Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 812 berichten ]  Vorige   1 29 30 31 32 33  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Edson Álvarez
BerichtGeplaatst: 07 aug 2021 09:06 

ajax28335 schreef:
Veerman doet na balverlies niet mee. Heeft ook niet het lichaam van een topsporter. Leuk voor een provincieclub.
Veel te gemakkelijk. Zeker, hij zal moeten aanpoten maar wie zegt dat hem dat niet lukt? Wat veruit de meesten niet hebben heeft hij wel, het pure voetbal. Wat hij mist is met een goede begeleiding makkelijk aan te leren.
Bovendien heeft AJAX meestal de bal, dan is het goed spelers te hebben die goed aan de bal zijn. Spelers die kansen kunnen creëren. Ik win liever met leuk, goed voetbal met 5-2 dan met oerdegelijk voetbal met 1-0.
Maar goed, het gaat hier over Alvarez. Inderdaad een degelijke speler. Maar voor degelijke eenheidsworsten ga ik niet naar het stadion.
En er zullen best genoeg alternatieven zijn naast Veerman.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 11:12 

We werden compleet overlopen op het middenveld.

Alvarez zorgt voor weerbaarheid. Blind, Veerman is vooral fijn voor tegenstanders die er snel uit komen.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 11:48 

ajax28335 schreef:
We werden compleet overlopen op het middenveld.

Alvarez zorgt voor weerbaarheid. Blind, Veerman is vooral fijn voor tegenstanders die er snel uit komen.
Veerman is sneller en heeft meer loopvermogen dan Blind. Alvarez is het best zonder bal. En laten wij nu juist heel vaak de bal hebben. En dan is hij louter een vertragende factor omdat hij de bal meerdere keren moet aanraken om onder controle te hebben.
Neemt niet weg, Veerman is voor mij niet heilig, er zijn best betere opties te vinden. Maar in Nederland zie ik die niet.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 13:39 

Ajax speelt in eigen land tegen ploegen die opportunistisch/fysiek of op de counter spelen. Omdat fouten/balverlies onvermijdelijk zijn, wil je de bal zo rap mogelijk terug winnen om je eigen ding te kunnen doen. Dat maakt Alvarez bruikbaar. Die smoort tegenaanvallen in de kiem. Bij Blind en Veerman krijg je een doelpoging om de oren.

Idealiter heb je Frenkie, Verratti of Pedri. Maar die hebben we niet.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2021 13:46 

ajax28335 schreef:
Ajax speelt in eigen land tegen ploegen die opportunistisch/fysiek of op de counter spelen. Omdat fouten/balverlies onvermijdelijk zijn, wil je de bal zo rap mogelijk terug winnen om je eigen ding te kunnen doen. Dat maakt Alvarez bruikbaar. Die smoort tegenaanvallen in de kiem. Bij Blind en Veerman krijg je een doelpoging om de oren.
Dat laatste zou kunnen, daar staat tegenover dat je veel meer creëert.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 09:20 
Erelid

Types als Alvarez liggen nooit goed in Nederland, niet mooi/ technisch/ spectaculair genoeg en je mist ze pas echt als ze een keer niet mee kunnen doen. Zijn het cement tussen de stenen en laten anderen beter voetballen. Als ik Gravenberch was dan zou ik liever met Alvarez dan met Blind achter me spelen.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 12:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Precies. Al zo vaak hier proberen aan te geven. Alvarez brengt zoveel meer wat vele niet zien of willen zien. Daarnaast zie je een veel andere Alvarez dan een jaar geleden. Veel balvaster en meer in het spel betrokken.

Ik snap ook wel de overweging om Blind naar het middenveld te zetten maar vele kijken niet verder want je elftal staat gewoon anders. Martinez heeft Blind goed vervangen maar moet Martinez dan ook maar achterin blijven en gaan we schuiven met onze beste man (met Tadic?). De volgende conclusie die dan maar getrokken wordt is om Alvarez te slachtofferen want die is voetballend wat minder maar er wordt niet verder gekeken.

Het is helemaal geen vooraanstaand feit, dat je met Martinez achterin en Blind op het midden een beter elftal hebt of krijgt. Ik vind de opbouw van achteruit op dit moment ook niet om naar huis te schrijven. Dat is met Blind vele malen beter en vooral sneller. Vooral dit laatste is belangrijk om je met Tadic, Haller en Berghuis voorin toch al niet spelers hebt die steeds van de bal af willen spelen.

De vraag is gewoon wie je in je elftal perse wilt inpassen naast Blind en op welke positie Blind het sterkst is. Ik ben van mening dat niemand binnen deze selectie de zes positie beter invult dan Alvarez doet. Natuurlijk is Blind aan de bal de beste man daar maar verdedigend, controlerend en balafpakkend is Alvarez vele malen beter. De vraag is dan wie je centraal achterin zet. Ik heb onlangs ook al eens gezegd dat je ook met Blind en Martinez achterin kunt spelen.

Ik kan me ook nog de felle discussies herinneren van een paar jaar geleden toen Ten Hag starte met Schuurs en Martinez achterin en ook Blind op het middenveld. Toen werd er ook snel geroepen dat de onderlinge afstemming niet klopte en werd Schuurs vaak als pispaal aangewezen (omdat die dan de mindere voetballer is). Nu heb je min of meer hetzelfde. Kijk eens naar de 2 eerste doelpunten van PSV. Waar is je restverdediging? Die restverdediging wordt vaak in stand gehouden door Alvarez.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 12:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Precies. Al zo vaak hier proberen aan te geven. Alvarez brengt zoveel meer wat vele niet zien of willen zien. Daarnaast zie je een veel andere Alvarez dan een jaar geleden. Veel balvaster en meer in het spel betrokken.

Ik snap ook wel de overweging om Blind naar het middenveld te zetten maar vele kijken niet verder want je elftal staat gewoon anders. Martinez heeft Blind goed vervangen maar moet Martinez dan ook maar achterin blijven en gaan we schuiven met onze beste man (met Tadic?). De volgende conclusie die dan maar getrokken wordt is om Alvarez te slachtofferen want die is voetballend wat minder maar er wordt niet verder gekeken.

Het is helemaal geen vooraanstaand feit, dat je met Martinez achterin en Blind op het midden een beter elftal hebt of krijgt. Ik vind de opbouw van achteruit op dit moment ook niet om naar huis te schrijven. Dat is met Blind vele malen beter en vooral sneller. Vooral dit laatste is belangrijk om je met Tadic, Haller en Berghuis voorin toch al niet spelers hebt die steeds van de bal af willen spelen.

De vraag is gewoon wie je in je elftal perse wilt inpassen naast Blind en op welke positie Blind het sterkst is. Ik ben van mening dat niemand binnen deze selectie de zes positie beter invult dan Alvarez doet. Natuurlijk is Blind aan de bal de beste man daar maar verdedigend, controlerend en balafpakkend is Alvarez vele malen beter. De vraag is dan wie je centraal achterin zet. Ik heb onlangs ook al eens gezegd dat je ook met Blind en Martinez achterin kunt spelen.

Ik kan me ook nog de felle discussies herinneren van een paar jaar geleden toen Ten Hag starte met Schuurs en Martinez achterin en ook Blind op het middenveld. Toen werd er ook snel geroepen dat de onderlinge afstemming niet klopte en werd Schuurs vaak als pispaal aangewezen (omdat die dan de mindere voetballer is). Nu heb je min of meer hetzelfde. Kijk eens naar de 2 eerste doelpunten van PSV. Waar is je restverdediging? Die restverdediging wordt vaak in stand gehouden door Alvarez.
Dit lijkt me ook niet zo gek hoor. Lastig.. Je komt ook gewoon een beetje in de verdrukking als je Mazraoui, Timber, Martinez, Tagliafico, Alvarez, Blind en Gravenberch allemaal fit hebt voor 6 posities. Omdat inderdaad de balans in je elftal niet zomaar eventjes het beste is door degene die het minste aan de bal is eruit te halen.

Wat ik me dan afvraag: Waarom zou Gravenberch niet wat dieper kunnen spelen op de plek van Klaassen?

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 12:29 

Alvarez heeft als kracht dat hij heel gedisciplineerd is en denkt aan de organisatie. Dat zag je ook toen hij net bij Ajax was, toen tegen APOEL of PAOK ofzo. Speelden we eerst met Marin maar die stond net als Blind veel te hoog telkens waardoor je bij counters gezien was. Toen kwam Alvarez erin en Ajax speelde ineens veel geconcentreerder, waardoor Ajax zich nog wist te kwalificeren voor de CL. Had niet veel gescheeld.

Idealiter zie ik een middenvelder die dit heeft, maar ook voetballend iets kan toevoegen en waarbij de handelingssnelheid wat hoger ligt. Wat dat betreft jammer dat Hojbjerg uiteindelijk niet is gekomen. Zolang die er niet komt en ik ga er ook maar niet vanuit dat Ajax daar mee bezig is, want ze onderschatten de cvm positie al jaren, moet je Alvarez blijven gebruiken denk ik. Anders staat het gewoon niet goed.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 12:32 

Alvarez is ook geen complete k#t speler. Heeft zeker kwaliteiten. Maar tegelijkertijd ook zijn (voetballende) beperkingen, waardoor het middenveld van Ajax ook beperkt blijft.

Als je wilt groeien naar CL niveau moet je Alvarez inwisselen voor een Alvarez die ook kan voetballen. Dát moet het streven zijn. Als je dan 20mln kan cashen voor Alvarez, moet je dat direct doen en je scouting lijstje erbij pakken.

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 12:55 

Nee, je moet kijken naar het totale plaatje.

Camavinga van Rennes is hun Gravenberch. Contract tot 2022. Alvarez moet hem opvolgen. Dus verkoop je pas nadat Rennes heeft verkocht!!!

BerichtGeplaatst: 09 aug 2021 12:56 

de dominee schreef:
Alvarez is ook geen complete k#t speler. Heeft zeker kwaliteiten. Maar tegelijkertijd ook zijn (voetballende) beperkingen, waardoor het middenveld van Ajax ook beperkt blijft.

Als je wilt groeien naar CL niveau moet je Alvarez inwisselen voor een Alvarez die ook kan voetballen. Dát moet het streven zijn. Als je dan 20mln kan cashen voor Alvarez, moet je dat direct doen en je scouting lijstje erbij pakken.
Precies. Alleen bij dat laatste weet je gewoon dat Ajax niet slagvaardig genoeg is.

BerichtGeplaatst: 10 aug 2021 09:04 
Erelid

de dominee schreef:
Dat geldt voor alle spelers toch? als je kunt cashen en een beter speler kunt halen dan moet je dat doen......

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 20:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Twintig miljoen geboden door Rennes. Lijkt me een zeer schappelijk bedrag, pakken dat geld en het elftal op meerdere plekken versterken!

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 20:20 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Bron, RvdV:

Rennes verhoogt bod op Edson Alvarez: twintig miljoen
https://www.telegraaf.nl/t/1150699118/

Bovendien zou Ajax ook nog een flink doorverkooppercentage kunnen bedingen.

Tsja, als AJAX dan alles weer uitgeeft voor Bergwijn dan zou ik dat niet doen.
Hopelijk dan aan 2 spelers.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 20:21 

Als ze dan maar wel een 6 halen en niet nog een aanvaller...

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 20:26 

Voor zoveel geld meteen verkopen. Onverantwoord dat niet te doen. Anders krijg je hetzelfde als met Neres en Jorgensen.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 20:37 
Erelid

de dominee schreef:
Als ze dan maar wel een 6 halen en niet nog een aanvaller...
Die aanvaller was er al geweest als Sulemana getekend zou hebben dus mij inziens staat dit er dan los van. Kennelijk hebben ze een heel klein lijstje met alternatieven.

Ik zie een eventuele verkoop van Alvarez los van die aanvaller want zoals Ten Hag ook heel terecht opmerkt mis je gewoon snelheid en diepte voorin en al helemaal als Neres nog wordt verkocht.

Ik denk dat ze uiteindelijk wel oren zullen hebben naar een verkoop van Alvarez om de corona-crisis enigszins te dekken. De grote(re) uitgaande transfers blijven uit (Tagliafico en Neres) en als ze Alvarez flink kunnen verkopen verzacht dit ook de pijn van het mislopen van een leuke transfer mbt Onana.

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 22:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Tenzij de aanvallers op het lijstje duurder zijn dan het Sulemana budget..

BerichtGeplaatst: 13 aug 2021 22:47 
Erelid

ibramovic89 schreef:
Tenzij de aanvallers op het lijstje duurder zijn dan het Sulemana budget..
Ik denk niet dat Ajax spelers op een lijstje heeft staan die totaal onhaalbaar zijn. Heeft toch ook geen nut.

Ik vind het ook heel makkelijk dat mensen gaan roepen, dat er geen schaduwlijst is of dat Ajax niet gelijk overstapt op Plan B. Niemand weet exact wat er achter de schermen speelt en situaties met spelers die Plan B, C of D zijn kunnen ook veranderen waardoor Ajax geen optie meer is.

Wie weet speelde er ook wel iets met Neres ten tijde van de transfer van Sulemana. Ik noem maar een zijstraat. Ook Bergwijn heeft een nieuwe trainer die wellicht veel meer vertrouwen heeft in hem waardoor Bergwijn wellicht toch weer voor zijn kans in Engeland gaat. Hij kan wel de makkelijke weg kiezen door terug te keren naar Nederland maar de uitdaging in Engeland is toch veel groter. Nieuwe kansen daar.

Goede buitenspelers aantrekken is niet eenvoudig. Vele waren wel enthousiast over Sulemana maar je weet nooit of hij echt gaat slagen. Daarnaast blijf ik het heel opmerkelijk vinden dat er vanuit de opleiding zo weinig buitenspelers doorbreken. Die posities zijn unieke posities (bijna) en heel de opleiding speelt hetzelfde. Nu moeten we een hoop geld neerleggen voor Tadic, Neres, Antony en Berghuis (koopje) en dan hadden we bijna Sulemana. Het best eens zijn, dat er een mindere lichting is maar wie is de laatste eigen opgeleide buitenspeler?

BerichtGeplaatst: 14 aug 2021 05:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik denk niet dat het geld van Alvarez nodig is voor de coronacrisis. Vorig seizoen is Donny verkocht en dat was ook genoeg om de begroting rond te maken (al weet ik niet of Haller bij in die begroting pastte ). Ook dit seizoen is er al het nodige verkocht.

Het grootste probleem om naast een aanvaller nog meer te halen lijkt me de salarisruimte. Je hebt gewoon al veel dure voetballers en je kan niet 22 dure voetballers hebben als Ajax zijnde.
Ik zou Alvarez voor zo'n bedrag ook verkopen. Er is vast wel een type Schone met wat meer snelheid te vinden om de balans te behouden op het middenveld. Daar hebben we ook de finale EL en halve finale CL mee gehaald.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2021 08:52 

DeRuit schreef:
Ik denk niet dat het geld van Alvarez nodig is voor de coronacrisis. Vorig seizoen is Donny verkocht en dat was ook genoeg om de begroting rond te maken (al weet ik niet of Haller bij in die begroting pastte ). Ook dit seizoen is er al het nodige verkocht.

Het grootste probleem om naast een aanvaller nog meer te halen lijkt me de salarisruimte. Je hebt gewoon al veel dure voetballers en je kan niet 22 dure voetballers hebben als Ajax zijnde.
Ik zou Alvarez voor zo'n bedrag ook verkopen. Er is vast wel een type Schone met wat meer snelheid te vinden om de balans te behouden op het middenveld. Daar hebben we ook de finale EL en halve finale CL mee gehaald.
Als Overmars het voor elkaar krijgt naast Alvarez ook spelers als Danillo, Ekkelenkamp, Jensen, Labyad enz. (spelers die aantoonbaar niet goed genoeg zijn en totaal geen waarde hebben op het veld voor AJAX) te slijten valt er ook in de salarishuishouding voldoende te besparen. Probleem alleen is dat Overmars dit jaar vrijwel niks voor elkaar krijgt. Het wordt van kwaad tot erger met die man.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2021 09:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
renemar schreef:
DeRuit schreef:

Als Overmars het voor elkaar krijgt naast Alvarez ook spelers als Danillo, Ekkelenkamp, Jensen, Labyad enz. (spelers die aantoonbaar niet goed genoeg zijn en totaal geen waarde hebben op het veld voor AJAX) te slijten valt er ook in de salarishuishouding voldoende te besparen. Probleem alleen is dat Overmars dit jaar vrijwel niks voor elkaar krijgt. Het wordt van kwaad tot erger met die man.
Als hij Alvarez weet te slijten, gaat het een compleet mislukt seizoen worden. Zonder Alvarez geen balans op het middenveld. Dan gaat Ajax hooguit 4 punten pakken in de poulefase van de CL en zal het Feyenoord van Arne Slot boven Ajax eindigen. Alvarez is met Tadic de man die het Ajax-bouwwerk overeind houdt.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2021 11:55 

marx schreef:
renemar schreef:
DeRuit schreef:

Als hij Alvarez weet te slijten, gaat het een compleet mislukt seizoen worden. Zonder Alvarez geen balans op het middenveld. Dan gaat Ajax hooguit 4 punten pakken in de poulefase van de CL en zal het Feyenoord van Arne Slot boven Ajax eindigen. Alvarez is met Tadic de man die het Ajax-bouwwerk overeind houdt.
Zoals gewoonlijk complete onzin.

BerichtGeplaatst: 14 aug 2021 16:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hatem Trabelsi
Droomaankoop: Luis Alberto Suarez
Seizoenskaart: nee
Iedereen is gelukkig vervangbaar. Spelers die niet onomstreden zijn. Onana voor zijn doping, Tadic, De Ligt en de Jong na een half seizoen gespeeld te hebben uiteraard uitgezonderd. Alvarez is belangrijk zeker in Europese wedstrijden. Iets als evenwicht is zeker belangrijk. (Zie Peter Bosz zijn elftallen) maar iemand die een betere passer is kan met een groei van Gravenberch en Kudus ook prima. 20 miljoen + altijd doen en Sander Berge oppikken bij het gedegradeerde Sheffield. Kost misschien 15 miljoen. Misschien zelfs 20 maar dan ga je er absoluut op vooruit. En heeft net zoveel meerwaarde.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 812 berichten ]  Vorige   1 29 30 31 32 33  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00