zitten. Taylor bv. Ofwel nieuwe spelers die je haalt en die na 1 seizoen richting basisniveau toe kunnen groeien en in het eerste jaar accepteren dat ze het moeten doen met een bijrol. Zoals bv. Martinez in eerste instantie 2 jaar geleden werd gehaald.

Wat mij betreft zit dáár ook de grootste winst voor de selectie. Het versterken van je nummers 18 t/m 22. Met talent uit Zuid-Amerika dat volgend jaar bij de eerste 11 of 16 zou moeten kunnen zitten.

1. Stekelenburg
2. Mazraoui
3. Timber
4. Martinez
5. Tagliafico (of basisvervanger)
6. Blind
7. Antony
8. Gravenberch
9. Haller
10. Klaassen
11. Tadic

12. Pasveer
13. Rensch
14. Schuurs
15. Alvarez
16. Kudus
17. Berghuis
18. 'Reservespits profiel Brobbey'

19. 'Type Martinez, linksbenige verdediger'
20. Taylor
21. 'Buitenspeler met diepgang, profiel Neres'
22. 'Extra spits, net een niveautje hoger qua potentieel dan Danilo'

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 12:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari litmanen
Droomaankoop: Huntelaar
Seizoenskaart: Nee
ibramovic89 schreef:
Renato Sanches hahah. Wel ambitieus! Misschien dat ze je naamgenoot ook nog op kunnen halen in Turijn.. ;)

Waar ik het overigens in jullie beide verhalen mee eens ben is dat je zowel bepaalde vastigheid aan wil houden in je elftal / eerste 16. Daarin kan Alvarez gewoon enorm belangrijk zijn.

En dat je anderzijds ook wel moet verversen, vernieuwen, verbeteren. Ondanks dat je inderdaad niet 20 basisspelers kan hebben van het niveau Kudus / Martinez, moet je wel spelers hebben op je plekken 18 t/m 22 die gewoonweg beter zijn dat Labyad of Klaiber.

Dat moeten dan ófwel talenten zijn die op de deur kloppen en prima als 3e optie voor een positie bij de selectie kunnen zitten. Taylor bv. Ofwel nieuwe spelers die je haalt en die na 1 seizoen richting basisniveau toe kunnen groeien en in het eerste jaar accepteren dat ze het moeten doen met een bijrol. Zoals bv. Martinez in eerste instantie 2 jaar geleden werd gehaald.

Wat mij betreft zit dáár ook de grootste winst voor de selectie. Het versterken van je nummers 18 t/m 22. Met talent uit Zuid-Amerika dat volgend jaar bij de eerste 11 of 16 zou moeten kunnen zitten.

1. Stekelenburg
2. Mazraoui
3. Timber
4. Martinez
6. Blind
7. Antony
8. Gravenberch
9. Haller
10. Klaassen
11. Tadic

12. Pasveer
13. Rensch
14. Schuurs
15. Alvarez
16. Kudus
17. Berghuis

20. Taylor
Ben het echt zwaar met je eens!!
Zuid-Amerika zijn er nog hoop spelers betaalbaar!
Ambitie tonen hoort erbij toch? :P Chiesa leuke nr 18 :lol:
Nr 18 t/m 22:
Micky vd Ven lcv/lb?
Kaio Jorge sp bijna transfervrij van Santos?
Deze zullen vast wel op lijstje staan ;)

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 13:00 

Chiesa20 schreef:
ibramovic89 schreef:

1. Stekelenburg
2. Mazraoui
3. Timber
4. Martinez
6. Blind
7. Antony
8. Gravenberch
9. Haller
10. Klaassen
11. Tadic

12. Pasveer
13. Rensch
14. Schuurs
15. Alvarez
16. Kudus
17. Berghuis

20. Taylor
Nr 18 t/m 22:
Micky vd Ven lcv/lb?
Ik weet ook wel dat de kans op Renato Sanches miniem is. Ookal is Nice ook niet echt een topclub zal die genoeg andere opties hebben. Net zoals Chiesa niet haalbaar is (al is die welkom wat mij betreft hoor)

Zuid-Amerika blijft een interessante markt. Ook niet alles dat daar vandaan komt is goud.

Micky vd Ven is overigens een Raiola klant, met Blind en Martinez voor hem zou hij hier ook niet heel veel perspectief hebben.

Ik blijf vinden dat Alvarez onderschat is. Het ziet er allemaal niet mooi uit maar zeker Europees geeft het wat zekerheid. Gravenberch en Klaassen zullen standaard een basisplek hebben. Wie wil je anders op RCM zetten? Ik zie graag Kudus de concurrentie aangaan maar daarna is er weinig over. Blind kan soms mee op het middenveld. Ekkelenkamp en co zijn voor mij geen echte alternatieven.

Daarom zou ik Alvarez alleen laten gaan voor een enorm bedrag waarbij je gelijk een minimaal gelijke vervanger kan halen.

VErgeet ook niet dat hij gewoon een moeilijk seizoen heeft gehad met aanpassingsproblemen en zijn prive situatie, hopelijk gaat hij het nu echt laten zien.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 13:40 

Skimo schreef:
Chiesa20 schreef:
ibramovic89 schreef:

1. Stekelenburg
2. Mazraoui
3. Timber
4. Martinez
6. Blind
7. Antony
8. Gravenberch
9. Haller
10. Klaassen
11. Tadic

12. Pasveer
13. Rensch
14. Schuurs
15. Alvarez
16. Kudus
17. Berghuis

20. Taylor
Nr 18 t/m 22:
Micky vd Ven lcv/lb?
Ik weet ook wel dat de kans op Renato Sanches miniem is. Ookal is Nice ook niet echt een topclub zal die genoeg andere opties hebben. Net zoals Chiesa niet haalbaar is (al is die welkom wat mij betreft hoor)

Zuid-Amerika blijft een interessante markt. Ook niet alles dat daar vandaan komt is goud.

Micky vd Ven is overigens een Raiola klant, met Blind en Martinez voor hem zou hij hier ook niet heel veel perspectief hebben.

Ik blijf vinden dat Alvarez onderschat is. Het ziet er allemaal niet mooi uit maar zeker Europees geeft het wat zekerheid. Gravenberch en Klaassen zullen standaard een basisplek hebben. Wie wil je anders op RCM zetten? Ik zie graag Kudus de concurrentie aangaan maar daarna is er weinig over. Blind kan soms mee op het middenveld. Ekkelenkamp en co zijn voor mij geen echte alternatieven.

Daarom zou ik Alvarez alleen laten gaan voor een enorm bedrag waarbij je gelijk een minimaal gelijke vervanger kan halen.

VErgeet ook niet dat hij gewoon een moeilijk seizoen heeft gehad met aanpassingsproblemen en zijn prive situatie, hopelijk gaat hij het nu echt laten zien.
Namen zijn gewoon als voorbeeld en niet haalbaar.
Alvarez ben ik ook wel fan van maar er zijn betere opties als je er 22+ voor kan krijgen!!
Moeten van de middelmaat af en meer kwaliteit eisen van nieuwe spelers. (dus jonge grotere talenten halen die doorgroeien naar basisplaats)
Scouten in Z-A is inderdaad niet altijd goud kijk maar naar Magallan :lol:
Zorgen dat je er eerder bij bent als de grotere clubs(geld) en duidelijk plan hebben met de boys.

BerichtGeplaatst: 23 jul 2021 21:55 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Verweij herhaalt wat Driessen al zei. Hopelijk is het niet waar. Prima dat Alvarez vertrekt, maar haal dan een vervanger en niet de te prijzige Bergwijn.

'Ajax wil Álvarez verkopen om een transfer van Bergwijn mogelijk te maken'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/98 ... maken.html

BerichtGeplaatst: 23 jul 2021 22:09 

343 schreef:
Verweij herhaalt wat Driessen al zei. Hopelijk is het niet waar. Prima dat Alvarez vertrekt, maar haal dan een vervanger en niet de te prijzige Bergwijn.

Eens. Haal liever een echt goede 6 en een RCV.
Bergwijn vind ik niet slecht maar moet geen prioriteit zijn.

BerichtGeplaatst: 23 jul 2021 22:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik geloof er helemaal niks van.

Ten eerste als je Alvarez verkoopt en Bergwijn haalt, is je selectie totaal uit balans. De overige middenvelders met Klaassen, Kudus en Gravenberch zijn eigenlijk allemaal aanvallend ingestelde spelers. Ook Ekkelenkamp en Jenssen als je die al mee rekent. Ook een andere aanvaller zoals Berghuis zou op 10 kunnen spelen.

Ten tweede zit je dan nog steeds met Neres. Het lijkt mij meer voor de hand liggend, dat ze die eerst verkopen alvorens ze Bergwijn halen.

Klinkt allemaal heel leuk als Ajax straks wellicht gaat spelen met Kudus of Klaassen langs Gravenberch en met bv Berghuis op 10 maar juist dan heb je heel veel baat bij een taakbewuste speler als Alvarez.

Ik geloof er niks van dat Ajax 20 miljoen plus gaat neerleggen voor iemand die achter Tadic in de pikorde komt. Stel dat Bergwijn komt dan heb je een voorhoede van meer dan 75 miljoen plus lopen die niet eens allemaal kunnen spelen.

Prioriteit ligt nu niet aanvallend. Ga anders met Neres om de tafel zitten en verleng hem met een jaar (als die het ziet zitten door de komst van Berghuis). Als ze Alvarez willen verkopen, moet je dit herinvesteren in een goede nr 6 want die is er (nog) niet. Kudus heeft het in zich maar dat is op termijn.

Of Blind moet doorgeschoven worden maar dan moet je achterin er iemand bij halen.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 11:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Verkopen als Rennes het bod nog verhoogd zou ik zeker doen. Koop deze jongen dan maar
kan CM of rechtsback.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 15:17 
Erelid

DeRuit schreef:
Verkopen als Rennes het bod nog verhoogd zou ik zeker doen. Koop deze jongen dan maar
kan CM of rechtsback.
Leuk filmpje, maar een beetje nutteloos lijkt mij. Als de motivatie is dat hij als verdediger of CVM kan spelen, zou je verwachten dat er iets meer verdedigende kwaliteiten in het filmpje zitten. Hij is vrijwel uitsluitend aan het aanvallen!

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 15:20 
Erelid

renemar schreef:
343 schreef:

Eens t.a.v. een goede 6, oneens t.a.v. de RCV. Je hebt Timber als RCV al en het beleid zou toch zijn dat je geen spelers koopt om eigen talenten in de weg te zitten.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 15:38 

murdoch01 schreef:
renemar schreef:
343 schreef:

Eens t.a.v. een goede 6, oneens t.a.v. de RCV. Je hebt Timber als RCV al en het beleid zou toch zijn dat je geen spelers koopt om eigen talenten in de weg te zitten.
An sich is dat juist maar ik zie Timber vooralsnog niet als RCV maar als RB. Heb het ook al elders aangegeven dat ik vind dat je niet met zo'n jonge speler een lang seizoen met (hopelijk) heel veel wedstrijden moet gaan spelen. Een goede ervaren RCV kan Timber juist heel veel leren. Die zit hem niet in de weg, integendeel, die maakt hem alleen maar beter.
Los van dit alles, eigen jeugd moet een middel zijn, niet het doel. Doel moet zijn een zo sterk mogelijk elftal op de been te brengen.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 17:21 

murdoch01 schreef:
DeRuit schreef:
kan CM of rechtsback.
Leuk filmpje, maar een beetje nutteloos lijkt mij. Als de motivatie is dat hij als verdediger of CVM kan spelen, zou je verwachten dat er iets meer verdedigende kwaliteiten in het filmpje zitten. Hij is vrijwel uitsluitend aan het aanvallen!
Dat wil je toch zien? Van Schone kan je toch ook geen filmpje vinden met zijn verdedigende kwaliteiten. Ik zou voor Alvarez juist een goede voetballer willen zien en op onze back posities ook.

BerichtGeplaatst: 25 jul 2021 15:35 
Erelid

DeRuit schreef:
murdoch01 schreef:
DeRuit schreef:
kan CM of rechtsback.
Dat wil je toch zien? Van Schone kan je toch ook geen filmpje vinden met zijn verdedigende kwaliteiten. Ik zou voor Alvarez juist een goede voetballer willen zien en op onze back posities ook.
Van Klaassen kan je ook een leuk filmpje maken met aanvallende actie's en doelpunten. Is hij daarmee dan de ideale 6 met Gravenberch en Kudus ervoor?

BerichtGeplaatst: 25 jul 2021 16:50 

Speciaal voor jou een filmpje waar hij ook verdedigende acties toont. Klaassen heeft toch nooit rechtsback gespeeld of bekend gestaan om zijn verdedigende werk. Beetje rare vergelijking. Zou je hem ook als spits opteren dan als je zijn filmpjes hebt gemaakt?

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 08:42 

DeRuit schreef:

speciaal voor jou een filmpje waar hij ook verdedigende acties toont. Klaassen heeft toch nooit rechtsback gespeeld of bekend gestaan om zijn verdedigende werk. Beetje rare vergelijking. Zou je hem ook als spits opteren dan als je zijn filmpjes hebt gemaakt?
Qua voetbal toch wel stukje verder dan Alvarez en verdedigend gelijk?
Wat zal deze meneer moeten kosten?
Wel lekker dat ie multi inzetbaar is :D

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:18 

Interessant bericht.. Erik ten Hag zou groen licht geven en kiezen voor Blind en Taylor op het middenveld. Ajax wil investering terugverdienen door toch nu te verkopen:

https://twitter.com/Polprins/status/141 ... axtransfer

(en diezelfde Twitteraar geeft aan dat door de komst van Gil, het zomaar eens kan zijn dat Bergwijn de ruimte krijgt om te vertrekken en Ajax daarvoor al sinds begin van de zomer op de eerste rang zit)

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:26 

Goed nieuws, mits Ajax een betere vervanger haalt. Met Blind, Gravenberch en wellicht Taylor (ALS hij aanhaakt) komen we er nog steeds 1 tekort voor een dubbele bezetting.

Bergwijn is leuk, voor 10mln of 15mln oid. Ik vind 25mln erg veel geld voor een Tadic back up. Al denk ik dat Ten Hag in Bergwijn ook een spits ziet en op die positie zie ik hem Haller er nog wel uitspelen gedurende het seizoen.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Klinkt ook wel logisch, je moet uitgaan dan dubbele bezetting op iedere positie. Als Ten Hag vindt dat Taylor is geslaagd voor zijn test en ook Blind als eerste optie voor het middenveld ziet dan heb je samen met Kudus en Gravenberch je vier jongens die controlerend spelen. Daarnaast kun je nog wat schuiven en heb je aanvallend op het middenveld Klaassen en Ekkelenkamp. Zou Ekkelenkamp gaan dan heb je nog voldoende opties doordat je ook met Kudus op tien kan spelen. Of je haalt er een talentvolle middenvelder bij, die er nog niet meteen hoeft te staan.

Dit is hét moment om Alvarez te verkopen. Hij heeft de tweede seizoenshelft vrijwel alles gespeeld, daardoor in waarde gestegen en heeft de status 'basisspeler'. Daarna ook een belangrijke pion voor zijn land tijdens de Gold Cup waar hij ook alles speelt. Nu kun je meer dan 20 miljoen voor hem vangen en je investering terugverdienen. Dat wordt over een half jaar of een jaar lastiger, want ik ga er vanuit dat hij dan weer bankzitter is. Dan halveert zijn waarde en heb je het financieel slecht uitgespeeld.

Bergwijn kunnen we kort over zijn: overbodig op dit moment. Veel te duur voor een speler achter Tadic. Ik zou daar voor een jong talent gaan die kan groeien achter Tadic.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Klinkt ook wel logisch, je moet uitgaan dan dubbele bezetting op iedere positie. Als Ten Hag vindt dat Taylor is geslaagd voor zijn test en ook Blind als eerste optie voor het middenveld ziet dan heb je samen met Kudus en Gravenberch je vier jongens die controlerend spelen. Daarnaast kun je nog wat schuiven en heb je aanvallend op het middenveld Klaassen en Ekkelenkamp. Zou Ekkelenkamp gaan dan heb je nog voldoende opties doordat je ook met Kudus op tien kan spelen. Of je haalt er een talentvolle middenvelder bij, die er nog niet meteen hoeft te staan.
Eens en Kudus zou ook in een aanvallende rol kunnen spelen. Daarnaast heb je ook nog Berghuis, die ook op 10 kan spelen.

Ik vind Taylor ook een goede indruk maken maar als hij ook Blind doorschuift, worden zijn kansen op speelminuten heel klein. Bij Jong Ajax zie je dat Taylor toch moeite heeft om daar de kar te trekken. In deze voorbereiding laat hij wel zien over genoeg potentie te beschikken en speelt vele male beter.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 17:51 

de dominee schreef:
Goed nieuws, mits Ajax een betere vervanger haalt. Met Blind, Gravenberch en wellicht Taylor (ALS hij aanhaakt) komen we er nog steeds 1 tekort voor een dubbele bezetting.

Bergwijn is leuk, voor 10mln of 15mln oid. Ik vind 25mln erg veel geld voor een Tadic back up. Al denk ik dat Ten Hag in Bergwijn ook een spits ziet en op die positie zie ik hem Haller er nog wel uitspelen gedurende het seizoen.
Zou de enige 'logische' optie zijn. Ongeacht of je Bergwijn daar even geschikt voor zou vinden. Als ten Hag die overtuiging heeft, is het in ieder geval qua 'positieplanning' logisch. Want als pure buitenspeler, gaat hij natuurlijk niet spelen met Tadic op links.

https://sportnieuws.nl/voetbal/buitenla ... je-en-psv/

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:25 

Eens en Kudus zou ook in een aanvallende rol kunnen spelen. Daarnaast heb je ook nog Berghuis, die ook op 10 kan spelen.

Ik vind Taylor ook een goede indruk maken maar als hij ook Blind doorschuift, worden zijn kansen op speelminuten heel klein. Bij Jong Ajax zie je dat Taylor toch moeite heeft om daar de kar te trekken. In deze voorbereiding laat hij wel zien over genoeg potentie te beschikken en speelt vele male beter.
Heel klein? Ajax speelt met 2 zessen en hij is de eerste backup voor beide basisspelers. Lijkt me wel meevallen dan.

Kudus is geen serieuze optie voor CVM momenteel. Die is nooit fit.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 21:16 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax laat Antony en Álvarez niet gaan
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-laat-anto ... -niet-gaan

Overmars tegen Voetbal International:
'Een concreet bod hebben wij niet ontvangen, maar ik geloof wel dat Stade Rennes serieuze interesse heeft. Toch kunnen wij daar heel duidelijk over zijn: op dit moment is een vertrek van hem een no go. Na een moeizaam begin zie je dat hij stappen maakt, zijn draai weet te vinden in Nederland en bij Ajax, en een belangrijke speler is geworden. Hij mag van ons dus niet weg.'

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 21:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Hopelijk is dat morgen na een serieus bod van Stade Rennes anders ;)

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 21:19 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 schreef:
Ajax laat Antony en Álvarez niet gaan
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-laat-anto ... -niet-gaan

Overmars tegen Voetbal International:
'Een concreet bod hebben wij niet ontvangen, maar ik geloof wel dat Stade Rennes serieuze interesse heeft. Toch kunnen wij daar heel duidelijk over zijn: op dit moment is een vertrek van hem een no go. Na een moeizaam begin zie je dat hij stappen maakt, zijn draai weet te vinden in Nederland en bij Ajax, en een belangrijke speler is geworden. Hij mag van ons dus niet weg.'
Verkoop tactiek lijkt me.
Helemaal nu hij Blind op 6 wil.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 812 berichten ]  Vorige   1 27 28 29 30 31 33  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00